Ralliuutisia, vol 2

Lupatarkastaja

Well-known member
Liittynyt
18.3.2009
Viestit
2020

Kagg

Well-known member
Liittynyt
19.8.2012
Viestit
967
Pystyisikö joku Viroa osaava referoida mitä artikkelissa puhutaan?
 

JuuZa

Kulttuurispesialisti
Liittynyt
22.4.2006
Viestit
2135
Pystyisikö joku Viroa osaava referoida mitä artikkelissa puhutaan?
Agressiivinen rintasyöpä, viime vuoden tammikuussa itse huomasi herneen kokoisen kasvaimen ja siitä sitten pian leikkaukseen. Henkisesti raskasta, tavallaan onnellinen että kävi hänelle itselleen eikä kenellekään läheisistä.
 

Lupatarkastaja

Well-known member
Liittynyt
18.3.2009
Viestit
2020
Tämä mua jaksaa ihmetyttää kerta toisensa jälkeen, että DF:n annetaan julkaista nämä juttunsa 5-10 minuuttia ennen kuin asianomaiset lähettävät oman tiedotteensa. Tuon 5-10 minuutin aikana kuitenkin rakennetaan iso osa somenäkyvyydestä ja annetaan tietenkin vaikutelma ensitiedosta, vaikka kyse ei ole muusta kuin (hyväksytystä) embargon rikkomisesta.
 

Bullet Tooth Tony

Well-known member
Liittynyt
24.9.2016
Viestit
364
Ralli | Rallin MM-sarjaan juonitaan järisyttävää uudistusta – Jari-Matti Latvala haraa vastaan: https://www.hs.fi/urheilu/art-2000009609108.html?share=e26cf82cb5dea57d20b128f100c7148f

Kulukattoa suunnitellaan. J-M Latvala ei uskoisi sen toimivan, vaikka kulut ovat hänenkin mukaansa karanneet käsistä.

Miten tuota kulukattoa voidaan muuten valvoa? Kiertomahdollisuudet ovat rajattomat, jos jokin valmistaja vaan haluaa laittaa rahaa kiinni huolimatta ROI:sta.
 

cesar

Well-known member
Liittynyt
21.10.2009
Viestit
1279
Ralli | Rallin MM-sarjaan juonitaan järisyttävää uudistusta – Jari-Matti Latvala haraa vastaan: https://www.hs.fi/urheilu/art-2000009609108.html?share=e26cf82cb5dea57d20b128f100c7148f

Kulukattoa suunnitellaan. J-M Latvala ei uskoisi sen toimivan, vaikka kulut ovat hänenkin mukaansa karanneet käsistä.

Miten tuota kulukattoa voidaan muuten valvoa? Kiertomahdollisuudet ovat rajattomat, jos jokin valmistaja vaan haluaa laittaa rahaa kiinni huolimatta ROI:sta.
Aika järjetön idea. Jos jollain ilveellä saa jonkun uuden tiimin mukaan, niin kyllä suht vapaat kädet kannattaisi jättää, että voivat toteuttaa itseään..
 

Corvair

Well-known member
Liittynyt
10.10.2016
Viestit
897
Nythän kyllä periaatteessa kannattaisi tiimien sitoa nuoria, lahjakkaita kuskeja omiin ohjelmiinsa ainakin sen verran pitävillä sopimuksilla, että jos mukaan tulee uusia valmistajia niin kuin kovasti on toivottu, niin saisi sitten vähän omaan toimintaan rahaa siitä että myisi "ylijäämät" kilpailijoille, kun potentiaalisten kuskien tarve yhtäkkiä kasvaisi.

Tällainen villi ajatus vain tuli yhtäkkiä tästä mieleen. Voisiko Hyundailla olla jopa jotain ennakkoaavistusta tai -arvailua uusista valmistajista lähivuosina... 🤔 Luulisi ainakin että nykyisillä talleilla olisi ensimmäisten joukossa tieto kulissien takana jos tällaista olisi joku taho kaavailemassa.
 

jjx

Well-known member
Liittynyt
20.11.2019
Viestit
1547
Nythän kyllä periaatteessa kannattaisi tiimien sitoa nuoria, lahjakkaita kuskeja omiin ohjelmiinsa ainakin sen verran pitävillä sopimuksilla, että jos mukaan tulee uusia valmistajia niin kuin kovasti on toivottu, niin saisi sitten vähän omaan toimintaan rahaa siitä että myisi "ylijäämät" kilpailijoille, kun potentiaalisten kuskien tarve yhtäkkiä kasvaisi.

Tällainen villi ajatus vain tuli yhtäkkiä tästä mieleen. Voisiko Hyundailla olla jopa jotain ennakkoaavistusta tai -arvailua uusista valmistajista lähivuosina... 🤔 Luulisi ainakin että nykyisillä talleilla olisi ensimmäisten joukossa tieto kulissien takana jos tällaista olisi joku taho kaavailemassa.
Jos jonkun junnun sitoo esim 5v sopparilla, niin sitten sitä junnua pitää myös ajattaa 5 vuotta ja nousujohteisesti ylöspäin sarjassa edeten. Pitkään reserviin pitämisessä ei ole kummallekkaan osapuolelle hyötyä. Huoli on turha. Realistisesti ajateltuna sitä pelkoa ei ole, että pääluokkaan tulisi uusia automerkkejä mukaan niin kauan kun nykyiset säännöt ovat voimassa.
 

jjx

Well-known member
Liittynyt
20.11.2019
Viestit
1547
Ja mistä näitä uutisia revitään, jossa lähes varmana tietona kerrotaan mukaan tulevista uusista merkeistä, kun se on lähinnä mielikuvitusta. Skodan Fabia on joutumassa kirveen alle, Alpine tuli jo mukaan gt luokkaan, eikä heillä ole edes automallia millä ajaa R1 ssä. Citroen just lähti. Ainut Fiat joka käy tällähetkellä kaupaksi on 500. Ai niin....Lancia vois olla se kaikista realistisin mukaantulija Martinin väreissä ja Deltasta jatkojehitetyllä hybrid autolla.
 

jjx

Well-known member
Liittynyt
20.11.2019
Viestit
1547
Nythän kyllä periaatteessa kannattaisi tiimien sitoa nuoria, lahjakkaita kuskeja omiin ohjelmiinsa ainakin sen verran pitävillä sopimuksilla, että jos mukaan tulee uusia valmistajia niin kuin kovasti on toivottu, niin saisi sitten vähän omaan toimintaan rahaa siitä että myisi "ylijäämät" kilpailijoille, kun potentiaalisten kuskien tarve yhtäkkiä kasvaisi.

Tällainen villi ajatus vain tuli yhtäkkiä tästä mieleen. Voisiko Hyundailla olla jopa jotain ennakkoaavistusta tai -arvailua uusista valmistajista lähivuosina... 🤔 Luulisi ainakin että nykyisillä talleilla olisi ensimmäisten joukossa tieto kulissien takana jos tällaista olisi joku taho kaavailemassa.
Ihan mielikuvituksen tuotetta puhua uusien merkkien mukaantulosta nykyisten sääntöjen aikana. Kerroppa mikä automerkki ja malli olisi edes teoriassa sellainen joka voisi tulla nykyisillä säännöillä mukaan?

Itse jos pitäis veikata, niin realistisin vaihtoehto voisi olla Lancia😎
 

jjx

Well-known member
Liittynyt
20.11.2019
Viestit
1547
Ja nää huhut uusista automerkeistä (Skoda, Alpine, Stellantis) on se sama perätön huhu joka oli liikkeellä n.3v sitten. Ja Alpine huhu oli enemmän tai vähemmän väärinkäsitystä, koska sillä tarkoitettiin heidän mukaantuloa gt luokkaan
 
Ylös