Jos kyseessä olisi F1 niin taatusti joka tuutissa jauhettaisiin asiaa taukoamatta.Kyllä asiasta muistaakseni oli Helsingin Sanomissa juttua, kun asia oli viimeksi ajankohtainen eli Monte-Carlo rallin alla. Seuraava luonteva hetki käsitellä asiaa on taas Ruotsin rallin alkaessa.
BMW set to terminate Prodrive contract to run the Mini WRC team
By David Evans Thursday, February 2nd 2012, 16:13 GMT
Mini WRCThe BMW Group is expected to terminate its contract with Prodrive tomorrow, ending the Banbury firm's involvement in the Mini World Rally Team - and casting doubt over the future of the programme.
AUTOSPORT's sources have confirmed the decision to end the Anglo-German alliance.
AUTOSPORT has been unable to get confirmation from BMW in Munich, but sources within the firm have confirmed the end is imminent for what has been a short and unhappy partnership.
"There was a chance this might have happened last year," said the source, "but in the end it was decided to wait until after Monte Carlo. The decision has now been taken at board level and will be communicated in due course."
Prodrive's Richard Taylor denied the partnership would be ended when AUTOSPORT contacted him yesterday.
Taylor said: "That's news to me. There's no question of that that, no question at all. The team is on its way to Sweden for the pre-event test as we speak. Mini remains committed to the programme and to supporting customers.
"We all want to see the Mini John Cooper Works WRC out there on the stages and that's what we will see with Prodrive running the cars on Rally Sweden next week."
The team is on its way to Sweden, but AUTOSPORT's sources state this will not stop tomorrow's announcement.
Almost since the team was launched in April last year, there has been unease between BMW and Prodrive concerning the financing of the programme, to the extent that Mini WRT had to shelve plans to run two official drivers this season - leaving Kris Meeke on the bench.
There is speculation that BMW is ready to hand the project over to an Italian preparation firm or quit the whole programme altogether.
Ei ollut millään lailla yllätys.Nyt tuli Prodriven hommille stoppi kuitenkin.
Mulle oli,sääli jos homma todellakin paketissa.Ei ollut millään lailla yllätys.
Toki sääli, mut ei yllätys.Mulle oli,sääli jos homma todellakin paketissa.
Kahteen asiaan:No hoh hoh. On sitä suurempiakin yleisömääriä ollut pahemmissakin paikoissa. Ja 2004 oli noin 8000 henkeä rata kisoissa. Ja toki 80-luvulla parhaimmillaan 40 000 henkeä Jne. Kouvolassa ei ole tilaa yhtään sen enempää kuin Hämeenlinnassakaan. Plus, että samaisella alueella oli oliko ne nyt maatalousmessut vai mitkä ja kävijöitä 100 000. Eli mihin perustat väitteesi?
Oliskohan se sitten Grifoni josta tehtäisiin tehdastiimi?
Ja toivotaan nyt että Prodrive löytäisi jonkun uuden auton mihin laittaa nuo rallipalikat, muuten häviää taas autoja.
Suorastaan käsittämätöntä!? Menestys on ollut panostukseen nähden vertaansa vailla ja emoyhtiö ei voi jatkaa projektin rahoittamista?Nyt tuli Prodriven hommille stoppi kuitenkin.
Jutun jyvä taitaa olla se että emoyhtiö ei ole tähänkään mennessä rahoittanut projektia vaan rahan hankkiminen on ollut nimenomaan Prodriven vastuulla(?) Ja siinä ei ole onnistuttu. Mutta sitä en tajua että miten tilanne paranisi yhtään siirtämällä vastuu autojen ajattamisesta jollekin Prodrivea pienemmälle toimijalle, silloin ei ainakaan voisi haaveilla autojen kehittämisestä vaan nimenomaan nykyisen pulkan ajattamisesta kauden loppuun.Suorastaan käsittämätöntä!? Menestys on ollut panostukseen nähden vertaansa vailla ja emoyhtiö ei voi jatkaa projektin rahoittamista?
Jos nyt tarkkuus sallitaan, niin 6,5 oli edelleen A-ryhmäläinen, eikä Mäkinen voittanut sattuneesta syystä 2001 Ruotsin rallia, vaikka tuossa jutussa toisin näköjään väitetään...Henning Solberg hankkinut vissiin entisen Tommi Mäkisen vuoden 2001 Mitsubischi Evo 6.5 WRC:n.
..eikä tämäkään auta tilannetta yhtään (mikäli pitää paikkansa) -> Ruotsia ja Meksikon rallia ei tulla näkemään TV:stä, "FIA etsii ratkaisua loppukaudeksi":
http://www.motorsport-aktuell.com/automobil/eurosport-sagt-uebertragungen-ab-4367639.html
Pitää ristiä kädet sen puolesta, ettei tämä sotku pelästytä VW:täkin pois sarjasta ennen kuin Poloa on ehditty edes korkata.
Mahonen kuvaa iphonella helikopterista ja lähettää videoita youtubeen? Vähä niinkö "ai on thö skai". Samaan hommaan pari avustajaa vielä pätkien varteen.Ei hyvältä näytä teevee jutut:wall:
Missä on se Mahosen varasuunnitelma jota mainosti ennen kauden alkua??
Tais sanoa jotenkin näin "tottakai tälläiset asiat saadaan hoidettua, onhan meillä varasuunnitelma tälläisia tilanteita varten"
Eikös se suunnitelma B ollut ja on edelleen nimenomaan Eurosport, nyt vaan taitaa olla yhtenä esteenä sopimuksen tekemisessä nuo edellä mainitut lakipykälät eli NOSin haamut. Ja tilanne olisi varmaan sama jos neuvoteltaisiin jonkun muun kuin Eurosportinkin kanssa.Missä on se Mahosen varasuunnitelma jota mainosti ennen kauden alkua?