Minkäs takia sitten moni valmistaja on sitten vähentänyt sähköautojen valmistusta korkeiden kulujen vuoksi? Innovatiivisuus on nykyään enemmän pr-sana, jolla tehtaat perustelevat osallistumistaan kilpailutoimintaan. Polttomoottoriautoistakaan ei taideta heti luopua, sillä Saksa vastustaa niiden kieltämistä EU:ssa.Tuon erilaisen näkökannan tähän. Rallicross tarjosi todellista edelläkävijyyttä täyssähkön muodossa lähes kengännauha budjetilla, mutta kiinnostus autotehtaiden puolelta oli täys nolla. Samoin kuihtui extreme-e. No WEC tarjoaa vain pienen rippeen tulevaisuutta ja imua on. F1 tarjoaa puhtaasti fossiilienergiaa ilman mitään uutta innovatiivisuutta ja imua on autotehtaiden puolelta ennenmäkemättömän paljon. Audi, Ford, Hond, Caddy uusina mukaan. F1 ottaa innovatiivisuudessa askeleita taaksepäin ja silti on imua. Ja hybrid voimalinja ei sitten ole mikään uusi hightech innovaatio. Autotehtaat ei kohta enää valmista fossiiliautoja, mutta ykköset ajaa fossiilisilla vielä seuraavat 30 vuotta, eikä se tunnu haittaavan autovalmistajia.
Näkisin, että se laji joka tavoittaa some sukupolven vetoaa autotehtaisiin. Rallilla olis kaikki mahdollisuudet tehdä itsestään some laji. Jokainen erikoiskoe tarjoaa tarinoita.
Ikävä pyörittää samaa levyä, mutta näkisin televisioinnin olevan yksi tekijä, miksi tehtaat osallistuvat rallin sijaan ratasarjoihin. Rallissa näytetään yleensä vain yksi auto kerrallaan, mikä tarjoaisi enemmän mainosaikaa valmistajien autoille ja sponsoreille. Ratakisojen televisioinnissa tulevat kuvayhteysongelmat ovat ralliin verrattuna mitättömiä.
Rallin pitäisi myös hyödyntää somea esim. tekemällä Drive to Survie-tyylisen dokkarisarjan suoratoistopalveiluille ja tarjoamalla pidempiä Youtube-koosteita tai kokonaisen pätkän uusintoja, kuten WEC tekee.