Vaseneri
Banned
- Liittynyt
- 8.5.2011
- Viestit
- 341
Toivottavasti vähintään toinen kaksikosta Suninen-Lappi jotta saataisiin MM-sarjaan muitakin suomalaisia kuin Latvala.
Toivotaan toivotaan
Toivottavasti vähintään toinen kaksikosta Suninen-Lappi jotta saataisiin MM-sarjaan muitakin suomalaisia kuin Latvala.
Paikkoja on tulossa, mutta huippukuljettajia on myös Suomen ulkopuolella. Kruuda, Tidemand, Lefebvre, Breen vain muutamia mainitakseni. Suniselta puuttuu näytöt Suomen ulkopuolelta ja Lapin ohjelma on iso kysymysmerkki.Sen verta noita uusia tehdastalleja tulossa että olisihan se ihan managerien surkeutta jos ei suomikuskeille lisää
paikkoja saataisi.
Suninen ja se ranskalainen Camelinvarvas varmaan hoitelee ensimmäisen kauden Basti Lindholmin hääriessä taustalla testikuljettajana (ja kukaties kolmantena autona NORF:ssa :tongueTodella hyvä uutinen,kuski veikkauksia?
Vahvasti epäilen. Subaru voisi kiinnostua jos Boxerit sallittaisiin ja heillä olisi sopiva auto tuotannossa. Nissaniin, Hondasta nyt puhumattakaan, en jaksa uskoa sentin vertaa....Jospa nuo pari muuta japsimerkkiä innostuisi taas Toyotan myötä![]()
Vaan jatkaakohan sittenkin Skeidan tiimissä jos aikovat jo tällä kaudella tulla sarjaan:Lapin manageriosasto voisi olla hereillä ja irtaantua vuodeksi 2017 Toyotalle.
Japanilaiset tulevat joukolla - ja lähtevät joukolla. 90-luvulla Toyotan vanavedessä tulivat Mitsu, Nissan, Subaru. Niin tulee käymään myös nyt, ennen vuotta 2020 1-2 muuta japanilaista tulee mukaan.Vahvasti epäilen. Subaru voisi kiinnostua jos Boxerit sallittaisiin ja heillä olisi sopiva auto tuotannossa. Nissaniin, Hondasta nyt puhumattakaan, en jaksa uskoa sentin vertaa....
Skoda tosin tulee ajamaan WRC2 luokassa, joten Lappi tuskin kauaa Skodalla viihtyy varsinkaan jos hän saa mahdollisuuden päästä Toyotalle.Vaan jatkaakohan sittenkin Skeidan tiimissä jos aikovat jo tällä kaudella tulla sarjaan:
http://yle.fi/urheilu/skoda_palaamassa_mm-ralliin_-_latvalan_rinnalle_toinen_suomalaiskuski/7773580
Veikkaisin että jos eivät lopeta auton kehitystä niin saattaa ollakin että Skeida(lla) jatkaisi Lappi myös vuonna 2017. Mutta, tämäkin on vain spekulaatiota.
Skoda tosin tulee ajamaan WRC2 luokassa, joten Lappi tuskin kauaa Skodalla viihtyy varsinkaan jos hän saa mahdollisuuden päästä Toyotalle.
Mullakin oli käsitys, että olisivat olleet vain pari vuotta mukana alkaen loppukaudesta 1999. Ilmeisesti se Octavia WRC on vain sitten vaipunut unohduksiin kun ei koskaan MM-tasolla nähty kunnollisia suorituksia.Itseasiassa en edes muistanut että Skoda oli mukana mestaruussarjassa 2000-luvun alkupuoliskosta aina jonnekin v. 2005/2006 saakka.
Äkkiä muistelen, että nappasi yhden podium sijan 2000 vai 2001 Safari rallista. Auto oli kyllä kestävä, mutta kömpelö ja hidas. Se jäänyt autosta mieleen, että oliko 1999 vai 2000 Neste rallissa, kun Bruno Thirry tai Armin Schwarz ajoi 1 vai toisessa mutkassa mötkäleen ojaan.Mullakin oli käsitys, että olisivat olleet vain pari vuotta mukana alkaen loppukaudesta 1999. Ilmeisesti se Octavia WRC on vain sitten vaipunut unohduksiin kun ei koskaan MM-tasolla nähty kunnollisia suorituksia.
Toki kannattaa muistaa, että vauhti on aina suhteellista. Pari vuotta sitten kun näin Octavia WRC:n 0-autona, vetihän se ihan järkyttävän kovaa vauhtia äffäläisiin verrattuna, mutta kyse olikin siitä ettei Octavia pärjännyt sen ajan WRC-autoille ja asfaltilla olisi 1999-speksin kit careiltakin tullut turpaan.Äkkiä muistelen, että nappasi yhden podium sijan 2000 vai 2001 Safari rallista. Auto oli kyllä kestävä, mutta kömpelö ja hidas. Se jäänyt autosta mieleen, että oliko 1999 vai 2000 Neste rallissa, kun Bruno Thirry tai Armin Schwarz ajoi 1 vai toisessa mutkassa mötkäleen ojaan.
Sekin on sitten eri tarina että kumpi vei autoja enemmän paikallisen autovahinkokeskuksen pihaan, se että osat petti, vai se että kuskit kaatoi autoja aika suurella prosentilla. Mm. erään Kopeckyn kaato jäänyt Valkolan pätkältä mieleen. Ja Paasonen Kreikassa 2005.Olihan Skodallakin Octavian jälkeen oma Pösö-206-wannabe eli Fabia (2003-). Taisi vaan olla aika harvassa ne kerrat jolloin Fabia pysyi terveenä läpi kisan.