Rallipäiväkirja

Reinweib

Well-known member
Liittynyt
28.3.2013
Viestit
557
Sijainti
Piilosa
Rally Estonia 2021

TO

Ykkönen tuli katseltua laivarannassa WRC+:sta, Eckeröllä yli ja pikaiset torkut Otepään keskustassa.

PE

SS 2 Arula 1 @ 9.2km. Ensimmäisenä parkkiin jossa jonnet ei tienneet mistään mitään, esimerkiksi katselualueen sijaintia. Suurimman osan paikallisista jäädessä katselemaan parkkipaikalta ohimenevää pätkää, lähdettiin muutaman virolaisen kanssa pusikon ja nokkosen läpi kohti rintamaa. Katselualueella tuleva mutka oli hidastettu paalilla niin ettei mitään ihmeempää äksöniä ilmaantunut. WRC+ toimi.

SS 5 Kambja 1 @ 10.3km Katselualue itsesään kokonaisuudessaan hienoin mitä on tullut nähtyä, kilometrin näkemä jossa jos jonkunlaista paikkaa järvinäköaloilla. Annoin enemmistön vippien kanssa ihmetellä isompaa hyppyä sillit suolassa ja menin itse pienemmälle ja haastavemmalle jossa vaihtelevia suorituksia, Kajtan kävi suosiolla pellolla kiertelemässä puita. Mm. Ogierilta roikkuja ja alueelle tullessa useampia risteyksen pitkäksi ajoja ym. tötöilyjä. WRC+ toimi. Ryysiksessä myös iso screeni. Älytön parkkijonotussotku, toista aluetta etsivät sekoilivat paikalla ja Vipit oli etusijalla, juoksuvarustus ja R5 kärjen jälkeen lähtö edelliseltä pelasti.

SS 8 Kanepi 2 @ 8.2 km nopealla osuudella hyppy jossa linjavikaa. R5:silla tosi näyttäviä leiskautuksia kun ei ollut varaa nostella. Tyhjä vippi vei suuren osan pellosta, piti valita katsooko autoja vai screeniä.

LA

SS 10 Peitsääre 1 @ 0.8km hiekkamonttupyöritys. Screenejä ja kenttää. Ei suurempia odotuksia, mielin lähteäkö ajamaan mutta ihan ok. Meni aika äkkiä huonoon kuntoon, Mikkelsen huimisteli jo kahdella pyörällä, jonka jälkeen ajamaan toiselle puolelle lääniä.

SS 13 Vastsemõisa 1 @ 6.7km hämäävä maalimutka, joka otettu pois paaleilla ja mainoksilla. Ei screeniä eikä kenttää WRC+:lle ja meni osin siirtymäksi kun Gryazin kippasi keskelle tietä eikä kääntäjiä ollut.

SS 16 Raanitsa 2 @ 16.2km Lievästi hämäävän T-risteyksen jälkeinen ylämäki, just ennen Emilin paikkaa ensimmäisellä kierroksella, pätkää on ajettu usein paikallissa karkeloissa ja tuonne meni selvä polku mutta katselualue oli rajattu. Keskelle parasta näkymää oli laitettu Ramirentin peräkärry-agrekaatti, jota virolaiset ammot oli jo siirtämässä, mutta ammo-järkkärit saivat toisiin aatoksiin, sen sijaan että olisivat tehneet asialle jotain. Etupäässä jonopyörää joka tokalla kiekalla oli odotettavissakin. Parkkikyltti oli kaatunut, paikalla päivystänyt likka osannut sitä nostaa, seisoi vain ajokieltomerkin vieressä. Kyllä, ajoin ensin ohi.

SU

SS 19 & 22 Neeruti 1 & 2 @ 4.2km, surkea katselualue jonopyörän ystäville. Jatkamalla sitä 50 metrillä samalla pellolla, olisi saanut linjavikainen ja haastava hypyn, seuraavalta pellolta kirraavan oikean, mutta ei. Kävin etukäteen katsomassa mestat ja hain tuolta ennen ensimmäistä autoa oman paikan. Autoja tuli puoltatoistasataa nypyn yli jos jonkin näköisessä kulmassa, kuitenkin ilman dramatiikkaa ja pikkuluokat teki ihan syvän ojan viereen spoorin. Toisen kiekan puolivälissä poistuessa piti näyttäytyä neuvostoliittolaisen peruskoulun tuottamalle ammo-järkkärille, jonka mielestä piti ensin mennä takaisin mistä tulikin, mutta kysellessäni toisella kotimaisella että oliko katselualue tuossa suunnassa, totesi että "rallit loppu nu" ja poisti minut alueelta :ROFLMAO: No, Powerille olin jo menossa ja tuo taisi nopeuttaa asiaa ja rallipassi kuitenkin edelleen hallussa.

SS 24 Tartu vald Power stage @ 5.5km, pitihän tänne lähteä häröilemään koska Kalle ja muut, ihmettelin hetken paikkaa aidan takaa, mutta CCCP-zombie-vartioita ei tuntunut kiinnostavan millaisen paketin tulija oli ostanut, joten painelin alueelle. Vähän kuin Harju, mutta pidemmällä ja huonommalla näkymällä, näyttöjä piisasi.


Summa summarum...kyllähän tuolla kevyesti maailman parhaan rallin järjestäisi, mutta ei tolla konseptilla. Reitti oli hieno, mutta vaikka sieltä koitti poimia mielenkiintoiset paikat, niin ei siitä iloa ole jos ne eivät enää kisassa ole sitä mitä esitteessä on luvattu, eli katselualueilla olevien mutkien luonnetta voi olla muutettu olennaisesti keinotekoisin estein.

Ideana näyttää selvästi olevan että viimeiseen asti vältetään tilannetta jossa katsomosta juoksee 10 ihmistä nostamaan kaatunutta autoa. Sitten jos ja kun pätkä menee siirtymäksi, ei voi tehdä mitään korvaavaa peliliikettä, vaan seuraava pätkä mille voit mennä, on se mikä se olisi muutenkin. Sama jos ajat harhaan tms.

Järkkärit on siis ummikkoja, ostokamaa vartiontiliikkeiltä, eivätkä ymmärrä mistään mitään tai tunnu osaavan mitään kieltä. Ohjeistuksena on pitää katsojat aidatulla alueella ja siitä heille maksetaan. Pysäköintialueilla kielitaitoa vielä löytyi, lipuntarkastuksessa sai jo mykkäkoulua vastineeksi muuten reippailta neideiltä.

Vip-alueet tarkoitti sitä, että katselualueelta oli varattu parhaat paikat ja parhaat pysäköinnit tuohon käyttöön.

Kerran päivässä oli tienvarsiparkki, joka oli aika mielenkiintoinen ratkaisu tuollaiselle 1500 henkilölle mitoitetulle katselualueelle, jos laskee 2 henkilöä per auto, 5 metriä autolle ja jokaiselle metrin väliä, niin viimeiselle autolle olisi tunnin kävely. Huonona puolena myös paikallisten lakoaminen tien kahta puolta pois ajettaessa, hyvänä puolena heidän hidas eteneminen flipflopseineen eli pystyy ohittamaan paljon porukkaa jos vähänkään reippaammin kävelee.

Yritin mennä sähköisellä katsojaoppaalla kun viime vuonna en saanut sitä maksettua ilman pankkiavaimia. Täys emämunaus, sitä ei saa ladattua laitteelle, vaan jos kenttää ei ole, niin ei ole myöskään katsojaopasta. Navigoinnissa on myös haasteensa jos pitäisi katsoa pätkän sijaintia ja navigaattoria samaan aikaan. Navigointilinkkien kanssa oli myös ongelmia, ja tuntui koskettavan aika montaa muutakin. Opas heittää myös käyttäjän ulos tietyn ajan jälkeen, jolloin haetaan vauhtia uudelleen aloitussivulta, valitaan kieli, katsojaopan ja kirjaudutaan sisään..

Paikallisille poliiseille isot propsit, yleensä pätkältä poistuessa oli tutka, mutta tarkoitus oli näkyä, ottaa perseilijät pois joukosta ja pitää homma hanskassa. Onnistui mielestäni erinomaisesti.

Paljon oli hyvää, mutta saa kyllä formaatti muuttua jos kolmatta kertaa tulisi lähdettyä. Ja nyt kaikki mihin itse pystyi vaikuttamaan, meni nappiin, plus täydelliset kelit ja tuloksethan kaikki nyt tietää. Hyvä reissu kuitenkin!

Edit: Bonuksena euroopan mittakaavassakin upeita asfalttipätkiä, viimeksi tullut vastaavia vastaan Eifel-vuoristossa, tuolla maisemissa jäädään mutta tiet on jopa hienompia. Yleisesti linjaviat on pikemmin ominaisuus kuin poikkeus, nypyltä voi kääntyä ihan minne vaan. Kerran tuli siirtymällä vastaheittokin kun keskeltä nyppyä tuli vastaantulija, ja tie kääntyikin sitten vielä toiseen suuntaan. Miinuksia postitussekoilu rallipaketin kanssa, siihen oli jostain syystä lyöty random virolainen puhelinnumero vaikka tilauksessa oli oikea. Rallipaidat piti tilata Sportlandin Latvian nettikaupasta koska kisajärjestäjän englanninkielinenkin linkki vei Viron Sportlandiin, joka on olemassa englanniksi muttei osaa lähettää Viron ulkopuolelle. Latviasta ei vaan saanut enää viime vuotista paikaa joka jäi hommaamatta.
 
Viimeksi muokattu:

maumau74

Well-known member
Liittynyt
13.2.2018
Viestit
105
Sijainti
Naantali
Rally Estonia 2021

Ke.
Lähdettiin hyvissä ajoin kohti Viroa ja samalla reissulla tuliaisten haku Valgasta, josta majapaikkaan, eli olimme asuntovaunulla liikkeellä, joka oli koko reissun ajan Kääriku Spordikeskuksen leirintäalueella. Mahtava paikka melko keskeisellä paikalla. Oli uimaranta, suihkut ja vessat käytössä ja olisi ollut myös mahdollisuus tennikseen, koripalloon ja rantalentopallon pelaamiseen.

TO
Shakedown aamusta autolla ja urheilemaan:) kierrettiin Otepään frisbeegolfrata helteessä. illemmalla sitten ek 1 taas autolla.

PE

SS 2 Arula 1 maalia ennen oleva hyppy. Olimme ajoissa paikalla ja kaikki toimi todella hyvin, parkkista tosin kilometrin verran kävelyä karsinaan, jossa skreeni. huttunen jätti keulasta hiukan kuituosia hypyn alastuloon, muutoin ei mitään. Östberg tietysti hyppäsi pisimmälle järjestäjän mittamiehen mukaan. pieni miinus järjestäjille/kelille, että tämä oli ainoa paikka, missä emme voineet aikataulun puitteissa katsoa kaikkia autoja, niin kuin olisimme halunneet.

SS 5 Kambja 1 12.5km Tuli oltua viimevuonna samassa paikassa, mutta nyt olivat rakentaneet nypyn ylitulon jälkeen kaiteen ulkoreunaan, mikä varmasti muutti nuottia. tässä kohteessa parkki ihan kiinni karsinassa.

SS 8 Kanepi 2 12.2km Ysikymppi vasen, missä muutama hiukan leveämpi linja ja ei muuta. Olimme ajoissa paikalla ja skreenistä ehdimme katsoa edelliset pätkät. Täällä nautimme myös järjestäjän ateriat, jotka olivat olosuhteisiin nähden oikein hyvät.

LA

SS 10 Peipsiääre 1 3km Todella pikkutietä, johon tuli melkoiset urat, mutta tämä pätkähän menikin poikki toisella rundilla tien kunnon vuoksi. Parkkipaikkaa ei ollut, koska (huhujen mukaan) maatilan omistaja oli jostain suivaantunut, eikä antanut peltoaan käyttöön. no, tienvarsiparkki, josta kilometri tietä pitkin kävelyä(olimme taas riittävän ajoissa paikalla, herätys 05:00) kun pääsimme pätkän varteen näimme katselualueen ja skreenin n. 200 metrin päässä, mutta jostain syystä meitä kävelytettiin pitkin metsää ja todellista ryteikköä vielä noin kilometrin verran. Täälläkin muutama liippi, mutta ei ihmeempiä suorituksia.

SS 13 Vastsemõisa 1 0.7km Pari nyppyä kapealla tiellä. Ei skreeniä, eikä oikein muutakaan. Kilometrin kävely parkkipellolta tänne. Jos olisi itse saanut valita, tälle paikalle ei varmaan olisi kukaan tullut.

SS 16 Raanitsa 2 19.6km Täälläkin oikein hyvissä ajoin paikalla. Meinasivat olla päästämättä porukkaa kohteeseen, kun tulimme, mutta heltyivät kuitenkin ja ehdimme nähdä skreeniltä kaksi edellistä pätkää :) Melko kovavauhtinen paikka risteyksellä ja pitkällä näkymällä, josta tosin auton ohi mentyä pöly vei ison osan. Asvaltilta tulo pienelle hiekkatielle, jossa ei mainittavaa tapahtumaa.

SU

SS 19 & 22 Neeruti 1 & 2 5.3km, Melko kovavauhtinen loiva oikea, jonka jälkeen kirraava pirun pitkä vasen. Täälläkin hyvissä ajoin ihmettelemässä. Kalle heitti pölyt kunnolla silmille ekalla kierroksella ja Lukyanuk oli hilkulla mennä kunnolla leveäksi toisella. Täällä jäimme vielä katsomaan sreeniltä ek.23 ja lähdimme sen jälkeen autolle katsomaan powerin.


Lopuksi.

Reissu oli loistava, vaikka paikat mitäänsanomattomia. Josko sitten ensi vuonna saisi valita paikat mielensä mukaan. niitäkin tuolla olisi, mihin mieluusti menisi. Järkkärit mielestäni parempia, kuin viime vuonna ja parkkien ohjaajat tiesivät edes jotain. majapaikka loistavan.11 kilometriä Otepään keskustasta. Suomalaisia ei kovin paljoa näkynyt karsinoissa. meidän lisäksi kaksi porukkaa meidän alueilla ja meillä ainut Suomen lippu mukana. Tosin eipä ollut muitakaan. Uskoisin, että meidän alueella oli noin puolet mahdollisista. Ruuhkia ei ollut missään, katsoimme ek2 lukuun ottamatta kaikki autot joka paikassa ja usein JWRC:n tullessa paikalla oli alle 10 katsojaa. Kaikesta huolimatta reissusta jäi hyvä mieli ja nyt odottelemaan ja suunnittelemaan syksyn Jyväskylän reissua. Hyvää Rallikesää ja syksyä kaikille.
 

Onzah

Well-known member
Liittynyt
12.11.2018
Viestit
628
Sijainti
Jossakin Itärallin pätkällä
Koillis-Savon SM-Rallisprint 2021

Hieno reissu Koillis-Savon sydämeen Tuusniemen hienolle katuradalle. Ensimmäisen kierroksen päivystin maalimutkissa ja toisen kierroksen päivystin lippupisteen 8 kohdilla. Muutama tilanne kakkoskierroksella mutta ei sen ihmeempää. Päällimmäisenä reissusta jäi kuitenkin mieleen tapahtuman loistava tunnelma. Meno oli rentoa, toisella kierroksella juttelin ystävällisten lippumiesten kanssa ja varsin hyvä maku jäi tapahtumasta! Käyn uudemmankin kerran.

Videota tästä.


GH010250_Trim (5)_Moment.jpg
 

Kenda

Well-known member
Liittynyt
11.10.2015
Viestit
2669
Sijainti
Muualla
Viime lauantaina ulkoiluttamassa kameroita pölyisessä Laitilan rallitreenissä, vähäsen liikkuvaa kuvaa (sattuneista syistä sain klipin tehtyä vasta nyt) ->
 

Onzah

Well-known member
Liittynyt
12.11.2018
Viestit
628
Sijainti
Jossakin Itärallin pätkällä
Habittaako-Ralli 2.0

Tikkakoskella, niinkuin moni muukin. Ykkösen ja kakkosen ajelin läpi, päädyin lopulta kakkosen alkuun oikeaan josta lähti risteys myös vasemmalle. Kuulemma takavuosina (1000 Lakes Rally 2012) oli ollut paljonkin pientä mähinää. Nyt pari harttaria, muutama sivusladi siiman suuntaan ja yks spinni. Mutta jälleen varsin antoisa reissu, mukavia herrasmiehiä oli taas penkalla seurana.

Edit: Seuraavana varmaan Leppävirran sprintti 4.9, siellä ihan uusi rata.
Videota:
 
Viimeksi muokattu:

eetu97

Member
Liittynyt
23.2.2020
Viestit
8
Sijainti
Joensuu
Habittaako 2.0 Ralli 31.7.2021

EK1 kessunnatsoilla yks nurin, pari nostoa ja muutamia liippejä. Harvinaisia paikkoja, jotka on "toiminut" paremmin huomiolla kuin ilman. (Uuraisten Sähkötyö Ralli 2006).
 

Ojarumpu

Well-known member
Liittynyt
23.4.2019
Viestit
233
Tikkakoski ei osunut omiin aikatauluihin futismatsin (joka sittemmin koronan takia peruttiin) vuoksi, joten päädyin ihmettelemään pariksi tunniksi jonopyörää Lammin seurakisaan/harkkapätkälle. Samalla tuli ajeltua muutamia hyviä marjapaikkoja läpi, josko parin viikon päästä tuolla seudulla olisi mehevää satoa korjattavaksi.
 

Fiesta

Ralliperuna
Liittynyt
1.7.2011
Viestit
914
Sijainti
Porvoo
Habittaako 2.0 Ralli 31.7.2021

EK1 kessunnatsoilla yks nurin, pari nostoa ja muutamia liippejä. Harvinaisia paikkoja, jotka on "toiminut" paremmin huomiolla kuin ilman. (Uuraisten Sähkötyö Ralli 2006).
Samoilla natsoilla. Oli sen verran kaukana mutta veri veti penkalle. Se kuitenkin tarkoitti että piti vanhoja nauhoja kelailla, eli tuo kyseinen ralli että löysin ykköseltä jotain. No olihan siinä yks nurin mut noin muuten oikein mukava päivä kangasmetikössä. 👍
 

Fiesta

Ralliperuna
Liittynyt
1.7.2011
Viestit
914
Sijainti
Porvoo
Harvinaisia paikkoja, jotka on "toiminut" paremmin huomiolla kuin ilman. (Uuraisten Sähkötyö Ralli 2006).
Jäin tuota pohtimaan että ei muuten tainnu olla kessuja silloin 2006. Siinä mielessä vähän erilainen paikka.
 

eetu97

Member
Liittynyt
23.2.2020
Viestit
8
Sijainti
Joensuu
Lahti Historic & Top Building SM-Ralli 13-14.8, Lahti

EK1:ltä tuli aloiteltua loppupäästä vanhasta ns. Koski-Lammin paikasta, nyt toisinpäin ajettuna. Ilman nuotteja tulleista muutama koitti tähdätä pieneen pellolle olevaan aukkoon, mutta tie riitti kaikilla tällä kertaa. Toiselle kiekalle siirtyminen (EK4) 1.5km lähtöön päin huomiolla olleeseen pudottavaan vasuriin. Ei mitään ihmeitä tässäkään, muutama hyvä liippi. Lauantaille paikka valikoitui EK9:n vaaranmerkki pudottavaan oikeaan. Vaikka paikka tosi haastavalta vaikutti niin kaikki otti merkin tosissaan ja nuottikin oli kohdallaan, kun tilanteita ei nähty.
 

Vepe

Well-known member
Liittynyt
17.6.2011
Viestit
291
Sijainti
Vantaa
Lahti Historic EM/Top Building -ralli 13.-14.8.2021

Ekaa kertaa Lahden Hisse-EM:ää katsomassa (2011 Jyskälän lisäluokkana oloa ei lasketa), mikä on hieman ihmeellistä, kun muita kisoja on tullut kauemmaksikin lähdettyä katsomaan...

Perjantaina tuli aloitettua ja ainoa pätkä, jolle ehti oli EK6, jossa tuli oltua siinä n. 4km kohdalla olleessa ysikympissä, jossa populaa oli huomattavasti. Tapahtumia ei sitten juurikaan ollut. Keli oli mitä mainioin.

Lauantaina taas aamulla keli ei ollut mitä mainion, kiitos vesisateen. Ensimmäiseksi paikaksi valikoitui EK7 Porvola 1 ja Huhdintien ja Porvolantien risteys. Hisse-EM:läiset pääsivät nauttimaan rankasta vesisateesta ja pari tilanteentapaistakin oli. Katsojatkin pääsivät "nauttimaan" tuosta sateesta, mutta kuten @Reinweib toisaalla totesi, niin onhan siinä oma tunnelmansa kun vesisateessa tuodaan Audia Quattroa luisussa ja liekit lyö pakoputkesta. HRT:hen mennessä oli sade lakannut. HRT:ssä ja Ralli-SM:ssä ei myöskään ollut juuri tapahtumaa, onneksi ei sentään pelkkää jonopyörää. Näytösajossa olleesta Asconasta porsi vaihdelaatikko siinä.

Iltapäivällä pysyttiin Porvolan EK:lla, mutta paikaksi vaihtui ysikymppi-vasen n. 2 km maalista. Runkia ei ollut, mutta pientä tapahtumanpoikasta kuitenkin. Keli oli iltapäivällä taas mainio.

Plussaa: Silvasti ja Kivenne ajoivat Quattroilla kunnon kisaa, SM:ssä ajoivat kunnon kyytiä ja vaikka runkia en nähnyt, ei ollut pelkkää jonopyörää kuitenkaan.
Miinusta: Köyhä osallistujaluettelo EM:n puolella, "yksi kisa, mutta kuitenkin kolme" ja siitä johtuvat tauot ja henkilökohtaisempana ongelmat kameran mikrofonin kanssa, josta aiheutui ihmeellistä rätinää ja siten pilasi ison osan klipeistä.

Ja sitten sitä videota:
 
  • Like
Reaktiot: DC

Reinweib

Well-known member
Liittynyt
28.3.2013
Viestit
557
Sijainti
Piilosa
Lahti Historic EM/Top Building -ralli 13.-14.8.2021
...
Ja sitten sitä videota:
Kiitokset tästä, tota Silvastin momenttia olisin lähtenyt etsimään netin syövereistä, mutta tuli näemmä tarjottimella, tilanne itsessään oli paikan päällä vähintäänkin näyttävä. Meinasin muuten kommenoida parin metrin päästä takavasemmalta sitä sun pajun parturointia että sen saa repiä kokonaankin huit helvettiin ;)

Mutta joo, yleisesti jäi mieleen että todella hyväntuulista porukkaa liikenteessä, järkkärit liikkeellä rakkaudesta lajiin ja kyselivät tapahtumista jne. Olin vähän laiskalla taktiikalla, etenkin lauantaina olisi pystynyt surffailemaan pätkien välilläkin halutessaan. Vähän pitkät välit luokkien välissä etenkin loppupuolella kun kalusto väheni, riippui sitten netin toimivuudesta miten tuota pystyi paikkaamaan. Tasanopeusluokat oli vähän nähty siinä vaiheessa kun ne tulivat neljättä kertaa, enkä vaikuttanut olevan ainoa joka oli tätä mieltä.

PE EK2/6, kakkosella talonpihavasuri jossa ei tapahtumia, onneksi mieltymykset pidempiin näkymiin innoittivat omaan katselupaikkaan josta näki myös edeltävän pitkän oikean jätön, jossa hurjimmat tapailivat ojan pohjia. Pätkän alkupäässä tapahtumia paikoissa jotka katsoin liian helpoiksi, just.. Kutoselle siirtyminen ensin pari kilsaa maaliin päin nyppyvasuriin, jonka viihdearvon suhteessa pölyn määrään katsoin huonoksi nolla-autojen perusteella -> oma paikka alamäen jälkeisestä vasurista johon sai halutessaan hitaallakin kalustolla vauhtia, osoittautui todella näyttäväksi, parilla autokunnalla happipaikka.

LA EK 7/10, ensin Vepen risteyksestä jonkin matkaa alkuunpäin vuoristorata-osuudelle, mutta mieluista katselupaikkaa ei löytynyt (muuan Jyskälässäkin VW:llä ajanut harrastaja oli vienyt parhaat) joten vähän lähtöön päin kahden lievästi hämäävän mutkan väliseen nyppyyn, jossa ei ihmeellisempää tapahtumaa. Kymppi tuolla loppupään vasurissa, johon oli ekalla kierroksella oli leikattu doseeraus joka toi mieleen lähinän entisaikojen Imolan. Näyttävä paikka. Myöhemmin ulkoillut tasanopeusluokan Porsche esitteli liftoff-oversteeriä, liekö asioilla jotain tekemistä keskenään.

Erityismaininta vielä rallipaketille jossa pätkät oli esitelty erinomaisesti.
 

Fiesta

Ralliperuna
Liittynyt
1.7.2011
Viestit
914
Sijainti
Porvoo
Oma stoori Lahdesta.
Perjantaina EK1 EM Hisse. EK3 EM Hisse & HRT. EK4 HRT & SM. EK6 SM.
Ek1 Rapalaan menin pikkutien risteyksen jälkeiseen pitkään oikeaan. Paikasta oli jotain tietoa, mutta aika summamutikalla kuitenkin paikalle. Ei mitään mainittavaa, ja EM kuskien jälkeen siirryin EK3 Ylemmäisiin kattomaan ylämäki vasuria. Ei mainittavia tapahtumia. Hieman vaisua menoa. Historiccien jälkeen päätettiin että eiköhän nämä HRT:t ole nähty ja mentiin EK4 Rapalan alun ensimmäiseen alamäkivasuriin kattomaan SM kuskeja. Täällä ei ollut enää tasanopeusautoja, mutta hisset nähtiin kuitenkin uudestaan. Hienoa liippiä pitkässä vasurissa, ei muuta. EK6 Ylemmäisissä oli jo täyttä tokalla kiekalla ja todettiin että ennen ylämäkivasuria ollut linjavika oikea voisi olla parempi SM kuskeille ja siinähän Heino heitti hienot liipit ja oli aika katkolla. Ojattomuus pelasti.

Lauantaina EK9 EM Hisse & HRT & SM. EK10 HRT & SM.
Perjantain eestaas suhailujen jälkeen päätin ottaa iisimmin. EK9 Avus tuli väijyttyä tututssa Mäkelän kalliopaikassa siten että edeltävä vasuri piti myös nähdä. Siksi olin paikalla ajoissa. Huikee paikka mutta ei mitään tapahtumia. Yleisöä ja vettä myös riitti. Muutama Suomi Cupin kuski jäi näkemättä kun lähdettiin sitten EK10 Porvolan alun huomiolle ns. Kemmon mutkaan. Täälläkin HRT, SM ja perus liippiä, ei muuta mainittavaa. Viimeisellä Lada 110 kuskilla oli ehkä suurimmat happipaikat.

Hyvä kisa ja vähän sellainen ennakko Rally Finland fiilis kun tuota pätkien suhailua tuli harrastettua, yövyttyä muualla ja kaksi päivää aamusta iltaan rallia. 1½ kk ja sitten mennään. (y) :giggle:
 

Ojarumpu

Well-known member
Liittynyt
23.4.2019
Viestit
233
Lahti/Tuulos:

Perjantaina töissä iltaan asti, ja jonopyöräraporttia kuunnellen.

Lauantaina sitten ns. Huuhkan paikka sekä seiskalla että kympillä. Ihan mukavaa liippiä ja vauhdikas paikka, mutta jotain jäi puuttumaan. Välissä käytiin Avuksen hiekkalaatikolla ihmettelemässä jonopyörää. Kelit suosi melko pahasta ennusteesta huolimatta. Josko sitä Askolaan tai Urjalaan sitten seuraavaksi.
 

cesar

Well-known member
Liittynyt
21.10.2009
Viestit
457
Lahdessa itsekin tuli käytyä. Perjantaina molemmat kierrokset Fiestan käyttäjän mainitsemassa linjavikapaikassa Ylemmäisessä ja toisella kierroksella tosiaan Heinolta likitilannetta. Muutenkin hieno paikka katsoa, mm. Hokkala tuli paikkaan silmin nähden älyttömän kovaa ja tarkkaan katsotulla linjalla. Harmi, kun kisa päättyi tekniseen vikaan lauantaina.

Lauantaina sitten EK 8 Neroskulman hakkuulla, jossa 3 ilmavaa suoritusta kahden junnun sekä yhden historic Escortin toimesta. Huima paikka, jossa tulon kuuli pitkältä ja tiesi kyllä ketkä tulee yrkällä ja ketkä ei. Koski, joka meni ensimmäisenä, niin ei tuntunut nostavan paikkaan juuri yhtään.
 
Viimeksi muokattu:

Makinpo

Well-known member
Liittynyt
25.7.2015
Viestit
46
Lahdessa pyörähdin ainoastaan lauantaina, perjantaina ei ollut töiden johdosta mitään mahdollisuutta ehtiä pätkille. Aamulla tuli ainoastaan ajeltua Ek 8 ja Ek 9 läpi ja eikä paljoa tarvinnut katselupaikan valintaa miettiä noiden kahden pätkän välillä. Neroskulman hakkuu valikoitui selkeästi parhaaksi paikaksi ja siellä tuli vietettyä molemmat kierrokset. Kuten cesar kertoikin, olihan se melko huima paikka.

Vajaan kahden viikon päästä saakin sitten vaihteeksi laittaa kypärän päähän kun Keravalla olisi tarkoitus kilpailla.
 

Vepe

Well-known member
Liittynyt
17.6.2011
Viestit
291
Sijainti
Vantaa
Askolan Granit -ralli 28.8.2021

Paikkana Laukkosken EK ja sieltä olisin mennyt siihen Vähä-Laukkosken latomutkaan, mutta sieltä oltiin jo parhaat paikat viety, joten suunnaksi siis siitä eteenpäin oleva risteys, jossa on joskus ollut tapahtumaakin kuulemma. Tänään sitä ei ollut sitten lainkaan. Pieni liikenneruuhka oli yhdessä vaiheessa, torvetkin soivat, mutta muuten ei mitään. Paitsi saattotaukoja. Kelistä vielä sen verran, että oli erittäin hyvä.

Allekirjoittanut esittää 8 minuuttia jonopyörää, olkaa hyvät!
 

Fiesta

Ralliperuna
Liittynyt
1.7.2011
Viestit
914
Sijainti
Porvoo
risteys, jossa on joskus ollut tapahtumaakin kuulemma
On siinä ollut, pimeällä. 😄

Askolan Granit ralli.
Oma paikka valikoitui siinä että latomutkaa vähän mainostettiin rallivinkeissä (no ei ole toiminut vuosii myöskään) niin koin että Niemisen paikka ei ole ollut puheissa vuosiin niin josko se toimisi. En kyl ihan uskonut että porukkaa olisi useita satoja paikassa. 2+2 ja hyvä ilma eli ei paljon enempää olisi voinut toivoa. Lähdettiin tuolta niin että kerittiin nelosen maalin. Missä ei mitään ihmeitä, näyttävää menoa kyl. Normaalissa aikataulussa olisi pitänyt ehtiä katsoa kaikki ykkösellä mutta katsottiin vaan 90 autoa. Etelän kisat ja saatot. 🙄
 
Ylös