Rallipäiväkirja

Ojarumpu

Well-known member
Liittynyt
23.4.2019
Viestit
179
Saako olla utelias ja kysyä, mikset ole?
Saa olla. Ei ole oikeastaan ikinä ollut rahallisesti sellainen tilanne, että olisi saanut hankittua kalustoa. Samaten tilat auton laittoon ja kädet sen itse korjaamiseen puuttuu myös. Tietysti tekosyitähän noi vaan on, että pääsee harva se viikonloppu pikku kaljassa runkipaikkoja kolutessaan toteamaan että "vittu kyllä mäkin vetäisin tolle jäljet selkään" ilman mitään totuuspohjaa.

Eilisestä Urjalan reissusta nyt ei jäänyt paljoa käteen. Täysin nollavalmistautumisella (reitin tiesin about ulkoa) kakkosen Matenin paikkaan ihmetteleen yhtä välikotelon roikkua ja muuten jonopyörää. Sai olla pikkuporukalla ja moralisoida runginhimoisia kakkosen yleisörysän ammattikatsojia ;)
 

Fiesta

Ralliperuna
Liittynyt
1.7.2011
Viestit
823
Sijainti
Porvoo
Reeti-Ralli.
Eipä käteen jäänyt tällä kertaa oikein mitään. Hajua oli kaikista paikoista (kolmosen siima, nelosen hyppy, vitosen alun piha ja kutosen 2&3km). Päädyttiin nelosen kovavauhtiseen oikeaan jossa yks ojaanajo ja sitten yks ihmeellinen Corollan suoritus edellisessä jossa ajettiin ojassa jo ennen mutkaa. Kutoseen tosin vaikutti se että seurueen jäsenillä ei ollut mahdollisuuksia kävellä 3km, eikä traktorinura suunnistukset kiinnostanut. 😄

Harmi että kisassa ei ollut taukoja niin ei oikein ollut mahdollisuuksia vaihdella pätkiä. Reitti oli mielenkiintoinen.
 

cesar

Well-known member
Liittynyt
21.10.2009
Viestit
401
Reeti-Ralli.
Eipä käteen jäänyt tällä kertaa oikein mitään. Hajua oli kaikista paikoista (kolmosen siima, nelosen hyppy, vitosen alun piha ja kutosen 2&3km). Päädyttiin nelosen kovavauhtiseen oikeaan jossa yks ojaanajo ja sitten yks ihmeellinen Corollan suoritus edellisessä jossa ajettiin ojassa jo ennen mutkaa. Kutoseen tosin vaikutti se että seurueen jäsenillä ei ollut mahdollisuuksia kävellä 3km, eikä traktorinura suunnistukset kiinnostanut. 😄

Harmi että kisassa ei ollut taukoja niin ei oikein ollut mahdollisuuksia vaihdella pätkiä. Reitti oli mielenkiintoinen.
Hyvä bongaus tuo nelosen hyppy, oli se kieltämättä ovela, kun sen ajoi, mutta ei kyllä uskonut, että lähtee tosiaan joku. Itse kyllä pidin corollapaikkaa jonkunlaisena, kun siinä vahtasin n. 60 autoa ennen vaihtoa kutosen järvenrantaan. Ja oli kyllä melkonen tetsaus metsien läpi.. :D
 

Fiesta

Ralliperuna
Liittynyt
1.7.2011
Viestit
823
Sijainti
Porvoo
Hyvä bongaus tuo nelosen hyppy, oli se kieltämättä ovela, kun sen ajoi, mutta ei kyllä uskonut, että lähtee tosiaan joku. Itse kyllä pidin corollapaikkaa jonkunlaisena, kun siinä vahtasin n. 60 autoa ennen vaihtoa kutosen järvenrantaan. Ja oli kyllä melkonen tetsaus metsien läpi.. :D
Ajettiin pari kertaa se nyppy sillä että onko siinä linjavikaa ja irtooko auto, kun se pudotus oli niin jyrkkä. Mut ei oikein kumpikaan säväyttäny niin paljon että oltaisiin sitten jääty siihen. Corollan paikka ei ollu meistä paikka et siten hauska miten eri tavalla voi nuo kokea. 👍😊
 

Onzah

Well-known member
Liittynyt
12.11.2018
Viestit
577
Sijainti
Jossakin Itärallin pätkällä
Tengtools SM-Rallisprint 18.9

Kerrankin paikalla ilman kameraa, on se mukavaa tehdä reissuja välillä ilman mitään kiirettä ja hoppua. Eli tosiaan Kiteellä SM-rallisprinttiä, olin yleisöalueen vasemmassa laidassa jossa oli pudottava oikea, siitä oli hyvät näkymät koko alueelle. Tuukka Hallia vei lopulta voiton tiukan kamppailun jälkeen vanhalla Lancerilla.

- todella nopeat kisat, alkoivat klo 11 ja loppuivat jo 13:30
- ensimmäisellä kierroksella muutama ulosajo hypyn jälkeisessä oikeassa
- kylmä tuuli, korostui etenkin kun oltiin lentokentän vieressä (sain hienon kuvan missä lentokone ja ralliauto kulkevat vierekkäin, lentokone ilmassa ja ralliauto maassa)
- toisella kierroksella muutama vetoakselirikko hypystä + yksi kahdella renkaalla ajo, ei muuta mainittavaa.

Kiva reissu, seuraavana varmaan Jyskälään. Vielä olisi kolme kisaa merkattu kalenteriin.
 

Kenda

Well-known member
Liittynyt
11.10.2015
Viestit
2665
Sijainti
Muualla
Ei oo penkkakausi mennyt ihan putkeen. Mäntsälässä pari kuvaamatonta kaatoa. Länsirannikossa kuvaamaton kaato + migreenikohtaus -> kotiin. Tikkakoskella audista pakoputki sekä laturin hihna poikki. Tammisaaressa toisesta audista ohjaustehostimen nesteet pisin maanteitä. Urjalassa kivi silmään. Jotain lienee unohtunutkin.
Eilinen Laitilan reissu onnistui sentään suurinpiirtein "vanhaan malliin", tähän olis hyvä lopettaa penkkakausi ellei olis vielä muutama kisa jäljellä.
 
Viimeksi muokattu:

Sun_0)))

Well-known member
Liittynyt
22.7.2020
Viestit
71
Sijainti
Etelä-Pohjanmaa
KOKUA 60-v Juhlaralli

Lauantaina tuli käytyä pyärähtämäs kolmosella viime vuonna hyväksi todetulla paikalla. Sunnuntainakin oli tarkootus lähtiä, mutta laiskuus iski ja loppu tulikin seurattua streamista.

+ Näyttävä paikka ja näyttäviä suorituksia
+ Paikallinen grillikulttuuri ei pettänyt tälläkään kertaa
- Pätkän peruminen viimeisen parin kymmenen auton kohdalta (toki ymmärrettävistä syistä)
- Pätkän varrelta kotia mukaan tarttuneiden hirvikärpästen määrä

Jyväskylään tulee luultavasti päätettyä tänä vuonna itseltä tyngäksi jäänyt penkkakausi, mutta toivottavasti ensi vuonna ehtisi enemmän.
 

Ojarumpu

Well-known member
Liittynyt
23.4.2019
Viestit
179
Ikaalinen tarjosi ihan hyvää pärinää; Kakkosen yleisörysässä tuli päivystettyä pe-iltana ja lauantaina aloitus neloselta, josta sitten lähelle seiskan maalia. 3 + 3, ja sitten suunnittelemaan Jyväskylää.
 

Onzah

Well-known member
Liittynyt
12.11.2018
Viestit
577
Sijainti
Jossakin Itärallin pätkällä
Secto Rally Finland 2021

Kvantitatiivisia lukuja tämän vuoden Jyskälästä (to-ma reissussa):
- 852 kilometriä autolla ajoa, joista pe-su akselilla 348 kilometriä
- Kävelyä 22 kilometriä
- 6 erikoiskoetta + shakedown
- 3x Red Bull
- evääksi leipiä

Perjantai:
Shakedown Vesala, P1/A
Kävely pimeässä pätkälle, mahtava fiilis. Itse paikka myös ihan mukava, Linnamäeltä ekalla kierroksella isot liipit. Fourmauxilla erittäin epävarmaa ajoa. Paras suoritus tsekkiläinen R5-Hyundaita kuljettanut kuski, pysähtyi ensimmäisellä ajokerralle nypylle kuin pimeässä rallissa konsanaan. Pari tuntia siellä ja sitten kotiin pikaisesti välissä.

Harju 1, E
Harju valikoitui perjantaille lähinnä näytösajon takia, paikkana jo aiemmin tuttu Sepänkadun bussipysäkki. Näytösajon autot upeaa katseltavaa, harmiksi Fiat porsi jo ennen pätkää niin sitä ei päässyt näkemään. Itse pätkällä ei muuten ihmeitä. Jonotus oli vähän perseestä kun ei jaettu selkeästi jonoihin alkuun.

Oittila, pikkutie 15,2 km
Harjulta suoraan Oittilaan. Siellä parkkiin metsätielle, hakkuuaukean yli käveleminen ja reilu kilometri erikoiskoetta pitkin hyppysuoran jälkeiseen sumputtavaan vasempaan. Kovasti siitä oli puhetta, paikalla noin 50 katsojaa, mutta suureksi pettymykseksi ei toiminut. Kävelymäärään nähden viikonlopun ainut huti, mutta tärkeintä paikan päällä oli se fiilis, kun ralliauto hyppää pimeydestä valokeila edellä ja ampaisee mutkayhdistelmän jälkeen pimeyteen. Pimeällä voisi ajaa jatkossakin.

Lauantai

Patajoki 1&2, 4,4 KM (Tuohino)
Perjantain jälkeen oli vähän väsy puserossa, joten suuntasin lauantaina aamun viimeiselle pätkälle Patajoelle. Paikaksi valikoitui vanha Janne Tuohinon paikka, mäen päältä pudottava vasuri Tyryntiellä. Sieltä meinasikin tulla isoa kalaa, kun Tänakilla oli pikkuisen lähellä. Viikonlopun adrenaliinit tuli koettua siinä paikassa, upea veto! Muuten paikka ei niin ihmeellinen ollut, käytännössä vain WRC-autot tulivat tuohon paikkaan hyvää vauhtia. Vetomiehissä Hakulisen Bemari kävi myös koittamassa ojanreunoja ja toisella kierroksella Ogier joutui korjaamaan kesken mutkan. Todella rento lauantaipäivä.


Sunnuntai

Laukaa 1&2, 9,5 KM (peltojen jälkeinen vasuri)
Sunnuntaina auto lossin viereen peltoparkkiin (ensimmäinen parkkimaksu koko reissulla!) josta kiva aamureippailu aamu-usvan hälventyessä nousevaan vasuriin peltojen jälkeen. Itse paikka ihan mukava, ei siellä mitään tapahtunut mutta hyvää seuraa ainakin oli. Muutama liiperon poikanen mutta ei toiminut vieläkään tuo paikka (kuulopuheiden mukaan on jo huhuttu useamman vuoden ajan että voisi toimia). Pätkän jälkeen ei saanut kävellä tietä pitkin koska purkuauto ei ollut tullut. Sinänsä ristiriitaista koska Oittilassa ja Patajoella molemmissa käveltiin tietä pitkin pois eikä kukaan sanonut mitään.


Mutta kiva reissu yhtä kaikki, oli se kivaa taas katsella Jyskälää. Ja onnea Antille vielä perheenlisäyksestä!
 

nordic man

Well-known member
Liittynyt
9.5.2009
Viestit
2534
Oma yhteenveto, reissussa perjantain aamuyöstä sunnuntaihin. Kilsoja autolla n. 500, jalan noin 40 km. Yksi hyvin, hyvin täpärästi vältetty hirvi- tai peurakolari. Aamuyöllä en kerennyt muuta kuin lämäämään jarrut pohjaan. Tuurilla se riitti justiinsa ja iso elukka kerkesi jaloitella alta pois.

Pe: shakedown. Oli tarkoitus mennä P1:lle, mutta se oli täynnä niin piti jättää tienvarsiparkkiin ja melkoinen jaloittelu tulikin pelipaikoille. Loppupäässä pätkää, paljon yleisöä ja aika villi meno. Yllättävän vilkas paikka missä pari läheltäpiti tilannetta kuskeillakin.

Ässämäellä molemmat vedot, ensimmäinen b-katselualueella (oli aika tylsä paikka) ja toinen siitä eteenpäin hiukan kallistavassa alamäessä ennen mutkaa oikealle. Tämä oli oikein kiva paikka.

La: Kakaristoon aamukaffen jälkeen. Ehdin näköjään hyvissä ajoin paikalle, pian alkoi porukkaa lappaamaan todella paljon. Ensimmäinen veto Alhojärventien? risteyksessä alamäkeen taittavassa ysikympissä. Ihan kiva paikka, aivan käsittämätöntä kännisekoilua kellonaika huomioiden yleisössä. Tästä sitten Arjavan ensimmäiselle kierrokselle, siellä ei oikein mitään tapahtunut. Paljon porukkaa, kylmä kuin mikä tuulisella alueella ja eikun kävellen takaisin Kakaristoon. Tämä tauko tuntui toooooodella pitkältä. Joku kolme tuntia vain istuskelua ja ajankuluttamista. Toinen kierros todella suositussa risteyksessä parkki kolmosen lähellä. Olikohan tuo sitten katselualue A? Ihan ok.

Alkuperäiset suunnitelmat muuttuivat ja seuraavaksi tulikin ohjelmaan Harju illalla. Outoa kun ei mitään turvatarkastuksia ja yleisöä ihan murto-osa aiempaan. Eihän Harju mikään maaginen pätkä ole, mutta tuo ilta toi siihen lisää variaatiota. Plussaa toki siitä että autollekin löytyi paikka ja kaikki tuntui "epäilyttävän helpolta" nromaaliin verrattuna.

Su: Aamulla Laukaan pätkälle. Olipa runsas ja paksu sumu matkalla. Pätkällä kivoja paikkoja todella paljon. Lähdettiin parkki kolmoselta etenemään loppua kohti, tuossa oli tosi monta paikkaa mistä olisi hyvä katsoa. Valittiin paikka missä näkyi pieni nyppy kovasta vauhdista ja vauhdikas kurvi. Seuraavalla kierroksella hitusen ylemmäs mutkan toiselle puolelle.

Tuo Laukaan pätkä oli ehkä oma suosikki. Kivat järjestelyt, tosi hyvin tehty tilaa katsojille ja pääsi lähelle pätkää autolla. Tosin jos miettii niin kyllä tuo sunnuntai ehkä vähän kaipaisi päivitystä kun tuntuu olleen aika pitkään sama formaatti.
 

Reinweib

Well-known member
Liittynyt
28.3.2013
Viestit
511
Sijainti
Piilosa
Secto Rally Finland 2021

Kauden päätapahtuma penkalla ja hyvästit nykykalustolle.

PE:
SS3 Sahloinen - Moksi 1: Alun uudella pikkutiellä soramonttujen kohdalla oma paikka, nopeat vasen, kirraava oikea, vasen hyvällä näkemällä. Oikea myös hämäsi recce-videossa mutta nyt siinä oli niin paljon männyn neulasia ulkona että linja erottui, kävin etukäteen ajamassa mutta katsoin sen verran näyttäväksi että päätin silti mennä. Oli oikea kanttipaikka jossa sai aerosta boostia. Penkalla oli havaittavissa sekä virneitä, lievää pelkoa että pakokauhua, viimeisin liian lähellä tietä käyneestä ulkomaisesta poppoosta joka poistui sieltä suht äkkiä. 10 katsojaa joista pari muutakin kotimaista. Jonkin verran paikallisia seikkaili ihmettelemässä, tuli pro-olo kun pystyi kertomaan katselupaikkoja kilsa molempiin suuntiin.

SS6 Oittila : Lopun pikkutiellä oma paikka, pudottava vasen, nyppy/hyppyoikea ja pienen nypyn takaa risteysvasen. Erinomainen näkymä kiven päältä josta näki tulosuuntaan muutakin kuin lisävalot. Kaur pihalle risteyksessä, loppupätkä menikin sitten varoittamassa ja perkelettä huutaessa jotta saatiin auto pois risteyksen jätöstä, 5 katsojaa ja 2 järkkäriä. Lippiskin hävisi tuossa tohinassa.

Oittilasta piti poistua metsän läpi mistä tulinkin, mutta navigaattorissa oli joku systemaattinen ongelma ja se näytti kulkusuuntaa hieman väärin, jota sitten tuli aina korjattua liikaa, mistä seurasi että lopputulemana seikkailin 1,5 tuntia suolla jossa oli pimeää ja märkää kuin mörön p*rseessä. Yöpyminen metsässä ei napannut koska Kakaristo, joten tikapuut hylkäämällä ja kompassiin siirtymällä rämmin takaisin pätkälle jota pitkin kiertäen aika tarkkaan 5 kilsaa kävelyä autolle.

LA:
SS 7 Kakaristo-Hassi 1: Voimalinjoilla, vähän tyyliin kaikkea pitää kokeilla.

SS9 Arvaja 1 : 3.3km kirraava oikea loivaan ylämäkeen. Vaihtuvat kallistukset ja sisämutkassa ajolinjalla olevat kivaet tuottivat vaihtelevia suorituksia, Ogier pomppi kivien yli, Lappi kiersi sisältä Roviksen driftatessa ulkomutkassa, muut sitten jotain näiden väliltä. Ennen vetomiehiä joku reittikärry jätti nauharullan järkkäreille, jonka vetivät 5 metriä katsojen etupuolelle..

SS11 Kakaristo-Hassi 2 : Linjapaikan ja Hassin kylän välissä alamäessä nypyn takaa tuleva vasuri, vauhdikas paikka, mutta WRC2 kärjen jälkeen Patajokea kohti.

SS14 Patajoki 2 : Iso hyppy 12,5km, joka tulee muutaman pienemmän nypyn ja hypyn jälkeen. Pimeässä ajaville tuntui tulevan osalle puskista, mutta vastamäkeen hidastui riittävästi ennen ponnistusta. Järkkärit vaikutti talvisodan veteraaneilta, voi muutaman vuoden jälkeen olla olla tarjokkaat tolla seuralla vähissä.

SU:
SS16 Laukaa 1: Peltomutkien jälkeinen vasuri ja aukko-oikea. Mutkaan tulo näytti hankalalta, mutta liipeillä ja/tai puskemisella selvittiin. Esuppi ratkaisi tilanteen ottamalla BDA-tyylisen lähestymisen. Täällä oli ainoa vastaan tullut roskis, laitoin banaanin kuoret ettei tyhjänä lähde tuulen mukaan. Samanlaisia kokemuksia tiellä kävelystä kuin Onzahilla, yritin keskustella asiasta järkkärin kanssa joka urputti että alle tunti ensimmäiseen autoon, mutta hän ei ollut tietoinen FIA:n ohjeistuksesta vaan jankkasi tuntiaan. Kävelin peltoa pitkin koska siitä oli lyhyempi matka...

SS18 Laukaa 2: Lossimutkassa, jonopyörää, Sunisen jälkeen pikavauhtia autolle.

SS19 Ruuhimäki 2: Auto ison tien varteen ja pätkää kohti, alustava fiilis oli Neuvillen paikkaan, mutta jäin hyppysuoralle kun oli sen verran vähän väkeä eli oli näkymää tarjolla. Gryaziniltä ja Lapilta hienoa settiä. Todella vähän väkeä, Shakellakin on ollut tuplaten. Silti älytös ryysis pois, kaikki puskevat sieltä motocross-radalta liikenneympyrää kohti.

Olipahan hieno reissu! Upeita tyyppejä penkalla. Yleisesti vähänlaisesti väkeä, känniääliöitä ei tullut vastaan, lapsiperheitä ja ulkomaalaisia sensijaan paljonkin. Katselupaikkoja näytti saavan hakea melko vapaasti, Michelellä lienee jo ikänäköä. Olisi ehkä pitänyt ottaa aikatauluissa enemmän riskiä ja mahduttaa joku pätkä vielä reitille, nyt tuli mentyä normivuoden aikataulutuksella, ja liikennettä oli paljon vähemmin. Toinen parantamisen paikka olisi energian määrä, eli syömisiä pitää miettiä tarkemmin noissa olosuhteissa.

Statseja: LA 21km kävelyä ja 24500 askelta, PE ja LA kiivetty yhteensä 120 kerrosta, PE maksimisyke 182, autolla kilometrejä luokkaa 1500km..

Miinuksia: Ralliradio tuntui vähän hiipuneen. Poliisille risuja, ainoa miten tapahtumaa näytettiin edesauttavan, oli kamera-auto Laukaasta lähdettäessä..
 
Viimeksi muokattu:

Fiesta

Ralliperuna
Liittynyt
1.7.2011
Viestit
823
Sijainti
Porvoo
Jälkipolven kanssa katsomassa SM Rallisprinttiä Anjalassa. Ratapisteellä 7, putoava vasen jossa aukko takana. Aika leveesti painoi Kanerva paikkaan ja olihan se vaan ajan kysymys, koska heilahtaa. Ja siitä sitten näppärästi 30min viivästyi kisan aloitus. Muutenkin noita taukoja oli taas kuten Sprinttien syntinä on. Siinä mielessä tuollainen ekaluokkalainen ei jaksa kun ei tapahdu mitään. Rallit menee hyvin, kun siellä autoja tulee jatkuvalla syötöllä pl. saatot.

Tapahtumia ei ollut, mutta hienoa liippiä. Ilmakin suosi.

Mahtavasti myös maanomistaja(?) vetäsi kunnon herneet. Kommenttina että tuskin kukaan pyytää kesken kisan ketään kattelemaan ulosajon osia 😁:
1633954851814.png
 

Onzah

Well-known member
Liittynyt
12.11.2018
Viestit
577
Sijainti
Jossakin Itärallin pätkällä
Mahtaa olla sama tilanemäntä, jolta kuulin kuvaajakaverilta jo melko mehevää raporttia. Olikohan näin, että punainen mitsukin kaatui heidän pelloilleen.

Ottamatta kantaa taustoihin, haluisin kyllä nähä tuon passattilupauksen lunastettavan. :unsure:
Ei ollut ainoa postaus mitä hän laittoi Facebookkiin. Toisen postauksen päätti sanoihin: "Ja minähän pidän huolen, että täällä ei enää ajeta."

Varmaan tuon saman tilanemännän ansiota että kirjaimellisesti puolet pätkästä oli kiellettyä katselualuetta.
 

DC

Helsingin UA
Liittynyt
27.10.2010
Viestit
3529
Orimattilassa jälkikasvun kanssa penkalla kakkosen alussa ylämäkioikeassa. Ei yhtä orastavaa lukkojarrusta kummempaa, mutta mukava paikka jossa näki/kuuli ihan lähtöviivalle asti. Montaa sekuntia ei jäänyt väliin, kun auto poistui maisemaan ja seuraava oli jo matkalla.

Kiitämme:
- MobilePay-mahdollisuutta lippua ostaessa

Moitimme:
- karmeaa tuulta, sai ihan tosissaan pitää peruukista kiinni

Kyllä se sen verran mukavaa puuhaa tuo rallin katsominen on, että täytyy ihan tosissaan miettiä josko sitä ensi viikonloppuna vaivautuisi Hartolaan. Ei oikein malttaisi odottaa Riksuunkaan asti.
 

-Japé-

Well-known member
Liittynyt
18.11.2005
Viestit
1269
EKt 1, 4 ja 6 tuli käytyä. Kun selaa Orimattilarallin karttoja useita vuosia taaksepäin, niin on kyllä annettava järjestäjille arvostusta siitä että joka ralliin on haettu reilusti erilaista reittiä alueen sallimissa mahdollisuuksissa. Ja etelän mittapuun mukaan tuo Orimattila, Myrskylä, Artjärvi alue tuntuu mahdollistavan kyllä melkoisesti hyviä reittikomboja. Muutoinkin ollut varmaan hienoa aluetta joskus maanviljelyn kultakaudella.
 

Fiesta

Ralliperuna
Liittynyt
1.7.2011
Viestit
823
Sijainti
Porvoo
Katalonian MM-Ralli
Ke-su keikka. Keskiviikko illalla paikalle. Lähinnä syömään. Ravintolat jo klo 23:30 kiinni.
Torstai
Aamulla ylös klo 6:30. Kohti Shakedownia. Ei menty yleisölle tarkoitettuun liikenneympyrään (hyi!) vaan alun tiukahkoon oikeaan. Vuorelle kiipeäminen veti hapoille, ehkä eilisen muutama tuoppi tuntui. Paikassa muutama näyttävä sladi, ei muuta. Illalla podiumin starttia katsomaan ja muutamalle. Jutustelut Östbergin ja Heikkilän kanssa.
Perjantai
Aamulla ylös taas 6:30. Ajomatka SS1 vaan 20min, mutta poliisi oli sulkenut sivutiet joten kävelyä 3km ylämäkeen. Taas hapoille. :D Hirveä yleisörysä maalin neulansilmä. Katsottiin vaan kärki. Poiskävellessä ihmeteltiin Katsutan autoa. SS3 päästiin lähtöön kätevästi padon kautta. Mutta toki sitten tuli käsky pusikkoon. 500m rämpimistä piikkipuskien keskellä. Housuthan siinä meni rikki. Täällä katsottiin kaikki. Muutama näyttävä suoritus, varsinkin Peugeot-luokan kuskeilta. Tämän jälkeen rauhallisella siirtymällä SS5. Takki jo ehkä vähän tyhjä joten katsottiin vaan WRC ja WRC2 luokat. Paikka oli ennen kylää olevat vuoristotiet. Illalla kylille taas muutamalle.
Lauantai
Nyt oli herätys vasta 8:30. Pätkänä SS9. Oikastiin oliivitarhojen kautta lähdön hyppyyn ja vasen-oikea yhdistelmään. Porukkaa niin pirusti. Katteltiin tunti jonka jälkeen SS10. Täällä tietoisesti vaan kärki kovavauhtisella osuudella ennen lopun takapiikkiä. Tästä kiireellä Saloun kaupunkipyöritykseen. Lähinnä parkkipaikka edes melko lähelle hotellia oli tavoitteena ja siinä onnistuttiin. Kaikki ajot katsottiin. Ja tästä vielä parille.
Sunnuntai
Herätys 5:45 ja kotia kohti. Harmi että lento lähti suomeen jo 10:05. Jäi sunnuntain pätkät välistä.

Kilometrejä n.800. Melko paljon vettä ja patonkia tuli vedettyä. Muut seurueesta eleli patongilla ja Don Simonin Sangrialla. 😁 Ilmat suosi, ei satanut. Päivisin 21-24 astetta. Aamuisin 14-17 astetta. Ens vuonna taas paikalle.
 

Onzah

Well-known member
Liittynyt
12.11.2018
Viestit
577
Sijainti
Jossakin Itärallin pätkällä
Jari-Pekka Ralli 2021

Kauden vihoviimeinen kilpailu. EK3 oltiin kaverin kanssa, siellä Leppäkorven peltomutkissa missä moni moni muukin. Alkuun näytti ihan hyvältä, hisseissä nuotilla ajaneista yksi jos toinenkin esitti roikkua ja liippiä, mutta saldona tuolta räntäsadetta, yksi ojassakäynti ja Jaatisen pyörähdys. Suurin osa poistui kolmosen jälkeen, me mentiin vielä kaverin kanssa katsomaan pimeätä jonopyörää ns. Kihlmanin paikkaan reilu kilometri peltomutkista eteenpäin. Ekalla kierroksella oli jäljistä päätellen ihan penkoilla käyty ja joku Escortti sinne oli ilmeisesti hajonnutkin. Jossain numeron 90 kohdilla lähdettiin takaisin autolle päin ja näin kausi tuli päätökseen. Lähtö oli aamulla 9:20 ja kotona olin joskus 21 jälkeen että melko pitkä päivä oli. Videota en edes jaksanut rueta editoimaan enää, täytyy kausikoosteeseen sitten laittaa ne samat pätkät mitä jo YouTubesta näkyykin. Taisi olla aika runginköyhä kisa, vissiin EK1/4 oli syönyt muutaman auton, missähän ne lie menneet.


kesäkauden saldona (talvella en kiertänyt ollenkaan):
- 8 kilpailua (5 rallia, 3 rallisprinttiä)
- Autolla kilometrejä 2101, kävellen 36,8 kilometriä.
- Saldona 3 kaatoa + useita muita tilanteita (ulosajoja, spinnejä)
- Juomana pääasiassa vettä/vichyä, ruokana yleensä leipiä.

Ensi vuonna kilpailukalenteri näyttää aika täydeltä jo, yli 25 kilpailua kalenterissa.
 
Ylös