Ralliuutisia.

Nick

sadasseitsemäs
Liittynyt
30.6.2004
Viestit
2047
Sijainti
Tampere
Noniin hallelujah, pitäiskö seuraavaksi veikkaukseksi laittaa että 2013 toinen VW-kuski on Latvala. Kuinka aikaisin se sitten voidaan julkistaa niin se on eri asia, ei kai vaan vuotta tartte sitä ilmoitusta odotella.
Itse uskon (toivon), että Hänninen on VW:n toinen kuski.
 

IWE

Well-known member
Liittynyt
22.6.2004
Viestit
2963
Ja itse en usko että Fordin kausi on kiinni Abu Dabin rahoista,vaan siitä että Ford tekee sopimuksen M-sportin kanssa niin sen jälkeen on se toinenkin kuski selvillä ensi vuodeksi.Kyllä Malcolmi saa paikattua sen Abu Dabin jättämän aukon nostamalla pikkasen hintaa yksityistiimeiltä jotka haluaa Fordilla ajaa.!
Ja hinnaltaan pysyisi kilpailukykyisenä vaikka nostaisi hiukan reilumminkin mikäli väittämät Citroenin lähes tuplasti korkeammista hinnoista pitävät paikaansa.


Onhan noita tuotemerkkejä, mutta taitaa Monsteri olla mukana lähinnä Blockin henk. koht. sponsorina. Monsterille tärkeämpää on X-games kuin Rallin MM-sarja.
MWRTn suunnitelmiin kuului ennen kauden 2010 alkua toisenkin auton ajattaminen (kuljettajana Chris Atkinson) ja koristihan heidän logot myös stobartin autoja kaudella 2010. Monster Ford World Rally Team tehdastallin nimenä ei kuulostaisi ollenkaan hassummalta. :D

 

Vaseneri

Banned
Liittynyt
8.5.2011
Viestit
341
Tallimääräykset

Eikös se ole se toinen ranskalainen joka enemmän tuollaista on ainakin tällä kaudella harrastanut?

Noo kyllähän molemmat tallimääräyksistä puhui ja olisi voinut kuvitella,että asiat olisi hoidettu fiksummin.Turhaa kiukuttelua kameroiden edessä ja sitten välillä ei kommentoida asiaa mitenkään.Eikä ole lajille hyvästä tuollainen teatteri kun mediassa on vaikea ymmärtää muutenkin näitä tallimääräyksiä.Ja itse ainakin ymmärrän tallin puolelta sen ,että jossain kisassa tilanne jäädytetään ja ajetaan ne merkkipisteet pois mitä on saatavissa.Ei näyttäisi kovin fiksulle sinne päämajaan päin kun molemmat ajaa pihalla kaksoisjohdosta.Toki tilanne ei ollut aina sellainen,että Citroenit olisi johtanut ihan 100-0 Fordeja,mutta voi asiat hoitaa kuten aikuiset eikä ottaa mitään itkupotkuraivareita pätkän maalissa!!!!

Ja täällä foormumilla kun joku aina lainailee noita MTV3:n ralliuutisia,niin ei ehkä kannata ottaa ihan enään vakavissaan mitä kirjoittelevat.Koko kanavan urheilutoimitus on ihan vitsi oli laji mikä tahansa.Harmittaa vaan kun MM-rallit meni sinne roskakanavalle aikoinaan,mutta näillä mennään.Vaikka olen lajia seurannut aika monta vuotta,niin ei ole missään vaiheessa tullut mieleen että maksaisin siitä roskasta mitä MTV koittaa ihmisille suoltaa.Miiro Koivula on ihan pätevä spiikkaileen lähetyksiä ja siihen sen kanavan ammattitaito sitten loppuu.Pikkasen karkaa tämä juttu nyt siitä alkuperäisestä,mutta jonkun se pitää olla rallitoimittamisen seiskakin ilmeisesti ja sen paikan on kyllä kanava ansainnut!!!
 
Viimeksi muokattu:

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18417
Löytyisikö sieltä Fordin #2 autosta sitten kuitenkin budjettiratkaisu eli Ott Tänak?
Ainakin TS:ässä vihjaillaan käytännössä että Ott Tänak tulee Fordille ensi vuoden MM-sarjaan, Hirvosen paikalle.
Vaikka olen lajia seurannut aika monta vuotta,niin ei ole missään vaiheessa tullut mieleen että maksaisin siitä roskasta mitä MTV koittaa ihmisille suoltaa. Miiro Koivula on ihan pätevä spiikkaileen lähetyksiä ja siihen sen kanavan ammattitaito sitten loppuu.
Hanki Motors tv tai joku muu. Minulla on niin Max kuin Motors tv + ynnä muita kanavapaketissani.
 

Jr-

Maximum Attack
Liittynyt
29.3.2000
Viestit
14798
Sijainti
Saviseutu
Perhana...

Syksyn aikana käydyt neuvottelut Arctic Lapland Rallyn IRC-sarjan osakilpailustatuksesta tyssäsivät 155 000 euron kynnysrahaan.

Arctic Lapland Rallyn järjestäjät haluavat kuitenkin pitää ovet auki IRC-sarjan suuntaan. Sarjan järjestävä Eurosport Events tulee seuraamaan 27.-28. tammikuuta ajettavaa 47. Tunturirallia. IRC-sarjan TV-näkyvyys on jopa suurempaa kuin rallin MM-sarjassa, toteaa Arctic Lapland Rallyn järjestelytoimikunnan puheenjohtaja Heikki Poranen.

Vapautunut rengassääntö mahdollistaisi IRC-sarjaan osallistumisen, mutta 155 000 euron kynnysrahan kokoamiseen tarvitaan aikaa ainakin vuosi. Porasen mukaan IRC-sopimus kaatui myös automäärään. Sarjan järjestäjät olisivat taanneet 20 kilpailijaparia, kun Tunturin vaatimus oli 50 paria.
http://www.arcticrally.fi/index.php?option=com_content&view=article&id=43&catid=2&Itemid=21&lang=fi
 

hopo

Well-known member
Liittynyt
28.7.2008
Viestit
119
IS:

Tallipomo vahvisti kiinnostuksen Hänniseen

Juho Hänninen on edelleen vahvasti ehdolla Volkswagenin rallitiimiin, Sebastien Ogierin tallikaveriksi.
Volkswagenin tanskalainen tallipäällikkö Kris Nissen vahvisti keskiviikkona kiinnostuksen Juho Hänniseen sen jälkeen, kun talli oli kertonut Ogierin kolmevuotisesta sopimuksesta.

- Meillä on VW-konsernissa hyvin vahva kuljettaja Hänninen, jolla on jo melko paljon kokemusta. Hän on ajanut Skodalla erittäin hyviä kisoja, Nissen vastasi iRallyn haastattelussa kysymykseen Ogierin mahdollisista tallikavereista.
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18417
Rallin MM-sarjan kaupallisia hallinnoivasta venäläispankkiirista Vladimir Antonovista on annettu koko Euroopan laajuinen pidätysmääräys. Antonovia epäillään törkeästä petoksesta liettualaisen Snoras Bank -pankin liiketoimien yhteydessä. Snorasin ja toisen Antonovin hallinnoiman pankin Krajbankan liiketoimet on toistaiseksi määrätty keskeytettäväksi.

Hyvä homma tuossa ainakin oli se että koko kiinostus ei ole lopahtanut täysin -> Arctic Lapland Rallyn järjestäjät haluavat kuitenkin pitää ovet auki IRC-sarjan suuntaan.
Volkswagenin tanskalainen tallipäällikkö Kris Nissen vahvisti keskiviikkona kiinnostuksen Juho Hänniseen sen jälkeen, kun talli oli kertonut Ogierin kolmevuotisesta sopimuksesta.
Tämä kuulostaa ihan mielenkiintoiselta ja varmaan saattaa jopa olla ihan totta, toivottavasti näen käy että Hänninen tulee olemaan toinen VW:n kuski vaikka Petterin sinne mielummin haluaisin.
 

Jarppi

The Trulli Train
Liittynyt
30.4.2010
Viestit
1407
Sijainti
Home

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8260
“For me, Sebastien is one of the world’s three best drivers,” said Sainz, who won the World Rally Championship in 1990 and 1992 driving for Toyota.
http://www.wrc.com/news/sainz-called-for-ogier-signing/?fid=15828
Mikäli Carloksen top3-lista on yhtä kuin VW:n ostoslista niin nythän siltä listalta on ne kaksi ranskalaiskorttia katsottu ja toinen palkattu, Latvala lienee se listan kolmas, vai ei vaan Carlos laske Sordoa siihen listaan.. Mutta joo, Hänniselle toivoisi edes valikoituja kisoja WRC-Pololla, jos täyteen MM-ohjelmaan ei ole lopulta mahkuja.
 

ProBale

#maximumattack
Liittynyt
8.8.2006
Viestit
159
Sijainti
Kaikkialla
Pakko hypettää tässä sen verran Hännistä, että keksiikö joku mahdollisesti jotain vasta-argumenttia, miksi sitä EI palkattaisi VW:lle?

Mitäs se okineekeri nyt sit koko ens kauden tekee? Ajaa s2000 mm-jämäpisteistä kun Block ja muut ajelee metsiä pitkin?
 

jupla

Well-known member
Liittynyt
30.6.2005
Viestit
12416
Sijainti
Kurjala
Mikäli Carloksen top3-lista on yhtä kuin VW:n ostoslista niin nythän siltä listalta on ne kaksi ranskalaiskorttia katsottu ja toinen palkattu, Latvala lienee se listan kolmas, vai ei vaan Carlos laske Sordoa siihen listaan.. Mutta joo, Hänniselle toivoisi edes valikoituja kisoja WRC-Pololla, jos täyteen MM-ohjelmaan ei ole lopulta mahkuja.
Nissen sanoi eilen, että Ogier on yksi top5-listan kuskeista. Vähän laveampi katsonto siis. Latvala kuuluu varmasti top3:een.

Hänniselle pidetään peukkuja. Ogier olisi oiva vauhtimittari.
 

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8260
Mitäs se okineekeri nyt sit koko ens kauden tekee? Ajaa s2000 mm-jämäpisteistä kun Block ja muut ajelee metsiä pitkin?
Testaa autoa, oliko nyt ainakin parikymmentä viikkoa varattuna testiä ensi vuodelle. Eli eiköhän siinäkin ole jo ohjelmaa, S2000:lla suhailun lisäksi.
 

Vaseneri

Banned
Liittynyt
8.5.2011
Viestit
341
Pakko hypettää tässä sen verran Hännistä, että keksiikö joku mahdollisesti jotain vasta-argumenttia, miksi sitä EI palkattaisi VW:lle?

Tottakai kaikki toivomme,että Hänninen sinne palkataan.Mutta siellä on Ogier ja JOS Latvala menee sinne,niin Hänninen ei ole kyllä se "nuori ja lupaava" siihen kolmannelle paikalle.Ainakin tänä vuonna tallipäällikkö on jossain haastatteluissa heitellyt ilmoille sellaisia ajatuksia,että kolmatta autoa ajaa joku nuori ja nouseva kyky.

Kun Ogier ajaa ensi vuonna s2000 kisoja,niin siinä on sitten hyvä vauhtimittari Juholle jos vaikka Skodalla ajavat samoissa kisoissa ja siinä kohtaa on tietenkin paikka näyttää oma vauhti.

Ja kun se oikeasti on niin,että 30-vuotias ei ole enään mikään nuori ja lupaava missään lajissa kun mennään huipputasolla.Eihän Juho nyt vielä liian vanha ole,mutta ihan viimeisiä vuosia mennään hyvän tallipaikan suhteen.

Nuoria ja ehkä nopeita tulee mieleen Mikkelsen (vm1989) Neuville (vm 1988).
 
Viimeksi muokattu:

delorean

Well-known member
Liittynyt
30.1.2009
Viestit
3511
Sijainti
JKL
Volkkarilla on hirveä paine kotimaassaan pistää siihen kolmanteen autoon Saksalainen kuski. Eli ei taida olla edes Neuvillella siihen mahkuja Mikkelsenistä puhumattakaan. Kumpikin olisi kyllä hyviä vaihtoehtoja. Varsinkin Neuville teki vaikutuksen IRC:n päättäneessä Golden Stage kisassa. Juho on kuski parhaassa iässään tällä hetkellä. Mutta riittääkö se kun tarjolla on mm. Latvala joka on hieman nuorempi mutta huomattavasti kokeneempi. Solbergiin en ole itse uskonut enää pitkään aikaan. Muita vaihtoehtoja on vielä ainakin Sordo ja Atkinson...
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18417
Solbergiin en ole itse uskonut enää pitkään aikaan.
Mielestäni miehen kannattaisi suosiolla katsoa vaikka IRC:stä, sitä peugeot pestiä. Tosin eihän miestä sinne huhuttu ole kuin kerran, silloin tänä keväänä selostajien toimesta. Tai no taisi se Pösö pomo jotain mainita.
 

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8260
Viime viikkojen huhuiluista on tosiaan jäänyt se kuva että VW:n kolmosauto olisi jo korvamerkitty jollekulle saksankieliselle jannulle tuolta VW:n S2000-kokeiluohjelmasta (toivoisi toki jotain muutakin perustetta sille paikalle kuin pelkkä kansalaisuus mutta ei voine mitään). Eli silloin olisi yksi paikka jaossa, ja toivottavasti se menee jonnekinpäin Skandinaviaa, Etelä-Euroopan sijaan.
 

Lupatarkastaja

Well-known member
Liittynyt
18.3.2009
Viestit
1992
Onko sinulla tietoa toisiko tämä muutos mitään muuta muutosta kuin että nimi vaihtuisi?... esim uusia ralleja tai jotain
Eihän sitä vielä tiedetä edes varmaksi, mitä ensi kauden IRC:ssä ajetaan, joten menee hieman ennakointiin tämä. Eikä tämä yhdistyminenkään ole sovittu juttu, se vaan olisi järkevää.
 

Böö

Well-known member
Liittynyt
21.5.2009
Viestit
985
2012 MSA British Rally Championship

Uudet BRC-luokat sisältävät kaksivetoiset FIA:n luokittelemat enintään 1600- ja -2000cc N-ryhmän autot, sekä Super 1600 tai R1, R2 ja R3 säännöstöjen mukaiset ajokit.

Muita merkittäviä palkintoja ovat mm. Privateers Cup ja Ladies Cup.
 

RITA#28

Banned
Liittynyt
6.8.2007
Viestit
1824
Viime viikkojen huhuiluista on tosiaan jäänyt se kuva että VW:n kolmosauto olisi jo korvamerkitty jollekulle saksankieliselle jannulle
Eikös tämän jannun nimikin ollut jo tiedossa? Ainakin jostain olen kuullut, olisiko ollut Sepp Wiegand...
 

Lupatarkastaja

Well-known member
Liittynyt
18.3.2009
Viestit
1992
Eihän sitä vielä tiedetä edes varmaksi, mitä ensi kauden IRC:ssä ajetaan, joten menee hieman ennakointiin tämä. Eikä tämä yhdistyminenkään ole sovittu juttu, se vaan olisi järkevää.
Ja tänään kauden 2012 IRC-kalenteri julkaistiin: http://www.rally-irc.com/html/readnews.asp?id=3315

2012 Intercontinental Rally Challenge calendar
Round 1, 23-25 February: Sata Rallye Açores (gravel)
Round 2, 15-17 March: Rally Islas Canarias El Corte Inglés (asphalt)
Round 3, 6-7 April: Donnelly Group Circuit of Ireland Rally (asphalt)
Round 4, 11-12 May: Tour de Corse (asphalt)
Round 5, 2-3 June: Canon Mecsek Rallye (Hungary, asphalt)
Round 6, 21-23 June: GEKO Ypres Rally (Belgium, asphalt)
Round 7, 6-7 July: Rally San Marino (gravel)
Round 8, 20-22 July: Sibiu Rally Romania (gravel)
Round 9, 31 August-2 September: Barum Czech Rally Zlín (asphalt)
Round 10, 15-16 September: Prime Yalta Rally (Ukraine, asphalt)
Round 11, 29-30 September: Rally Sliven (Bulgaria, asphalt)
Round 12, 12-13 October: Rallye Sanremo (Italy, asphalt)
Round 13, 2-3 November: Cyprus Rally (gravel/asphalt)

Assulla mennään taas, mutta menköön jos on tämän kauden tapaisia kaksintaisteluja luvassa. Suoraan sanottuna, eihän tuo kalenteri näytä aivan yhtä hyvältä kuin tänä vuonna, mutta on siellä silti kovia ralleja, kuten Korsika, Ypres, Barum ja Sanremo.
 
Ylös