Ralliuutisia.

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8260
VW:n saksalaisnimet ei ole jääneet (vielä) mieleen, mutta jos se on lopulta Wiegand joka valitaan niin ok sitten, ja onhan niillä vielä ensi kaudellakin aikaa hakea sopivaa kasvattia kolmosautoon. Jossain mainittiin myös että VW ajaisi kauden 2013 kolmella autolla, kun taas 2014 kaudella ajattaisivat neljää autoa. Onko se sitten raha-auto se neljäs mahdollinen auto niin sen näkee sitten.
 

delorean

Well-known member
Liittynyt
30.1.2009
Viestit
3511
Sijainti
JKL
Ei tuo Wiegandkaan mitenkään erityisesti säväyttänyt joskaan ei myöskään ihmeemmin sössinyt. Riedemann jäi assulla liikaa vaikka tarkoitus oli vissiin ajaa "varman päälle". Sai vielä kaksi mahdollisuutta mutta kun ei niin ei... Gassner jr on saanut ajaa enemmän mutta aika paljon on ollut hänkin perässä. Ja vielä samassa tiimissä Juhon kanssa ja ilman VW konsernin paineita...
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Ei tuo Wiegandkaan mitenkään erityisesti säväyttänyt joskaan ei myöskään ihmeemmin sössinyt. Riedemann jäi assulla liikaa vaikka tarkoitus oli vissiin ajaa "varman päälle". Sai vielä kaksi mahdollisuutta mutta kun ei niin ei... Gassner jr on saanut ajaa enemmän mutta aika paljon on ollut hänkin perässä. Ja vielä samassa tiimissä Juhon kanssa ja ilman VW konsernin paineita...
Eihän Saksasta ole tullut ihan oikeesti huippu kuskia sitten Walter Röhlin, joka hänkään ei koskaan uskaltaunut (itsensä nolaamisen pelossa) Jyskälään. Armin Schwartz on "ränkingissä" kakkosena mutta hän oli enintään tuollaista Gardemaister-Rovanperä tasoa. Sen jälkeen täytyykin laarin pohjilta kaapia Uwe Nittelin ja Isolde Holderiedin nimet. (vertailukohtina Jampe Kytölehto ja Eija Jurvanen)... Saksassa vaan ei ole mitään ralliperinteitä vaan kaikki kynnelle kykenevät kuljettajat hakeutuvat rata-autoilun tai mäkikisojen pariin.

Vastaavasti jos Norskit panostais rallin siinä määrin kuin panostavat crossiin, niin sieltä olisi tullut monta Soolperin ja Mikkelsenin tasoista kuljettajaa kiusaamaan suomalaisia ja taistelemaan tallipaikoista.

Volkkarin ei kyllä kannattaisi juuri näiden saksalaiskuskien perään haikailla vaan antaa suosista se toinen/kolmas auto joko Neuvillen, Hännisen tai vaikka Kopeckyn ajettavaksi.
 

delorean

Well-known member
Liittynyt
30.1.2009
Viestit
3511
Sijainti
JKL
Saksassa on ollut paljonkin kohtuu lupaavia nuoria junnuja merkkiluokissa muutaman viime vuoden aikana. Siellä vain politiikka ja henkilösuhteet määrävät sen että kuka pääsee edes lähtötelineitä pidemmälle. On monta "keskusjärjestöä" ja sarjajärjestäjää, jotka ajavat omiaan ja kampittavat muita. Lahjakkuuksia löytyy mutta niitä ei osata hyödyntää... Sieltä puuttuu paikallinen "jouhki" joka hoitaisi homman. Ja huomattavaa muuten että VW:n kaksi päävastuussa olevaa ei ole Saksasta vaan Kris Nissen Tanskasta ja Sainz Espanjasta...
 

DC

Helsingin UA
Liittynyt
27.10.2010
Viestit
5498
Sijainti
Suonionkatu 1 C
Eihän Saksasta ole tullut ihan oikeesti huippu kuskia sitten Walter Röhlin, joka hänkään ei koskaan uskaltaunut (itsensä nolaamisen pelossa) Jyskälään. Armin Schwartz on "ränkingissä" kakkosena mutta hän oli enintään tuollaista Gardemaister-Rovanperä tasoa. Sen jälkeen täytyykin laarin pohjilta kaapia Uwe Nittelin ja Isolde Holderiedin nimet. (vertailukohtina Jampe Kytölehto ja Eija Jurvanen)...
Älä nyt hyvänen aika nosta mitään Uwe Nitteliä tai Isolde Holderiedia esiin, kun mainitsematta ovat vielä esim. Jochi Kleint ja Harald Demuth, jotka olivat ihan oikeasti rattimiehiä.

On sitä rallia ajettu ennen 90-lukuakin...
 

IWE

Well-known member
Liittynyt
22.6.2004
Viestit
2963
Onkos Abu Dhabin poikien uudesta osoitteesta tietoa? Aikovatko jatkaa vielä Fordin S2000 autoilla wanhaan malliin vai loppuiko kaikki toiminta Fordin kanssa? Ja mites Al Qassimi rallailuineen itse? :doubtful:
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Onkos Abu Dhabin poikien uudesta osoitteesta tietoa? Aikovatko jatkaa vielä Fordin S2000 autoilla wanhaan malliin vai loppuiko kaikki toiminta Fordin kanssa? Ja mites Al Qassimi rallailuineen itse? :doubtful:
Tuli tuosta mieleeni että mitäpä mahtaa suunnitella al-Nasse-setä? Jos ja kun kerran ei Volkkarin suunnitelmiin kelvannut, niin vaihtaako Dakariin allensa BMW:n ja neuvottelee samaan koplaukseen vielä MM-sarjaan paikan Minin kolmantena "tehdaskuskina".
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18417
Tuli tuosta mieleeni että mitäpä mahtaa suunnitella al-Nasse-setä? Jos ja kun kerran ei Volkkarin suunnitelmiin kelvannut, niin vaihtaako Dakariin allensa BMW:n ja neuvottelee samaan koplaukseen vielä MM-sarjaan paikan Minin kolmantena "tehdaskuskina".
X-Raid tiimi ajattaa Dakarissa viittä Miniä ja heillä on ainakin kolme BMW:tä. En muista onko tiimillä enemmänkin autoja, mutta jos ei niin kaikki paikat on jo vahvistettu.

Tarkemmin katsottuna näköjään Nasser Al-Attiyah ajaa tulevana viikonloppuna SAM Mercedes 35CC:llä, Baja Qatar rallin.
 
Viimeksi muokattu:

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8745
Sijainti
Vantaa
Solbergin veljekset kyttäävät paikkaa Jari-Matti Latvalan tiimikaveriksi, Petter haluaisi ajaa mielellään tehdas tiimissä.
Eiköhän Petter voisi pikku hiljaa lopetella uraansa. Minusta ainakin, hiukan jo lievää häpeää tuottaa kun tyrkyttää tiimistä toiseen ja kukaan ei tunnu huolivan. Eikä oikeastaan mitään annettavaa ole ollut näiden viimeisten yksityistalli-kausien aikana. Välillä vauhtia mutta muuten pimennossa. Bye bye Petter.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18417
Eiköhän Petter voisi pikku hiljaa lopetella uraansa. Minusta ainakin, hiukan jo lievää häpeää tuottaa kun tyrkyttää tiimistä toiseen ja kukaan ei tunnu huolivan. Eikä oikeastaan mitään annettavaa ole ollut näiden viimeisten yksityistalli-kausien aikana. Välillä vauhtia mutta muuten pimennossa. Bye bye Petter.
Itse toki en haluaisi että suosikkini Petter lopettaisi, mutta voisi hän vaikka vaihtaa sarjaa IRC:hen jossa ajoi vuoden alussa Peugeot 207:alla Monte Carlo rallin. Tai ylipäätänsä IRC:hen sama onko tiimi pösö tai joku muu. Muut vaihtoehdot voisivat olla aavikkorallit.
 

nordic man

Well-known member
Liittynyt
9.5.2009
Viestit
3798
Ei minua ainakaan haittaa Petteri. Hyvä kuski vieläkin vaikka ehkä parhaat vuodeet menneet.

Jos paikka ei mene Tänäkille, kukahan siihen otetaan?

Harmi kun Ketomaalla ei vissiin ole enää niitä Kiinalaisia sponsoreita??

Nopea kuski kuitenkin, saas nähdä millaisella ohjelmalla ajaa ensi vuonna.

Eikös jossain puhuttu ainankin kuudesta rallista?

Ja lisäksi Hänninen, mitä hänelle ensi vuonna, onko soppari vielä Vw-groupille?
 
Viimeksi muokattu:

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18417
Jos paikka ei mene Tänäkille, kukahan siihen otetaan?
Edelleenkin veikkaan että paikkaa menee siinä tapauksessa Petter Solbergille.
Harmi kun Ketomaalla ei vissiin ole enää niitä Kiinalaisia sponsoreita?? Eikös jossain puhuttu ainankin kuudesta rallista?
Puhuttiin kuudesta rallista ja viime tai sitä edellisen viikon Veikkaajassa kerrottiin että aikoo yrittää saada myös joitain Aasian-Tyynenmeren sarjan ralleja ajettavaksi.
 
Viimeksi muokattu:

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4748
Sijainti
Event horizon
Urheilulehdessä oli juttua Hirvoskan sopimusasioista ja muusta asiaan liittyvästä. Jouhki kertoi että normaalisti sopimusasiat on allekirjoituksia vailla jo Suomen MM-rallin aikoihin mutta tänä vuonna mitkään takarajat Fordin suhteen eivät ole pitäneet. Tämä oli suurin syy siihen, miksi Hirvonen jätti Fordin optiot käyttämättä. Hirvoselle sopii varsin hyvin, toisin kuin Ogieerille, se että Loeb on Sitruunalla se ehdoton 1. kuljettaja, jolle pedataan sitä MM-titteliä. Jouhki myös paljasti, että asia on erittäin yksiselitteisesti kirjattu molempien kuljettajien sopimuksiin. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, etteikö Hirvonen saisi ajaa yksittäisten rallien voitosta jos vain vauhdillisesti siihen kykenee.
Ogieerin sopimuksesta ei tuota juttua tehdessä ollut Jouhkillakaan vielä varmaa tietoa, mutta esitti ns. valistuneen arvauksen siitä, että Ogieeri ei olisi (ollut) menossa Fordille. Ja perusteluina kaksi syytä: 1. Fordin ensi kauden systeemeistä ei ole vielä mitään varmuutta, on täysin mahdollista että M-Sport jää omilleen ja Ford vetäytyy leikistä ja 2. Ogieer vaatii itselleen samanlaista ehdottoman ykköskuskin statusta kuin mitä Lööppi sai Sitruunalta ja siihen taasen ei Wilsonilla ole haluja.
Jouhki tosin puhui hieman itsensä kanssa ristiin koska yhtäältä sanoi uskovansa että Latvala Fordilla voi hyvinkin pistää kapuloita Lööpin rattaisiin niin että Lööppi ei vetäisekään 10 mestaruuden putkea. Toisaalta Jouhki myönsi että Sitruunan ja Volkkarin resurssit auton kehittämiseen ovat täysiverisinä tehdastalleina selkeästi paremmat kuin Fordilla (ja Minillä).
 

Lupatarkastaja

Well-known member
Liittynyt
18.3.2009
Viestit
1992
Ogieerin sopimuksesta ei tuota juttua tehdessä ollut Jouhkillakaan vielä varmaa tietoa, mutta esitti ns. valistuneen arvauksen siitä, että Ogieeri ei olisi (ollut) menossa Fordille. Ja perusteluina kaksi syytä: 1. Fordin ensi kauden systeemeistä ei ole vielä mitään varmuutta, on täysin mahdollista että M-Sport jää omilleen ja Ford vetäytyy leikistä ja 2. Ogieer vaatii itselleen samanlaista ehdottoman ykköskuskin statusta kuin mitä Lööppi sai Sitruunalta ja siihen taasen ei Wilsonilla ole haluja.
Ranskassa kerrottiin tuoreeltaan myös sopimuksiin kirjattuja nollia. Ogierin kolmivuotinen Volkkari-soppari olisi 10 miljoonan euron arvoinen, kun Wilsonilla olisi ollut tarjota vain 700 000 euroa ensi kaudesta.
 
Ylös