RATA SM 2012 ???

Ihmettelijä

Member
Liittynyt
25.9.2011
Viestit
5
Kukahan järjestää Rata-SM kilpailut ensi vuonna?

Tuskin ainakaan tämä firma enää?


© Suomen Asiakastieto Oy 25.09.2011 22:17

Luottotieto mini

Pole Position Oy
Hämeenkatu 52 05820 Hyvinkää
Y-tunnus 20611001 Kaupparekisterinumero
Kotipaikka
Hyvinkää
Rekisteröity kaupparekisteriin
27.09.2006

Toiminta käynnistynyt 19.09.2006 Viimeisin muutos kaupparekisteriin 11.07.2011
Toimipisteiden lkm 1 Kaupparekisterin filmiosoite 80074C15
Toimiala (TOL-08)
93299 Muualla luokittelematon huvi- ja virkistystoiminta

Yhtiömuoto
Osakeyhtiö
Osakepääoma 2.500 EUR
Omistajatyyppi
Yks.kotimainen
Osakkeet 250 kpl
Tilikausi
0101 - 3112



Liiketoiminnan kehitys

Liikevaihtoluokka 2010 200- 399 tEUR Henkilökuntaluokka 2010 0-4 henkeä
Liikevaihtoluokka 2009 400- 999 tEUR Henkilöstö 2009 3 henkeä

Muut tiedot

Yritys on työnantajarekisterissä 01.08.2011 alkaen.
Yritys on alv-velvollinen liiketoiminnasta 01.01.2007 alkaen.
Yritys on ennakkoperintärekisterissä 01.01.2007 alkaen. Voimassaolo tarkistettava 29.02.2012
Tilinpäätös pyydetty 15.12.2010

Yrityksen maksuhäiriöt ja muut luottotietomerkinnät

Merkintöjä 58 kpl
Pvm Koodi Suuruus (EUR) Velkoja/Tietolähde
07.07.2011
FHH
Saneeraushakemus hylätty
11.05.2011
FVK
Väliaikainen toimenpidekielto
02.05.2011
FHI
Velallisen jättämä saneeraushakemus
22.12.2010
KHV
Työeläkevakuutusyhtiö Varma
Velkojan jättämä konkurssihakemus
14.09.2011
YVK
1.575 Hämeen Sanomat Oy
Yksipuolinen tuomio velkomusasiassa
13.09.2011
ATR
1.830 Svea Perintä Oy
Yksityisoikeudellinen trattaprotesti
31.08.2011
YVK
9.272 Lindorff Oy
Yksipuolinen tuomio velkomusasiassa
31.08.2011
UM
23.347 Verohallinto, Uudenmaan Perintäyksikkö
Verottajan julkaisemat tilittämättömät veronpidätys ja alv-erät
29.08.2011
ATR
305 Lindorff Oy
Yksityisoikeudellinen trattaprotesti
19.08.2011
YVK
4.862 Hpk-Edustusjääkiekko Ry
Yksipuolinen tuomio velkomusasiassa
18.08.2011
AST
438 Lindorff Oy
Yksityisoikeudellinen trattaprotesti, ei julkaistava
16.08.2011
YVK
4.896 Hyvinkään Vapaaehtoinen Palokunta Ry
Yksipuolinen tuomio velkomusasiassa
22.03.2011
AST
448 Intrum Justitia Oy
Yksityisoikeudellinen trattaprotesti, ei julkaistava
08.03.2011
AST
211 Lindorff Oy
Yksityisoikeudellinen trattaprotesti, ei julkaistava
08.03.2011
AST
261 Lindorff Oy
Yksityisoikeudellinen trattaprotesti, ei julkaistava
11.02.2011
ATR
300 Suomen Perintätoimisto Oy
Yksityisoikeudellinen trattaprotesti
08.02.2011
ATR
170 Lindorff Oy
Ref.
Yksityisoikeudellinen trattaprotesti
Saatava suoritettu, rek.pvm 16.03.2011
17.01.2011
YVK
2.834 T-Print Ky
Yksipuolinen tuomio velkomusasiassa
04.01.2011
AST
858 Intrum Justitia Oy
Yksityisoikeudellinen trattaprotesti, ei julkaistava
30.12.2010
YVK
468 Keski-Pohjanmaan Konttoripiste Oy
Yksipuolinen tuomio velkomusasiassa
30.12.2010
YVK
1.310 SBS Finland Oy
Yksipuolinen tuomio velkomusasiassa
14.12.2010
AST
615 Lindorff Oy
Ref.
Yksityisoikeudellinen trattaprotesti, ei julkaistava
Saatava suoritettu, rek.pvm 10.02.2011
10.12.2010
ATR
2.952 Intrum Justitia Oy
Yksityisoikeudellinen trattaprotesti
08.12.2010
ATR
1.728 Suomen Perintätoimisto Oy
Yksityisoikeudellinen trattaprotesti
07.12.2010
YVK
157 Lindorff Oy
Yksipuolinen tuomio velkomusasiassa
03.12.2010
ATR
9.272 Lindorff Oy
Yksityisoikeudellinen trattaprotesti
17.11.2010
YVK
98 Lindorff Oy
Yksipuolinen tuomio velkomusasiassa
10.11.2010
YVK
3.531 Lounaspalvelut Kimjari Oy
Yksipuolinen tuomio velkomusasiassa
02.11.2010
ATR
589 Laihian Laki Oy
Yksityisoikeudellinen trattaprotesti
19.10.2010
AST
2.834 Intrum Justitia Oy
Yksityisoikeudellinen trattaprotesti, ei julkaistava
03.10.2010
ATR
2.500 Lindorff Oy
Yksityisoikeudellinen trattaprotesti
06.07.2010
AST
3.531 Intrum Justitia Oy
Yksityisoikeudellinen trattaprotesti, ei julkaistava
25.05.2010
AST
264 Lindorff Oy
Yksityisoikeudellinen trattaprotesti, ei julkaistava
25.05.2010
AST
300 Lindorff Oy
Yksityisoikeudellinen trattaprotesti, ei julkaistava
07.05.2010
AST
994 Lindorff Oy
Yksityisoikeudellinen trattaprotesti, ei julkaistava
05.05.2010
AST
545 Lindorff Oy
Ref.
Yksityisoikeudellinen trattaprotesti, ei julkaistava
Saatava suoritettu, rek.pvm 28.06.2010
29.04.2010
ATR
1.098 Suomen Perintätoimisto Oy
Yksityisoikeudellinen trattaprotesti
23.04.2010
SVK
908 Manninen Tuomas Tmi Mannisen Maito ja Terva nimise
Velkomusasiassa annettu tuomio
28.03.2010
ATR
94 Lindorff Oy
Ref.
Yksityisoikeudellinen trattaprotesti
Saatava suoritettu, rek.pvm 10.03.2011
17.03.2010
YVK
3.030 Kopoleff Oy
Yksipuolinen tuomio velkomusasiassa
16.03.2010
ATR
1.447 Lindorff Oy
Ref.
Yksityisoikeudellinen trattaprotesti
Saatava suoritettu, rek.pvm 23.06.2010
11.03.2010
AST
192 Lindorff Oy
Ref.
Yksityisoikeudellinen trattaprotesti, ei julkaistava
Saatava suoritettu, rek.pvm 28.06.2010
16.02.2010
YVK
3.013 Cumulus Oy
Yksipuolinen tuomio velkomusasiassa
27.01.2010
ATR
8.988 Lindorff Oy
Yksityisoikeudellinen trattaprotesti
26.01.2010
AST
3.045 Intrum Justitia Oy
Yksityisoikeudellinen trattaprotesti, ei julkaistava
25.01.2010
ATR
2.038 Ok Perintä Oy
Yksityisoikeudellinen trattaprotesti
30.12.2009
ATR
1.644 Aktiv Kapital, Hki
Yksityisoikeudellinen trattaprotesti
03.12.2009
ATR
1.159 Lindorff Oy
Ref.
Yksityisoikeudellinen trattaprotesti
Saatava suoritettu, rek.pvm 25.02.2010
01.12.2009
AST
421 Intrum Justitia Oy
Yksityisoikeudellinen trattaprotesti, ei julkaistava
24.11.2009
AST
2.783 Intrum Justitia Oy
Yksityisoikeudellinen trattaprotesti, ei julkaistava
10.11.2009
AST
932 Intrum Justitia Oy
Yksityisoikeudellinen trattaprotesti, ei julkaistava
10.11.2009
AST
705 Intrum Justitia Oy
Yksityisoikeudellinen trattaprotesti, ei julkaistava
03.11.2009
AST
3.030 Intrum Justitia Oy
Yksityisoikeudellinen trattaprotesti, ei julkaistava
30.10.2009
ATR
544 Keskinäinen Työeläkevakuutusyhtiö Varma
Yksityisoikeudellinen trattaprotesti
29.10.2009
AST
1.042 Lindorff Oy
Yksityisoikeudellinen trattaprotesti, ei julkaistava
23.10.2009
ATR
4.143 Lindorff Oy
Ref.
Yksityisoikeudellinen trattaprotesti
Saatava suoritettu, rek.pvm 30.10.2009
19.10.2009
AST
5.677 Eräpäivä Oy
Yksityisoikeudellinen trattaprotesti, ei julkaistava
22.09.2009
ATR
514 Nordea Rahoitus Suomi Oy
Yksityisoikeudellinen trattaprotesti
 

speedman

race is in my head
Liittynyt
26.10.2008
Viestit
1291
Rata SM 2011

Otsikon mukaisesti. Miten ihmeessä PP on voinut edes tänä vuonnä järjestää kisoja? Tuossahan on ollut konkurssimeininkiä jo alkukeväästä :eek!:

OT ei taida Mara olla kovassa suosiossa Pohjanmaalla, kun katsoo kinuujien listaa
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4727
Sijainti
Event horizon
Otsikon mukaisesti. Miten ihmeessä PP on voinut edes tänä vuonnä järjestää kisoja? Tuossahan on ollut konkurssimeininkiä jo alkukeväästä :eek!:

OT ei taida Mara olla kovassa suosiossa Pohjanmaalla, kun katsoo kinuujien listaa
Ei ole ei. Kuulemani mukaan niin ratatoimitsijat kuin pelastushenkilöstökin on pohjanmaan kisoihin haalittu kasaan jostain etelästä, kun paikalliset toimijat ovat vaatineet Pole Positionilta etumaksua tms. Ihme kun on saanut edes ratavuokrat maksettua noihin kisoihinsa.
 

hiacekuski

Member
Liittynyt
8.6.2011
Viestit
11
Tuo lista on aika synkeetä luettavaa. Jos mielipiteen saa sanoa, niin tällaiset hanslankarit pitäisi olla liiketoimintakiellossa.

Listalta näkee selkeästi, että rahaa kyllä on pistelty suoraan kassasta taskuun, mutta toiminnan kannalta oleelliset jutut kuten verottajan ja työeläkeyhtiöiden kanssa ollaan viitattu kintaalla vuosikaudet. Moinen meininki voisi olla jollaintapaa ymmärrettävää ekan firmansa kanssa aloittelevalle putkiyrittäjälle, joka viipottaa kylillä uudella Vitolla ja kultakäädyt kaulassa.

:thumbfh:
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Tässä on tullut ihmeteltyä jo viimeiset pari-kolme vuotta, että kuinka pitkään tuo toiminta enää jatkuu.

Päälle vielä hirveää poukkoilua luokista toisiin niin rata-SM on aivan levällään.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4727
Sijainti
Event horizon
Tässä on tullut ihmeteltyä jo viimeiset pari-kolme vuotta, että kuinka pitkään tuo toiminta enää jatkuu.

Päälle vielä hirveää poukkoilua luokista toisiin niin rata-SM on aivan levällään.
"Poukkoiluun" on olemassa yksi selkeä syy: Kuljettajien oman mielenkiinnon vähyys. On tarjottu GT3:a, SuperTouringia, Porsche Cuppia ja vaikka mitä ja aina vaan on kiinnostuneita kuskeja enintään kourallinen.

Lisäksi on huomioitava AKK:n taholta sanellut peruslinjat eli kaluston, jolla SM-arvosta ajetaan, tulisi olla suht. tuoretta (mielellään alle 10v) ja toisekseen merkkiluokille ei täyttä SM-arvoa myönnetä.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
"Poukkoiluun" on olemassa yksi selkeä syy: Kuljettajien oman mielenkiinnon vähyys. On tarjottu GT3:a, SuperTouringia, Porsche Cuppia ja vaikka mitä ja aina vaan on kiinnostuneita kuskeja enintään kourallinen.
Kiinnostus voisi olla kovempaa jos tarvittava kalusto olisi halvempaa, kuten esim. legends ja endurance sekä minit.

Lisäksi on huomioitava AKK:n taholta sanellut peruslinjat eli kaluston, jolla SM-arvosta ajetaan, tulisi olla suht. tuoretta (mielellään alle 10v) ja toisekseen merkkiluokille ei täyttä SM-arvoa myönnetä.
AKK kyllä taipuu jos kenttä oikeasti haluaa tuijottaa muuallekin kuin omaan napaansa. Kunnon ponnahduslaudaksi kelpaava merkkiluokka tarvittaisiin, maahantuojan tukikin voisi onnistua paremmin.

Ja SM tason formulaluokkien alasajo on kyllä yksi surkuhupaisimmista tarinoista koskaan.
 

hiacekuski

Member
Liittynyt
8.6.2011
Viestit
11
Tuskin kiinnostuksesta jää kiinni. Käytännössä se on raha, mikä uupuu. Ei löydy tarpeeksi tahoja, joilla on varaa ammattitiimien pyörittämiseen. Eikä tule löytymään, turha sellaisesta on haaveilla Suomen kokoisessa maassa.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4727
Sijainti
Event horizon
Kiinnostus voisi olla kovempaa jos tarvittava kalusto olisi halvempaa, kuten esim. legends ja endurance sekä minit.

AKK kyllä taipuu jos kenttä oikeasti haluaa tuijottaa muuallekin kuin omaan napaansa. Kunnon ponnahduslaudaksi kelpaava merkkiluokka tarvittaisiin, maahantuojan tukikin voisi onnistua paremmin.

Ja SM tason formulaluokkien alasajo on kyllä yksi surkuhupaisimmista tarinoista koskaan.
OpenWheels luokista en oikein osaa sanoa mitään, kun en ole niitä juurikaan seurannut. Toki pari sellaista kunnon SM-sarjaan tarvitaan (eli Fordit ja sit joku siipi-formula). Mielellään sellaisia, joilla ajetaan muuallakin Euroopassa jotta nillä, joilla hinkua maailmalle on, olisi mahdollisuus käyttää samaa kalustoa.

Koppiautoihin tuo FinRace 1400 voisi olla hyvä entry-level luokka eli samaan tapaan kun joskus takavuosina oli Fiudet ja Saabit. Sitten joku Sport2000 tapainen matalaviritteinen "Production Saloon" luokka ja kirsikkana kakun päällä sitten joku NEZ GT/Super Saloon tyylinen vauhtiautojen luokka (joka mahdollisesti olis jaettu kahteen alaluokkaan suorituskyvyn mukaan)

Oleellista on se, että kerran päätetyistä säänöistä pidetään kiinni eikä niitä muutella tämän tästä... Pole Positionin syntilistaan voidaan lisätä se(kin), että säänöt eivät ole olleet samat kaikille. Hietamäen Markun DTM-Audi ei oikein mitenkään päin täyttänyt GT-luokan silloisia sääntöjä, Nurmisen Jarin Fefe ei tosiaankaan ollut Challenge-kuntoinen 2010 kaudella, mutta siitä huolimatta se sai kilpailla heikompitehoisten GT3Cup/Challenge autojen seassa. Tänä vuonna Kuismasen GT-hoppa ei tainnut olla näiden BoP-painojen ja kuristimien osalta 2011 GT3 speksien mukainen eikä tätä renkaanlämmityssotkuakaan voi täysin Kuismasen piikkiin pistää. Tokihan kaikki sääntöihin jätetyt porsaanreiät pitää hyödyntää.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Tuskin kiinnostuksesta jää kiinni. Käytännössä se on raha, mikä uupuu. Ei löydy tarpeeksi tahoja, joilla on varaa ammattitiimien pyörittämiseen. Eikä tule löytymään, turha sellaisesta on haaveilla Suomen kokoisessa maassa.
Jos on kiinnostusta ja kalusto halpaa sekä kilpailu kovaa niin mikä silloin estää osallistumasta?

Asiat voidaan tietysti myös kusta huolella edullisuuden varjolla. BMW extremen ottaminen mukaan SM viikonloppuihin oli kyllä aika surkeaa katsottavaa. Nimimiehet ajavat ikälopuilla amisautoilla jotka niiaavat mutkissa kuin papan vanha Taunus. Kuka sellaista jaksaa katsoa selvinpäin? Sitä näkee perjantai-iltana kylillä tarpeeksi paikallisten "nimimiesten" toimesta.

Koppiautoissa Honda Challengessa oli hieman jo sitä jotain mutta jokin meni siinäkin pieleen.

V1600 on taas hieman turhankin tehotonta kalustoa, ratapäivilläkin näkee näyttävämpää menoa. Kalusto on kyllä siistiä joten se näyttää sentään jotenkin vakavastiotettavalta touhulta. Ehkä lähdöissä pitäisikin olla V2000 tai turboluokka ryydittämässä menoa? Pikkuautot lähtisivät sitten näiden takaa. Se, että ajatetaan kaikkea supertouringista V1600:een samassa lähdössä ei ole mikään ratkaisu.
 

hiacekuski

Member
Liittynyt
8.6.2011
Viestit
11
Mikä vika bemareissa ? Lineuppiin on tunkua, kilpailu kovaa, autot jotensakin järkevän hintaisia ja kulkua tehoihin nähden hyvin. Mielestäni homma toimii.
 

Don Vito

Sekakäyttäjä
Liittynyt
2.3.2000
Viestit
4727
Sijainti
Event horizon
Mikä vika bemareissa ? Lineuppiin on tunkua, kilpailu kovaa, autot jotensakin järkevän hintaisia ja kulkua tehoihin nähden hyvin. Mielestäni homma toimii.
Mm. se, että E36:t alkaa olemaan tuota amis-teinien luokkaa nykyisin. Autojen määrä viivalla on jotakuinkin ainoa positiivinen seikka koko luokassa.
 

speedman

race is in my head
Liittynyt
26.10.2008
Viestit
1291
Mm. se, että E36:t alkaa olemaan tuota amis-teinien luokkaa nykyisin. Autojen määrä viivalla on jotakuinkin ainoa positiivinen seikka koko luokassa.
Amis tai ei, raha se tässäkin ohjaa. Uskon, että moni edes jotenkin rahoissaan oleva tiimi pohtii kahden ei vaihtoehdon välillä:
1. joku uudehko kovakulkuisempi auto ja erittäin tiukka kulubudjetti (ei lainkaan testiä, vähän renkaita, ei varaa mälleihin, teknikaaleihin jne)
2. halpa Bemu ja testaillaan ja kisataan niin paljon kuin vain jaksaa, ja jos laitteet porsii, nauretaan ja laitetaan heti nippuun ja takaisin radalle
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Amis tai ei, raha se tässäkin ohjaa. Uskon, että moni edes jotenkin rahoissaan oleva tiimi pohtii kahden ei vaihtoehdon välillä:
1. joku uudehko kovakulkuisempi auto ja erittäin tiukka kulubudjetti (ei lainkaan testiä, vähän renkaita, ei varaa mälleihin, teknikaaleihin jne)
2. halpa Bemu ja testaillaan ja kisataan niin paljon kuin vain jaksaa, ja jos laitteet porsii, nauretaan ja laitetaan heti nippuun ja takaisin radalle
Endurance on jo keksitty joten miksi ei tehdä samalla kaavalla lyhyitä kisoja. Saisi muitakin autoja viivalle kuin loppuunpoljettuja saksantuontibemareita.

Kisaaminen on varmasti hauskaa vehkeellä kuin vehkeellä, mutta se, että kiinnostaako katsojia, on jo eri asia. Itse en jaksa innostua muusta kuin kolaroinneista noissa bemarikisoissa, ne ei näytä eikä kuulosta SM-tason kilpakalustolta vaan joltain extreme-elämyksiä tuottavan yrittäjän "kilpa"kalustolta.

Sport2000 oli aikanaan loistoveto ja jotain vastaavaa toivoisi nykypäivällekin. Se, että niissä ei niin valtavia tehoja ollut, ei haitannut koska kalustoa oli paljon ja vieläpä ajantasaista kalustoa kisa-autoa muistuttavalla alustalla varustettuna. Joku legendsien tapainen silhuettiluokka isommassa kokoluokassa voisi myös tulla kyseeseen. Niitä voi standardoida sen verran reilusti, että kulujen ei luulisi karkaavan lähellekään mitään GT luokkia.
 

Jari Nuoramo

Member
Liittynyt
7.9.2006
Viestit
8
Sijainti
Vantaa
Minusta tämä finrace on kovinkin lähellä sport2000:sten alkuperäistä ideaa.
Vauhti tullee olemaan samalla tasolla, saman kokoluokan kauppakasseja, tehot samalla tasolla jne. Mitä nyt äänet on varmasti melkolailla vaisummat, ikävä kyllä.
Mielenkiinnolla itse ainakin seuraan ensi vuonna luokan kehitystä. Jospa sitä sitten 2013 itsekin harkitsis tollasta kikotinta.

Mitä bemareihin tulee, niin ensi vuodelle ollaan ainakin uutta alustaa testailemassa, josko sitä "taunusmaisuutta" sais vähän kitkettyä :rolleyes:
 

hiacekuski

Member
Liittynyt
8.6.2011
Viestit
11
Kehtaisin väittää, että suurelle yleisölle noita kisoja on turha yrittää järjestää.

Alaa harrastavat voi saada katsomaan extremebemareita ja legendsejä, mutta suuret kansanjoukot saisi liikkeelle vain jollain F1:llä tai muilla perkeleellistä metakkaa pitävillä vehkeillä, mikä on sula mahdottomuus monestakin syystä nykyaikana.

Eli johtoajatuksena se, että kannattaisi tähdätä vain lineuppien täytenä pitämiseen ja siinä sivussa ajattaisi sellaisia vähemmän suosittuja luokkia, jotka toimivat nuorten sankarien harjoitusalustana kansainvälisiin ympyröihin (Formula-jotain ja vakioautoluokat).
 

Pärre

Well-known member
Liittynyt
15.4.2008
Viestit
3194
Sijainti
Lahti
Eli johtoajatuksena se, että kannattaisi tähdätä vain lineuppien täytenä pitämiseen ja siinä sivussa ajattaisi sellaisia vähemmän suosittuja luokkia, jotka toimivat nuorten sankarien harjoitusalustana kansainvälisiin ympyröihin (Formula-jotain ja vakioautoluokat).
Näin juuri. Tosiasiat on viksua hyväksyä. Velkojien listaa katsoessa ensimmäisenä tuli mieleeni jonkinasteinen megalomania. Pulleat lähtöruudut ovat kaiken a ja o. Jo se itsessään tuo radan varteen ja varikolle kohtuullisen paljon porukkaa. Siis meidän oloissamme ja nykymaailman yleistarjonnallisessa tilanteessa kohtuullisen paljon, ja siihen on tyytyminen. Hyvä niinkin.
 

speedman

race is in my head
Liittynyt
26.10.2008
Viestit
1291
suurelle yleisölle noita kisoja on turha yrittää järjestää.

suuret kansanjoukot saisi liikkeelle vain jollain F1:llä tai muilla perkeleellistä metakkaa pitävillä vehkeillä, mikä on sula mahdottomuus monestakin syystä nykyaikana.

Eli johtoajatuksena se, että kannattaisi tähdätä vain lineuppien täytenä pitämiseen
Kirjoitat asiaa. Aina säännöllisin väliajoin yritetään verrata tilannetta Ruotsiin. Mutta eihän sitä voi verrata lainkaan:
1. Suomessa ei ole autoteollisuutta, Ukia ei kannata laskea
2. Suomi on elänyt n 20 vuotta F1-kännissä ja nyt alkaa pikku hiljaa krapula vaivata

Muistan 90-luvulta, kun yritin hommata sponsseja. Firmoilla oli jotain ihme käsityksiä näkyvyydestä tai sen puutteesta. F1 ja Mikat oli sokeuttaneet markkinointi-ihmiset totaalisesti. Koska ennen Kekeä ei markkinointia oltu muutenkaan kovin laajamittaisesti käytetty moottoriurheilussa ja sitten nämä herrat sekoittivat alan ihmisten käsityskyvin täysin.
Käytännön esimerkkinä: Jos pyysin esim 2000 markkaa (reilu 300 eur), alettiin verrata asioita Mikan kypärän reunassa olevaan Finlandia-vodkan logoon (maksoi muistaakseni n 20 MILJ markkaa tms). Eli miksi ei kannata tehdä 300 euron yhteistyösopimusta, koska sillä ei saa samaa kuin mitä Mikan kypärässä saisi...Ei mitään suhteellisuuden tajua.
Uskon, että ennen kuin nykyinen markkinoinnista päättävä sukupolvi on mennyt eläkkeelle, ei ala tapahtua. Liian vaikeita asioita omaksua.
Toisaalta on ongelma toisellakin puolella: eli asiakkaat (ne paljon parjatut VIP-vieraat) on totutettu viemään jonnekin Monzaan tai Monacoon Mikoja tai Kimejä ihmettelemään. Miten ihmeessä voit mitään edes sinne päin vastaavaa tehdä täällä. Siksi Ruotsalaiset on niin paljon paremmassa asemassa. Niillä ei ole tuollaisia "taakkoja" kannettavanaan.
 

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
Speedmanilla oiva postaus.

Sitä en ymmärrä miksi viimeiset 10 vuotta on yritetty saada etelän porukka tulemaan ratakisoihin landelle, jonneka he eivät kovin hevillä matkusta. (Enkä minä heitä siitä syytä, lähtisitkö itse ajamaan 5 tuntia päästäksesi katsomaan Rata-SM:n tasoista tapahtumaa?)

Miksi ei otettaisi hieman pienempi kohdeyleisö ja markkinoitaisiin niitä kisoja 200 km säteellä radoista? Nimittäin se, että hesalaiset lähtee sankoin joukoin katsomaan ratakisaa Jurvaan tai Kemoraan vaatii sitten jo EM- tai MM-tason kisat -ja se taasen ei tule onnistumaan nykyisillä radoilla.

Pohjoisten ratojen osalla tulisi käyttää paremmin hyväksi sitä faktaa, että Kemora ja Jurva ovat tällä hetkellä pohjoisimmat ratamme. Tampereelta ylöspäin se kohdeyleisö on, ei pääkaupunkiseudulla.

Oulun radalla saattaisi olla tervehdyttävä vaikutus maamme rataskeneen. Kemoralta ja Jurvalta se saattaisi viedä ruottalaiset motoristit, joka toki näkyisi näiden ratojen käyttäjäkunnassa, mutta saataisiin taas Pohjois-Suomi innostumaan rata-autoilusta.
 
Ylös