pendellstock
Well-known member
- Liittynyt
- 19.11.2007
- Viestit
- 2099
Noniin palasin tänään kotimaanmatkalta ja täällähän on jutut jatkuneet, hyvä niin, sillä B-ryhmä on autourheiluluokkien kuningas ja itse en usko, että nykyisessä turvahössötyksessä (jossa lisätään autojen painoa ja kuristetaan tehoja, samalla kaikenmaailman avustimilla autetaan kädettömiä kuskeja) yhtä upeaa kilpaluokkaa tullaan koskaan moottoriurheilumaailmassa näkemään.
B-ryhmän tykit olivat verrattomia menopelejä asfaltilla verrattuna nyky WRC:hen, joka tottakai kiitos 25 v kehitystyön on soramutkissa nopeampi auto kun voimalla ei voi paikata riittävästi. Mutta asfaltilla nuo b-ryhmän ohjukset olivat niin nopeita, että pieksivät aikalaiset F1-autotkin. Puhumattakaan edes nyky-WRC-autoista (katsokaa mitä tahansa videota jossa WRC-auto kohtaa F1-auton radalla...... ero minuutteja per kierros), jotka ottaisivat pataan ihan kamalaan tahtiin b-ryhmäläisiltä.
B-ryhmäläisissä edelleen se n.400 kg painonsäästöero WRC-autoon (jokainen tajuaa miten paljon se on kilpa-autossa:eek!, selvästi parempi down-force kiitos rajoittamattomien sääntöjen joiden puitteissa sai tehdä suuriakin siipiä autoihin sekä ennenkaikkea yli 100% teho-ero nyky WRC-autojen aneemisiin tehoihin, takaavat kaikki sen, ettei nyky-WRC-autoja voi oikein edes tosissaan verrata B-ryhmän tykkeihin asfaltilla kun kaikki voima saadaan käyttöön sorateitä huomattavasti tehokkaammin. Ero on valtava.
Mykistävän valtava. Ei voi kuin hiljentyä, silloin ennen olivat kuskit KUSKEJA ja autot AUTOJA. Hienoa, että on näitä toikkeja joissa voimme muistella näitä tosisankareita ja heidän kunnioitettuja mahti-aseitaan.
B-ryhmän tykit olivat verrattomia menopelejä asfaltilla verrattuna nyky WRC:hen, joka tottakai kiitos 25 v kehitystyön on soramutkissa nopeampi auto kun voimalla ei voi paikata riittävästi. Mutta asfaltilla nuo b-ryhmän ohjukset olivat niin nopeita, että pieksivät aikalaiset F1-autotkin. Puhumattakaan edes nyky-WRC-autoista (katsokaa mitä tahansa videota jossa WRC-auto kohtaa F1-auton radalla...... ero minuutteja per kierros), jotka ottaisivat pataan ihan kamalaan tahtiin b-ryhmäläisiltä.
B-ryhmäläisissä edelleen se n.400 kg painonsäästöero WRC-autoon (jokainen tajuaa miten paljon se on kilpa-autossa:eek!, selvästi parempi down-force kiitos rajoittamattomien sääntöjen joiden puitteissa sai tehdä suuriakin siipiä autoihin sekä ennenkaikkea yli 100% teho-ero nyky WRC-autojen aneemisiin tehoihin, takaavat kaikki sen, ettei nyky-WRC-autoja voi oikein edes tosissaan verrata B-ryhmän tykkeihin asfaltilla kun kaikki voima saadaan käyttöön sorateitä huomattavasti tehokkaammin. Ero on valtava.
Mykistävän valtava. Ei voi kuin hiljentyä, silloin ennen olivat kuskit KUSKEJA ja autot AUTOJA. Hienoa, että on näitä toikkeja joissa voimme muistella näitä tosisankareita ja heidän kunnioitettuja mahti-aseitaan.