Tää oli sitä aikaa kun testata sai rajattomasti ja helikoptereilla tuotiin varaosat joka pätkän jälkeiseen huoltoon ja vaihdettiin kaikki osat tarpeen mukaan tai varmuuden vuoksi.Näytä liitetiedosto 3903
IL 17.1.1986
Vertailun vuoksi: vuoden 1986 100 milj. markkaa on nykyrahassa 36 miljoonaa euroa.
Williamsin budjetti oli 1986 n. 10MUSD ilman moottorikuluja eli n. 28MUSD tai 26 MEUR nykyrahassa. Lähteenä on Doug Nyen kirja History of the Grand Prix Car 1966-91. Ei mitään hajua, paljonko Hondan moottorikulut ovat olleet, veikkaisin, että sinne on mennyt vähintään 5MUSD, joka nostaisi budjetin nykyrahassa n. 40MEUR tasolle.Mielenkiintoisampi vertaus olisi kauden -86 f1 tallien budjetteihin. Saisi vähän kontrastia missä tasossa silloin oikeasti mentiin.
Silloin sitä kutsuttiinkin osuvasti "harjoitteluksi".Kyllä B-ryhmän aikaan nuotitettiinki oikein![]()
Netistä löytyvän Lancia-historiikin ja kuvissa näkyvien rekisterinumeroiden perusteella Alenin auto on Biasionin Argentiinan voittoauto:Näyttää siltä, että Markun auto on aito kilpa-auto, kun taas Swedujen autot näyttää katuversiosta modatulta....
Mää olen välillä miettiny noita kilpiä ja autoja. Kuinkahan noi on ollut ”matching numbers”, vai onko niitä heitelty Torinon tallilla minne sattuu.Netistä löytyvän Lancia-historiikin ja kuvissa näkyvien rekisterinumeroiden perusteella Alenin auto on Biasionin Argentiinan voittoauto:
> Chassis 209 TO 73073E – Miki Biasion first used Chassis 209 to claim the Rally Argentina, his first World Rally Championship win. The car was then used as a backup for Alén at the 1000 Lakes Rally
Grundelilla on alkujaan 1985 testikisassa käytetty oikea ralliauto:
> Chassis 205 TO 81694E – Alén used this Delta S4 at the 1985 Algrave Rally. It would later be used as a test vehicle and then as Kalle Grundel’s backup car for the 1000 Lakes Rally. The car also made numerous trips to Fiat’s wind tunnel for development purposes.
Markkuhan ajoi vastaavalla alkuperäisellä keulalla varustettua S4:sta myös ainakin 1985 1000 Pistes-rallissa.
Samaiselta sivulta selvisi paljon mielenkiintoisempi tapaus. Olisko kellään kuvia tästäNetistä löytyvän Lancia-historiikin ja kuvissa näkyvien rekisterinumeroiden perusteella Alenin auto on Biasionin Argentiinan voittoauto:
> Chassis 209 TO 73073E – Miki Biasion first used Chassis 209 to claim the Rally Argentina, his first World Rally Championship win. The car was then used as a backup for Alén at the 1000 Lakes Rally
Grundelilla on alkujaan 1985 testikisassa käytetty oikea ralliauto:
> Chassis 205 TO 81694E – Alén used this Delta S4 at the 1985 Algrave Rally. It would later be used as a test vehicle and then as Kalle Grundel’s backup car for the 1000 Lakes Rally. The car also made numerous trips to Fiat’s wind tunnel for development purposes.
Markkuhan ajoi vastaavalla alkuperäisellä keulalla varustettua S4:sta myös ainakin 1985 1000 Pistes-rallissa.
Olisko kellään kuvia tästä
The next year, this Delta S4 was driven in the European Rallycross Championship with Matti Alamaki at the wheel. Additionally, the car was taken through the Valkeakoski stage on the 1987 1000 Lakes Rally with skier Patu Leppälä strapped to the roof.