kouvotsvoni
Banjottu
Newey oli parhaimmillaan 10 vuotta sitten, mutta kyllä nyt tuntuu aika ajaneen hänen ohitseen.. Jos jostain kumman syystä tuolla pystytään voittoihin, tai edes säännöllisiin palkintopalleihin, niin kummastelen suuresti.
Red Bullilla erikoista aerodynamiikkaa
Red Bullin F1-tallin uudessa RB4-autossa nähtiin erikoinen moottorinkate Barcelonan talvitestien avauspäivänä perjantaina.
Moottorinkate jatkuu taaksepäin erittäin pitkälle, aina takasiiven etureunaan asti.
JOs he sitä aikovat kaudella käyttää, uskon, että siihen jotain tulee. Nyt on vasta testit menossa! :alppu:Jeeves sanoi:Se mikä minun mielestäni tuossa RB:n moottorikatteessa on ihmeellisintä, on se etteivät hyödynnä sitä ylimääräisenä mainostilana. Maalaisivat vaikka isomman "Red Bullin" siihen.
Näin maalikkona sitä kyllä heti ajattelee noiden ongelmien nopeiden ja keskinopeiden mutkien kanssa tulevan juuri tuosta hitonmoisesta purjeesta. Eikös sitä voisi kuvitella loivaa mutkaa kovaa vauhtia ajaessa selkäevään kohdistuvan ilmavirran vääntävän autoa sivulle? Tai aivan erityisesti kääntävän perää pois alta? HUOM: Täyttä mutua.F1-online sanoi:Mark Webberin mukaan Red Bull Racingin uusi RB4 on nopeampi ja luotettavampi kuin viime kauden auto, mutta ongelmia on vielä keskinopeissa ja nopeissa mutkissa.
Webber uskoo tallin kuitenkin korjaavan ongelmat, joita on esiintynyt.
- Olemme melko lähekkäin muutamien tallien kanssa tällä hetkellä. Meidän täytyy yhä työskennellä ongelmien kanssa, joita meillä on tällä hetkellä eli meidän on saatava auto balanssiin nopeissa ja keskinopeissa mutkissa, Webber sanoi
- Autoa ei ole vaikea ajaa - se ei ole yhtään hassumpi. Se on ehdottomasti parempi kuin viime vuoden auto.
Vois sen ajatella noinkin.Troy McLure sanoi:Näin maalikkona sitä kyllä heti ajattelee noiden ongelmien nopeiden ja keskinopeiden mutkien kanssa tulevan juuri tuosta hitonmoisesta purjeesta. Eikös sitä voisi kuvitella loivaa mutkaa kovaa vauhtia ajaessa selkäevään kohdistuvan ilmavirran vääntävän autoa sivulle? Tai aivan erityisesti kääntävän perää pois alta? HUOM: Täyttä mutua.
Niin kai se on. Kumminkaan en oikein pääse siitä ajatusmallista eroon, että tuolla evällä ei liene paljoa muuta kuin haitallista vaikutusta eritoten nopeisiin mutkiin. Ainahan sitä ei täysin tyynellä kelillä ajella ja silloin voisi hyvin uskoa evän aiheuttavan levottomuutta auton peräpäähän. Tuollaisen auton ehkä mieluummin säätäisi aliohjaavaksi, sillä mikäli sivutuuli purjeeseen tarttuu oikein yliohjaavalla setupilla, niin varmasti heittää perän menosuuntaan suht sähäkästi.Oberfeldwebel sanoi:Mutta pitää muistaa kai se, että jos ei ole tuulta, ei mikään ilmavirta mene autoa päin, vaan auto ilmaapäin. Ja se ilma minkä auto puhkoo tulennee suht suoraan autoa kohti. (siis joka ajan hetkellä se tulee suoraan kohti auton kohdalla)
Olettaen, että tuuli tulee sisäkaarteen puolelta, ilmeisesti?Troy McLure sanoi:Tuollaisen auton ehkä mieluummin säätäisi aliohjaavaksi, sillä mikäli sivutuuli purjeeseen tarttuu oikein yliohjaavalla setupilla, niin varmasti heittää perän menosuuntaan suht sähäkästi.
Sekin vielä... Tässä alkaa olla muuttujia yhtälössä nyt sen verran, että parempi kun pidän turpani kiinni koko siivestä.WebSlave sanoi:Olettaen, että tuuli tulee sisäkaarteen puolelta, ilmeisesti?
...tai sitten meneillään ihan hyvä keskustelu johon useampi ottaa asiallisesti osaa omillakin näkemyksillään. Näin saadaan paremmin kokonaiskuvaa/mutua tuosta "purjeesta"Troy McLure sanoi:Sekin vielä... Tässä alkaa olla muuttujia yhtälössä nyt sen verran, että parempi kun pidän turpani kiinni koko siivestä.
Miksiköhän ylipäätään tarvitaan tuollaista ilmanvakaajaa takaosaan. Kyllähän auto saadaan balanssiin jatkamatta moottorikatetta suipposiiveksi ihan vain etu- ja takasiipien sopivilla säädöillä. Vielä tämänvuotisten sääntöjen mahdollistamat härpäkkeet tietenkin sotkevat nämä ilmavirrat melkoisiksi, mutta vähän tässä tulee mieleen Newey:n hakevan nopeita pakkoratkaisuja parempaa odotellessa.Cmoney sanoi:...tai sitten meneillään ihan hyvä keskustelu johon useampi ottaa asiallisesti osaa omillakin näkemyksillään. Näin saadaan paremmin kokonaiskuvaa/mutua tuosta "purjeesta"