Ralliuutisia, vol 2

carl

Well-known member
Liittynyt
28.1.2009
Viestit
1078
En haluaisi pilata hyvää hehkutusta, mutta Kouvolassa on ajettu talvi-SM viimeksi 2019 ja Turun UA on veivannut SM-rallia vähän joka syksy. Toki ajankohta on nyt keväisempi.
Onhan talvi-Kouvolasta sitten jo piiiitkä aika, että on jo aikakin palata taas talvikisaksi pitkästä aikaa :)
Mutta joka tapauksessa 2021 kalenteri näyttää ihan hyvältä ja tässä jo odottelee innolla uuden kauden alkua, kun tämä kausi jäi niin vaisuksi koronan ja myös talven lumitilanteen vuoksi. Toivottavasti ensi kausi päästäisiin jo ajamaan ihan suunnitellusti.
 

AnttiL

It Gets Faster Now!
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
7116
Opelilta tulossa Rally4-auto (eli siis vastaava millä ajetaan JWRC)

 

MVRX

Well-known member
Liittynyt
28.10.2017
Viestit
135
Opelilta tulossa Rally4-auto (eli siis vastaava millä ajetaan JWRC)

Varmaan aika lähellä uutta Peugeot 208:aa. Samaa porukkaa kun ovat nykyään.
 

KooHoo

Well-known member
Liittynyt
18.3.2012
Viestit
196
Sijainti
Espoo
M-Sportin Rally3-autoon tulee 1,5-litrainen kone, ei se 1,0-litrainen joka Rally4-autossa on

Ehdin jo iloita että nytkö löytyi se varsinainen korvaaja N4 kalustolle. Ilo loppui siihen kun luki että 1,0 – 1,6 litraisten moottorien tehot tasataan kuristimella. Isommalla moottorilla ilona on parempi vääntö

Tästä olisi voinut tulla kaksitasoinen kalusto jossa juniorit ja harrastajat ajavat pienemmällä moottorilla tai isommalla moottorilla samankokoisella kuristimella kuin pienempi moottori. Isot pojat ajaisivat isommalla (1,5 – 1,6 l) moottorilla jossa on isompi kuristin jolla voisi lyödä kampoihin N4 kalustolle.

Toivottavasti toi 100 000 € hinta on lopullinen eikä käy niin kuin R5:lla että hinta ”ready to rally” on 180 000 € mutta käytännössä noin 240 000 €. On näköjään siihenkin hintaan tehty inflaatiotarkastus kun se ainakin Citikan osalta on 196 940 € + option kit 41 060 € = 238 000 €. On muuten mehukas hinta vaihdelaatikon normaalihinnalle, 25 900 €.

https://boutique.citroenracing.com/modules/akki_documentation_psa/upload/documents/88a63f395a1622de4e9d93f87e835b8d.pdf

Toi R4 kit / Rally2 kit ei ole oikein ole lyönyt leiville jostain syystä. Olisiko liian kallis? Alla olevassa listalla (viimeinen sivu) on vain kymmenen autoa rekisteröity. Tosin listalta puuttuu Teemu Tahkon Mini.

https://www.fia.com/sites/default/files/260e_2020_wmsc_2020.06.19_updated_2020.09.08.pdf
 

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
2507
Sijainti
Lahti
Heh heh, ei mikään varsinainen päivänsäde tämä Röhrlin Waltteri, ja vähän nirsokin mitä tulee seuraan ja ralleihin missä halusi esiintyä, mutta vaikka miten muuten vääntelisi, niin on se ollut ihan helkkarin kova kuski.
 

AnttiL

It Gets Faster Now!
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
7116
Olipa leppoisaa kuunneltavaa, yksi parhaista ja hyväntuulisimmista jaksoista.

Uutena tiedonmurusena Puola 2017, auton moottori vaurioitui Sardiniassa ekan päivän ulosajossa jossa jäähdytin vuoti, joten tämän takia auto ei kulkenut Puolassakaan vielä kunnolla (samoilla osilla pitää ajaa tietyt kisat). Täälläkin pantiin merkille miten yössä Hänninen oli koko Puolan rallin.
 
  • Like
Reaktiot: DC

DC

Team Finlandia
Liittynyt
27.10.2010
Viestit
2745
Sijainti
Blackwood... where's Blackwood?
Samoilla linjoilla, ihan huippu jakso - niin tunnelmaltaan kuin jutuiltaankin.

Ja tosi mukava oli kuulla Hännisen itsensä analyysi tuosta 2017 kaudesta. Varsinkin siis nyt, kun välimatkaa itse tapahtumiin on ehtinyt jo hieman tulla. Jos kahden edelliskauden aikana on ajanut kokonaista yhden MM-rallin, niin kyllä siinä antaa aika raakasti kavereille eteen. Ja tietysti kun kilpakuljettaja on, niin eihän sitä pysty tyytyväisenä joukon hännillä ajelemaan, vaan tulostakin tekisi mieli tehdä. Hienosti Juho avasi, miten tämä vaikea kombinaatio kostautui esim. Ruotsissa.

Ainoan miinus tulee siitä, ettei sitä VW:n WRC-kuviota avattu ollenkaan (Hänninen oli kaiketi jollain tasolla jossain vaiheessa niissäkin suunnitelmissa mukana?) ja myöskin se joskus huhuissa esiintynyt WRC-paikka kaudelle 2011 tai 2012 jäi mainitsematta (että oliko joku tällainen sauma oikeasti olemassa?). Mutta yhtä kaikki, todella, todella hieno jakso, joka tulee taatusti kuunneltua vielä uudestaankin.
 

AnttiL

It Gets Faster Now!
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
7116
Jäi myös käsittelemättä siirtyminen kartturinhommiin nyt ihan viime vuosina.
 

anti-lag

enabled
Liittynyt
14.3.2009
Viestit
1265
Jos Tuominen lukee tätä, niin Harjanteen Seppoa kehiin seuraavaksi. :cool:
 

Sörsselsön

Kui hianoo se sit on?
Liittynyt
28.10.2013
Viestit
3962
Sijainti
Parc Fermé
Jos Tuominen lukee tätä, niin Harjanteen Seppoa kehiin seuraavaksi. :cool:
Kiinnostaisi myös konkari Jarmo Lehtisen haastattelu itseäni, Miikka Anttilahan taisi olla jo nuottipodcastissa äänessä.

Miettinyt tässä et oisko Lehtinen samoissa lukemissa starttien suhteen Anttilan kanssa (tai jopa kokenein mm-rallikartturi), jos Hirvonen ei olisi lopettanut 2014 jälkeen?
 

Yön polkija

Well-known member
Liittynyt
16.12.2012
Viestit
578
Kiinnostaisi myös konkari Jarmo Lehtisen haastattelu itseäni, Miikka Anttilahan taisi olla jo nuottipodcastissa äänessä.

Miettinyt tässä et oisko Lehtinen samoissa lukemissa starttien suhteen Anttilan kanssa (tai jopa kokenein mm-rallikartturi), jos Hirvonen ei olisi lopettanut 2014 jälkeen?
40 starttia eroa eli kausiksi muutettuina osapuilleen 3 täyttä kautta. Anttila 220 Lehtinen 180. Ainakin vanha kunnon Denis Giraudet olisi tuossa välissä 188 startilla. Giraudetkin luki vielä viime vuonna nuotteja Rhys Yatesille Montessa. Denisillä tulee 65 vuotta mittariin tänä vuonna, joten iän puolestahan suomalaisilla riittää vielä kosolti aikaa :cool:

Tarkemmalla tarkastelulla näköjään Marc Martikin mahtuu suomalaisten väliin 198 startilla
 

AnttiL

It Gets Faster Now!
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
7116

M-Sport Ford on paininut talousvaikeuksien kanssa, mikä on näkynyt muun muassa testien puutteena. Rallit.fin tietojen mukaan M-Sport on kierrättänyt vanhoja varaosia edellisissä osakilpailuissa.

Loppuvuoden aikana ajetaan vielä kaksi osakilpailua – marraskuussa Belgiassa ja joulukuun alussa Italiassa Monzan F1-radan maisemissa. Kysymys kuuluukin, onko M-Sportilla riittävästi varaosia loppukauden kilpailuihin.

Tämän kysymyksen kohdalla Suninen vaikeni eikä antanut vastausta.
 

Reinweib

Well-known member
Liittynyt
28.3.2013
Viestit
308
Sijainti
Piilosa
Tämän kysymyksen kohdalla Suninen vaikeni eikä antanut vastausta.
Tämä nousee mielenkiintoiseen valoon kun otetaan huomioon tallipäällikön pelihousujen repeäminen kun viimeksi arvosteltiin tallin resursseja.
 
Ylös