Wanha!
Ilman quottausta luin tuon erillisenä uutisena.Wanhahan tuo,mutta viittasin tietysti tohon Don Viton kirjotukseen Garden tilanteesta :alppu:
Good evening world!
-lopettais nyt jo ton pelleilyn..ei ole olemassa mitään niin surkeaa katottavaa kun hukattu lahjakkuus..ja juuri siitähän kimin kohdalla on kyse..puuttuu täysin ne "VAU" elämykset jota ne todella lahjakkaat rallinoviisit kuten esim... no, vaikkapa Mattias Ekström tai Sebastian Ogier jo aloittelijoina sai aikaan -rehellisesti sanottuna jopa Robert Kubica vaikutti omaavan huomattavasti enemmän potentiaalia rallipoluilla....mitään kehitystä nopeuden suhteen ei tapahtunut kauden aikana, alusta loppuun vallan semmoista tasapaksuu, mitäänsanomatonta, ja kaikenlisäksi virhealtista ajoa joka viittaa siihen ettei ole taipumusta lajiin -vaikka kuinka tekis mieli..vähän kun kattois jotain parhaat päivänsä nähnyttä nyrkkeilijää joka menee munaamaan ittensä MMA:han..
Citroen seems to have found the correct direction with the new DS3 WRC. And of it also Kimi Räikkönen profits. Arrive to the Finn on afternoon Top time, then it was in the 15. Valuation examination of fourth-fastest. In the Gesamtklassement it improved today from the eleventh on the seventh place, although it had tire damage in the late afternoon still another.
“, The afternoon was okay. I get along with the car better, a better style of driving found. It was quite maliciously there outside, but we are come through”, say Räikkönen. “In the morning I had still a few problems with my style of driving, but it goes now. I like the car, it am more because of my style of driving than at all different one.”
Ei se nyt ihan jatkuvasti viiden sakkiin ajanut vaikka hyvin ajoikin. Toivottavasti kehitys jatkuu samaa rataa että nähtäisiin mies joskus vielä podiumilla ja tämä kun tulisi sitten vielä oikein ajamalla eikä muiden keskeytysten myötä.Hauskaa lukea, kun vanhan linjan ralliniilot tulevat tänne jakamaan viisauksiaan Kankkusen ja kumppaneiden aktiiviajoilta. Mitäs se Jari-Matti Latvala on viimeiset seitsemän vuotta tehnyt, häh? Kyntänyt penkkoja, hajottanut autoja moninkertaisesti enemmän kuin Räikkönen ja vasta viime kaudella nousi absoluuttiselle huipulle. Citroën taas on ollut Loebille kuin Ferrari Schumacherille. Kun saa huippuauton valmiina eteensä, on pirun vaikea epäonnistua.
Täytyypä nostaa jälleen kerran Kimille hattua ja korkealle. Isän kuolema, ruokamyrkytys ja oman tallin perustamiseen liittyvä byrokratia niskassaan mies on jatkuvasti kärkiviisikossa EK-ajoissa. Ja tämä siis ei-asfalttirallissa. Se podium tulee vielä tällä kaudella.
Onhan se selvää että jotain se merkkaa. Mutta täytyy edelleen muistaa se että Kimin kokemus ei ole lähelläkään muiden top-10 kuskien tasoa vieläkään. Ja Minin kuski kaksikko on aika kova. Sordo on ihan potentiaalinen osakilpailu-voittaja ja se että hän ei vielä ole voittanut on ollut vain tuurista kiinni(kolmio sitikka/loed/ogier). Toivottavasti Mini ja VW nousevat pikaisesti haastamaan vanhoja talleja...Mitenkähän paljon auto oikeasti täsä WRC:ssä merkitsee?
Tuleehan NASCAR-sarjassa ihan noita perinteisiä moottoriratojakin jossain vaiheessa. Ja siinä vaiheessa Kimi voi yllättää monet sarjan vakiokonkarit ajotaidollaan. 15. sija Charlotten ovaalilla ihan kylmiltään oli kohtuu hyvä suoritus.Täytyy vai toivoa ettei tuo vasemmalle kääntyminen ole Kimin mielestä niin mukavaa että sitä kannattaisi jatkaa muutamaa kisaa pidemmälle...
Tämän ymmärtäminen tuntuu olevan monille äärimmäisen tuskallista, vaikka Kimi Nascarin lehdistötilaisuudessa aika selvästi tuon mainitsi.Voi kunpa kotimaiset moottoriurheilufanit ja toimittajat vihdoinkin ymmärtäisivät, että sana "ura" ei liity mitenkään Kimin ralli- ja nascarhommiin. Hän ajelee omaksi ilokseen koska se on mahdollista ja se on ainut syy. Ei tavoitteena ole mikään ura.
Niin varmaan yllättääkin, kun osa ei ota noita erisuuntiin kurvailuja tosiaan lainkaan. Niihin ei kannata paljoa satsata (siis pienillä talleilla), koska lähes kaikki skabat on ovaaleilla ja noille mutkaradoille tarvitaan esim eri auto (näin olen ymmärtänyt).Tuleehan NASCAR-sarjassa ihan noita perinteisiä moottoriratojakin jossain vaiheessa. Ja siinä vaiheessa Kimi voi yllättää monet sarjan vakiokonkarit ajotaidollaan. 15. sija Charlotten ovaalilla ihan kylmiltään oli kohtuu hyvä suoritus.
Isommistakin talleista muistaakseni JGR jätti viime vuonna mutkaratatestit kokonaan väliin, koska Chasessa ei ajettu kuin ovaaleita. Suurimmalla osalla testaamista rajoittaa raha ja lopuillakin aika. Siihen panostetaan, mikä tuo parhaan tuloksen.Niin varmaan yllättääkin, kun osa ei ota noita erisuuntiin kurvailuja tosiaan lainkaan. Niihin ei kannata paljoa satsata (siis pienillä talleilla), koska lähes kaikki skabat on ovaaleilla ja noille mutkaradoille tarvitaan esim eri auto (näin olen ymmärtänyt).
Samaa mieltä. Tästä nimenomaisesta ketjusta voi lukea samansuuntaiset mietteet Räikkösen harrastustoiminnasta silloin kun se oli aluillaan ja voi myös lukea Kimifanien provosoitumisen ja kuolaa valuvat koohkaukset maailman lahjakkaimman tulevista rallimaailmanmestaruuksista.Voi kunpa kotimaiset moottoriurheilufanit ja toimittajat vihdoinkin ymmärtäisivät, että sana "ura" ei liity mitenkään Kimin ralli- ja nascarhommiin. Hän ajelee omaksi ilokseen koska se on mahdollista ja se on ainut syy. Ei tavoitteena ole mikään ura.