Secto Rally 2025.
Perinteinen vuoden kohokohta kotimaisissa maisemissa. Torstaina klo 9. matkaan ja kohti Jämsää ja ysitietä. Eturunkina Leustun pikkutiet ja sitten Parkkola. Perjantai ja sunnuntai kun oli kuvioiden puolesta selvät. Parkkolassa oli jo etukäteen selvää että minne, eli samaan paikkaa kuin yllä Anttilkin. Leustussa 14km kohan hypylle. Lähinnä käytiin katsastamassa siimat, ampuvatko yli vai ovatko ok. Jyväskylässä paviljonkiin pyörimään jossa törmättiin tuttuihin, mm. @Ojarumpu. Illalla Harjun uudelle osuudelle. Ehkä hieman myöhässä koska näkyvyys jäi ehkä vähän nihkeäksi. Toki Harju ei enää säväytä ja täällä oikeastaan äänet riittävät tunnelman nostoon.
Perjantaina aamu seiskalta matka kohti Myhinpäätä. Ajatuksena aloittaa hieman omasta paikasta. Muutenkin perjantain teemana oli siimattomuus ja lähelle tietä. Myhinpään paikka oli tiukka vasen ja rytky+hyppy. Ennakkoon ajattelin että ehkä hieman enemmön vauhtia paikassa olisi mutta ei se aina. Silti hyvä näkemä. Tässä kaikki autot ja sitten Laukaan lähtöön. Tässä tunnetusti on kyyti kohdallaan. Hienoja liippejä täydestä laukasta. Vähän ripotteli mut ei pahemmin. Katsottiin miltei kaikki autot. Illan päätteeksi vielä Ruuhimäkeen alkupään alamäki vasuriin. Tähän tiedettiin että oli helppo tulla eikä ajatuksena ollut kuin nähdä kärki ja niiden liipit. Paikassa oli heilunu joku porukka puoliksi tiellä Kallen ohittaessa ja kolme etuautoa pysähtyi meidän kohdalle ja kyselivät että mekö ne idiootit oli? Ei oltu mutta ihan varuiks meidän eteen vedettiin siimat, jotka tosin ei haitannu mitään. Kärjen jälkeen takaisin hotellille.
Lauantaina herätys 5:45. Parkkolan P9 parkissa n. 6:45. Olihan aika säätö. 10€ tienvarsipaikasta mutta kukaan ei ohjannut parkkeja. Ts. pitkiä suoria tyhjää tilaa vaikka auto oli jonossa parkissa 1,5km päässä. Tästä isoon hyppyyn josta siis edeltävät palstaveljet @AnttiL ja @delorean jo kirjoittelikin. Toiseen riviin oli käyminen mutta näkymä ihan ookoo. Reccessä hypyllä ollutta siimaa ei ollut ja hyvinhän se myös venyi metrin eteenpäin kisan edetessä.
Tästä jatkettiin Leustuun jossa paikka Tuominen. Pikkuisen taas oli suunnittelu mennyt pieleen kun jonotettiin P4 JA P5 parkit. Siispä puolen tunnin jono. Tosin me emme jonottaneet vaan jätettiin auto tien sivuub ja käveltiin 1,5km matka. Taisi olla ratkaiseva koska saimme eturivin paikat vielä hypyltä. Hienoja lentoja, mutta vähän metsikköä paikka itsessään oli. Tästä ajettiin vielä Parkkolan loppupäähän, ohi P4:sen mutta jono tökkäsin siihen ja puolen tunnin jonotuksen jälkeen päällikkö tuli kertomaan että paikoitus on täynnä. Ehkä olisi taas voinut rahastaa hieman myöhemmin eikä tukkia Moksin risteystä. Maalipäähän katsomaan kärki. Kohtuu tylsä paikka joten ei paljon kerrottavaa. Iltapäivästä Jyväskylään ja huoltoparkkiin pyörimään illaksi.
Sunnuntaina Ouniin n. 3km nypylle. Viime vuonna paikassa Fourmaux kävi vähän ojassa joten oli selvää että paikkaan tullaan uudestaan. Viime vuotinen pellon kulkureitti oli viety kauemmaksi joten nyt mentiin nypyn päälle jossa pääsi yllättävän lähelle tietä. Hienoja hyppyjä ja kisaa. Powerille paikkaan tuli n. 20 ulkomaalaista eri maista ja venyttivät simaa joten näkyvyys vähän heikkeni. Hyvin huomasi kuinka porukkamäärä lisääntyi huomattavasti. Silti hienoja hyppyjä. Tästä tyytyväisinä kotiin tämän vuoden Sectosta, Tampereen kautta. Jämsän suunta ei kiinnostanut.
Yhdeksän erikoiskoetta leppoisalla aikataululla. Oikein hyvä vuosi.
Perinteiseen tapaan kuvailin taas paikoista vähän videoo omalle porukalle jaettavaksi ja miksei myös tänne, jotta voi tunnistaa ylläolevasta kuvauksesta paikat. Palstaveljet @AnttiL ja @DC voi bongata itsensä (enemmänki omat niskat) videolta.
En ängennyt jutulle kun oli sen verran ahdas eturivi et olis pitäny alkaa huutelee ihmisten yli.
Perinteinen vuoden kohokohta kotimaisissa maisemissa. Torstaina klo 9. matkaan ja kohti Jämsää ja ysitietä. Eturunkina Leustun pikkutiet ja sitten Parkkola. Perjantai ja sunnuntai kun oli kuvioiden puolesta selvät. Parkkolassa oli jo etukäteen selvää että minne, eli samaan paikkaa kuin yllä Anttilkin. Leustussa 14km kohan hypylle. Lähinnä käytiin katsastamassa siimat, ampuvatko yli vai ovatko ok. Jyväskylässä paviljonkiin pyörimään jossa törmättiin tuttuihin, mm. @Ojarumpu. Illalla Harjun uudelle osuudelle. Ehkä hieman myöhässä koska näkyvyys jäi ehkä vähän nihkeäksi. Toki Harju ei enää säväytä ja täällä oikeastaan äänet riittävät tunnelman nostoon.
Perjantaina aamu seiskalta matka kohti Myhinpäätä. Ajatuksena aloittaa hieman omasta paikasta. Muutenkin perjantain teemana oli siimattomuus ja lähelle tietä. Myhinpään paikka oli tiukka vasen ja rytky+hyppy. Ennakkoon ajattelin että ehkä hieman enemmön vauhtia paikassa olisi mutta ei se aina. Silti hyvä näkemä. Tässä kaikki autot ja sitten Laukaan lähtöön. Tässä tunnetusti on kyyti kohdallaan. Hienoja liippejä täydestä laukasta. Vähän ripotteli mut ei pahemmin. Katsottiin miltei kaikki autot. Illan päätteeksi vielä Ruuhimäkeen alkupään alamäki vasuriin. Tähän tiedettiin että oli helppo tulla eikä ajatuksena ollut kuin nähdä kärki ja niiden liipit. Paikassa oli heilunu joku porukka puoliksi tiellä Kallen ohittaessa ja kolme etuautoa pysähtyi meidän kohdalle ja kyselivät että mekö ne idiootit oli? Ei oltu mutta ihan varuiks meidän eteen vedettiin siimat, jotka tosin ei haitannu mitään. Kärjen jälkeen takaisin hotellille.
Lauantaina herätys 5:45. Parkkolan P9 parkissa n. 6:45. Olihan aika säätö. 10€ tienvarsipaikasta mutta kukaan ei ohjannut parkkeja. Ts. pitkiä suoria tyhjää tilaa vaikka auto oli jonossa parkissa 1,5km päässä. Tästä isoon hyppyyn josta siis edeltävät palstaveljet @AnttiL ja @delorean jo kirjoittelikin. Toiseen riviin oli käyminen mutta näkymä ihan ookoo. Reccessä hypyllä ollutta siimaa ei ollut ja hyvinhän se myös venyi metrin eteenpäin kisan edetessä.
Tästä jatkettiin Leustuun jossa paikka Tuominen. Pikkuisen taas oli suunnittelu mennyt pieleen kun jonotettiin P4 JA P5 parkit. Siispä puolen tunnin jono. Tosin me emme jonottaneet vaan jätettiin auto tien sivuub ja käveltiin 1,5km matka. Taisi olla ratkaiseva koska saimme eturivin paikat vielä hypyltä. Hienoja lentoja, mutta vähän metsikköä paikka itsessään oli. Tästä ajettiin vielä Parkkolan loppupäähän, ohi P4:sen mutta jono tökkäsin siihen ja puolen tunnin jonotuksen jälkeen päällikkö tuli kertomaan että paikoitus on täynnä. Ehkä olisi taas voinut rahastaa hieman myöhemmin eikä tukkia Moksin risteystä. Maalipäähän katsomaan kärki. Kohtuu tylsä paikka joten ei paljon kerrottavaa. Iltapäivästä Jyväskylään ja huoltoparkkiin pyörimään illaksi.
Sunnuntaina Ouniin n. 3km nypylle. Viime vuonna paikassa Fourmaux kävi vähän ojassa joten oli selvää että paikkaan tullaan uudestaan. Viime vuotinen pellon kulkureitti oli viety kauemmaksi joten nyt mentiin nypyn päälle jossa pääsi yllättävän lähelle tietä. Hienoja hyppyjä ja kisaa. Powerille paikkaan tuli n. 20 ulkomaalaista eri maista ja venyttivät simaa joten näkyvyys vähän heikkeni. Hyvin huomasi kuinka porukkamäärä lisääntyi huomattavasti. Silti hienoja hyppyjä. Tästä tyytyväisinä kotiin tämän vuoden Sectosta, Tampereen kautta. Jämsän suunta ei kiinnostanut.
Yhdeksän erikoiskoetta leppoisalla aikataululla. Oikein hyvä vuosi.
Perinteiseen tapaan kuvailin taas paikoista vähän videoo omalle porukalle jaettavaksi ja miksei myös tänne, jotta voi tunnistaa ylläolevasta kuvauksesta paikat. Palstaveljet @AnttiL ja @DC voi bongata itsensä (enemmänki omat niskat) videolta.
