Hurmurisija
Well-known member
- Liittynyt
- 3.3.2002
- Viestit
- 3307
Akkuja tarvitaan ralliautoon satoja kiloja. Ne vievät suuren tilan, esimerkkinä Teslan paketti. On vaikea uskoa, että helposti ja nopeasti vaihdettavasta akkupaketista voitaisiin tehdä sellainen, että se kestäisi rallin röykkyytyksen erityisesti kun on huomioitava myös korin turvallisuusvaatimukset ja auton painopiste. Lisäksi autosta tulisi väistämättä painava.
Sitten on vielä ääni. Kun on katsonut rallycrossin sähköautoesittelyjä ja kilpailuja, niin eipä ininä oikein tunnelmaa luo.
Jos sähköautoihin päädytään, autot tulevat olemaan ladattavia. Vaihdettavat akkupaketit ovat haaveilua.
Enemmän kuitenkin uskon sarjan kuoppaamiseen kuin täyssähköautojen tulemiseen. Vaikka elän ekologisesti ja esimerkiksi pyöräilen ylivoimaisesti suurimman osan vuoden kaikista matkoista, niin ympäristöystävällisyys ja moottoriurheilu on keinotekoinen pari. Kilpailun aiheuttamien päästöjen kokonaisuus on niin suuri, että itse ralliautojen päästöt ovat kokonaisuudessa pelkkä murunen.
Jos sarja jatkuu, niin eiköhän sitä jatketa hybrideillä, ainakin jos sähköistyminen ei aiheuta ulosajotilanteissa vaaroja kuljettajille tai ulkopuolisille.
Sitten on vielä ääni. Kun on katsonut rallycrossin sähköautoesittelyjä ja kilpailuja, niin eipä ininä oikein tunnelmaa luo.
Jos sähköautoihin päädytään, autot tulevat olemaan ladattavia. Vaihdettavat akkupaketit ovat haaveilua.
Enemmän kuitenkin uskon sarjan kuoppaamiseen kuin täyssähköautojen tulemiseen. Vaikka elän ekologisesti ja esimerkiksi pyöräilen ylivoimaisesti suurimman osan vuoden kaikista matkoista, niin ympäristöystävällisyys ja moottoriurheilu on keinotekoinen pari. Kilpailun aiheuttamien päästöjen kokonaisuus on niin suuri, että itse ralliautojen päästöt ovat kokonaisuudessa pelkkä murunen.
Jos sarja jatkuu, niin eiköhän sitä jatketa hybrideillä, ainakin jos sähköistyminen ei aiheuta ulosajotilanteissa vaaroja kuljettajille tai ulkopuolisille.