Rallipäiväkirja

Sörsselsön

Kui hianoo se sit on?
Liittynyt
28.10.2013
Viestit
3962
Sijainti
Parc Fermé
E: Kvantitatiivisia lukuja kaudesta:
- 2 rallia, 2 rallisprinttiä, 1 rallin harkkapätkä
- Saldo kaudesta 2 kaatoa + pari muuta ulosajoa
- Kilometrejä auton ratissa yli 700, kävelyä n.4-5 km
- Litratolkulla vettä + juotavaa, muutama Red Bull.
Pitääsköhän itsekin tehdä laiskan miehen laskelmat:
- 3 rallia (1 SM-kisa, 1 F-rallisarja, 1 "minikisa")
- 2 kaatoa, pari ulosajoa/pellollakäymisiä, muutama "hartialukko"
- rallin perässä/takia yövyttyjä öitä farmariautossa 2kpl
- kilometrejä autolla rallien takia ajettuna +1000km mutta maksimissaan 1500km.
- erikoiskokeille kävelyä lyhimmillään auton ja katselualueen välillä n. 200m, pisimmillään rapeat 2km. Keskiarvo 800m.
- useampi litra vichyä, lähemmäksi 10 isoa takeaway-kupillista kahvia, muutama tölkki batterya.
 

Fiesta

Ralliperuna
Liittynyt
1.7.2011
Viestit
614
Sijainti
Porvoo
Teil on aika mietoja kilometrejä. Tän vuoden lukemia, siis karkeita omista. Koronavuosi joka oli tynkä vuosi, päälle huono talvi ja ei sisällä yhtään ulkomaankisaa:
- 10 rallia
- Karkee arvio 3500km ajoa. (Esim. Jämsä ralli, 350km siirtymää ja pätkien läpiajo kilsat n.150km.
- Ainoastaan 1 nollakisa tilanteiden suhteen, kauden eka: Tunturi (jonne siis lennettiin, ei ajettu)
- Kävelyä parhaimillaan 3,5km paikkaan (Joutsa). Lyhimmillään 10m (Tunturi).
- Vitusti kahvia ja karjalanpiirakoita.
 
Viimeksi muokattu:

Sun_0)))

Member
Liittynyt
22.7.2020
Viestit
18
-3 Rallia (1 SM, 1 HRT ja 1 "kyläkisa")
- n. 1300km + Kokkola Rallissa tuskailua, kun rengas puhkesi ja autostani puuttui vararengas, sekä paikkausvälineet
- 1 nollakisa
- Kävelyä pisimmillään 3km ja lyhimmillään 150m
- Pääasiassa eniten kului Red Bullia ja vichyä + Tutustumista paikalliseen grillikulttuuriin
 

Fiesta

Ralliperuna
Liittynyt
1.7.2011
Viestit
614
Sijainti
Porvoo
Askolan Granit ralli. Ykkösen maalissa, jossa lähinnä liippiä ja sit hosuttiin nelosen maalipään assumutkiin jossa oli sähkötolpan katko lähellä ja sit yks Bemmi nutulleen.

Taktiikka vältellä kaljahattua ja sen legioonaa ei sinällään ihan onnistunut kun oli siellä kakkosen mutkissa tilanteita ihan hyvin. Itse koin et paikasta oli liikaa ennakkopöhinää. Mut toki saattotauot teki sen että hämärä tuli pätkälle (jota ei laskettu) joka vaikeutti varmasti vasurin hahmottamista.

Ei silti, hyvin ehdittiin kahdelle pätkälle ja sai koko päivän edestä kilvanajoa. Nelosellakin ehdittiin näkee kaikki ekasta nelikosta vaikka katsottii ykkösellä toista sataa autoa. Hyvä päivä ja kauden päätös.

Tunturissa jatketaan kahden ja puolen kk päästä. 👍
 

MVRX

Well-known member
Liittynyt
28.10.2017
Viestit
135
Askolan Granit ralli.
Ykkösen lähdöstä noin 500m hienot kovaa ajettavat mutkat. Aikani kuluks kävin huomiolla, ei napannu. Larioon asti siinä. Siitä neloselle, lähdöstä taas vajaa kilsa. Lentokenttää parilla nypyllä, hieno paikka.
 

Vepe

Well-known member
Liittynyt
17.6.2011
Viestit
226
Sijainti
Vantaa
Askolan Granit ralli. Ykkösen maalissa, jossa lähinnä liippiä ja sit hosuttiin nelosen maalipään assumutkiin jossa oli sähkötolpan katko lähellä ja sit yks Bemmi nutulleen.
Katos, oltiin näköjään samoilla paikoilla, ja nelosellakin suht lähellä, kun tuli itse oltua siinä asfaltille tuovassa risteyksessä.

Aikataulu oli mielestäni varsin hyvä, ehti hyvin käydä ajamassa pätkät läpi ja vielä kunnon murkinaakin syömässä. Näin jälkiviisaana voisi todeta, että jonkinlainen kokoomatauko olisi ollut hyvä. Ja näin henkilökohtainen harmitus aikataulusta oli se, että noista saattotauoista johtuen piti neloselta lähteä hieman etuajassa kun oli tarkoitus, jotta ehtisi saunaan.

Videota tuli myös kuvattua:
 

Ojarumpu

Well-known member
Liittynyt
23.4.2019
Viestit
47
Itsellä oli tavoitteena vältellä vuoden vikan kisan kunniaksi yleisörysiä ja etsiä ns omaa paikkaa, mutta eipä tuohon kakkosen rysään voinut olla jäämättä kun tuli ajettua se läpi. Omaa jo valmiiksikin tiukkaa aikatauluani vähän haittasi nää lukuisat kahden minuutin lähtövälit ja saatot. Ekan Civicin peltoonlaskun ja Citikan pehmeän kaadon jälkeen kimpsut ja kampsut kasaan, ja kohti futisjoukkueen saunailtaa.

Rovaniemi kiehtoisi kyllä todella kovasti, kun ei ole ennen tullut käytyä. Tarvinnee alkaa kyselemään vinkkejä Lapin valloitukseen, kun sen ajankohta lähestyy.

Tästä rallivuodesta voisi ehkä kirjoittaa jonkun surkuhupaisan raportin, miten motivaatio penkallelähtöön, ja erityisesti siellä seisoskeluun, on kyllä ollut välillä koetuksella. Mutta ehkä vielä ei ole sen aika.
 

Reinweib

Well-known member
Liittynyt
28.3.2013
Viestit
308
Sijainti
Piilosa
Askola joo, itsellä tuli melkein maksimimyöhät täyteen diagnosoidessa oman kärryn mystistä tärinää joka esti yli yhdeksää kymppiä ajon, mutta afterall kesärenkaat olivat vaan yöpakkasissa muuttuneet neliskanttisiksi eikä renkaanlämmittimiä ollut käsillä -> talvirenkaat alle. Neloselle kerkesi, alkuun metsäosuudelle uudelle hakkuulle, ajoittain näyttäviä suorituksia, osin myös sidontaa ja jonopyörää. Lisävalojen tullessa kuvaan, siirtyminen alun viimeiseen assumutkaan, tässä vaiheessa kalusto ja yrkkä oli sitä tasoa että en ollut ihan varma onko kyseessä tasanopeus- vai joku uusi V1100-luokka. Alkoi sataa, ja paikka oli ilmeisesti sen verran pelottava että se otettiin todella varovaisesti muidenkin osalta, joten viimeiset ~50 autoa jätin katsomatta ja suunnistelin metsätielle pysäköidylle autolle, joka oli pimeässä & sateessa sinänsä mielenkiintoista kännykän (=navigaattori ja taskulamppu) akun varaustason ollessa tasoa morjens alun sähläilyjen jäljiltä.

Mutta joo, kokoomataukoa olisi minusta tarvittu, ei ne viimeiset sen aikaisempaa päässeet kotia nytkään, mutta katsojille olisi tarjonnut enemmän, plus sitten tasapuoliset olosuhteet vikalle pätkälle osallistujille. Mutta ok ja kompakti ralli jonka läpivienti näissä olosuhteissa ei välttis ollut mikään läpihuutojuttu, liekö sitten vaikuttanut kokooman puuttumiseen?

Edit: Rovaniemestä melkolailla identtinen fiilis Ojarummun kanssa kun Ypressiä ei tarvikkaan haaveilla.
 
Viimeksi muokattu:

henkka_ok

penkkapelle
Liittynyt
24.9.2008
Viestit
922
Sijainti
Etelä-Pirkanmaa
Mutta joo, kokoomataukoa olisi minusta tarvittu, ei ne viimeiset sen aikaisempaa päässeet kotia nytkään, mutta katsojille olisi tarjonnut enemmän, plus sitten tasapuoliset olosuhteet vikalle pätkälle osallistujille. Mutta ok ja kompakti ralli jonka läpivienti näissä olosuhteissa ei välttis ollut mikään läpihuutojuttu, liekö sitten vaikuttanut kokooman puuttumiseen?
Minun mielestä tässä tilanteessa aivan loogista, ettei huoltoautoja ja kilpureita seisotella ahtaassa Monninkylässä. Saattoja oli pelkästään ykkösellä niin monta, että alkuperäisen huoltoalueiden suunnitelman olisi saanut heittää romukoppaan ja siellä ois ootellu nrot 1-60 ylimääräisen 45min. Eikä olosuhteiden tarvitse olla kaikille samat, kunhan nyt samassa luokassa ajaville edes.

Mutta niin, ykkösen huomiolta muutama leveämpi linja, pikkupösön nostot ja Falconin melko reippaasti virheellinen tähtäys linjojen alle. Nelospätkän loppupäätä näki samoilta jalansijoilta noin 1,4km, siellä parit kaadoksi laskettavat tilanteet enemmän ja vähemmän selkeästi nähtynä.

Vuoden 12. ralli penkalla (parit sprintit päälle), en käy laskemaan ajettuja tai käveltyjä kilometrejä.
 
Ylös