Rasismi

Oletko sinä rasisti?

• Äänestäjiä yhteensä
    46

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
Jussi sanoi:
Esim suomalaiset ruotsissa?
En tiedä mikä on suomalaisten maine ruotsissa? Jos se maine on sellainen, että suomalaiset on aina humalassa niin sehän pitää paikkansa.

Örfil

Guest
Niin, se surullisenkuuluisa kuva känniläisestä suomalaisesta pyöräilyshortseissa Slussenilla :alppu:

Renessanssinero

Perusfeidaaja
Sijainti
Vantaa
Rasismihan tarkoittaa syrjintää. Ennakkoluulot eivät voi olla syrjintää. Jotta voisi olla rasisti, pitää olla sellaisessa asemassa/tilanteessa, jossa on mahdollista syrjiä. Otampa esimerkin. Kadulla kävelee etniseen vähemmistöön kuuluva. Minä ajattelen mielessäni hänestä negatiivisesti. Millä tavalla minä siis häntä syrjin?

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Eilen jokilaivalla ollessani, jätin skootterin sarveen kypärän. Paikalle osui mustalais-, eli romaniseurue. Olin huolissani koko ajan kypärän puolesta!

Romaneilla oli myös jännä tapa levittäytyä jokilaivan keskiosaan niin, että jokainen istui omassa pöydässään ja kommunikointi muiden kanssa käytiin huutamalla.

Hienoa porukkaa.

PeeVee79

Paksu ja pehmeä.
Sijainti
J:vi
Hienoa porukkaa.
Muljahtipa mieleen eräs kyseistä rotua edustava yksilö kymmenisen vuoden takaa.
Olin tuolloin kunnalla töissä paimentamassa kesätyöntekijöitä. Mukaan oli sossun kautta päässyt vajaa parikymppinen romanimies, kova tekemään töitä, mustat suorat housut ja silkkitakki päällä risusavottaan ja nurmikonleikkuuseen, oli keli mikä hyvänsä. Fiksu mies, oikein hyvä kuva jäi.
Muutaman vuoden päästä tuossa keskustassa kesäyönä oli sitten juovuspäissään puukottanut hengiltä valkolaistoverinsa.

Niin että sitä vain, että kyllä nuo tavalla tai toisella onnistuvat pitämään mainettaan yllä.

Mehe Rienarsuo

Lupaavin tulokas
Sijainti
Konnektikuti
Rasismihan tarkoittaa syrjintää. Ennakkoluulot eivät voi olla syrjintää. Jotta voisi olla rasisti, pitää olla sellaisessa asemassa/tilanteessa, jossa on mahdollista syrjiä. Otampa esimerkin. Kadulla kävelee etniseen vähemmistöön kuuluva. Minä ajattelen mielessäni hänestä negatiivisesti. Millä tavalla minä siis häntä syrjin?
Höpö höpö. Mene sivistymään.

Mangelo

Well-known member
Hieman yllättynyt että esim. Espanjassa yli miljoona romania. 2.5% väestöstä. Onkohan heillä samanlainen maine siellä?

geiloord

Rajoittunut mieshenkilö
Sijainti
Suomi Finland
Hieman yllättynyt että esim. Espanjassa yli miljoona romania. 2.5% väestöstä. Onkohan heillä samanlainen maine siellä?
Puoliks espanjalainen kaverini on kertonut, että mannet on ihan alinta kastia Espanjassa ja halveksunta on kuulemma kovaa. Tämä näkemys on kuultu teininä, ei ole tarkkoja yksityiskohtia muistissa.

Captain Howdy

Well-known member
Olisko sulla Loordin Gay tarkkoja yksityiskohtia muistissa tosta espanjalaisen kaverisi kertomasta, hei?

Ned Flanders

Diddlido springfielder
Sijainti
Next door to Homer!
Onkos muuten ne mustalaiset, ryssät ja somalit rasisteja, kun suhtautuvat meihin epäillen, väheksyen ja vihamielisesti?

Vai onko tämä rasistikunnia vain meillä?

Mediaprofeetta

Well-known member
Sijainti
Ei helvetti. Viikon naurut. :D:D:D

Renessanssinero

Perusfeidaaja
Sijainti
Vantaa
Viimeksi muokattu:

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Otan vielä toisen esimerkin. Kun kirjoitan näin: "Afrikassa asuu neekereitä", niin ketä minä syrjin ja millä tavalla?
Syrjintä kuuluu osaksi rasismia, joka itsessään on suurempi kokonaisuus. Eivät ole yksiselitteisesti ekvivalentteja toisilleen.

Tietoisesti käyttämällä rodusta nimityssanaa, jonka rotu on määritellyt loukkaavaksi, on rasismia, muttei syrjintää.

JRantajoki

Well-known member
Minä ainakin olen rasisti, en voi sietää ihmisiä.. ne ovat niitä pahimpia.