Eikös tuo uusi Toyotan pomokin ole kovast motorsportti miehiä joten tuskin se poistuminen ainakaan pomon kiinnostumisesta kiinni on... Muista syistä sitten eri asia...Hyundai vetäytyy kun ei pärjää Toyotalle ja Toyota vetäytyy kun seuraavaa pomoa ei kiinnosta ralli ja Ford vetäytyy kun Malcolmilta loppuu rahat.
Sitten vain jonkin sortin resetointi. Se kn kuitenkin varma, että rallin ajaminen ei maapallolla lopu ja jostain kiertävästä sarjasta tulee väkisin kuninkuusluokka. Välillä täysi pöydän puhdistus on mielestäni välttämätöntä..Hyundai vetäytyy kun ei pärjää Toyotalle ja Toyota vetäytyy kun seuraavaa pomoa ei kiinnosta ralli ja Ford vetäytyy kun Malcolmilta loppuu rahat.
Eikös tuo ole ihan normaalia? Kyllähän kaikissa lajeissa on erilliset vakuutukset, koska tapaturmavakuutus ei korvaa pelissä tapahtuneita vahinkoja. Ihan samalla lailla tuon voi tulkita siten että tulee sitten erilliset rallin kilpailuvakuutukset. En usko että ne on kovin kalliita, koska henkilövahinkoja tapahtuu hyvin harvoin rallissa johtuen turvavarusteista.Liikennevakuutuslakiin kaavaillaan muutoksia jotka eivät varsinaisesti helpota harrastamista:
Liikennevakuutuslakiin lisättäisiin lisäksi säännös, jonka mukaan kilpailuun tai lajiharjoitteluun osallistuneelle ajoneuvon kuljettajalle itselleen aiheutuneita henkilövahinkoja ei korvattaisi kyseisen ajoneuvon vakuutuksesta.
Jatkossa tuo sitten varmaan sisältyy lisenssivakuutukseen, ainakin AKK:n kisoissa. Muissa kisoissa jäisi sitten oman tapaturmavakuutuksen varaan.Liikennevakuutuslakiin kaavaillaan muutoksia jotka eivät varsinaisesti helpota harrastamista:
Liikennevakuutuslakiin lisättäisiin lisäksi säännös, jonka mukaan kilpailuun tai lajiharjoitteluun osallistuneelle ajoneuvon kuljettajalle itselleen aiheutuneita henkilövahinkoja ei korvattaisi kyseisen ajoneuvon vakuutuksesta.
Toisaalta taas liikennevakuutuslain soveltamisalaa ehdotetaan laajennettavaksi siten, että liikennevakuutuslain kilpailuja koskenut eristetyn alueen rajaus poistettaisiin.
https://www.is.fi/autot/art-2000009359776.html
Liikennevakuutus on ollut ja tulee olemaan pakollinen paitsi siellä suljetulla alueella, ja siitä on tähän asti maksettu henkilövahingot oli syyllinen tai ei. Ilmeisesti tämä on ollut jonkinlainen kipupiste alan toimijoille koska tollaiseen lopputulemaan tulivat?Eikös tuo ole ihan normaalia? Kyllähän kaikissa lajeissa on erilliset vakuutukset, koska tapaturmavakuutus ei korvaa pelissä tapahtuneita vahinkoja. Ihan samalla lailla tuon voi tulkita siten että tulee sitten erilliset rallin kilpailuvakuutukset. En usko että ne on kovin kalliita, koska henkilövahinkoja tapahtuu hyvin harvoin rallissa johtuen turvavarusteista.
https://dirtfish.com/rally/wrc/m-sport-assured-fords-f1-deal-wont-affect-wrc-program/Että menettääkö M-sport yhden merkittävän sponsorin, kun Ford menee ykkösiin ostamalla nimioikeudet RB:n moottoriin v.26. Jos kyllä, niin tässätapauksessa okin jo sitten merkitystä, minkähintaisilla autoilla ajetaan tuolloin pääluokassa.
Tehdastuki loppui 2012, mutta onhan Ford ollut senkin jälkeen mukana jonkinasteisella matalemmalla panoksella, lähinnä verrattavissa kai "sponsoriin/ co-partneriin"https://dirtfish.com/rally/wrc/m-sport-assured-fords-f1-deal-wont-affect-wrc-program/
Ja eikös se Fordin tehdastallituki loppunut jo kauteen 2012 muutenkin
Voisi olla M-Sportille vähän liian kova pala valmistaa sarjatuontamallia, johon perustaa auton ulkonäkö. Joten jos M-Sport ei rakentaisi Fordin lätkällä olevaa autoa, niin sitten keulalla olisi jonkun muun "oikean" autonvalmistajan merkki, eikä M-Sportin logo.Lisäksi auto on edelleenkin Ford Puma eikä M-Sport Kikkare Rally1 -niminen hökötys.