Siviilihyrbideissä ja sähkäreissä on akuilla lämmitys/jäähdytys. Jäähdytys on kytketty samaan sarjaan ohjaamon ilmastoinnin kanssa eli se käyttää siis samaa kompuraa. Olisi kiva tietää vaatiiko tämä ralliauton akku vastaavaa ja onko formuloissa asia hoidettu jotenkin? Ne eivät toki lämmityspiiriä tartte, mutta ralliautot saattavat tarvitakin.
Tuolla aiemmin keskusteltiin siitä akkujen loppumiskeissistä ja verrattiin polttoaineen loppumiseen kisoissa. Juu, ihan ymmärrettävää sinänsä. Yhtään turhaa litraa ei oteta mukaan painon vuoksi, mutta mietinkin paljonko sähkö painaa? Kuinka paljon litiumakusto on raskaampi täytenä kuin puolillaan? Linkkejä kehiin, kiitos.
Sitten kovasti mietittiin skenariota, jos mm-sarja loppuu tai ainakin wrc loppuu ja verrattiin seurauksia em-sarjaan sekä wrc2/3 -sarjaan. Mielestäni vertaus on hyvin ontuva, koska nyt se wrc on the number uno ja siksi huomio ja panostukset olisivat siinä. Jos ei sitä olisi, niin se ykkönen olisi joku muu ja huomio ja panostus sitten siinä. Kuka muuten lupaa lopettaa rallin seuraamisen, jos huipputasolla ajettaisiinkin r5-autoilla? Mun mielestä lajia seurataan, vaikka ajettaisiin millä tahansa. Ihan sama kuin ykkösiäkin, koska se on se huippusarja, jossa ajaa kaikki huiput.