Laitan tähän pohdiskelun alkajaisiksi oman näkemyksen Kimin suurimmista haasteista vaihtaessa pintaan 500kg painavan takavetoisen 600hp F1:n yli 1000kg painavaan ja puolet tehottomampaan nelivetoiseen koppiautoon.
Heti kärkeen tuosta voi lukea rivien välistä että ainakaan se wrc:n tehokkuus ei tule olemaan se mikä Kimille tuottaa ongelmia.
Etulyöntiasema:
-Monacon kaltaisella tai muuten vaan teknisesti haastavalla F1-radalla reaktiokykyjen ja radan lukemisen tulennee olla todella kovalla tasolla, joten en näe mutkissa liukuvan wrc:n kyydin tuottavan Kimille ongelmia tässä asiassa. Eli siis luulisi f1-taustasta olevan hyötyä siinä että Kimi pysyy ajantasalla ohjaamossa.
-Perstuntuma formulassa lienee todella hyvä, joten kunhan vain oppii lukemaan citikan signaaleja, ei ongelmia
-paineensietokyky. Kimillähän on jopa F1-piireistä jäämiehen maine eli en usko rallipiirien ja mediapyörityksen tuovan mitään paineita, ainoat paineet tulennee omasta halusta voittaa
Haasteita:
-nuotitus ja sen hiominen sille tasolle että ajorytmi löytyy eli toisinsanoen jotta Kimi voi ajaa maksimia ilman että pölähtää metsähallituksen puolelle muutaman kilometrin välein.
-pidon vaihtelevuus jopa saman erikoiskokeen aikana huomattavasti
-erilaiset pinnoitteet: sora, asfaltti, lumi. Kaikki vaatinevat vielä opettelua, poislukien ehkä puhdas asfaltti.
Itse odotan jo muutaman ensimmäisen rallin jälkeen varsin kovia aikoja niiltä erikoiskokeilta jotka ajetaan toiseen kertaan. Loppukaudesta olisi hienoa jos podiumille pääsisi edes kertaalleen ja helvetinmoisella tuurilla!