Tähän liittyenhän IL onnistui kirjoittamaan:
Tämä aiheuttaa ns. venturi-efektin (nimi ilmiön keksijän, italialaisen tiedemiehen Giovanni Venturin mukaan), joka saa saa näin suuremman ilmamassan liikkeelle ja parantaa moottorin työntöä sekä hyötysuhdetta.
No niin ja taas on pastat ja pullat sekaisin...
Tossa syy miksi etusiipi viistää asfalttia ja muut tallit ihmettelee, miten Red Bull saa etusiiven taipumaan vaikka oikeasti koko auto taipuu. Newey on nero!
En nyt käyttäis sanaa, että "koko auto taipuu". Auto vai kallistua ja sen kulma voi muuttua, mutta ei se ainakaan taivu...
Jo viime kaudellahan oli puhe, että RB pystyy säätään auton ajokorkeutta, jollon aika-ajoissa kevyenä auto oli lähellä maata, mutta ei kisan alussa kuitenkaan painavana ottanut maahan kiinni. Tämähän on luultavasti kehitystyön tulos sillä saralla. (en sano, että tämä toimisi samoin, mutta johdannainen kenties samasta ideasta...)
Samoin kuin Renun moottorin "paukkusysteemi" on kehitystyön tulos RB:n henkiin herättämän ahdetun diffun puolella.
Samalla kun RB on tehnyt kaksi näinkin merkittävää uudistusta, niin esim. Ferrari ei ole saanut mitään aikaseksi ja Mäkkäri on tehnyt F-putkea sekä notkoponttooneita. Mäkkärin uudistukset toki ovat olleet toimivia ainakin jossain määrin...
Jos katsotaan taakse päin, niin RB:llä on vuoden tai kahden etumatka auton korkeuden ja kohtauskulman hallinnassa sekä pakokaasujen hallinnassa. Kiire on kova muilla...