Rallia sähköautoilla?

Googol

Well-known member
Liittynyt
29.3.2009
Viestit
679
Valmistajat haluavat markkinoida hybridejä, koska ne ovat "vihreitä" ja nykyään pitää olla vihreä. Mulle on ihan sama vaikka ajettaisiin kilpaa häkäpönttöautoilla, kunhan ajetaan. En vain millään usko, että FIA ja valmistajat saavat sovittua ja markkinoitua mitään uutta kulta-aikaa, vaan lopputulos on ihan sitä itseään.
 

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3511
Oma ajatus: Pätkät bensalla, siirtymät ja kaupunkierikoiskokeet sähköllä
Mahtaakohan olla kovin toteuttamiskelpoinen ajatus, kun suorityskyvyssä olisi aika suuri ero. Niillä lyhyillä kaupunkierikoiskokeilla ei juurikaan ehdi kerätä kineettistä energiaa talteen, siirtymillä ei ole kovia jarrutuksia ja sitten taas pitkillä erikoiskokeilla koko hybridijärjestelmä akkuineen olisi vaan turhaa painoa pois päältä ollessaan.

Pelkästään siirtymät sähköllä kuulostaa uskottavammalta, mutta aika gimmick ratkaisu olisi verrattuna siihen, että auto toimisi yhdessä ja samassa moodissa (eli polttomoottori+ERS) aina.
 
Viimeksi muokattu:

henrizio

väärinkäyttäjä
Liittynyt
21.4.2007
Viestit
1954
Miten olisi erillinen sähköauto pyörityspätkille. Se voisi olla ekojen Formula-e -kausien tyyliin yhteistä tekniikkaa, mutta jokaisella oman näköinen kuitu/muovikori päällä.
 
Viimeksi muokattu:

AnttiL

It Gets Faster Now!
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
6555
https://rallysportmag.com/wrc-teams-ponder-hybrid-options/

Citroenilta kommenttia

For us, the WRC is a marketing tool designed to promote our vehicles and our values.

In the near future, our ranges are going to feature electric and hybrid models, so it goes without saying for us, like many other manufacturers, that the 2022 regulations must follow this trend.

“Otherwise, the WRC will lose its power to promote vehicles.
 

Googol

Well-known member
Liittynyt
29.3.2009
Viestit
679
Kaikki ovat yksimielisiä, kunnes pitäisi oikeasti päättää, mitä sääntöihin kirjataan.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
3994
Sijainti
Event horizon
Naamakirjassa oli juttua tästä hybrdi-hingusta. Citroen muutama vuosi sitten halusi hybriidit tuonne WTCC sarjaan tai uhkasivat lähteä sarjasta. Saivat tahtonsa läpi, mutta nyt ei enää ole koko WTCC sarjaa. Nyt sama kuvio toistunee WRC puolella. Citroen saa sähköautonsa mutta tappaa samalla koko MM-sarjan.
 

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3511
Naamakirjassa oli juttua tästä hybrdi-hingusta. Citroen muutama vuosi sitten halusi hybriidit tuonne WTCC sarjaan tai uhkasivat lähteä sarjasta. Saivat tahtonsa läpi, mutta nyt ei enää ole koko WTCC sarjaa. Nyt sama kuvio toistunee WRC puolella. Citroen saa sähköautonsa mutta tappaa samalla koko MM-sarjan.
Hyvää mutua joltain jota nyt sitten toistit.

WTCC:ssä ei ollut hybridejä koskaan. Citroen kyllä muuten dominoi ja sitten lähti ja nyt tilalla on TCR-ohjainen WTCR ilman MM-arvoa.
 
Viimeksi muokattu:

Reinweib

Well-known member
Liittynyt
28.3.2013
Viestit
239
Sijainti
Piilosa
Tuota "city" -termiä on tulkittu vaihtelevasti, onko kyseessä kaupunkierikoiskokeet vai siirtymät? Todennäköisesti ensinmainitut jos autojen painoa ei haluta tuplata nykyisestä. Äkkiä tulee jonkun pari sataa kiloa extraa jos parin minuutin yleisöpyörityksen haluaa vetää sähköllä suorituskyvyn pysyessä ennallaan ja päästä vielä nurkan taakse nykäisemään ecoboosti tulille.
 

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3511
"The aim is to enable the cars to run on pure electric power in cities and provide an electric power boost on special stages."

Itse tulkitsisiin kaupunkisiirtymäksi. Special stage se on kaupunki-EK:kin. Eikä nyt vaan näillä todennäköisillä spekseillä ole mahdollista saada EV only modessa samaa nykyistä suorituskykyä.

Ja samassa oli "to be comprised of common components and software for the first three years, with the potential for more technical freedom in 2024". Jotenkin tiivistää sen, että valmistajat haluavat hybridiä ja hi-techiä, mutta mitään se ei kuitenkaan saa maksaa...
 
Viimeksi muokattu:

Fenomenal

Active member
Liittynyt
21.11.2016
Viestit
30
Hyvää mutua joltain jota nyt sitten toistit.

WTCC:ssä ei ollut hybridejä koskaan. Citroen kyllä muuten dominoi ja sitten lähti ja nyt tilalla on TCR-ohjainen WTCR ilman MM-arvoa.
Ensi vuonna alkaa sähkö TCR luokka. Omana luokkanaan aluksi, joten ei korvaa mitään nykyisiä vielä.
 

IntriguingMan

Flying debris
Liittynyt
30.1.2012
Viestit
3076
Sijainti
Lohja
Ensi vuonna alkaa sähkö TCR luokka. Omana luokkanaan aluksi, joten ei korvaa mitään nykyisiä vielä.
Niin, ensi vuonna. Lisäluokkana. SCJ:n pointti oli siinä, että Citroenin hybridibusinekset eivät liity millään tapaa TC1-luokan kaatumiseen kauden 2017 jälkeen. Siinä ovat taustalla ihan muut syyt.
 

AnttiL

It Gets Faster Now!
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
6555
https://www.rallye-magazin.de/drm/artikel/premiere-2020-opel-praesentiert-ein-elektrisches-rallyeauto-41746/

Opel presents an electric rally car
Opel is the first manufacturer to offer an electric rally car for customer sport. The ADAC Opel e-Rally Cup will be launched next year - the world's first Rallye one-make cup for electric vehicles.


This is exciting in the double sense of the word: Opel presents the Corsa-e as a rally car at the IAA and at the same time announces the continuation of its cooperation with the ADAC in the joint Rallye Cup.

"On the basis of the production vehicle, we have now developed an electric rally vehicle - as the first manufacturer in the world," says an enthusiastic Opel CEO Michael Lohscheller and ADAC Sports President Hermann Tomczyk added: "We bring now for the first time in the ADAC Opel e Rally Cup electric drives Popular sports and especially in the promotion of young talent. The innovative concept and cooperation with Groupe PSA open up new opportunities, especially in the promotion of young talent. "

Promoting young talent

The ADAC Opel e-Rally Cup will initially be held as part of the German Rally Championship and selected other events. The start of the one-make cup is scheduled for summer 2020, with at least eight race rounds scheduled to form a so-called "super season" between now and 2021. Part of the concept is also a comprehensive promotional pyramid, which includes, among other things, the reissue of the 2016 ADAC Opel Rallye Academy, which was a major success, as the first stage.

Reach and shop

The new Opel Corsa-e makes 100 kW / 136 hp with a maximum torque of 260 Newton meters from the state. He should be in terms of performance on the level of his predecessor Adam Cup. With a capacity of 50 kWh, the battery supplies power for 60 kilometers of evaluation. Opel will bring a mobile charging infrastructure with 2.1 megawatt hours of storage to the events over a 100-kilowatt charging unit can load the cars within 30 minutes to 80 percent. Organizers must design their schedule accordingly.

The development program of the Opel Corsa-e Rally in Rüsselsheim is in full swing. Initially, 15 Stromers are planned for the ADAC Opel e-Rally Cup 2020/2021. The car price at Opel Motorsport will be well below € 50,000 (net) for customer teams. "The fans will be amazed at the performance in our e-Cup vehicle", Opel boss Lohscheller is convinced.


 

AnttiL

It Gets Faster Now!
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
6555
https://twitter.com/projekteseries/status/1173935638657359874

Tossa taas vähän täyssähköpätkää rallicrossin puolelta. Onhan tuo kieltämättä vähän omituista kun auto pitää niin vähän ääntä, että kentällä soiva taustamusa kuuluu videossa. Mutta hyvin näyttää kulkevan, ja pitkän linjan kommentaattori Andrew Coley on ihan fiiliksissä.
 

DC

No passport till 1958
Liittynyt
27.10.2010
Viestit
2557
Sijainti
Campo Dell'Oro, baarin puolella

Böö

Well-known member
Liittynyt
21.5.2009
Viestit
862
2022: Hybridiautoihin sähkövoimaa käytetään siirtymäosuuksien ajamiseen. Erikoiskokeet ajetaan polttomoottorin voimalla. :thumbup: rallit.fi
 
Ylös