Red Bull RB4

Bobakki

@f1hog
Sijainti
En oo mistään kotosin
Itse aiheeseen liittyen viime kauden RB3 ei ollut nopeudeltaan mitenkään surkea kötöstys, vaan ongelmana oli onneton luotettavuus. Potentiaalia oli joka tapauksessa nähtyä enempäänkin, joten en pitäisi maltillista viilailua välttämättä huonona ratkaisuna sikäli kun tämä versio kestää maaliin asti.

"Horner ei kyllä oikein mahdu tohon pappakategoriaan"

En minä sitä meinannutkaan, vaan fetissiä yli-ikäisiin jäähdyttelijöihin kuljettajien hankinnassa. Tosin voihan se olla että limsamies itse saunassa nämä on testannut ja valinnut Hornerin puolesta, mutta kuitenkin...

Hamsterilta tulee kyllä ihmeellisiä kehuja nyt.. Vedäs takaisin ennen kuin joku lukee nuo ja luulee, ettei tuo ole vain ironiaa.

Zep

Well-known member
Sijainti
Veteli
Bobakki sanoi:
Itse aiheeseen liittyen viime kauden RB3 ei ollut nopeudeltaan mitenkään surkea kötöstys, vaan ongelmana oli onneton luotettavuus.
Ja eikös se tiedetty jo siinä vaiheessa, kun Newey talliin tuli. Ei se nopeus ole ongelma, vaan...

Noh, toivottavasti tällä kertaa paremmin.

Bobakki

@f1hog
Sijainti
En oo mistään kotosin
Zep sanoi:
Ja eikös se tiedetty jo siinä vaiheessa, kun Newey talliin tuli. Ei se nopeus ole ongelma, vaan...
Näinhän se Neweyn kanssa on tupannut liki aina menemään ja siksi minä en välttämättä näkisi pientä malttia huonona asiana. Jos talli aikoo vahvuuksillaan pelata, niin nykyisellä kuskikaksikolla luotettavuutta kannattaa suosia vähän nopeuden kustannuksellakin. Jos tänä vuonna eivät vaikka tappelisikaan puolta kautta itsestään aukeilevan bensiiniluukun kanssa.
Hamsterilta tulee kyllä ihmeellisiä kehuja nyt.. Vedäs takaisin ennen kuin joku lukee nuo ja luulee, ettei tuo ole vain ironiaa.
Mulle nyt vaan on tärkeää olla aina eri mieltä kuin kaikki muut.

Toni_V

Well-known member
Bobakki sanoi:
Näinhän se Neweyn kanssa on tupannut liki aina menemään ja siksi minä en välttämättä näkisi pientä malttia huonona asiana. Jos talli aikoo vahvuuksillaan pelata, niin nykyisellä kuskikaksikolla luotettavuutta kannattaa suosia vähän nopeuden kustannuksellakin. Jos tänä vuonna eivät vaikka tappelisikaan puolta kautta itsestään aukeilevan bensiiniluukun kanssa.
Neweyn ja RB:n ongelmista jossain kertoiltiin että syynä oli pitkälti se että Newey suunnitteli aerodynamiikaltaan liian kompaktin auton. Mekaniikka piti sitten saada ympättyä RB:n resulsseille liian pieneen tilaan ja siitä virheherkkyys. Ainakin kuulosti ihan hyvältä selitykseltä.

Bobakki

@f1hog
Sijainti
En oo mistään kotosin
Toni_V sanoi:
Neweyn ja RB:n ongelmista jossain kertoiltiin että syynä oli pitkälti se että Newey suunnitteli aerodynamiikaltaan liian kompaktin auton. Mekaniikka piti sitten saada ympättyä RB:n resulsseille liian pieneen tilaan ja siitä virheherkkyys. Ainakin kuulosti ihan hyvältä selitykseltä.
Se on resurssi :)

Newey kertoi nyt RB4:n esittelyssä, että auton tekniset ongelmat eivät liittyneet niinkään noihin aerodynamiikan koviin tavoitteisiin vaan siihen, että RB3 oli tekniikaltaan huomattavasti monimutkaisempi kuin aiemmat Milton Keynesin tehtaalta valmistuneet autot. RB4 on evoluutio samasta teemasta, joten sen pitäisi olla helpommin selvitettävissä edellisvuoden virheistä opituilla tiedoilla.

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
Bobakki sanoi:
Itse aiheeseen liittyen viime kauden RB3 ei ollut nopeudeltaan mitenkään surkea kötöstys, vaan ongelmana oli onneton luotettavuus. Potentiaalia oli joka tapauksessa nähtyä enempäänkin, joten en pitäisi maltillista viilailua välttämättä huonona ratkaisuna sikäli kun tämä versio kestää maaliin asti.
Eihän se ollut huonoa se vauhti. Luotettavuus punahärän talleilla sarjan heikoimmat.. Helposti olisi Williams jäänyt taakse, eikä kauaksi oltaisi jääty Renaultistakaan, jos autot olisivat kasassa pysyneet ruutulipulle.

NiPzyyZ

Well-known member
On muuten hauska huomata miten vuodesta toiseen porukka huomaa auton ulkonäöstä sen nopeuden. Parasta siinä on se kuinka vituilleen "tieto" yleensä menee, ja mikä olisikaan parempi esimerkki tästä kuin mp4-21 ja mp4-22 arviot formulastaralta. :D

Banaani

In stereo where available
Sijainti
Manse
NiPzyyZ sanoi:
On muuten hauska huomata miten vuodesta toiseen porukka huomaa auton ulkonäöstä sen nopeuden. Parasta siinä on se kuinka vituilleen "tieto" yleensä menee, ja mikä olisikaan parempi esimerkki tästä kuin mp4-21 ja mp4-22 arviot formulastaralta. :D
Jep. Jos foorumi sais päättää niin Bemu olis jo mestari.

formulastara

Well-known member
Sijainti
hki finland
Vice sanoi:
Ihan hyvältä paketilta tämänkin vuoden RB näyttää.

Toivottavasti menestystä tulee :thumbup:
Onko tämä joku kompatoteamus? Peukkua kehiin samalle autolle, mikä viimekin vuonna ratoja kierteli? Rukoillaan vaikka päälle vai? Ei voi käsittää nyt kyllä...

formulastara

Well-known member
Sijainti
hki finland
NiPzyyZ sanoi:

A. Tuntuuko sinusta, että olet liian laiha?

B. Meneekö viereinen kassajono nopeammin?

C. Onko matto rullalla?

Eipä hätää!

A. Syö vähän enemmän!

B. Vaihda kassajonoa!

C. Suorista matto hallitulla jalkaliikkeellä!

Mangelo

Well-known member
Hyvännäköinen, mutta he olisivat tarvinneet tuon jo viime kaudella.

Auton väritys ja kuskit sen sijaan ovat rumia.

NiPzyyZ

Well-known member
formulastara sanoi:
Mikäli renkaista ei tule yllätystekijää, ei Alonsolla ole mahdollisuuksia edes osakilpailuvoittoihin. Paitsi ehkä siksi, että Renaultin kuskit ovat vielä kysymysmerkki, loistava autohan sieltä on tulossa kyllä.
;)

JPP

as Quo as possible
Sijainti
lappeen Ranta
Zaikom sanoi:
Hyvännäköinen, mutta he olisivat tarvinneet tuon jo viime kaudella.

Auton väritys ja kuskit sen sijaan ovat rumia.
Ei ole kiinnitetty riittävästi huomiota leukaseudun ilmavirtauksiin. Kyllä tulee ikävä vanhoja selkeälinjaisempia aikoja, nykyään on tommosia kaikennäköisiä härpäkkeitä.

Leo

User
Sijainti
No höpö höpö. Ei se suojaus siitä ponttoonin leveydestä ole kiinni. Kaikkea sitä kuuleekin. Kyllä tuossa ihan ne aerodynaamiset seikat painavat, jotka ovat kaventaneet ponttooneita alaosastaan.

Aerodynaamiset seikat tietysti, mutta autojen on samalla läpäistävä testit jossa esim 780 kg:n levy tulee 10 m/s nopeudella kylkeen. Yläosaa on voitava vahvistaa jos halutaan alaosaa kaventaa. Ja mitä ponttoonien kokoon tulee, ennen vuosien 1992 ja 1995 muutoksia törmäystesteihin, olivat ponttoonit yleisesti pienempiä. (kuva 1990)

Banaani

In stereo where available
Sijainti
Manse
Leyton Housessa on kyllä järkyt värit mutta silti se vaan on jollain perverssillä tavalla mun silmään komea.

formulastara

Well-known member
Sijainti
hki finland
Banaani sanoi:
Leyton Housessa on kyllä järkyt värit mutta silti se vaan on jollain perverssillä tavalla mun silmään komea.
Neweyn ehdottomia helmiä. Unohdetaan kaikki muu politikointi nyt vähäksi aikaa.