kouvotsvoni
Banjottu
Nopeammalta sentäs näyttää kuin Toyota, mutta siihen nuo hyvät puolet jäävätkin.. Katsoo sitten ovatko kaikki näkevät väärässä ja Coulthard ajaa mestariksi
No sit kun slicksit tulee takas ja aeroo karsitaan niin varmaan muutoksiakin tulee...Device sanoi:Harmin paikka että nämä autot eivät muutu enään minnekkään. Hyvä kun tuotakaan erottaa viimevuoden autosta.
Saas nähdä joko kohta on Red Bulleissakin.Ronttu sanoi:Juu,yks otti käyttöön niin nyt se on kaikilla, samoin ne perkeleen hienot pölykapselit.
Törmäys testit pakottavat ponttoonit tuohon muotoon. Alhaalta ponttooni on kapeampi, koska säännöt sallivat heikomman suojan. Ihanne ponttooni (ilman sitä koskevia sääntöjä) olisi paljon matalampi ja pienempi.Banaani sanoi:Saas nähdä joko kohta on Red Bulleissakin.
Lienen puusilmä mutta nyt vasta kiinnitin erityisemmin huomiota minkälainen on nykyformuloiden sivuponttoonitrendi, tästä varsinkin näkee hyvin:
Kyllä on melkosen pyöreää. Melko kauheaa muotoilua, mutta minkäs teet... :yuck:
Leo sanoi:Törmäys testit pakottavat ponttoonit tuohon muotoon. Alhaalta ponttooni on kapeampi, koska säännöt sallivat heikomman suojan. Ihanne ponttooni (ilman sitä koskevia sääntöjä) olisi paljon matalampi ja pienempi.
Paskapuhetta. Sekä keulakartiolle että auton takaosalle on tietyt määräykset siitä, kuinka paljon törmäysenergiaa niiden tulee kyetä absorboimaan ja suorassa osumassa niiden merkitys on hyvinkin suuri.Misa1 sanoi:Mitä siihen turvallisuuteen tulee, niin sehän on se monokokki joka sen turvallisuuden luo ja jonka pitää kestää ne tietyt törmäystestit. Tuo ulkokuori ei ole millään tavalla suojaamassa kuljettajaa. Nehän on pelkät katteet jotka saa pois ja alta löytyy lähinnä kasa sellaista "irto roinaa".
No jopas käytetään tiukkaa asennetta? Toki kaikki osat ovat rakennettu siten, että niiden täytyy kestää tietyt vaatimukset. Ehkä sanoin itse hieman väärin asian. Mutta väitätkö että nykymuotoiset autot ovat siksi esim. keulalta tuon muotoisia tai niiden ponttoonien osalta? Se on paskapuhetta.Bobakki sanoi:Paskapuhetta. Sekä keulakartiolle että auton takaosalle on tietyt määräykset siitä, kuinka paljon törmäysenergiaa niiden tulee kyetä absorboimaan ja suorassa osumassa niiden merkitys on hyvinkin suuri.
Jos muotoilet asian "ulkokuori ei ole millään tavalla suojaamassa kuljettajaa" niin se on jotain muuta kuin hieman väärinMisa1 sanoi:No jopas käytetään tiukkaa asennetta? Toki kaikki osat ovat rakennettu siten, että niiden täytyy kestää tietyt vaatimukset. Ehkä sanoin itse hieman väärin asian. Mutta väitätkö että nykymuotoiset autot ovat siksi esim. keulalta tuon muotoisia tai niiden ponttoonien osalta? Se on paskapuhetta.
MItä sä hörhö täällä sekoilet?Bobakki sanoi:Jos muotoilet asian "ulkokuori ei ole millään tavalla suojaamassa kuljettajaa" niin se on jotain muuta kuin hieman väärin
Ja turvallisuus on vaikuttanut sekä keulan että jollen nyt ihan väärin muista myös sivuponttoonien muotoon. Ihan täyttä sattumaa se ei kuitenkaan ole, että kuski istuu nykyisin niiden välissä.
Äläs nyt puhu puppua. Tuo Coca-Cola vyötärö taitaa olla vanhempaa perua kuin formulastara itse... Itse muistan termin "Coca-cola vyötärö" jo TAG Porsche ajoilta ja miksihän se Ferrari kokeili jo ajat sitten "tuplapohjaa" huonolla menestyksellä?formulastara sanoi:No höpö höpö. Ei se suojaus siitä ponttoonin leveydestä ole kiinni. Kaikkea sitä kuuleekin. Kyllä tuossa ihan ne aerodynaamiset seikat painavat, jotka ovat kaventaneet ponttooneita alaosastaan. Tämän trendinhän pisti pystyyn eräs Nic Tombazis vuoden 2003 Ferrarillaan. Lanseeraten sitä ennen vallankumouksellisen coca-colavyötärön edellisen kauden autossa.
Ennen -03 ei kukaan tajunnut alaosan virtauksista hevon paskaakaan.
ja tässä kuvia väitteiden tueksi.
Ensimmäinen "aito" coca-colavyötärö(F2002):
[[/IMG]
Missä mun tarkalleen ottaen tulisi sekoilla, jotta olisit tyytyväinen? :doubtful:Moe Szyslak sanoi:MItä sä hörhö täällä sekoilet?
Joka puolella.:ahem:Bobakki sanoi:Missä mun tarkalleen ottaen tulisi sekoilla, jotta olisit tyytyväinen? :doubtful:
Horner ei kyllä oikein mahdu tohon pappakategoriaan, kun taitaa olla 73-syntyneenä nuorin F1-tallipäällikkö... Tiedä sitten miten tuo koppiauto tiimin johtaminen formuloista eroaisi, mutta kyllähän Arden varsin hyvin pärjäsi Hornerin johtamana monopostoissakin.Yuri Borzenokóv sanoi:Horner sopisi paremmin koppiautoliigaan tallipäälliköksi. Siellä papat jyrää pojat, F1:ssä menee toisin päin.
Eikö edes ylöspäin?Misa1 sanoi:Se monokokkihan on sellanen pillerinmuotoinen, noin suurinpiirtein, ei siinä mitään ulkopuolisia kaaria tms ole jonka takia pitäisi muotoilla autoista tuon muotoisia mitä ne nyt ovat.