Ralf: Monaco vaarallinen

Black Leopard

Pantera negra
Liittynyt
23.5.2004
Viestit
8678
Sijainti
Läntinen Suomi
Ralf kritisoi Monte Carlossa ajamista

F1-kuljettaja Ralf Schumacher ihmettelee, miksi formula ykkösiä ajetaan Monacossa Monte Carlon radalla, joka ei saksalaisen mielestä sovellu nykyformuloille.

Monte Carlon kapea katurata ei Ralfin mielestä täytä nykyratojen turvallisuusvaatimuksia.

- Mielestäni Monaco Grand Prix on vanhentunut tapahtuma. Minun täytyy kysyä, miksi meidän pitää ottaa sellainen riski, että ajamme tunnelin läpi 290 km/t nopeudella. Minä en oikein pidä radoista, joilla onnettomuuksilla voisi olla vakavat seuraukset, Ralf jyrisee.

Ralf loukkaantui tällä kaudella USA:n GP:n ulosajossaan, mutta on jo toipunut ajokuntoon. Ralf on tyytyväinen siitä, että kansainvälinen autoliitto aikoo hidastaa F1-autojen vauhtia sääntömuutoksilla. Ralf toivoo F1-autojen kehittyvän yhä turvallisemmiksi.

- Max Mosley osuu naulan kantaan yrittäessään hillitä insinöörien työtä, mutta nopeus ei ole ainoa pulmakysymys. Vaikka kierrosaikoja pudotettaisiin ensi kaudella sekunnilla, voi onnettomuudella silti olla kohtalokkaat seuraukset. On tärkeää suunnitella kypäröistä ja autojen ohjaamoista entistä vahvempia, Ralf sanoo.

http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/

Mikäli miehen mielipide on tämä, täytyy kysyä miksi R.Schumacher yleensä enää palasi ykkösiin.

Vai pitäisikö lajia alkaa ajamaan Formula Fordeilla? :jaska: :nope:
 

Mity

Registered: Patologinen
Liittynyt
25.9.2003
Viestit
1051
Sijainti
Jyväskylä
Jos ei ole monacon kisaa, niin ei formula ykköset ole formula ykkösiä, sanoi Ralf mitä sanoi...
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
aika turha sälli, jos kerran on turhaa nin vaihtakoot lajia, edellä mainittu FF sarja varmastikin sopis miehelle ;)
 

Ukyo Katayama

Well-known member
Liittynyt
2.2.2004
Viestit
1339
Black Leopard sanoi:
Minä en oikein pidä radoista, joilla onnettomuuksilla voisi olla vakavat seuraukset, Ralf jyrisee.
No voi itq ja vinq :yuck:
Pitääkö sit edes ajaa, siirtyisi vaikka Kartingiin tai eläkkeelle. Millä tahansa F1-radalla voi onnettomuudella olla vakavat seuraukset, se on yksi syy miksi Ralffikin nostaa sitä naurettavan isoa palkkaansa.
 

sooda

Alan Parsa
Liittynyt
25.1.2001
Viestit
5068
Sijainti
the real mid-west, Seinäjoki
Eiköhön Ralfilla ole kuitenkin enemmän näkemystä kuin teillä. Tai mistä minä tiedän kuinka moneen F1-kisaan olette osallistunut. Turha kisa.
 

pmv

Well-known member
Liittynyt
22.8.2000
Viestit
5787
Sijainti
Perä-Pohjola
No tämä ei nyt aivan uusi ja erikoinen näkemys. Millään muulla radalla ei hyväksyttäisi yhtään sellaista mutkaa sellaisine ulosajoalueineen kuin Monacossa. Onhan siinä kieltämättä melkoinen looginen ristiriita.

Itse toki pidän Monacon rataa f1:lle todella tärkeänä ja ratana se on varmasti yksi vaativimpia. Parhaiten ristiriidan voisi poistaa sillä, että palauttaisi vanhoja nopeita ratoja entiseen loistoon ja tekisi niistä vaarallisempia. Näin Monacon turvallisuus olisi samalla tasolla muiden ratojen kanssa.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
sooda sanoi:
Eiköhön Ralfilla ole kuitenkin enemmän näkemystä kuin teillä. Tai mistä minä tiedän kuinka moneen F1-kisaan olette osallistunut. Turha kisa.
pointti onkin siinä, että Rafu taitaa olla ainoita jotka valittavat noista radoista, monelle se on kunnia päästä ajaan ykkösellä kisaa monacoon, sen verta historiallinen tapahtuma kuitenkin.
tietty siihen sitten lisää se että Ralf pyytää taivaallisia rahasummia siitä että saa ajaa F1 luokassa, luokassa johon on aina kuulunu riskit....
Jos niitä kisoja ajettais aavikolla jossa olis perkeleesti ulosajotilaa muttei katsojia yms esteitä, ni suostuisikohan Rafu palkanalennukseen? ;)
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
sooda sanoi:
Eiköhön Ralfilla ole kuitenkin enemmän näkemystä kuin teillä. Tai mistä minä tiedän kuinka moneen F1-kisaan olette osallistunut. Turha kisa.
Muilla sarjaan osallistuvilla F1-kuskeilla ei sitten ilmeisesti ole minkäänlaista näkemystä mistään? Etenkin Ralfin kommentit Spasta eroavat aika radikaalisti muiden mielipiteistä.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Lisäänpoä vielä tuon tarkoittamani lausahduksen Span kilpailua koskien tähän. Kun kilpailua oltiin poistamassa vuoden 2003 kalenterista, sanoi Ralf seuraavaa:

"I wouldn't miss Spa. It's just very unstable weather, quite difficult to get to without any traffic jams. I think for the spectators it's just not very good to look at anyway."
 

sakuraba

Well-known member
Liittynyt
20.4.2003
Viestit
661
Onko se nyt mikään ihme että koko lajin historian suurin paskahousu haukkuu hyvät(eli vaaralliset) radat lyttyyn?
 

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
sooda sanoi:
Eiköhön Ralfilla ole kuitenkin enemmän näkemystä kuin teillä. Tai mistä minä tiedän kuinka moneen F1-kisaan olette osallistunut. Turha kisa.
Näkemystä on varmaan joo.... Mutta kovin moni muu kuski ei ole jakanut Ralfin huolta. Moni on arvostellut Monacoa, mutta ei sen vaarallisuuden takia, vaan koska siellä harvemmin saadaan kunnon kilvanajoa aikaiseksi. Itse ihmettelen, että kuinka tuo Monaco muka niin vaarallinen on? Eihän siellä nyt viime aikoina sen suurempia onnettomuuksia oo sattunut... Ralf arvosteli myös Span pitämistä kalenterissa, koska se on vaarallinen. Taitaa Ralf olla muutenkin hukassa todellisilla kuskin radoilla. Ralf haluaa ratoja missä ohittaminen on mahdotonta ja turva-alueet ainakin kilometrin mittaiset. Noin kärjistettynä.

Jos turvallisuutta halutaan parantaa niin kannattaisi keskittyä niihin autoihin.
 

Ma

Arrogant Opportunist
Liittynyt
7.5.1999
Viestit
3606
Sijainti
UP, Michigan
Kun nää ukot saavat niin helevetin isoa palkkaa niin voisivat ihan hyvin joutua ajamaan just joillain 60-luvun areenoilla.
Vituttaa tuommoset Halfit jotka ansaitseevat miljardin sekunnissa ja sitten valittaa työn vaarallisuudesta. Menis vittu pesemään WC-pönttöjä niin ei olis niin vaarallista.:mad_old: :eek!:
 

Felix

Well-known member
Liittynyt
12.7.1999
Viestit
1258
Ma sanoi:
Kun nää ukot saavat niin helevetin isoa palkkaa niin voisivat ihan hyvin joutua ajamaan just joillain 60-luvun areenoilla.
Vituttaa tuommoset Halfit jotka ansaitseevat miljardin sekunnissa ja sitten valittaa työn vaarallisuudesta. Menis vittu pesemään WC-pönttöjä niin ei olis niin vaarallista.:mad_old: :eek!:
Jos noin paljon harmittaa jonkun tienestit niin mene itse ajamaan :D Onhan jopa Bernie sanonut että Mocacossa ei ikimaailmassa ajettaisi jos se olisi uutena ratana pyrkimässä kalenteriin.
 

Nick

sadasseitsemäs
Liittynyt
30.6.2004
Viestit
2047
Sijainti
Tampere
Black Leopard sanoi:
Vai pitäisikö lajia alkaa ajamaan Formula Fordeilla? :jaska: :nope:
Tai Formula Opeleilla , niitähän sais korjata ninn paljon ettei tulis onnettomuuksia :D
 

vermula

Well-known member
Liittynyt
1.2.2001
Viestit
12921
Kas Ralfissa heräs herra vastuuntunto puhumaan
 

Hurmurisija

Well-known member
Liittynyt
3.3.2002
Viestit
3307
Black Leopard sanoi:
Mikäli miehen mielipide on tämä, täytyy kysyä miksi R.Schumacher yleensä enää palasi ykkösiin.
Sitten jos joku kuolee Monacossa, niin täällä surraan joukolla hyvää miestä. Kuitenkin sama joukko vaatii vaarallisen radan pitämistä kilpailukalenterissa ja vannoo, ettei toivo kenenkään kuolemaa.

Jokin ristiriita tässä on. Porukka ei tunnusta perimmäisiä motiiveitaan tai sitten logiikka ei muuten kanna loppuun saakka.

Terv. nim. Viihde on arvokkaampaa kuin tietoisen riskinottajan hengen säilyminen
 

epeli

Well-known member
Liittynyt
4.9.2002
Viestit
3144
Sijainti
Tre
Njääh, en jaksa enää edes kummastella tuon herran sanomisia. Jos kerran pelottaa, pitäisi edes mölyt mahassaan, ettei nolaisi itseään joka kerta kun avaa suunsa.
 

Hurmurisija

Well-known member
Liittynyt
3.3.2002
Viestit
3307
Lisään vielä, että tosimies syö rautaa ja paskantaa kettinkiä. Joojoo! Ihan totta!

Olen vuorenvarma, että melkein jokainen F1-kuski pelkää joskus uransa aikana niin paljon, että pelko vaikuttaa suoritukseen ja vie yöunet. Tämä koskee erityisesti vakaviin onnettomuuksiin joutuneita. Mutta kun joku kuljettajista kertoo sen ääneen, niin tällainen rehellisyys ei faneja tyydytä.
 
Ylös