Ralliuutisia.

nordic man

Well-known member
Liittynyt
9.5.2009
Viestit
3798
Tiedän että tämä saattaa kuulostaa oudolta tässä vaiheessa.

Mutta, täyttä spekulointia siis, onko mahdollista että "arabisijoittajat" jotka ovat Kimi-huhuissa olleet mukana sijoittaisivat talliin ja Kimi ajaisi siellä??

Tai vaikka "Fordilla" ?

Ei kuulosta kovin todennäköiseltä, mutta yksi mahdollisuus.

Ketäis muita Fordilla olisi mahdollisia toiseen paikkaan?

Tänäk, halpa, Märtinin tuki, yhteistyö menossa jo M-Sportin kanssa.
Irc: olisiko irc:ssä '11 olleita kuskeja joilla iso tuki takanaan, ei tule mieleen ainakaan?
Solbergit?
Novikov ? onkos tietoa millainen määrä rahaa takanaan?

Tämä siis täyttä arvuuttelua vain jos Ford vähentää tukeaan niin voi olla että ensi kauden paikoista tulee melkein suoraan eniten rahaa->paikka tiimissä, jolloin voi tulla todella erikoisia kuskeja esille.
 

mikkov

Well-known member
Liittynyt
27.9.2011
Viestit
721
Jos Ford ylipäänsä jatkaa, niin voi olla että rahat on niin tiukassa ettei edes varsinaista toista kuljettajaa ole. Eli asiakaskuskeista aina kuhunkin ralliin valittaisiin sopivin ajamaan merkkipisteistä.

M-Sport tarvitsee vähintään luvan käyttää Fordin nimeä, muuten ei pysty rekisteröitymään valmistajien mm-sarjaan, eikä myöskään saamaan homogoloitua autoa 2012 pykälien mukaan. Tämän vuoden leimalla ei ensi vuonna WRC-kisoissa saa ajaa.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
M-Sport tarvitsee vähintään luvan käyttää Fordin nimeä, muuten ei pysty rekisteröitymään valmistajien mm-sarjaan, eikä myöskään saamaan homogoloitua autoa 2012 pykälien mukaan. Tämän vuoden leimalla ei ensi vuonna WRC-kisoissa saa ajaa.
Mitäs eroa noissa 2011 vs. 2012 spekseissä sitten on? Ja täytyykö kaikkien yksityiskuskienkin sitten pakosti päivittää autonsa uusiin spekseihin (ja maksaa siitä hyvästä miljoonan) :nope:
 

mikkov

Well-known member
Liittynyt
27.9.2011
Viestit
721
Mitäs eroa noissa 2011 vs. 2012 spekseissä sitten on? Ja täytyykö kaikkien yksityiskuskienkin sitten pakosti päivittää autonsa uusiin spekseihin (ja maksaa siitä hyvästä miljoonan) :nope:
Tuskin niissä mitään eroa on, mutta sääntöjen mukaan WRC-autot on luokiteltava joka vuosi uudelleen. Koskee kaikkia WRC-autoja.

Tässä oleelliset kohdat säännöistä. Tulkinnat ovat omiani, joten voin tietenkin olla väärässä.

4. CARS ELIGIBLE TO ENTER WRC EVENTS
- World Rally Cars complying with 2012 Appendix J.
- Group A cars including S2000 cars conforming to 2012 Appendix J Art. 254A and Art.255A.
- Group A Kit Cars with a corrected cylinder capacity of less than 1600cc.
- Group RGT cars conforming to 2012 Appendix J Art. 256
- Group R cars.
- Group N cars

4.1 ADDITIONAL REQUIREMENTS FOR WORLD RALLY CARS
4.1.1 The homologation of a World Rally Car will be completed only after a Manufacturer has
registered for the Championship for Manufacturers.
4.1.2 Exceptionally, in the first Championship year of homologation, a new Manufacturer may register
as a WRC Team under Art. 7.3 and score Manufacturers’ points on a maximum of 7 nominated rallies.

7.2 PARTICIPATION – MANUFACTURER
A Manufacturer:
7.2.1 Undertakes to take part in all the rallies of the Championship with a minimum of two (2) World
Rally Cars.
7.2.2 Wishing to score points in the Championship must register for the Championship with the FIA no
later than 12 December 2011 using a registration form available from the FIA.
7.2.3 Will be awarded points according to Art. 5.4 of these regulations. For any one Manufacturer, only
2 nominated drivers (see Art. 7.2.6) will score points according to their relative position.
7.2.4 Must pay the registration fee of 300,000 €.
7.2.5 Must give the name of the entrant at the time of registration. This name must include the name of
the car manufacturer.
7.2.6 Must inform the FIA of the name of the first driver entered for the season at the time of
registration for the Championship. This driver may change only after the agreement of the World Rally
Championship Commission. The driver of the second car may be changed for each of the rallies in the
Championship. The name of the second driver must be notified to the FIA before the closing date of entries
of the rally concerned.
7.2.7 Which does not take part in a Championship event will be fined the amount of the registration fee
and must pay each organiser the due entry fee per event missed and will be excluded.


2012 WRC Sporting Regulations and Appendices
 
Viimeksi muokattu:

STP

Well-known member
Liittynyt
15.1.2011
Viestit
162
Var rallissa Latvala kärjessä ekan päivän jälkeen. Vaan kummasti sitä vielä kerkee asvaltilla Latvalan vauhtiin myös sarrazin vanhalla 307 pösöllä, 7sek perässä. Tanak kolmantena, 20sek perässä.

Tulokset löytyvät ranskalaisilta ralli sivuilta http://www.rallye-sport.fr/es4-var-2011/

Pätkä raporttikin tuolla näyttää olevan mutta ranskan kielen taitoni on sen verran rajoittunut että jää muiden luettavaksi.
 

mikkov

Well-known member
Liittynyt
27.9.2011
Viestit
721
Var rallissa Latvala kärjessä ekan päivän jälkeen. Vaan kummasti sitä vielä kerkee asvaltilla Latvalan vauhtiin myös sarrazin vanhalla 307 pösöllä, 7sek perässä. Tanak kolmantena, 20sek perässä.
Päivän viimeisellä pätkällä Sarrazin 307:lla ja Bouffier 207 S2000:lla ovat olleet Latvalaa nopeampia. Ranskalaisilla saattaa olla mahtava paikallistuntemus tai sitten Latvalalla on ollut yritystä liikaa tai liian vähän :)
 

STP

Well-known member
Liittynyt
15.1.2011
Viestit
162
Päivän viimeisellä pätkällä Sarrazin 307:lla ja Bouffier 207 S2000:lla ovat olleet Latvalaa nopeampia. Ranskalaisilla saattaa olla mahtava paikallistuntemus tai sitten Latvalalla on ollut yritystä liikaa tai liian vähän :)
Se vähä mitä google kääntäjän FRA - ENG käännnöksestä sain selkoa niin suoraan ei sanota että olisi paikallis tuntemuksesta kyse mutta huomisesta todetaan että Latvala voi käyttää hyödykseen tänään saatua kokemusta. Sarrazanin Varin tuntemusta vastaan.

Siks toisekseen eihän tuo sarrazin ihan mikään turha ukko taida asvaltilla olla muutenkaan, jotenkin kolkuttelee että olis joskus ajellu formulaa ykkösissäkin.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Siks toisekseen eihän tuo sarrazin ihan mikään turha ukko taida asvaltilla olla muutenkaan, jotenkin kolkuttelee että olis joskus ajellu formulaa ykkösissäkin.
Yhden kisan. Ja sitä ennen pikkuformuloita. Ja nyttemmin Le Mans-protoja. Eli asfaltti ei todellakaan ole vieras elementti. Parhaat WRC-tuloksetkin tietty tulivat asfaltilla (pari neljättä sijaa).
 

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
Ranskassa kerrottiin tuoreeltaan myös sopimuksiin kirjattuja nollia. Ogierin kolmivuotinen Volkkari-soppari olisi 10 miljoonan euron arvoinen, kun Wilsonilla olisi ollut tarjota vain 700 000 euroa ensi kaudesta.
Tuollahan oli myös (vähän Googlen käännökseen hukkuneena) myös maininta VW:n budjetista. Bingillä: "The budget announced for VW is already at the level of Audi in Sport Prototype, or approximately EUR 50 million per year."
 

ettelbruck

Well-known member
Liittynyt
30.7.2000
Viestit
11219
Sijainti
Vantaa/Riihimäki/Ettelbruck
4 sekkaa otti Sarrazin kiinni Latvalaa Varissa lauantain ekalla pätkällä, hyvin komentaa 307:aa.
Johtuuko tästä työmaatietsikasta vai eikö tuonne Patricksoftiin tule tuloksia? Keskeyttäneiden listalla Mikko Pajunen näkyy, eilen kolmosella ulos.
Monzassa eilisten kahden EK:n jälkeen Loeb (vaimo muuten kartturina) johtaa 7sek, lauantain eka menossa, mutta ensin kansallinen kaarti ja kuumat kuskit vasta myöhemmin.
 

Jarppi

The Trulli Train
Liittynyt
30.4.2010
Viestit
1407
Sijainti
Home
Autohebdo sivusto on vahvistanut että Francois Delecour tulee ajamaan Monte-Carlossa, Fordin kolmatta autoa.
 

Jarppi

The Trulli Train
Liittynyt
30.4.2010
Viestit
1407
Sijainti
Home

Lupatarkastaja

Well-known member
Liittynyt
18.3.2009
Viestit
1992
Kuitenkin outo valinta huomioon ottaen tämänhetkisen ylitarjonnan kuskeista.
Eiköhän tässä ole hieman eri motiivit kuin laittaa joku jonossa oleva. Jos Delecour työntää tämän vuoden Monten malliin ja saa soittoja tutuilta ravintoloitsijoilta reitin varrelta, niin hyvähyvä :)
 

mikkov

Well-known member
Liittynyt
27.9.2011
Viestit
721
Sanotaanko artikkelissa todella että ajaa "kolmatta" autoa. Minusta siinä puhutaan vain, että ajaa Fordilla. Niin tai näin, tuskin siellä ilman taloudellisia myötäjäisiä ajella, tosin muutamalla strategisella puhelinnumerolla voi saada hieman alennusta :)
 
Ylös