AnttiL
Reittinörtti
Rally1-hybrideillä ajetaan vuodet 2022-2024. Mutta mitä sen jälkeen? FIA:n uusi presidentti Mohammed Bin Sulyaem sanoi, että pitää ottaa puhdas paperi eteen.
Valmistajien mukaan saamiseksi uusien sääntöjen pitäisi valmistua pian, viimeistään tämän vuoden aikana. Tosin vasta tulevat kilpailut tulevat näyttämään miten Rally1-hybridiautoilla MM-sarja sujuu.
Tänne voi heittää ajatuksia siitä mikä se vuoden 2025 pääluokka tulisi olla tai todennäköisesti tulee olemaan. Listaan tähän muutamia vaihtoehtoja
- Hybrideillä jatketaan, ehkä jotenkin uudistettuna
- Täyssähköautot
- Vety/polttokennoautot
- Rally2/R5
- Rally2/R5 isommalla kuristimella, ns. R5+
- Rally2 48V kevythybridi (ehti jäädä äänestyksestä pois)
- Rally3
- N5 tai Rally2/R4 Oreca Kit tyyppinen ratkaisu jossa kaikilla on sama moottori ja voimansiirto haluamissaan kuorissa
- AP4 joka on vähän kuin R5 mutta moottorin ja vaihteiston suhteen on enemmän vaihtoehtoja (ja autot eivät ole valmistajien luokittelemia)
- Paluu WRC-autoihin?
Valmistajien mukaan saamiseksi uusien sääntöjen pitäisi valmistua pian, viimeistään tämän vuoden aikana. Tosin vasta tulevat kilpailut tulevat näyttämään miten Rally1-hybridiautoilla MM-sarja sujuu.
Tänne voi heittää ajatuksia siitä mikä se vuoden 2025 pääluokka tulisi olla tai todennäköisesti tulee olemaan. Listaan tähän muutamia vaihtoehtoja
- Hybrideillä jatketaan, ehkä jotenkin uudistettuna
- Täyssähköautot
- Vety/polttokennoautot
- Rally2/R5
- Rally2/R5 isommalla kuristimella, ns. R5+
- Rally2 48V kevythybridi (ehti jäädä äänestyksestä pois)
- Rally3
- N5 tai Rally2/R4 Oreca Kit tyyppinen ratkaisu jossa kaikilla on sama moottori ja voimansiirto haluamissaan kuorissa
- AP4 joka on vähän kuin R5 mutta moottorin ja vaihteiston suhteen on enemmän vaihtoehtoja (ja autot eivät ole valmistajien luokittelemia)
- Paluu WRC-autoihin?