Ralliuutisia.

henrizio

väärinkäyttäjä
Liittynyt
21.4.2007
Viestit
2215
Jospa siellä ajaa vielä Ketomaa ja Tänak. Sitten on ainakin pelinappuloita joilla taktikoida Hirvosen parhaaksi.

Ainakin motorsportforumsin hirvosmollaajat olisivat innoissaan jos Loeb ajaisi ulos ja Hirvonen nousisi mestariksi kun vaikkapa 5 edellä olevaa Fordia ottaisi aikasakon. :rolleyes: :alppu:
 

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8260
Olishan siinä taas lisää fundeerattavaa jos Walesissa Ottkin leipoisi aikasakkomestaria naamariin heti kättelyssä. Tosin jos pitäisi veikata niin Tänak vetänee vatasmaisesti ykköselle pohjat (tai ainakin yrittää vetää) ja kakkosella pihalle, ei välttämättä malta ajaa varmistellen kun WRC-laite kuumottaa näpeissä.
 

ettelbruck

Well-known member
Liittynyt
30.7.2000
Viestit
11219
Sijainti
Vantaa/Riihimäki/Ettelbruck
Conca d'Orossa voitto Teemu Armiselle ja 106:lle. Mikkelsen oli kyl nopein kahdeksalla EK:lla yhdeksästä mutta toiseksi viimeisellä tais tapahtua jotain. Saanemme tapahtumakuvausta?

EM-tittelin vei kolmannen kerran peräkkäin Luca Rossetti, vaikka keskeytti Rallye International Valais'n. Samoin teki ainoa uhkaaja Luca Betti - ja varsin moni muukin ensipätkien nopeimmista. Sveitsiläiskisalla on kyllä suuret haaveet, kolmen vuoden sisään MM-arvo:
http://www.riv.ch/images/pdf/press_release_wrc.pdf
 

Lupatarkastaja

Well-known member
Liittynyt
18.3.2009
Viestit
1992
Conca d'Orossa voitto Teemu Armiselle ja 106:lle. Mikkelsen oli kyl nopein kahdeksalla EK:lla yhdeksästä mutta toiseksi viimeisellä tais tapahtua jotain. Saanemme tapahtumakuvausta?
Kv-puolella tiesivät, että Mikkelsenin Skodassa oli sytytystulpissa ongelmaa tuolla yhdellä pätkällä, joka vei noin 3 minuuttia aikaa.
 

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8260
Kv-forumilta bongattua, Minin moottoreita värkkää jatkossa Bemarin sijaan Prodrive Englannissa (GPweek sivu 48: http://mag.gpweek.com/ ). Mikähän se Bemarin rooli tässä ralliseikkailussa jatkossa on, kaikki huomio kun näyttää olevan nyt DTM:ssä. Vaikka Minin möhkäle silmiä vihlookin niin ihan hyvän WRC-laitteen siitä saisi jos vaan olisi pelimerkkejä millä kehittää peliä.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18417
Sveitsissä ajettava Valais-ralli pyrkii MM-osakilpailuksi kaudelle 2014. Tällä hetkellä kisa kuuluu rallin EM-sarjaan.
Prodriven johtaja David Richards etsii edelleen pääsponsoria, jotta Minin kehitystyöhön saataisiin kunnolla vauhtia. Prodrive on tarjonnut Citroenilla ajavalle hollantilaiselle Peter van Merksteijnille kolmannen tehdaskuskin paikkaa maksua vastaan.
 

mikkov

Well-known member
Liittynyt
27.9.2011
Viestit
721
Ilmeisesti kielto on koskenut vain "racingiä" eli ratakilpailuja. Rallia ja muita kelloa vastaan ajettavia kisoja on saanut ajaa aina :)

Ja tuo ratakilpailukieltokin on ilmeisesti kumottu 2007
 

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8260
Kingi itse eli Carlos Sainz VW:n ratissa? Kuvan päiväys tämä päivä eli jokohan kyseessä olisi Polo-WRC eikä Fabia-Polo-mockup.


http://twitpic.com/79rovq
 

106

Well-known member
Liittynyt
21.5.2001
Viestit
313
Conca d'Orossa voitto Teemu Armiselle ja 106:lle. Mikkelsen oli kyl nopein kahdeksalla EK:lla yhdeksästä mutta toiseksi viimeisellä tais tapahtua jotain. Saanemme tapahtumakuvausta?
Tämä kausi olisi sitten taputeltu.

Slovenian keikka meni hyvin aina kolmospätkälle saakka. Kilsan verran lähdöstä Mitsun laatikko sanoi sopimuksensa irti. Harmitti ihan kohtuullisesti, sillä kahdelta ensimmäiseltä pätkältä oli yleiskilpailun toiseksi nopeimmat ajat, eli kakkospaikka oli siinä vaiheessa hyvin hanskassa. Samalla pätkällä kisan lopulta voittanut Piero Longhi sijoitti Fabiansa puskaan ja menetti 40s kyseisessä hässäkässä. Suomi-pojilla olisi ollut siis hyvät saumat tuloksen tekoon kestopäällysteellä, mutta heikompi hiihtokenkä astui kuvaan, taas kerran…Jarkko ei ollut ajanut asfaltilla kahteen vuoteen, eli sitä silmällä pitäen ajat olivat oikeinkin hyviä. Erityisesti kakkospätkä lämmitti mieltä, sillä reilun kymmenen kilometrin pätkällä paikallinen joukopuhakka jäi 8s ja hänen pajansa sijaitsee viiden kilsan etäisyydellä kyseisestä pikiksestä. Ajamamme Mitsu oli kyseisen hepun pajan tuotteita.

Trofeo Rally Terran viimeinen osakilpailu ajettiin Sisiliassa nyt lokakuun viimeisenä viikonloppuna. Valitettavan moni sarjaa ajanut jätti kisan väliin, taloudellinen tilanne on heijastunut koko kauden Italian sarjoihin. Meillä ei sinänsä ollut muuta mielessä, kuin yleiskilpailusijoitus. Sarjan voitto oli karannut käsistä jo aika päiviä sitten, kun kauden eka kisa jäi kesken Mitsu-kikkailuiden vuoksi ja pääsimme aloittamaan toimivilla vehkeillä vasta sarjan puolesta välistä.

Reitti oli italialaisen mittapuun mukaan erittäin nopeaa soratietä, keskinopeus 90-95km/h. Suomen karkeloissa ajetaan keskimäärin 115-125km/h keskinopeudella ja ilman nuottia ajettavissa kotimaisissa pimeissä kisoissakin keskinopeudet ovat yleisesti 110-120km/h. Ekan lenkin jälkeen oli tiedossa, mikä olisi kilpailun juoni. Sen verran NorjanPoika tuuppasi menemään, etteivät edes toiselle lenkille vaihdetut tehdaspyörät kaventaneet eroa. Olisihan se toisaalta melkoisen koomista, jos maailman huipulle tähtäävä kuljettajalupaus ottaisi huippukalustolla kuokkaan ännäläisellä nautiskelevilta herroilta. Mikkelsen on ajanut tämän kauden TRT sarjaa Skoda Italian kalustolla. Sama puoti ajatti viime vuonna Jan Kopeckya Italian mestaruussarjassa. Vehkeet ja henkilöstö ovat siis täysin ammattilaistasoa.
Evgenin ja Sarkko Miettien (paikallista uudelleen nimeämistä) kisa loppui kolmospätkälle, kun kotitekoinen kisalaatikko antautui vuokrapelistä.
Olimme varautuneet kahden lenkin jälkeen siihen, että hoidetaan kakkospytyt kotio. Äimistys oli toiseksi viimeisen pätkän maalissa melkoinen, kun näimme Andreaksen ajan fläppitaululta. Ykkösohjaaja sanoi välittömästi, että tarkasta, pitääkö tuo aika paikkansa. Soitto omalle tiimipäälliköllemme vahvisti tilanteen, eli olimme yks’kaks siirtyneet yleiskilpailun johtoon 41s turvin. Siirtymällä viimeiselle pätkälle mentäessä oli Fabia tienposkessa parkissa luukut levällään ja ukot puhelin korvalla touhusivat kovasti.
Koska eroa taakse oli sen verran, ettei ajamalla kukaan sieltä ohi tulisi, päätimme ajaa viimeisen pätkän mummoa kirkkoon. Tiedossa oli, että jo aiemmilla kierroksilla oli samalla pätkällä tullut rengasrikkoja. Tuollainen varmisteleva ajaminen on oikeasti hanurista, koska silloin ei voi ajaa niin kuin kuuluisi. Sellaistakin taktiikkaa lajissa joutuu kuitenkin toisinaan käyttämään. Viimeisellä kilometrillä saimme kiinni edelle kaksi minuuttia aikaisemmin lähteneen Gigi Riccin, jonka Subarusta oli oikea eturengas rikki. Rengasrikossa olisi siis helposti hukattu lopputulos. Tunnelma kabiinissa oli korkealla maalilipulla, vaikka tällä kertaa yleiskilpailun voitto tuli hiukan puun takaa. Ralli on kuitenkin laji, jossa kokonaisuus ratkaisee. Kisan jälkeen Mikkelsen kertoi, että heille tuli moottoriin jokin häiriö toiseksi viimeisellä erikoiskokeella, jonka vuoksi he joutuivat kolmesti pysähtymään ja käynnistelemään pelit uudelleen. Mistä moinen johtui, sitä eivät tienneet, mutta viimeisen pätkän auto oli taas toiminut, kun ukot vaihtoivat tulpat siirtymällä.
Paikalliset muistivat, ettei kyseessä ollut ensimmäinen kerta, kun suomalaiset voittivat Conca d’Oron. 22 vuotta aikaisemmin oli eräs Tommi Mäkinen Lancialla käynyt pokkaamassa suurimmat pytyt Corleonesta.

Keskimäärin voittaminen on aina hauskempaa, kuin kakkoseksi jääminen. Kuohujuoman suihkutus tuntui poikkeuksellisen mukavalta tavalta päättää tämä kausi, kaikki kun ei sujunut ihan niin kuin elokuvissa.
 
Liittynyt
12.4.2008
Viestit
5797
Sijainti
Kerava
Nättiä! Ei muuta kun Citikkaa kaatamaan! Onko mitään mahdollisuutta nähdä Volkkarin WRC:tä tositoimissa '12 vai onko lyöty lukkoon että '13 tulevat mukaan?
 

cesar

Well-known member
Liittynyt
21.10.2009
Viestit
1263
Naminami, tätä on ooteltu :)

Mitä nyt ensikuvien perusteella sanoisi...vähintään, että hyvältä näyttää. Auto näyttää istuvan tiehen varsina mallikkasti ja kääntyykin mutkiin, vaikka on prototyppi vol. 0.1. Varmasti on auttanut tietotaito mitä Skodalta on saatu. Yleisesti auton käytös muistuttaa hyvin paljon DS3:sta, varmaan saatu paino hyvin alas ja keskelle.
 

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8260
Itsellä on ainakin edelleen se käsitys että ajavat MM-tasolla vasta vuonna 2013, ensi vuonna testataan ja testataan ja testataan ja testataan ja testataan. Toivoisi tietty että kävisivät ensi vuonna ajamassa edes joissain pienemmissä ralleissa, jos eivät yksittäisiin MM-ralleihin lähde.
 

nordic man

Well-known member
Liittynyt
9.5.2009
Viestit
3798
Näyttää jo tässä vaiheessa TODELLA nopealta tuo Polo.

Hieman kyllä silti pelottaa lajin tulevaisuuden kannalta, MINI:stä ja Fordista tulee päivä päivältä enemmän ja enemmän pahoja huhuja.

MINI, Prodrive tekee nyt jo koneet itse (bmw->dtm) ja on todella pahassa sponsorien tarpeessa, autohan piti olla jo sponssiväreissä jo aikaisin tänä vuonna.

Ford, kuulemma päättää jatkostaan tämän vuoden mm:n tuloksista, Fiestan kehitys on lopetettu...

Vastaavasti Hyundaista on huhuja liikkellä että tulisi 2014 mukaan.

Tietysti nuo on vain huhuja mutta jos 2/3 tiimistä joutuu vetäytymään/rajoittamaan touhua niin milläköhän taikatempulla mukaan lisää porukkaa?
 
Ylös