Mutta kuten joskus aiemminkin olen asiaan todennut, näitä rallijuttuja pitäisi vain paljon enemmän hyödyntää markkinoinnissa. Muistan joskus kauan sitten saaneeni tutun saaman kutsun toyotan markkinointitapahtumaan jossain varistolla tms. Sen teema oli silloinen toyotan formulatiimi ja oli tosiaan ajosimulaattoria jne hyvää menoa. Sittemmin, kun olen pari autoa itse itselleni ostanut, niin olen edelleen odotellut, että tulisiko joskus omalla nimellä kutsu johonkin vastaavaan, mutta tosi vähän tuollaisia järjestetään. Olisihan se nyt ehdoton valtti, jos noita rallipirssejä tuotaisiin ihan joka pojan töllsiteltäväksi liikeeseen ihan tavallisille merkkipäiville ja sitten joku aiemmin ostanieden juhlailta simulaattoreineen.
On se vaan perhana näitä autonvalmistajia. Jos joku volkkarikin valmistaa 4 miljoonaa autoa vuodessa, niin 100 miljoonan panostus maksaisi itsensä takaisin jo jos saisi samalla myyntimäärällä nostettua aton keskihintaa 25 eurolla, tai vastaavasti myynti kasvaisi 1 %. Käytännössä minimitavoitteen ptiäisi olla nuo yhdessä. Ei perhana luulisi olevan mahdoton kannattavuuslaskelma, kun vaan samalla hyödyntäisi koko jutun markkinoinnissa kunnolla.
Vetymoottori olisi markkinoinnillisesti oikeasti hyvä konsepti, koska siinä laji voisi edelleen hyvin äänineen jne, voisi edelleen mainostaa polttomoottoriosaamista, mutta kuitenkin koko homma olisi samalla "uuden vihreän" kehitystä. Ja se tärkein anti: merkki esiin uutisissa. Olisi kiinnostava päästä näiden autonvalmistajien kokouksiin kuokkimaan.