Ralliuutisia.

tja67

New member
Liittynyt
12.3.2008
Viestit
4
Drunken Predator sanoi:
Vähän on Loebilta tuommonen peliliikemäinen lausunto mutta tottahan tuo kuitenkin on.. Mielenkiintoista nähdä miten kausi etenee.
näinpä,mutta ennenkuin vedetään hirveitä johtopäätöksiä niin katsotaan kuitenkin vielä muutama kisa:ahem: :nope:
 

L4z!

Well-known member
Liittynyt
27.7.2006
Viestit
874
Valde sanoi:
Lol, luitko edes Mikkelsenin kommentit ajon parantumisesta Bossen nikseillä? Mikkelsenin vauhti on ollut tosi hyvää taliviralleissa ja on mielestäni selvää, että huima hyppäys johtuu paljolti Bossen vinkeistä. Mihin se perustuu, että Bossen ajotyyli olisi jotenkin erikoinen? Millä tavalla?
Bosse on itse sanonut että sillä on sarjan erikoisin ajotyyli. Käyttää pedaaleita eritavoin. Tottakai Bossen vinkeistä hyötyä on aloittelijalle, mutta uniikki on Bossen tyyli.

Tarkoitin hieman samaa kun on sanottu että Hasek on maalivahtivalmentajan painajainen.
 

Kartturi

Well-known member
Liittynyt
19.1.2006
Viestit
185
tja67 sanoi:
näinpä,mutta ennenkuin vedetään hirveitä johtopäätöksiä niin katsotaan kuitenkin vielä muutama kisa:ahem: :nope:
Onko Mikko ennen tätä kautta ajanut aura-autona? Eikö sanonut, että oppi Meksikossa, miten kärjessä pitää ajaa. Kaipa tuo on ennen auttanut kun on ollut Marcuksen ja Loebin jarrupaikat ollut malleina.
 

JRantajoki

Well-known member
Liittynyt
30.1.2008
Viestit
640
Kovasti on Mikko vielä täynnä itseluottamusta.. Kunhan nyt ei tällä kertaa tulisi taas "yllätyksenä" muiden vauhti vaan saisi hyvän rytmin päälle ihan alusta.
Jari-Matti on sinänsä hienossa asemassa että virheet vielä ymmärretään ja hyvistä tuloksista ollaan todella iloisia.. Mikon taas pitäisi tosissaan nyt saada ykköskuskin elkeet kohdilleen, johtaa toki sarjaakin toistaiseksi. On hienoa seurata, niin moni veikkasi että Loeb köröttelee vasemmalla kädellä mestariksi.. kunnolla on joutunut painamaan.
 

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
Ompas taas hurlumhei -hommaa. Ei me voidakaan järjestää kisaa silloin, mutta viikon päästä onnistuis... Kertoo ehkä jotain rallin MM-sarjan kisajärjestäjien tasosta.
 

Pahkasika

Well-known member
Liittynyt
12.1.2008
Viestit
2319
Sijainti
Oulu
No onpa ihmetouhua taas. Eikö sitä rallin keskuspaikkaa voisi siirtää vaikka siihen stadionin viereen jos ei aikataulun muuttaminen onnistu :thumbdown

Halukkaita kisajärjestäjiä kyllä varmaan olisi Walesin tilalle.
 

JPP

as Quo as possible
Liittynyt
2.3.2007
Viestit
24274
Sijainti
lappeen Ranta
Olikos se niin, että Jyväskylä jää sarjassa väliin tänä vuonna? Jos näin on niin eikun kokeilemaan talviversiota perinteisestä sorateiden gladiaattoreiden mittelöstä.
 

Micael

Micael
Liittynyt
24.5.2004
Viestit
17751
Sijainti
East of Eden
JPP sanoi:
No siinä tapauksessa vois kisata Jyväskylässä kahteen kertaan. Sekä kesä- että talviversiot.
Meillähän on jo hyvä talviralli, ArticRally, josta vois kehitellä vaikkapa yhden MM-sarjan osakisan. EM tasollahan siellä ajetaan jo.
 

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
Voi vaan pitää todennäköisyyttä aika pienenä että pikkuiseen Suomeen, vaikka rallin suurmaa onkin, annettaisiin kahta kisaa kun vastassa on ison öljyltä haisevan rahan maat kuten Jordania ja kumppanit. :D
 

Zamppa

Well-known member
Liittynyt
6.4.2006
Viestit
211
Turha spekuloida sillä WMSC hyväksyi Walesin MM-rallin siirtämisen joulukuun puolelle ja näin kausi päätetään suunnitelmien mukaisesti brittein saarilla.

WMSC myös vahvisti siirtymisen Super 2000-luokan ja N-ryhmän kalustoon perustuviin WRC-ajokkeihin. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä että WRC-auto on näiden luokkien auto johon on asennettu osapaketti johon kuuluu mm. turbo ja takasiipi. Tämä kitti täytyy pystyä asentamaan ja irroittamaan määrätyssä ajassa.

Saas nähdä kuinka tämän kanssa käy. 90-luvun F2-kittivehkeet tulevat näistä mieleen, ja silloin homma ei tainnut mennä kovin vahvasti. Toisaalta jos kustannukset pystytään pitämään kurissa niin tämä voi tuoda lajiin väriä.

MTV3:n uutinen ja lontoonkielinen WMSC:n lehdistötiedote
 

SamiJ

Well-known member
Liittynyt
13.10.2002
Viestit
9172
Lisää ajohommia:

Two-time world rally champion, Marcus Gronholm has confirmed that he will attend and participate in the Rally Show at Chatsworth later on this year.

BP Ford Abu Dhabi World Rally team boss Malcolm Wilson and Ford
motorsport
director Mark Deans were both at Race Retro earlier this month and revealed that the Finnish star would be coming to Chatsworth on June 7-8 and driving a Ford Focus
WRC
car.

"I am delighted that we have been able to arrange this," said Wilson. "I had planned to go to the show, as I had an invitation as a past winner of the British Rally Championship, but to be able to take Marcus there and let him drive one of our latest cars is just terrific.

Advertisement [Go Advertisement Free]

"In the two years that he drove for us, he won 12 World Championship rallies, a performance that helped Ford and M-Sport to win two consecutive Manufacturer titles."

Gronholm's presence is a major boost for the organisers ahead of the second edition of the event, after the inaugural one last September.

Furthermore with the added attractions of the Tesco 99 Octane MSA British Rally Championship contenders; a range of historic cars celebrating the 50th anniversary of the BRC; four additional events - one of which features Ford Escort Mk1s in honour of that model's 40th anniversary - and several stage sessions, the action should be almost continuous.

Tickets meanwhile can currently be bought now by booking via the show's website at www.therallyshow.org. For each ticket bought before March 31, the buyer's name goes into a draw to win one of six rally car rides on the stages during the event.

http://www.crash.net/motorsport/wrc/news/161241-0/gronholm_to_attend_rally_show_at_chatsworth.html
Hakeeko Bosse tuntumaa Jyväskylää varten? ;)
 
Viimeksi muokattu:

Silk Cut Jaguar

Well-known member
Liittynyt
18.6.2007
Viestit
3532
Zamppa sanoi:
WMSC myös vahvisti siirtymisen Super 2000-luokan ja N-ryhmän kalustoon perustuviin WRC-ajokkeihin. Käytännössä tämä tarkoittaa sitä että WRC-auto on näiden luokkien auto johon on asennettu osapaketti johon kuuluu mm. turbo ja takasiipi. Tämä kitti täytyy pystyä asentamaan ja irroittamaan määrätyssä ajassa.

MTV3:n uutinen ja lontoonkielinen WMSC:n lehdistötiedote
En tiedä mitä ajatella. Kai sitten FIA:lla on sentään edes hyvä usko, että tämä lisää valmistajien intressiä. Mitkä valmistajat ovat tällä hetkellä Super 2000:n kanssa tekemisissä olleet?
 

sprint

Active member
Liittynyt
28.6.2002
Viestit
38
Super 2000 autoja on tai huhutaan olevan kehitteillä ainakin seuraavilla merkeillä (ja tuo listakin saattaa olla vajavainen)

Fiat (Abarth)
Toyota
Peugeot
Volkswagen
Skoda
MG
Ford
Suzuki
Citroen
Proton

joten on tuossa listassa ainakin useampi valmistaja kuin nykyisessä sarjassa
 
Viimeksi muokattu:

Zamppa

Well-known member
Liittynyt
6.4.2006
Viestit
211
sprint sanoi:
Super 2000 autoja on tai huhutaan olevan kehitteillä ainakin seuraavilla merkeillä (ja tuo listakin saattaa olla vajavainen)

Fiat (Abarth)
Toyota
Peugeot
Volkswagen
Skoda
MG
Ford
Suzuki
Citroen
Proton

joten on tuossa listassa ainakin useampi valmistaja kuin nykyisessä sarjassa
Näistä ainakin Toyota ja VW sekä (oletettavasti) MG ovat maahantuojien tms. luokittelemia malleja, eli eivät suoraan tehtaan tekemiä. Tehdaskalustoa on valmiina vain Peugeotilla ja Fiatilla. Skoda on myös tietääkseni tehtaan voimin liikkeellä, muista merkeistä minulla ei ole tietoa.

S2000-luokan vahvuus voi olla juuri käyttökelpoisten autojen määrä. Kun kilpa-autojen kehittelyyn ei välttämättä tarvita tehtaan panosta vaan esim. maahantuojien resursseilla pystytään auto toteuttamaan saadaan lisää suht killpailukykyistä kalustoa viivalle. Tähän voisi vaikuttaa myös yhtenäinen luokittelu ralliin ja radalle jonka ansiosta esim. BMW 320:sta voisi suht helposti kehitellä ralliauton, mutta siitä kuinka paljon kehitys- ja paperityötä ko. operaatio vaatisi en tiedä. Tekniset säännöt ovat ainakin ralliin ja radalle erikseen.
 

7son7

Well-known member
Liittynyt
5.11.2004
Viestit
610
Mun mielesta siirto S2000 peleihin on vain positiivinen. Meilla kuitenkin on 4veto, turbo ja....hmmm....takasiipi. Kaikkea muuta tip-top tilpehooria saakin sitten karsia rajustikkin. Olisko perati paluu vaihdekeppiin mahdollisuus?
 
Ylös