On se. Vaihteistomurheet johtuivat osin myös hydrauliikkaongelmista, jotka olivat auton toinen murheenkryyni.Moe Szyslak sanoi:Onko Red Bullin vaihdelaatikko oma tekele?
Ainakaan viime kaudellahan tuo ei kestänyt kuin pappa-tunskan tehot.
No jep, kyllähän siinä pikkunen kaari on oltava pollaa suojaamassa.Otto Hokkanen sanoi:Eikö edes ylöspäin?
En sitten tiedä miten Willisin paluu Neweyn kumppaniksi tulee vaikuttamaan RB:n kilpailukykyyn? Juuri hänen ja Renaultin kanssa työskentely Williams aikoina tuotti suhteellisen hyviä tuloksia.Turun Sanomat, Jerez
HEIKKI KULTA
Red Bull sijoittui viime vuonna tallisarjassa viidenneksi. Uusi auto on pitkälti samaa kehityslinjaa viime vuoden RB03:n kanssa.
- Luotettavuus oli pahin puutteemme. Pystyimme hyviin tuloksiin väläyksittäin, mutta tasaisuus puuttui. Se ei ollut autoprojektin vika, vaan puhtaasti insinöörityöstä johtuva ongelma, koska teimme moottorisopimuksen Renaultin kanssa niin myöhään, tekninen ylijohtaja Adrian Newey selvitti.
- Nyt olemme kehittäneet autoa niin, että pystymme parhaaseen suorituskykyyn tasaisesti koko kauden.
Neweyn rinnalla tuota insinöörityötä johtaa nyt Geoff Willis, huippusuunnittelija, jonka kanssa hän työskenteli jo aikanaan Williamsilla. Willis ymmärtää Neweyn ajatusmaailmaa huomattavasti paremmin kuin Mark Smith viime kauden alussa.
No itse asiassa jos tarkkoja ollaan, niin ulkokuori on se kate mikä muodostaa ne ponttoonit noin niinku ulkonäöllisesti. Mitä lie muovi/lasikuitu viritelmiä ne nykypäivänä ovatkaan, niin ne eivät todellakaan ole suojaamassa kuljettajaa millään muotoa. Alta löytyy tietty turvakaarta joka tuo sitä lisä suojaa.Bobakki sanoi:Jos muotoilet asian "ulkokuori ei ole millään tavalla suojaamassa kuljettajaa" niin se on jotain muuta kuin hieman väärin
Ja turvallisuus on vaikuttanut sekä keulan että jollen nyt ihan väärin muista myös sivuponttoonien muotoon. Ihan täyttä sattumaa se ei kuitenkaan ole, että kuski istuu nykyisin niiden välissä.
Edit: lisätääs nyt vielä, että sivutörmäystesti suoritetaan 30 sentin korkeudella referenssitasosta (auton pohja), eli ei Leo missään nimessä väärillä jäljillä ole.
:eek!:Bobakki sanoi:Se on resurssi
Itse luin kanssa tuon mutta tulkitsin sen niin että aerodynamiikka olisi voinut ollut ainakin osin taustalla. Eli tiukempi aerodynamiikka -> kompaktimpi auto -> monimutkaisempi auto -> ongelmat monimutkaisuudesta. Tosin kukas sitä tietää mitä kaikkea on taustalla ollut ja mitä sanotaan ulospäin.Newey kertoi nyt RB4:n esittelyssä, että auton tekniset ongelmat eivät liittyneet niinkään noihin aerodynamiikan koviin tavoitteisiin vaan siihen, että RB3 oli tekniikaltaan huomattavasti monimutkaisempi kuin aiemmat Milton Keynesin tehtaalta valmistuneet autot. RB4 on evoluutio samasta teemasta, joten sen pitäisi olla helpommin selvitettävissä edellisvuoden virheistä opituilla tiedoilla.
Epäilisin ulkokuoren olevan hiilikuitua. Lasikuituhan oli suosittua veneiden matskua tuossa seiskytluvulla.Misa1 sanoi:No itse asiassa jos tarkkoja ollaan, niin ulkokuori on se kate mikä muodostaa ne ponttoonit noin niinku ulkonäöllisesti. Mitä lie muovi/lasikuitu viritelmiä ne nykypäivänä ovatkaan, niin ne eivät todellakaan ole suojaamassa kuljettajaa millään muotoa.
Tuossahan on tarkoituksena vähentää auton sivuttaisliirausta mutkista lähdettäessä. Vaikutus on tietysti suurimmillaan nopeissa mutkissa. Tuulisella säällä kyllä ihan mahdoton viritys. Tyynellä saattaa jopa toimia, ellei häiritse liikaa virtauksia takasiivelle.CamoN sanoi:Mitäs asiantuntijat ovat mieltä, onko tuon tarkoituksena mikään muu kuin tarjota takasiivelle puhtaampia virtauksia?
Kuinkahan mahtaisi käydä tuulisimmilla paikoilla esim. Bahrainissa. Voisi olla aikamoinen "happipaikka" kun reippaampi sivuttainen tuulenpuuska ottaa tuohon purjeeseen kiinni kesken mutkan.
Ois kiva nähdä miten tuo reagoisi voimakkaisiin sivutuuliin:thumbup:FO110K sanoi:RedBull testaa uutta moottorikatetta, aikas mielenkiintoinen viritys, näyttää nopeelta!
:thumbup: :thumbup: :thumbup:
näyttää siltä että redbull käyttää ritsaa startteihin :alppu:FO110K sanoi:RedBull testaa uutta moottorikatetta, aikas mielenkiintoinen viritys, näyttää nopeelta!
:thumbup: :thumbup: :thumbup:
Auts, se olisi takasiiven menoa seFernando Alonso Diaz sanoi:näyttää siltä että redbull käyttää ritsaa startteihin :alppu: