Urheilulehdessä oli juttua Hirvoskan sopimusasioista ja muusta asiaan liittyvästä. Jouhki kertoi että normaalisti sopimusasiat on allekirjoituksia vailla jo Suomen MM-rallin aikoihin mutta tänä vuonna mitkään takarajat Fordin suhteen eivät ole pitäneet. Tämä oli suurin syy siihen, miksi Hirvonen jätti Fordin optiot käyttämättä. Hirvoselle sopii varsin hyvin, toisin kuin Ogieerille, se että Loeb on Sitruunalla se ehdoton 1. kuljettaja, jolle pedataan sitä MM-titteliä. Jouhki myös paljasti, että asia on erittäin yksiselitteisesti kirjattu molempien kuljettajien sopimuksiin. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, etteikö Hirvonen saisi ajaa yksittäisten rallien voitosta jos vain vauhdillisesti siihen kykenee.
Ogieerin sopimuksesta ei tuota juttua tehdessä ollut Jouhkillakaan vielä varmaa tietoa, mutta esitti ns. valistuneen arvauksen siitä, että Ogieeri ei olisi (ollut) menossa Fordille. Ja perusteluina kaksi syytä: 1. Fordin ensi kauden systeemeistä ei ole vielä mitään varmuutta, on täysin mahdollista että M-Sport jää omilleen ja Ford vetäytyy leikistä ja 2. Ogieer vaatii itselleen samanlaista ehdottoman ykköskuskin statusta kuin mitä Lööppi sai Sitruunalta ja siihen taasen ei Wilsonilla ole haluja.
Jouhki tosin puhui hieman itsensä kanssa ristiin koska yhtäältä sanoi uskovansa että Latvala Fordilla voi hyvinkin pistää kapuloita Lööpin rattaisiin niin että Lööppi ei vetäisekään 10 mestaruuden putkea. Toisaalta Jouhki myönsi että Sitruunan ja Volkkarin resurssit auton kehittämiseen ovat täysiverisinä tehdastalleina selkeästi paremmat kuin Fordilla (ja Minillä).