pendellstock
Well-known member
- Liittynyt
- 19.11.2007
- Viestit
- 2099
Kuluttajatuotteilla sanotaan olevan tietty elinkaari, jonka aikana ne nousevat parhimmillaan toimialallaan kukoistukseen, mutta hiipuvat väkisinkin jossain vaiheessa. Kukaan ei kestä absoluuttisella huipulla ikuisuutta. Valtakausien pituudet vain vaihtelevat. Onko tämä sama sovellettavissa Red Bulliin?
Siinä missä Mercedes ja Williams kuuluivat kauden 2014 menestyjiin, takavuosien hirmuhallitsija Red Bull Renault taantui vaikka ylsikin valmistajien pisteissä toiseksi kauden 2014 päätteeksi niukasti ennen Williamsia. Nuori, 4-kertainen maailmanmestari Sebastian Vettel jättää tallin kaudeksi 2015 hävittyään tallikaverilleen Ricciardolle pisteissä. Objektiivisestikin todeten voitiin nähdä, ettei RB auto istunut Vettelin käsiin kovin hyvin vaikka juuri aiemmin tuolla kombinaatiolla oli suorastaan dominoitu moottoriratoja vuosia putkeen. Mukanaan Vettel vie eittämättä osaavaa henkilökuntaa pois tallista, toisaalta Ricciardon debyyttikausi tallissa sujui kerrassaan upeasti, eritoten huomioonottaen Renaultin moottorin tehossa antaman tasoituksen Mersun myllyille: Renaultin mahdollisesti kuroessa etumatkaan Mercedeksen moottoriin kiinni talven aikana, on, tähtien osuessa kohdalleen, realistiset mahdollisuudet odottaa Red Bullilta kärkivauhtia heti kauden alkaessa.
Mutta mitä tuleman pitää kaudella 2015? Vaihtuuko valta Mersujen jäätävästä ylivoimasta takaisin energiajuomajätin hoteisiin nuoren Ricciardon ja venäläisen tallikaverinsa toimesta Renaultin kehitystyön myötä (aeropuolellahan RB:n on yleisesti nähty toimivan edelleen hyvin) vai jatkuuko 2010-luvun ehdoton menestystarina hiipumistaan mestari-Vettelin jättäessä uppoavan laivan?
Tässä on mielestäni käsissä todellinen Musta Pekka tai Jokeri-kortti rohkeille vedonlyöjille: All in, kaikki tai ei mitään. voi tietysti olla se kolmaskin skenaario eli jumiutuminen tallien keskisarjaan.
Siinä missä Mercedes ja Williams kuuluivat kauden 2014 menestyjiin, takavuosien hirmuhallitsija Red Bull Renault taantui vaikka ylsikin valmistajien pisteissä toiseksi kauden 2014 päätteeksi niukasti ennen Williamsia. Nuori, 4-kertainen maailmanmestari Sebastian Vettel jättää tallin kaudeksi 2015 hävittyään tallikaverilleen Ricciardolle pisteissä. Objektiivisestikin todeten voitiin nähdä, ettei RB auto istunut Vettelin käsiin kovin hyvin vaikka juuri aiemmin tuolla kombinaatiolla oli suorastaan dominoitu moottoriratoja vuosia putkeen. Mukanaan Vettel vie eittämättä osaavaa henkilökuntaa pois tallista, toisaalta Ricciardon debyyttikausi tallissa sujui kerrassaan upeasti, eritoten huomioonottaen Renaultin moottorin tehossa antaman tasoituksen Mersun myllyille: Renaultin mahdollisesti kuroessa etumatkaan Mercedeksen moottoriin kiinni talven aikana, on, tähtien osuessa kohdalleen, realistiset mahdollisuudet odottaa Red Bullilta kärkivauhtia heti kauden alkaessa.
Mutta mitä tuleman pitää kaudella 2015? Vaihtuuko valta Mersujen jäätävästä ylivoimasta takaisin energiajuomajätin hoteisiin nuoren Ricciardon ja venäläisen tallikaverinsa toimesta Renaultin kehitystyön myötä (aeropuolellahan RB:n on yleisesti nähty toimivan edelleen hyvin) vai jatkuuko 2010-luvun ehdoton menestystarina hiipumistaan mestari-Vettelin jättäessä uppoavan laivan?
Tässä on mielestäni käsissä todellinen Musta Pekka tai Jokeri-kortti rohkeille vedonlyöjille: All in, kaikki tai ei mitään. voi tietysti olla se kolmaskin skenaario eli jumiutuminen tallien keskisarjaan.