Juhani Pakarista AKK:n uusi puheenjohtaja
AKK-Motorsport ry:n liittokokous on kokouksessaan Helsingissä valinnut Juhani Pakarin liiton puheenjohtajaksi seuraavaksi kaksivuotiskaudeksi. Toimitusjohtaja, liikennelentäjä Pakari (46) seuraa tehtävässään liittoa pitkään johtanutta Kari O. Sohlbergia.
- Lähdin kahden vuoden suostuttelun jälkeen ehdokkaaksi AKK:n puheenjohtajavaaleihin. Päätös ei ollut helppo, koska tehtävä on hyvin vaativa. Suomalaisella autourheilulla on huikea historia, menestys on kansainvälisesti katsottuna aivan poikkeuksellisen hyvä. AKK:n erittäin pitkäaikainen puheenjohtaja Kari O. Sohlberg on ollut rakentamassa tätä huikeaa menestystä, siitä suuri kiitos ja kunnia hänelle, kiittää vastavalittu puheenjohtaja edeltäjäänsä.
-Olen erittäin otettu tullessani valituksi tähän vaativaan tehtävään, jonka otan vastaan nöyrin mielin. Olen vaalikampanjassani korostanut avointa vuoropuhelua jäsenistön ja keskusjärjestön välille. Tulemme hallituksessa kuuntelemaan kenttää herkällä korvalla, haluamme haastaa ajatuksia ja tulla haastetuksi. Johdon vaihtuminen tulee luonnollisesti tarkoittamaan muutoksia johtamisessa, mutta muutokset tullaan tekemään harkiten, eikä niitä tulla tekemään vain muutoksen vuoksi. Tavoitteena on saada kaikki suomalainen autourheilu toimimaan AKK:n alaisuudessa ja se edellyttää luonnollisesti avointa ja hyvää vuorovaikutteista yhteistyötä kaikkien lajiryhmien kanssa, Pakari linjaa tulevaisuuden tavoitteita.
Onko tää se sama Pakari, joka aikaan ajoi Special Salooneissa ex-Lappalainen IMSA Camarolla ja sitten A-ryhmässä Holdenilla?? Olisin voinut kuvitella hänen olevan ainakin 10 vuotta vanhempi kuin tuo ilmoitettu 46 vee
Kyllä.Onko tää se sama Pakari, joka aikaan ajoi Special Salooneissa ex-Lappalainen IMSA Camarolla ja sitten A-ryhmässä Holdenilla?? Olisin voinut kuvitella hänen olevan ainakin 10 vuotta vanhempi kuin tuo ilmoitettu 46 vee
Onnittelut Juholle!mtv.fi sanoi:Juho Hänninen on Vuoden autourheilija
Suomalaisen autourheilun kattojärjestö AKK Motorsport palkitsi Juho Hännisen Vuoden suomalaisena moottoriurheilijana lauantaina Helsingissä järjestetyssä Mitaligaalassa.
Skoda-kuljettaja Hänninen voitti maailmanmestaruuden rallin Super2000-luokassa.
VM-Koneen, Finncommin ja Flyben Pakari. Onnea Juhanille!Onko tää se sama Pakari, joka aikaan ajoi Special Salooneissa ex-Lappalainen IMSA Camarolla ja sitten A-ryhmässä Holdenilla?? Olisin voinut kuvitella hänen olevan ainakin 10 vuotta vanhempi kuin tuo ilmoitettu 46 vee
Kumpis se ny on: Vuoden autourheilija vaiko Vuoden moottoriurheilija? AKK:lla tuskin on hirveästi intressiä tai edes kompetenssia arvioida esim. prätkä- tai vene- tai kiihdytyspuolen suorituksia.Onnea vaan Hänniselle !
Hieno suoritus.
Kumpikin merkki löytyi silloin oman autoliikkeen valikoimasta! Ja oli varmasti silloin Lada-luokan näyttävin kuski.Pakari vaihtoi kohtuullisen nuorena Ladat tuohon Lappalaisen Camaroon.
Noh noh, eipäs vähätelläSinällään mitään Hänniseltä pois ottamatta, SWRC luokan voitto ei nyt vielä ole niin hirveän kova saavutus.
Jani Backman nyt ottaa lämpöä milloin mistäkin. Mm. siitä kun Tuisku Urpiala muutama vuosi sitten kysyi tältä aivan suoraan että millä silmänkääntötempulla AKK:ssa on saatu Markku Hietamäen DTM-Audi mahtumaan FIA:n GT-luokan autoille laadittuihin sääntöihin.Noh noh, eipäs vähätellä
Aampäivällä oli se strategiakeskustelutilaisuus, jossa joku yleisöstä (siis kun keskusteltiin rallista) esitti huolensa, kun Suomesta ei ole tullut yhtään rallin maailmanmestaria kahdeksaan vuoteen. Otti keskustelua johtant Backman, ihan ansaitusti, hieman lämpöä.
Että ku viittis mainita.. Sanotaanko et niin kauan ku on sifonkihuivimiehen kans leikkimäs tolla hiekkalaatikolla ni ralli Suomessa pysyy paikallaan ku paska Junttilan tuvan seinässäNoh noh, eipäs vähätellä
Aampäivällä oli se strategiakeskustelutilaisuus, jossa joku yleisöstä (siis kun keskusteltiin rallista) esitti huolensa, kun Suomesta ei ole tullut yhtään rallin maailmanmestaria kahdeksaan vuoteen. Otti keskustelua johtant Backman, ihan ansaitusti, hieman lämpöä.
Noh noh, eipäs vähätellä
Aampäivällä oli se strategiakeskustelutilaisuus, jossa joku yleisöstä (siis kun keskusteltiin rallista) esitti huolensa, kun Suomesta ei ole tullut yhtään rallin maailmanmestaria kahdeksaan vuoteen. Otti keskustelua johtant Backman, ihan ansaitusti, hieman lämpöä.
Maikkarin sivuilla nyt samaa.Kv-foorumilla kuiskitaan että Ford olisi vetäissyt tukensa pois M-Sportilta, jos näin niin lopullisia vahvistuksia odotellessa. Ei tässä viime viikkoina ole tainnut kuulua mitään mikä viittaisi siihen suuntaan että Ford olisi jatkamassa tukea, eli ei kai tämä hirmu yllätys enää olisi. Iloisten norjalaisten rahoillako sitä kioskia sitten ensi vuosi pyöritetään?
Ei ole pitkä aika siitä, kuinka Möhö-Mahonen lyttäsi koko IRC sarjan täysin amatöörien puuhasteluksi ja muisti kertoa kuinka /C:stä koko sarjan järjestelyt olivat vs. Suomen MM-ralli ja koko WRC sarja. Erityisesti turvajärjestelyitä muisti haukkua, kun IRC osakilpailuissa katsojia ei viety johonkin 100 metrin päähän tiestä lippusiiman taakse kuten Suomessa on tapana.Maikkarin sivuilla nyt samaa.
Pakko vähän tökkiä: "Kaikkihan" oli muikeena, kun Mahonen pääsi johonkin FIA:n rallitoimikuntaan kehittämään rallia. Hyvin on hommansa tehnyt: Mini supistaa toimintaansa, Ford ehkä vetäytyy kokonaan, ja VW:n lisäksi (ellei nekin kohta pyörrä suunnitelmiaan) muita ei ole ilmaantumassa.
Sen sijaan IRC:ssä on niin paljon eri merkkejä ,etten edes muista kaikkia ulkoa. Ok, onhan Loeb hyvä, mutta onko auto myös ylivoimainen? Miksi ihmeessä IRC:ssä voittajat vaihtuvat koko ajan, mutta WRC:ssä ei? Ettei olisi säännöt paremmat toisilla...
Onkohan möhö-Mahonen edes yhdessäkään IRC-kisassa paikanpäällä käynyt, vastaan: ei. Ainakin Belgiassa turvajärjestelyt oli kovemmat kuin Suomessa. Mielestäni vähän turhankin jäykät. Ja meno Ypresin keskuspaikassa oli mitä mainioin. Kuvaavaa, että jopa vaimo viihtyi siellä, vaikka ei nyt mikään erityinen moottoriurheilufani olekaan :thumbup:täysin amatöörien puuhasteluksi ja muisti kertoa kuinka /C:stä koko sarjan järjestelyt olivat vs. Suomen MM-ralli ja koko WRC sarja. Erityisesti turvajärjestelyitä muisti haukkua, kun IRC osakilpailuissa katsojia ei viety johonkin 100 metrin päähän tiestä lippusiiman taakse kuten Suomessa on tapana.