Aivan, vanhat fillarit vielä alle niin johan alkaisi lentämään!Ei todista mitään, pendellstock viskaisi audin ohjaamoon vuoden 1985 Hannu Mikkolan ja kyllä jäis KAIKKI!
Aivan, vanhat fillarit vielä alle niin johan alkaisi lentämään!Ei todista mitään, pendellstock viskaisi audin ohjaamoon vuoden 1985 Hannu Mikkolan ja kyllä jäis KAIKKI!
Tämä Lancian murskaavan järkyttävä vauhti Estorilin radalla on käsitelty jo useaan otteeseen... Mutta kysynpä nyt ihan asiaan perehtyneeltä että minkälaiseen aikaa uskoisit B ryhmän Lancia Delta S4:n pääsevän Top Gearin radalla? Kuljettajaksi ei tietenkää kelpaisi kuka tahansa Stig, joten jospa tätä koitosta varten kaivettaisiin naftaliinista vaikkapa Markku A tai Miki B?kuten sen, että Toivonen ajoi näytöskierroksella Estorilissa B-ryhmän Lancialla sellaisen ajan
Veikkasin S4:lle aikoja 1.23 huonommalle puolelle. Asfalttisäädöissä ja slikseillä tietty. Olisi kyllä mielenkiintoista nähdä oikeasti missä ajat pyörisivät.Tämä Lancian murskaavan järkyttävä vauhti Estorilin radalla on käsitelty jo useaan otteeseen... Mutta kysynpä nyt ihan asiaan perehtyneeltä että minkälaiseen aikaa uskoisit B ryhmän Lancia Delta S4:n pääsevän Top Gearin radalla? Kuljettajaksi ei tietenkää kelpaisi kuka tahansa Stig, joten jospa tätä koitosta varten kaivettaisiin naftaliinista vaikkapa Markku A tai Miki B?
Veikkaan kyllä selkeästi nopeampaa. Vaikkei S4 mikään formulan tappaja ole niin ei se nyt ihan miltä tahansa katuautoilta kuokkaan ota. Sliksit, ~900kg ja +500hv huolehtii kyllä siitä ja se rata on vielä ns. powertrack.Veikkasin S4:lle aikoja 1.23 huonommalle puolelle. Asfalttisäädöissä ja slikseillä tietty. Olisi kyllä mielenkiintoista nähdä oikeasti missä ajat pyörisivät.
Voit olla oikeassa. Rata kyllä on hyvin kiihdytys jarrutus tyyppinen. Nopealla osuudella en usko millään laatikkoauton(pieni lippa takakontin päällä) pärjäävän paljon aerodynaamisimmille nykyisille rata-autoille. Suorilla tulisi myös rajoittaja vastaa melko nopeasti. Eivätkö huiput noilla autoilla kuitenkin ollut vähän päälle kahdensadan luokkaa normaaleilla välityksillä? Tuskin kuitenkaan paljon alle 1.20 aikoja nähtäisiVeikkaan kyllä selkeästi nopeampaa. Vaikkei S4 mikään formulan tappaja ole niin ei se nyt ihan miltä tahansa katuautoilta kuokkaan ota. Sliksit, ~900kg ja +500hv huolehtii kyllä siitä ja se rata on vielä ns. powertrack.
Kerrassaan a-mersumainen kellahdus.http://www.youtube.com/watch?v=VD_cHuQsHNw&feature=related
Pösöä... Pahaa tekee katsoa mutta käytettäväksihän nuo on tehty...
Nolo juttu Mersulle, onneksi korvasivat ajettavuuden:Kerrassaan a-mersumainen kellahdus.
Kyllähän tota sattui silloin aikoinaankin, ja asvalttisäädöillä, ja sille leveimmälle autolle:On kyllä alustat hieman kehittyneet suurimman ja kauneimman, b-ryhmän jälkeen Tietty tuo on korkea ja sora/löysissä säädöissä mutta silti Voimaa kyllä näyttäisi olevan.
Niinpä, tämä tuntuu unohtuvan varsin usein. Markulla Olympus rallissa käytössä ollut S4 yksilö taitaa hyvinkin olla tehokkain ralliauto mm areenoilla ikinä. Markun juttujen mukaan tehoa hiukka yli 600.totuus on se että tehokkaimmat B-ryhmäläiset oli noin 550 hevosvoimaisia ei sen enempää pätkääkään.
Olisipa mielenkiintoista tietää, oliko Mikkolan Audissa tosiaan 700 hv:n hetkelliset tehot -85 Suurajoissa, vai onko juttu vain legendaa. Ainakin muutama haamuaika syntyi juuri ennen konerikkoa...Niinpä, tämä tuntuu unohtuvan varsin usein. Markulla Olympus rallissa käytössä ollut S4 yksilö taitaa hyvinkin olla tehokkain ralliauto mm areenoilla ikinä. Markun juttujen mukaan tehoa hiukka yli 600.
Niinno, tuolla kankealla pitkällä quattrolla ei pärjätty asvaltilla 400 asconoille(~280hv), saatikka 037 lancialle.Top Gearin testiratajuttuja miettiville : http://www.youtube.com/watch?v=Q4qocLLmijY
Ei tossa kyl ole kuin orginelli quattro
Iskikö lukihäiriö vai hämärtyykö näkö muuten vain? Kukaan ei puhunut 307 hv tehoista vaan Peogeot 307 WRC autosta(307 tarkoittaa mallia). Jos tiedät N-ryhmän tuotantoautot, joista saadaa reilusti yli 300 hv ja yli kymmenen vuotta vanhasta WRC escortista 350hv, niin paljonko arvelet nykyisissä autoissa olevan? Viimeisissä B-ryhmäläisissä tosiin oli lähes 600hv, mutta kyllä sinne tuhanteen on vielä se 400hv jäljellä omien laskujeni mukaan.Nää on hyviä nää tehopohdinnat
Ensin joku toteaa, että hei WRC:t ja B-ryhmäläiset miltei yhtätehokkaita. Sitten huomataan, että WRC-autosta dynottu 307hv ja B-ryhmäläisistä jo ennen viimeistä kautta (jossa tehokkaimmat versiot käytössä) kuskienkin mukaan yli 600hv, jopa yli 700hv. Viimeisellä kaudella tehokkaimmat testiversiot tosiaan sutivat 5 ensimmäistä vaihdetta läpi asfaltilla nelivedolla, kuten Kankkunen on monesti sanonut.. Aletaan siis lähestymään 1000hv -rajapyykkiä kuin huomaamatta.. Jatkakaa toki:ahem:
Eikö kyseinen Quattro juuri hallinnut ralleja mennen tullen ennen pösön tuloa? Jos nyt kuitenkin olettaa että b-ryhmän autot olisi 3sek kilometrillä nopeampia(ero ei varmasti ole noin suuri) niin ei kyseisen radan ajat riittäisi edes top 15 joukkoon.Niinno, tuolla kankealla pitkällä quattrolla ei pärjätty asvaltilla 400 asconoille(~280hv), saatikka 037 lancialle.
Pösö 205 E2 ja S4 ovat taasen vielä 037:aa selkeästi nopeampia.