Ongelma on autoissa eikä radoissa. Renkailla pelleily ja siivistä luokkaa 90% pois niin jopa on taas jännää. Eipähän ole niin kiire varikollekaan heti pienestä osumasta, vaikka joku pieni pleksinpalanen irtoaa, kun se ei ole enää niin tärkeässä roolissa.
Toinen vaihtoehto olisi tehdä F1 radoista pelkkiä syherön ja pitkien suorien yhdistelmiä. Nopeat mutkat, jotka esim. Mika Häkkiselle olivat lausunnoistaan päätelleen kaikkein parasta, haittaavat nykyisellään kilpailemista - tämän kaikki varmasti tietävätkin. Todella nopeat toki toimivat yhä.
Mutta eihän kaikkien ratojen muokkaamisessa tai uusimisessa ole mitään järkeä, kun ratoja on valmiiksi maailma pullollaan. Ja sitten kun sääntöjä taas muutettaisiin, olisivat radat vanhanaikaisia.
Black Leopard sanoi:
Kyllähän monet esim, Tilken teokset ovat todellakin kilpa-ratojen irivkuvia.
Taitaa tämä Tilken haukkuminen olla lähinnä muoti-ilmiö siinä, missä Alonson tai kenen tahansa kuljettajankin. Jos kalenterista ryhdytään poistamaan kisoja niin ei ole kyllä omassa listassani Tilken rata poistumassa ensimmäisenä, toisena saati kolmantena. Lähtökuopissa syvimmällä ovat kyllä sellaiset surkeudet, kuten Barcelona, Nürburgring, Hungaroring ja Indianapolis, jossa kyllä tällä kertaa oli ihan hyvät kekkerit. Siitä toki kiitos kuuluu muutamien nopeiden autojen mokailulle kisan alussa.
Voisin jopa väittää, että ainoastaan Sepang on Tilken ainoa täysi floppi. Bahrain nyt on myös vähän tylsä, mutta on siinä sentään yksi ilmeisen haastava mutka. Mutta ovatko vanhat legendat kuten Monza tai Silverstone muka jostain kohdalta parempia kuin Tilken teokset - ja miksi? Ei niissä ole todellisuudessa muuta parempaa nykyformuloiden aikakaudella kuin se legendaarisuus.
Koska kaikkia ratoja ei ole mielestäni järkeä vaihtaa, on muutoksen alettava autoista, ei radoista. Ferrarin johdossa tämä on ainakin jo tajuttu. Toivottavasti saavat tahtonsa läpi.