Ralliuutisia, vol 2

JuuZa

Kulttuurispesialisti
Liittynyt
22.4.2006
Viestit
2141
Paljon mahdollista ja jopa todennäköistä. Märtin ja Mäkinen eivät vain tulleet toimeen keskenään. Jotenkin Tommi onnistui ärsyttämään myös Japanin päätä tunnetuin seurauksin. JML tuskin potkii aisan yli kun ymmärtää olevansa pelkkä keulakuva ja PR-mies eikä "oikea" tallipäällikkö, jolla olisi valta sanoa se kuuluisa "viimeinen sana".
Toyotalle kävi kuitenkin ihan hyvin lopulta Ogierin jäädessä eläkkeelle vaikkei Tänakkia saatukaan. Se ei vaan ollut mitenkään itsestäänselvää silloin kuin sopimuksia hierottiin, että Kalle täyttäisi isot saappaat. Paitsi tietysti meille suomalaisille rallifaneille.
 

jjx

Well-known member
Liittynyt
20.11.2019
Viestit
1630
Paljon mahdollista ja jopa todennäköistä. Märtin ja Mäkinen eivät vain tulleet toimeen keskenään. Jotenkin Tommi onnistui ärsyttämään myös Japanin päätä tunnetuin seurauksin. JML tuskin potkii aisan yli kun ymmärtää olevansa pelkkä keulakuva ja PR-mies eikä "oikea" tallipäällikkö, jolla olisi valta sanoa se kuuluisa "viimeinen sana".
Märtin saattoi olla töykeä neuvotteluissa, eikä Tommi sitä luultavasti sietänyt. Ironista, että kaikki kolme sai lähteä: Ott-Mätin ja Tommi. Jaappaniassa hierarkia on tärkeintä ja epälempä, että Tommi runnoi asioita läpi Japanista vähät välittämättä ja se on Japanissa over and out.

Sinänsä Toyotan nopea nousu voittajatiimiksi oli juuri sen ansiota, että tiimi toimi mahdollisimman epäjapanilaisesti toisin kun Toyotan F1-seikkailussa toimittiin.
 

Ojarumpu

Synkkä EI rallille
Liittynyt
23.4.2019
Viestit
782
Kyllä vähän pahaa pelkään, ettei Huihai kauaa tuolla enää räpiköi. Jos tallin keulakuski antaa tuollaisen haastattelun, on siinä paljon hälytysmerkkejä ilmassa. Vähän tuntuu, että Hyundailla ei edes reagoida tähän haastatteluun mitenkään, kuten esimerkiksi vaikka Toyotalla varmaan reagoitaisiin.
 

Lupatarkastaja

Well-known member
Liittynyt
18.3.2009
Viestit
2076
Kyllä vähän pahaa pelkään, ettei Huihai kauaa tuolla enää räpiköi. Jos tallin keulakuski antaa tuollaisen haastattelun, on siinä paljon hälytysmerkkejä ilmassa. Vähän tuntuu, että Hyundailla ei edes reagoida tähän haastatteluun mitenkään, kuten esimerkiksi vaikka Toyotalla varmaan reagoitaisiin.
Ei se ollut hyvää mainosta sekään, kun Neuville näytti perjantaina pätkän maalihaastattelussa kuvaa puhelimestaan, että kattokaa nyt jukolauta, tää auto hajos ittestään siirtymällä. Saadaan ainakin draamaa. Oma arvostukseni Neuvillea kohtaan on tällä kaudella nyrjähtänyt ihan päälaelleen. Hän on todellinen taistelijaluonne. Vastoinkäymistä tulee oikealta ja vasemmalta, mutta niin vaan jaksaa jatkaa.
 

Tume88

Well-known member
Liittynyt
18.1.2019
Viestit
442
Ei se ollut hyvää mainosta sekään, kun Neuville näytti perjantaina pätkän maalihaastattelussa kuvaa puhelimestaan, että kattokaa nyt jukolauta, tää auto hajos ittestään siirtymällä. Saadaan ainakin draamaa. Oma arvostukseni Neuvillea kohtaan on tällä kaudella nyrjähtänyt ihan päälaelleen. Hän on todellinen taistelijaluonne. Vastoinkäymistä tulee oikealta ja vasemmalta, mutta niin vaan jaksaa jatkaa.
Tämä jäi minulle vähän arvoitukseksi, oliko autossa jokin vika joka irroitti pyörän siirtymällä vai oliko kenties pyörä jäänyt löysälle kun vaihtoivat renkaita?
Neuvillesta samaa mieltä, vaikka auton kanssa on ollut hankaluuksia ei herralta ole tullut yhtään Tänakmaista lausuntoa ja suorituksetkin ovat olleet hyviä.
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
16061
Sijainti
Tampereen lenkki
Ei se ollut hyvää mainosta sekään, kun Neuville näytti perjantaina pätkän maalihaastattelussa kuvaa puhelimestaan, että kattokaa nyt jukolauta, tää auto hajos ittestään siirtymällä. Saadaan ainakin draamaa. Oma arvostukseni Neuvillea kohtaan on tällä kaudella nyrjähtänyt ihan päälaelleen. Hän on todellinen taistelijaluonne. Vastoinkäymistä tulee oikealta ja vasemmalta, mutta niin vaan jaksaa jatkaa.
Kyllä, Neuville on psyykannut itsensä hyvin niin, että vastoinkäymisistä ei harmistuta eikä yleensä edes hermostuta, lisäksi myös maalihaastatteluissa muistaa kehua itseään ja usein kääntää vastoinkäymiset toisten syyksi. Ja never give up -meiningillä maaliin nyt jo Montessa, Kroatiassa ja Portugalissa.
 

Lupatarkastaja

Well-known member
Liittynyt
18.3.2009
Viestit
2076
Kyllä, Neuville on psyykannut itsensä hyvin niin, että vastoinkäymisistä ei harmistuta eikä yleensä edes hermostuta, lisäksi myös maalihaastatteluissa muistaa kehua itseään ja usein kääntää vastoinkäymiset toisten syyksi. Ja never give up -meiningillä maaliin nyt jo Montessa, Kroatiassa ja Portugalissa.
Hienoa johdonmukaisuutta.
 

Hekazi

Well-known member
Liittynyt
24.3.2012
Viestit
223
Saas nähdä kuinka pitkään Neuville ja varsinkin Tänak jaksaa katsoa Hyundain vaikeuksia. Tänak Fordille ja Neuville Toyotalle?
 

dyrone69

Well-known member
Liittynyt
24.11.2018
Viestit
392
Saas nähdä kuinka pitkään Neuville ja varsinkin Tänak jaksaa katsoa Hyundain vaikeuksia. Tänak Fordille ja Neuville Toyotalle?
Miks Neuville palkattais ikinä Toyotalle kun siellä on jo Kalle ja Elfyn? Ja jos molemmat lähtis lätkimään meinais se lähes 100 varmasti Hyundain poistumista, mikä ei olisi hyvä juttu.
 

DC

Helsingin UA
Liittynyt
27.10.2010
Viestit
5619
Sijainti
Suonionkatu 1 C
Neuvillen haastatteluihin olen kehittänyt jonkinlaisen allergian, mutta se on totta, että teot (=tulokset ja tapa millä ne tehdään) puhuvat puolestaan ja niiden perusteella Neuvilleä ei kyllä pysty dissaamaan sitten yhtään.

Tietämättä sopimusten sisällöstä, voisi kuvitella, että Tänakin siirto M-Sportille ensi kaudeksi olisi todellinen win-win kaikille osapuolille. Näyttää vahvasti siltä, että Tänak ei tule Hyundailla mitään suurta koskaan voittamaan ja taas toisaalta skenaario siitä, ettei Breenistä ole sittenkään ihan siihen ykköskorin rooliin, on realisoitumassa M-Sportilla.
 

jjx

Well-known member
Liittynyt
20.11.2019
Viestit
1630
Tietämättä sopimusten sisällöstä, voisi kuvitella, että Tänakin siirto M-Sportille ensi kaudeksi olisi todellinen win-win kaikille osapuolille. Näyttää vahvasti siltä, että Tänak ei tule Hyundailla mitään suurta koskaan voittamaan ja taas toisaalta skenaario siitä, ettei Breenistä ole sittenkään ihan siihen ykköskorin rooliin, on realisoitumassa M-Sportilla.
Tänak ei mestaruutta Huyndain Rally1:llä voi koskaan enään voittaa, mutta siirto M-Sportille olis askel vieläkin alaspäin. M-sportin testimäärät ja kehitysbudjetti ovat murto-osa Huyndain vastaavista, eikä Malcom maksa kuskeille palkkaa, muutakun siinätapauksessa, että saa Red Bullin logot autoon joka hoitaa palkan ja Tänak ei kuulu RB:n talliin.
 

Fiesta

Ralliperuna
Liittynyt
1.7.2011
Viestit
1551
Sijainti
Porvoo
M-sportin testimäärät ja kehitysbudjetti ovat murto-osa Huyndain vastaavista, eikä Malcom maksa kuskeille palkkaa, muutakun siinätapauksessa, että saa Red Bullin logot autoon joka hoitaa palkan
Onko jotain lähdettä vai pelkkää mutua?
 

jjx

Well-known member
Liittynyt
20.11.2019
Viestit
1630
Onko jotain lähdettä vai pelkkää mutua?
Puhdasta mutuilua tuo testi/ kehitysbudu kommentti. Kris Meekestä oli vuonna 2016 VM:ssä kahden aukeaman juttu jossa Meeke sanoi jotenkin näin....mutta Malcomhan ei tunnetusti maksa palkkaa. Ei ole linkkiä tähän.
 

simc

Well-known member
Liittynyt
28.6.2013
Viestit
223
Näyttää vahvasti siltä, että Tänak ei tule Hyundailla mitään suurta koskaan voittamaan
MM-pronssia 2020, 2 MM-rallin voittoa ja seitsemän muuta podiumia, viimeisin Kroatiasta.
Toisaalta, samaan aikaan 2020-2022 Neuville on ajanut "vain" MM-pronssia 2021, 3 voittoa ja 9 muuta podiumia.

Tänakin haastattelu virolaismedialle käännettynä englanniksi
[...]
Q: When they announced new cars, many thought that now you could have input in development and could make the car suitable for you. Aren't things quite as successful with car development from your point of view as you would have liked?
A: There was no car development. Basically the car was ready 1 month before Monte, we had two tests and the season started. There is no development. And the team is structurally in a relatively difficult place at the moment. It is not easy...
Miksi? Onko rahoitus, emotehtaan hyväksyntä vai autonkehittämiseen liittyvät säännöt esteenä?
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
16061
Sijainti
Tampereen lenkki
Hyundailla odoteltiin aika pitkään lupaa saada ruveta rakentamaan uutta autoa ja ensimmäinen kehitysversiokin rakennettiin uusiksi vielä loppuvuodesta. Nyt tiimistä puuttuu johtaja, ja toisaalta kauden aikana autoa ei voi ihan mahdottoman paljon muuttaa, vaan säätöjen lisäksi uusia osia pitää luokitella jokereilla, joita on rajallisesti. Samaan aikaan Toyota käyttää jokereita sitten johonkin millä viedään nykyistä autoa entistä nopeammaksi.
 

jjx

Well-known member
Liittynyt
20.11.2019
Viestit
1630
MM-pronssia 2020, 2 MM-rallin voittoa ja seitsemän muuta podiumia, viimeisin Kroatiasta.
Toisaalta, samaan aikaan 2020-2022 Neuville on ajanut "vain" MM-pronssia 2021, 3 voittoa ja 9 muuta podiumia.
Tänakin tapauksessa tommoset hopeet ja pronssit on kaikki hävittyjä. Palkka on luultavasti MM sarjassa top 2 luokkaa koko Huyndailla olon ajan ja hänet palkattiin sinne ainoastaan voittamaan mestaruus. Panostukset on Korean suunnasta ollu tähänasti ainakin sitäluokkaa, että hopee on häpee varsinkin kun verivihollinen Japanista ajaa mestaruudesta toiseen.
 

jjx

Well-known member
Liittynyt
20.11.2019
Viestit
1630
Kyllä vähän pahaa pelkään, ettei Huihai kauaa tuolla enää räpiköi. Jos tallin keulakuski antaa tuollaisen haastattelun, on siinä paljon hälytysmerkkejä ilmassa. Vähän tuntuu, että Hyundailla ei edes reagoida tähän haastatteluun mitenkään, kuten esimerkiksi vaikka Toyotalla varmaan reagoitaisiin.
Tulee mieleen erään kuskin 'shitroen' kommentit tunnetuin seurauksin.
 

Kemper

Well-known member
Liittynyt
11.5.2006
Viestit
551
Sijainti
pk.seutu
Fiilistellään (kreisillä) ajatuksella. Jos Hyundai sainaisi Ogierin, jolla on nykykuskeista eniten näkemystä ja kompetenssia auton kehittämisestä, alkaisiko tapahtua tallin kannalta positiviisia asioita?
 
Ylös