Rallin MM-sarjan pääluokka 2025 eteenpäin

Rallin pääluokka 2025-

  • Hybridit

    Äänet: 27 29,3%
  • Täyssähköautot

    Äänet: 17 18,5%
  • Vety/polttokennoautot

    Äänet: 20 21,7%
  • Rally2/R5

    Äänet: 3 3,3%
  • Rally2/R5 isommalla kuristimella

    Äänet: 18 19,6%
  • N5/Rally2 Kit (Oreca) tyylinen

    Äänet: 1 1,1%
  • Rally3

    Äänet: 0 0,0%
  • AP4

    Äänet: 0 0,0%
  • WRC

    Äänet: 5 5,4%
  • Jokin muu, mikä?

    Äänet: 1 1,1%

  • Äänestäjiä yhteensä
    92

Nokkaperä

New member
Liittynyt
10.4.2019
Viestit
2
Toki on halvempi valmistaa mutta valmistajille hyvä tuotto tulee huolloista ja niitä ei sähkiksissä ole, joten se tekee kyllä valmistajille ison loven tuottoihin. Onkin hyvä kysymys että mitä valmistajat oikeasti haluaisi myydä kuluttajille?
Sen verran tarkennusta, että kyllä niitä sähkiksiäkin huolletaan. Se on toki totta, että lovi valmistajan tuottoihin tulee, jos puhdasta huolto-osien myyntiä tarkastellaan.
 

jjx

Well-known member
Liittynyt
20.11.2019
Viestit
1092
Öljy-yhtiöt varmaankin näkevät esim sähköbensassa erittäin suuret mahdollisuudet ja koska heillä on jo infra valmiina, he varmaankin tekevät kaikkensa, että ko energiamuodosta saadaan kilpailukykyisempi kun mistään muusta ja heillä kyllä riittää myös muskeleita kunnon lobbaukselle, voi olla että raha puhuu ja autotehtaat saavat tukevia avustuksia jos valitsevat tietyn energiamuodon....eivät he katso toimettomina jos heidän bisnekset valuu viemäristä alas....
 

cesar

Well-known member
Liittynyt
21.10.2009
Viestit
800
Hmm, jännä veto kyllä. Tuntuu, että Rally1-autoissa tuo hybridi on ollut otsikoissa lähinnä sillon, kun se ei ole toiminut ja siviiliautoissa trendi on (kai?) laskeva? Toki vaihtoehtoista olisi ollut vaikea keksiä, ellei täyspolttomoottori ja tuo synteettinen polttoaine kokonaisuudessaan olisi oikea vaihtoehto..
 
Ylös