Rallipäiväkirja

Mahlainen jarruton

Well-known member
Liittynyt
23.3.2008
Viestit
49
Sijainti
Tampere
Jyväskylässä katkaistiin kymmenen vuoden penkaton putki ja eilen jatkettiin Hartolassa.

Edellisen kerran ollut katsomassa näissä maisemissa muistaakseni vuonna 2009, joten käsitystä viimeaikaisista paikoista ei ollut. Kuudelta hereille, puoli seitsemältä liikenteeseen, seitsemältä tolppakameran kuviin ja kahdeksan jälkeen kartta Sysmästä kouraan. Kehu siitä, että karttoja myytiin heti aamusta ja reitin ehti oikeasti ajamaan läpi vailla kiirettä. Onko tämä nykyralleissa ihan käytäntö? Hemmetin hyvä juttu joka tapauksessa, mutta ainakin itselleni iski miellyttävältä näyttävien katselupaikkojen suhteen melkoinen runsaudenpaljous. Ajattelin aluksi ykkösen puolivälin tiukahkoa vasuria tai maalipäätä, joista ensimmäisen välitielle ehdin iskemään jo auton parkiinkin. Jalkamiehenä paikka ei sitten kuitenkaan näyttänyt niin hyvältä, joten kurvailin kohti kolmosta. Olikin sitten näköjään se joka kisan pakollinen yleisörysä. Kuten Onzah tuosta ehtikin jo kirjaamaan, niin tapahtuvat jäivät lopulta vähiin tuolla & koko kisassa. Säästyipähän ainakin kalustoa. Ensimmäisen lenkin jälkeen totesin monen muun tavoin, että eiköhän tämä ollut tässä – joskin aivan vähän olisi houkuttanut siirtyä välitietä pitkin Mynnilään, mutta kummempaa näkemistä ei tainnut olla kakkoskierroksella sielläkään.

Plusmerkkinen päivä joka tapauksessa, eikä varmasti jäänyt viimeiseksi penkkakisaksi. Miinusta aivan hirveästä kelistä (paluumatkalla räntäsateessa pitkin Pulkkilanharjun siltoja liukastellessa kieltämättä mietin, onko tässä mitään järkeä) ja kolmosen sankarijärjestyksenvalvojasta, jonka hääräämisessä ei ollut mitään tolkkua. Lisäksi auto juuttui väliteillä seikkaillessa jonkun maatalon pihassa mutaan, mutta lähti onneksi lopulta liikkeelle.
 

Vepe

Well-known member
Liittynyt
17.6.2011
Viestit
295
Sijainti
Vantaa
Penkkakausi alkoi Nokian asfalttisprintistä ja päättyi Jyväskylän MM-ralliin. Toivottavasti nyt talvella pääsisi myös katsomaan kisoja, ettei taas venähtäisi sinne kesän puolelle ensi kauden aloitus.

Mutta joo, tällä kaudella teemana oli selkeästi tapahtumien puute; ei siis kisoissa, vaan niissä paikoissa, joissa minä olin. Toisaalta, pitäähän nyt jonkun kuvata jonopyörääkin, niin muiden kaatokoosteet saavat siitä hyvää kontrastia 😉

 

Sörsselsön

Kui hianoo se sit on?
Liittynyt
28.10.2013
Viestit
4341
Sijainti
Parc Fermé
Penkkakausi alkoi Nokian asfalttisprintistä ja päättyi Jyväskylän MM-ralliin. Toivottavasti nyt talvella pääsisi myös katsomaan kisoja, ettei taas venähtäisi sinne kesän puolelle ensi kauden aloitus.
Harmittaa kyllä tämän talven osalta se ettei yleisö päässyt paikalle. Lumesta ja pakkasesta ei ollut pulaa. Toki nytkin sään puolesta näyttää ihan hyvältä, mustempiakin uusiavuosia on ollut mitä nyt.

Nopeat laskelmat penkkakaudesta -21:

kisoja 4kpl (Korpilahden kesäralli (HRT), Pohjanmaaralli (SM), Isokyrö Rati Ralli (kansallinen) Secto Rally Finland (WRC)
nähtyjä erikoiskokeita 12kpl (Pohjanmaalla 3kpl, Jyväskylässä Vesala-Ässämäki-Oittila-Arvaja1+2, Laukaa 1+2 ja lopuissa 1kpl / kisa)
spinnauksia/ajovirheitä 4kpl
nostosuoritteita vaatineita autoja 2kpl
käveltyjä askeleita lähemmäs 100 000, tarkkaa dataa ei saatavilla, keskimäärin 1km kävelyä / pätkä (ainoa poikkeus tähän taitaa olla Isokyrö)
farmariautossa yövyttyjä öitä 6kpl
aivan liikaa takeaway-kahvia, energiajuomia ja eineksiä mallia kanahampurilainen/sandwich
 

Sun_0)))

Well-known member
Liittynyt
22.7.2020
Viestit
92
Sijainti
Etelä-Pohjanmaa
Omat tynkäkauden 2021 tilastot:

Rallit: 4, Pohjanmaa, Isokyrö, Kokkola ja Rally Finland
EKt: 7, Pohjanmaa 1 (olis ollu enemmänkin jos ei olisi auto leiponut kotipihaan lauantaina XD), Kyrö 1, Kokkola 1 ja Rally Finland 4
Lyhin matka kotoa pätkälle: 3km (Pohjanmaa Ralli EK1)
Pisin matka kotoa pätkälle: n. 230km (Arvaja)
Yhteensä koko vuoden matkat: n. 1122km
Pisin kävely: 2,5km
Testattuja uusia grillejä: 2
 

Makinpo

Well-known member
Liittynyt
25.7.2015
Viestit
46
Kausi oli omalta osalta melko normaali, ainakin kisojen määrän suhteen rajoituksista huolimatta. Median edustajana penkalle pääsyssä ei ollut ongelmia.

Ralleja penkalla yhteensä: 15 sekä näiden lisäksi kaksi sprinttiä.
Mieleenpainuvin kisa oli ehdottomasti talven Leivonmäen hamu, sen voi kuitata vain toteamalla että olipahan talkoot.

Kaatoja: 13
Ulosajoja: 21

Kabiinin puolella tuli myöskin oltua ja uusia kokemuksia sitä myöten kerättynä. Kolme kisaa kuljettajana, näistä saldona yksi keskeytys ulosajoon, yksi tekniseen vikaan ja yksi kisa maalin asti, joten ei pahemmin hurrattavaa tällä puolella. Kartturina myöskin kolme kisaa, joissa kaikissa päästiin maaliin. Joka kisassa eri auton kyydissä ja uutena kokemuksena oli ensimmäinen kisa R5 kyydissä, sekä osallistuminen vetomiehiin. Ensi vuonna kartturointi varmaakin alkaa Kuhmoisista, ajokuviot on tässä vaiheessa epäselviä kuten myös penkkahommat.
 

henkka_ok

penkkapelle
Liittynyt
24.9.2008
Viestit
1188
Sijainti
Etelä-Pirkanmaa
Hah, nokitan Makinpo yhdellä kaadolla!

Ralleja penkalla 11 kpl (30 erikoiskoetta), sprinttejä 2 kpl
Lyhin (teoreettinen) matka erikoiskokeelle: 15km (Mad Croc Historic-ralli)
Pisin (teoreettinen) matka erikoiskokeelle: 633km (Suomussalmiralli)
Kaatoja: 14
Ulosajoja: 21

Ja sitten päälle jonkun verran teknisiä keskeytyksiä, ynnämuut-sijoituksia ja toimitsijahommia. Kävely-, hölkkä- ja umpihankihiihtokilsoja koko kaudelle en edes yritä laskee, mutta Rally Finlandissa niitä tuli 28km. Tuleva vuosi taidetaan potkaista käyntiin reippaasti heti Piippolasta.
 

Fiesta

Ralliperuna
Liittynyt
1.7.2011
Viestit
931
Sijainti
Porvoo
Leivonmäen hamu, sen voi kuitata vain toteamalla että olipahan talkoot.
Tää oli varmaan talven tiukimmilla rajoituksilla ajettu kisa. Joten yleisöä ei tosiaan ollu auttamassa jos ajoi ulos. Vai olitko nostoapuna penkalla? Itse olin toimitsijana ja kun ajeltii pois pätkältä (ek3) oli yks sun toinen auto syvällä hangessa.

Muuten kisoja tuli plakkariin :
12 Kotimaan kisaa
2 WRC (Secto ja Racc)

Ulosajosaldoa en osaa laskea. Tammisaari toki mieleenpainuvimpana. Pisin matka pätkälle taisi olla kun isko kesähimo kisaan ja ajoin Porvoosta aamulla Tikkakoskelle. Lyhin toki sitten Askolan Granit ralli.
 

Makinpo

Well-known member
Liittynyt
25.7.2015
Viestit
46
Tää oli varmaan talven tiukimmilla rajoituksilla ajettu kisa. Joten yleisöä ei tosiaan ollu auttamassa jos ajoi ulos. Vai olitko nostoapuna penkalla? Itse olin toimitsijana ja kun ajeltii pois pätkältä (ek3) oli yks sun toinen auto syvällä hangessa.
Kyllä tiukat rajoitukset oli voimassa tän kisan aikaan, kuvaillemassa olin mutta nostohommiksihan se meni yleisön puutteen takia. Kyseessä siis tämä paikka.
https://rallyphotos.kuvat.fi/kuvat/2021/Kaasujalka+Ralli+13.2./
Omia kuvia en viitsi julkaista kun ne ovat niin surkeita :D Paikasta on myös olemassa videomateriaalia, mutta se ei ole yleisessä jaossa. Seitsemän hengen nostoporukalla oli melkoinen urakka kaivella noita autoja pois ja kyllä siinä pohdittiinkiin kuinka paljon enemmän olisi runkia ollut jos nostoissa ei olisi mennyt niin älyttömästi aikaa. Ekaa mitsua nosteltiin yli puoli tuntia ja mersua sitten lähes tunti. Viimeistä bemaria ei jaksettu enää nostaa ollenkaan, sen verta oli jo paukut loppu tuossa vaiheessa. Haastava paikka kaikinpuolin kun paikka otti jo nuotistakin pari autoa ja aina kun varoitusta tai kolmiota ei ollut joku meni tai oli vähintäänkin räpsyllä. Sen verta täytyy sanoa että oltiin huonosti varustauduttu koko porukka kun kellään ei ollut liinaa mukana, se piti käydä lainaamassa viereisestä talosta, mutta onneksi talon emäntä oli paikalla ja hän luovutti meille liinan sekä lisää lapioita. Isännällä olisi ollut vanha zetori tallissa mutta hän ei ollut paikalla, joten sitä ei päästy nostoissa hyödyntämään. Meille paikalla olioille paikka kantaakin nimeä zetor-paikka.
 

Fiesta

Ralliperuna
Liittynyt
1.7.2011
Viestit
931
Sijainti
Porvoo
Kyllä tiukat rajoitukset oli voimassa tän kisan aikaan, kuvaillemassa olin mutta nostohommiksihan se meni yleisön puutteen takia. Kyseessä siis tämä paikka.
https://rallyphotos.kuvat.fi/kuvat/2021/Kaasujalka+Ralli+13.2./
Omia kuvia en viitsi julkaista kun ne ovat niin surkeita :D Paikasta on myös olemassa videomateriaalia, mutta se ei ole yleisessä jaossa. Seitsemän hengen nostoporukalla oli melkoinen urakka kaivella noita autoja pois ja kyllä siinä pohdittiinkiin kuinka paljon enemmän olisi runkia ollut jos nostoissa ei olisi mennyt niin älyttömästi aikaa. Ekaa mitsua nosteltiin yli puoli tuntia ja mersua sitten lähes tunti. Viimeistä bemaria ei jaksettu enää nostaa ollenkaan, sen verta oli jo paukut loppu tuossa vaiheessa. Haastava paikka kaikinpuolin kun paikka otti jo nuotistakin pari autoa ja aina kun varoitusta tai kolmiota ei ollut joku meni tai oli vähintäänkin räpsyllä. Sen verta täytyy sanoa että oltiin huonosti varustauduttu koko porukka kun kellään ei ollut liinaa mukana, se piti käydä lainaamassa viereisestä talosta, mutta onneksi talon emäntä oli paikalla ja hän luovutti meille liinan sekä lisää lapioita. Isännällä olisi ollut vanha zetori tallissa mutta hän ei ollut paikalla, joten sitä ei päästy nostoissa hyödyntämään. Meille paikalla olioille paikka kantaakin nimeä zetor-paikka.
Joo, tuo paikka tuli ilmi kun ajettiin sitten pois tuolta kolmoselta. Oli todella hämäävä mutka. Voin kuvitella että kun siinä on ollu nuotittaessa penkkaa niin ei oo tuntunu pahalta. Nyt kun penkka oli hiulattu pois niin ei mikään ohjannu vasemmalle. Porukkaa oli sen verran sulkujen jälkeen että ei sitten jääty auttamaan bemaria pois. Olin siis toimitsijana tuossa linkin toisessa mutkassa. Taidokkaasti laitetut kuvat kun ei näy ketään yleisöä yhdessäkään kuvassa. 😉
 

cesar

Well-known member
Liittynyt
21.10.2009
Viestit
464
Kyllä tiukat rajoitukset oli voimassa tän kisan aikaan, kuvaillemassa olin mutta nostohommiksihan se meni yleisön puutteen takia. Kyseessä siis tämä paikka.
https://rallyphotos.kuvat.fi/kuvat/2021/Kaasujalka+Ralli+13.2./
Omia kuvia en viitsi julkaista kun ne ovat niin surkeita :D Paikasta on myös olemassa videomateriaalia, mutta se ei ole yleisessä jaossa. Seitsemän hengen nostoporukalla oli melkoinen urakka kaivella noita autoja pois ja kyllä siinä pohdittiinkiin kuinka paljon enemmän olisi runkia ollut jos nostoissa ei olisi mennyt niin älyttömästi aikaa. Ekaa mitsua nosteltiin yli puoli tuntia ja mersua sitten lähes tunti. Viimeistä bemaria ei jaksettu enää nostaa ollenkaan, sen verta oli jo paukut loppu tuossa vaiheessa. Haastava paikka kaikinpuolin kun paikka otti jo nuotistakin pari autoa ja aina kun varoitusta tai kolmiota ei ollut joku meni tai oli vähintäänkin räpsyllä. Sen verta täytyy sanoa että oltiin huonosti varustauduttu koko porukka kun kellään ei ollut liinaa mukana, se piti käydä lainaamassa viereisestä talosta, mutta onneksi talon emäntä oli paikalla ja hän luovutti meille liinan sekä lisää lapioita. Isännällä olisi ollut vanha zetori tallissa mutta hän ei ollut paikalla, joten sitä ei päästy nostoissa hyödyntämään. Meille paikalla olioille paikka kantaakin nimeä zetor-paikka.
Täällä oltiin samoissa talkoissa mukana, kauden paras paikka kyllä. :) Seuraava päivä meni kyllä kanveesissa ja päätä särki edellisenä päivänä saadun nestehukan vuoksi. Taisihan se olla melkein 4-5 tuntia yksjaksosta kaivamista ja nostamista. Kauden saldo taisi olla omien laskujen mukaan itsellä 13+17 ja en ollut Tammisaaressa! :D
 
Viimeksi muokattu:

Onzah

Well-known member
Liittynyt
12.11.2018
Viestit
635
Sijainti
Jossakin Itärallin pätkällä
Vuoden 2020 syksyllä ajetussa Autoagentit-Rallissa tuli koettua eka rallikaato livenä, ja siitä alkoi jonkinlainen putki, siitä asti on jokaisessa kisassa (lukuunottamatta Jyväskylän MM-rallia) tullut nähtyä jotakin seuraavista:
- spinnejä
- hartialukkoja
- ojaanajoja
- kaatoja

Kauden 2021 saldo taisi olla 3 + 3 (plus sitten kaikki loput sekoilut). Eihän tuo nyt kyllä kestä tämän foorumin lukuihin vertailua, mutta on sekin jotain.

Parhaimman fiiliksen sai aikaan viime vuodelta Leppävirran sprintti, jossa tuli oltua radan toisessa tapahtumapaikassa, jossa ei ollut ketään muita kuin lippumiehet ja meikäläinen.

Kunhan nyt pääsis tänäkin vuonna katselemaan.
 

maumau74

Well-known member
Liittynyt
13.2.2018
Viestit
106
Sijainti
Naantali
Vuosi oli aktiivinen penkalla, vaikka talvella ei mihinkään päässytkään. yhteensä 16 ralli/sprint tapahtumaa, (22 päivää penkalla) ja kaikenmoisia tapahtumia noissa. 10 kisassa tuli oltua paikalla näkemässä ulosajoja. Piti kiertää hiukan kauempanakin katsomassa ja kilometrejäkin kertyi autoon yli 8000km tämän harrastuksen tiimoilta. Tosin mukana Jyväskylä ja Viro, joissa molemmissa hiukan reilu 1000 kilsaa.
 

Sälli

Well-known member
Liittynyt
27.10.2013
Viestit
84
Pitääpä katkaista itsekin radiohiljaisuus pitkästä aikaa tän foorumin suhteen. Hienoa että päiväkirjapuoli elää ja voi hyvin edelleen.

Oma kausi oli suht tynkä myöskin aiempiin vuosiin verrattuna. Talvikauden ajan tuli suosiolla pysyteltyä kotona, mutta kesäkausi jäi vahvasti plussan puolelle, kun kisoja tuli pitkästä aikaa tiirailtua penkkojen lisäksi myös kartanlukijan paikalta.

Kauden saldo kyytiläisenä:
Mäntsälä Aero
Juuka
Habittaako 2.0

Penkalta:
Autoglym
Reeti-ralli
Jyväskylän Sectioajot
Jari-Pekka

Kartturointipuolelta käsiin jäi monenlaisia kokemuksia, 2x pytyn paikka ja 1x horisontaalihäiriöön keskeytys. Erityismaininta Mäntsälän Cupista, Koukunmaa on pimeeseen istuttuna varsin hieno kokemus.

Penkalla Autoglymin ek3 tarjosi kauden ainoan haihtumisen, sekä useita komeita ajosuorituksia hallinnan rajamailta.

Secto Rallin Oittilan pikkutie illan hämärässä oli täydellinen paikka päättää WRC-Aikakausi penkalta.

2 muuta syksyn kisaa rysien välttämistä sekä fiilistelyä. Voidaan siis todeta tekemisen olevan kaikilta osin erikoisella mallilla, kun kauden "tehot" jäivät lukemaan 1+1, josta kaatoa oltiin toimittamassa itse artistina.

Toivotaan kaikin puolin rikkaampaa kautta 2022.
 

Onzah

Well-known member
Liittynyt
12.11.2018
Viestit
635
Sijainti
Jossakin Itärallin pätkällä
Juankoski Ralli 2022

Penkkakausi tuli avattua Juankoski Rallissa. Koko ralliin pääsy oli vähintäänkin epävarmaa koronatilanteen vuoksi, mutta hienoa että päästiin penkalle!
Aikataulusyistä ei käyty reittikarttaa hakemassa kilpailukeskukselta, vaan suunnattiin kaverin kanssa erikoiskokeelle 2. Kuitenkin se ajettiin täysin toiseen suuntaan mitä olin itse luullut, joten jouduttiin improvisoimaan erikoiskokeelta ihan uusi paikka, joka olikin sitten melkoinen floppi tapahtumien puolesta. 400 metriä ennen maalia ollut alamäkioikea, jossa oli pieni rytky. Näkymää oli kuitenkin tarjolla pellon toisesta laidasta asti, noin 20-25 sekuntia. Mitään ihmeempiä ei tuossa tapahtunut, mutta mielenkiintoista oli seurata autojen jousituksien käytöstä ja kuljettajien ajolinjoja. Katseltiin Frimanin/Seppäsen Ladaan asti ja siitä kiireen vilkkaa kohti EK5. Siellä paikkana Muuruvedentiellä vauhdikas nyppyvasen (tuttu myös Nilsiän SM-sprintistä). Just ehdittiin ennen ekaa kilpailijaa paikalle. Siellä yksi vauhdikas spinnaus Bemarilta ja muutamalta muulta myös hyvää suorittamista hyppy + nopea vasen-kompleksissa.

Aika kiva kauden aloitus, ehti kahdelle pätkälle ja autojakin näki sopivasti. Toki yrkkä oli vähän mitä oli paikoitellen. Seuraavasta kisasta ei hajua, jos nyt sais pari kisaa lisää talvelle.

Ja klippiä tilanteesta. Tässä paikassa ei ollut muita kuvaajia, vain paikallisia kylänmiehiä ja -naisia.
 

Fiesta

Ralliperuna
Liittynyt
1.7.2011
Viestit
931
Sijainti
Porvoo
Palvaanjärven Loma Rallisprint
Oli jo sovittu tyttären kanssa että mennään katsomaan rallisprinttiä ja vaikka tulikin sitten kielteinen Avin päätös, päätin mennä vaihtoehtoisesti sitten kuvaamaan Median ominaisuudessa. Vaihteeksi näin.

Ihan mukavaa sprinttiä hyvässä ilmassa. Rata oli hieno, harmi että kisaajat ei oikein löytäny paikalle. Toki, niin se tuppaa aina olemaan Kaakkois-suomessa. Tilanteita odotin maalimutkaan ekalle kiekalle mutta ainoastaan muutama penkan kevennys. (Tokalla kiekalla siinä kaatui) Tokalla kiekalla jatkettiin kohti risteystä ja yksi C2 spinnasi penkkaan. Kolmas kiekka menikin sitten risteyksessä.

Jos joku kisaaja lukee tätä niin laita yksityisviestiä jos kaipaat kuvia.
 
Viimeksi muokattu:

Ojarumpu

Well-known member
Liittynyt
23.4.2019
Viestit
240
Ensimmäinen Tunturi on takana katselijana.

Torstai-aamuna astuttiin yöjunasta ulos, ja lähdettiin kiertämään reittiä. Perjantain lenkiltä voitanee nostaa melko urilla ollut Aittajärvi ja Kaihuavaaran komeat, aamuauringon säteilyssä hohtavat maisemat. Aamupäivän lenkki lopeteltiin vielä Shakedownin nopeaan maalioikeaan. Päivän pimennyttyä käytiin vielä satunnaispistoilla Kemijärven lenkille, joiden perusteella valittiin lauantain katselupaikat. Torstain vastaisen yön lumisateen muodostama lumikerros teki läpiajamisesta vähintäänkin haastavaa, eikä ollut kaukana muutamaan otteeseen, etteikö oltaisi liitytty kilpailijoiden runsaiden nuottirunkijoiden joukkoon. Illalla haettiin vielä vauhtia hyviin yöuniin Pohjanhovin saunaosastolta.

Perjantaina suunnattiin aamupalan jälkeen Aittajärvelle, puolen välin välitietä edeltäviin hitaisiin syheröihin. Tilleyn aiheuttama tauon aikana käppäiltiin kuitenkin takaisin risteykseen, katseltiin parikymmentä autoa ja lähdettiin sulun sisään Siikakämän alkuosuudelle. Sieltä katselupaikaksi valikoitui toisen viestipisteen jälkeinen nopea oikea, josta näki vielä suoalueelle pudottavaan vasuriin. Lähdeniemen ja muutaman muun likitilanteen lisäksi ei nouseva oikea tarjonnut kummempaa. Viimeisenä hommana käytiin vielä vetämässä virolaisten (nro 108) BMW tielle reilu kilometrin päässä myötäiseen, ettei poikien tarvinnut laittaa keskeytystä korttiin. Sosiaalisen median perusteella pojat taisivat ottaa loppujen lopuksi vielä luokkavoitonkin. Paluumatkalla ihmeteltiin vielä komeita revontulia.

Lauantai valkeni pitkänä aamuna. Ahmavaarasta saamiemme tietojen perusteella pätkä ei aiheuttanut sen kummempaa kiinnostusta, joten aamiaisen jälkeen siirryttiin hiljalleen ihmettelemään viimein reittiin saatua Ounasvaaran maalia. SM4-luokan jälkeen Heinun maalialueelle, josta Ristilammen alkupuolelle. Täältä osuttiin Hokkalan melko vauhdikkaaseen rypöön, jossa Fiesta sai aika lahjakkaasti osumaa maapallolta vähän jokaiseen kulmaan.

Näin paluumatkalla junassa reissun voidaan todeta olleen se mitä haettiinkin; Tunturin taikaa syvällä kairassa, taivaan tulia ja tunnelmaa luovia nuotioita. Kun kelitkin vielä suosi (pakkanen taisi kiristyä maksimissaankin kymmeneen asteeseen), on helppoa sanoa että tänne täytyy päästä ensi vuonnakin.
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
10452
Sijainti
Savon ja Pengonpohjan välimaasto

Ojarumpu

Well-known member
Liittynyt
23.4.2019
Viestit
240
Eilen Kuhmoisissa pääsi suurajoreitin makuun, kun oma rallipäiväni kulki Päijälän Liehuntieltä Pihlajakosken puolen välin paikkeille. Kelit suosi, ja kun ilta pimeni, rupesi porukkaa suistumaankin. Mukava päivä kaiken kaikkiaan. Tänään vielä seurakisaa Turengissa, jossa pääsi kuuntelemaan ingolstadtilaisen vitoskoneen säveliä...

 
Ylös