Redbull kart fight

  • Viestiketjun aloittaja DW
  • Aloituspäivämäärä
Status
Ei avoinna uusille viesteille.

DSQ

Elossa
Liittynyt
5.11.2012
Viestit
5377
Sijainti
Huumorin tuolla puolen
Hyvin, hyvin erikoista. Silver Club -kilpailuissa annetaan erittäin harvoin rangaistuksia ajotaparikkeistä, mutta nyt sitten...

Tämänkertainen olkoon ensimmäinen ja viimeinen Red Bull Kart Fightin Suomen-finaali, jonka järjestelyt lankeavat KIC:n kontolle.
 

Slug

Well-known member
Liittynyt
10.3.2010
Viestit
1251
Hyvin, hyvin erikoista. Silver Club -kilpailuissa annetaan erittäin harvoin rangaistuksia ajotaparikkeistä, mutta nyt sitten...

Tämänkertainen olkoon ensimmäinen ja viimeinen Red Bull Kart Fightin Suomen-finaali, jonka järjestelyt lankeavat KIC:n kontolle.
Eipä ole taidettu mainita, mutta päätuomroinninhan hoiti aivan muu taho kun kic.
Kic:n henkilökunta hoiti autot, eli käynnistämisen ja työntämisen pilttuisiin + tekniset asiat.
Radalla oli mielestäni neljä(?) ratatuomaria jotka hoiti pääasiallisen tuomaroinnin ja loppupisteet. Taisi pari olla vielä varikollakin?

Omasta ajosta sen verran että oli todella hyvä päivä (mulla, sääkin oli mahtava). Enkä osunut legopalikoihin kun ainoastaan kerran tai pari hipasemalla. Hyödynsin toki muiden siirtämien palikoiden edun. Rata tuntuikin muuttuvan lähes joka kierroksella, ja olikin todella haastavaa ajoittaa jarrutukset, kääntämiset ja kiihdyttämiset eri kohtiin samassa mutkassa kun koskaan ei tiennyt että onko palikat nyt kohdallaan, kymmenen senttiä vai puoli metriä sivussa.

Radan pituuden määritti luutavasti palikoiden rajattu määrä, luulen että käytössä oli kic:n kaikki palikat, ja tuon sillä sai aikaan. Mielestäni rata oli joka tapauksessa hauska ja haastava ajaa. Jopa yllättävän nopea. Katsojille vauhti ei tietenkään näyttänyt kummoiselta kun vieressä vedettiin kahtasataa.

Ja niin. Tämä ei ole nyt 'voittajan on helppo hymyillä' kommentti, vaan yritän järkeillä pienessä päässäni että mitä helvettiä oikeen tapahtui.
 

WoPe

KKWCS Driver
Liittynyt
11.3.2003
Viestit
1573
Sijainti
Vantaa
Niin ken tietää kuka sen päätöksen oikeasti teki, kun radioyhteys oli heillä, tuntui vaan että ku penalti annettii ja jotain siihen liittyen kysy niin sanat oli tungettu suuhun, tai eka tehty se lähtöjärjestys ja sit penaltit, muutenkin outoa miten mut vaihettiin nybergin kanssa mutta esa piti kakkospaikan, olis nyt luullu jos esakin sai penaltia että mä olisin toka ja se kolmas..=)

prefinal: 1.mika 2.esa 3.peter, finaali: 1.peter 2.esa 3.mika, onko tuo nyt ees mahdollista kun ottaa tilanteet huomioon, tai sitten olivat viivottimen kanssa mittaamassa että ite työnsin vallia 10cm ja esa vaan 5cm

Ja nimenomaan noihin valleihin hipas jo senki takia välillä koska rata muuttu kokoajan, ei koskaan tienny oliko ne käyny korjaamassa vai ei. Hyvä päivä ois varmaan mullakin ollut..
 
Viimeksi muokattu:

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13806
Taisi olla määräystä sitten ylempää, miten "pelataan peliä". Ilmeisen epämukava paikka kertoilla siinä sit viime tingassa lähtöpaikkoja. Halveksii kuskeja ja lajia.
 

kic

New member
Liittynyt
29.7.2013
Viestit
1
ool rait, hyvä boogie!

Hannu Koivistoinen oli lähettänyt meiliä koskien RBKF kisaa ja pyysi käymään täällä katsomassa mitä kisasta keskustellaan...Laitoin Hannulle seuraavan viestin, siinä on kaikki oleellinen liittyen tähän keskusteluun ja tuomarointiin...

Ja tervehdys Hannu,

kerrotaan tässä taustat sinulle ja muille:

Meidän osuus kilpailun järjestämisestä oli seuraava,
- Ratamateriaalien paikalle tuonti, ja teimme myös rataprofiilin
- Ajokaluston toimittaminen ja sen kunnossapito
- Kilpailussa ajanotto.
Ei muuta.

Kilpailunjohtamisen ja tuomaroinnin hoiti EpUa:n Kari Karhumäki joukkoineen, meillä ei ollut sen kanssa mitään tekemistä. Hoidimme tulospalvelussa vain Karhumäen antamamat sanktiot, jotka olivat, miten sen nyt sanoisi, ei niin linjassa aina. Kun itse seurasin toimintaa, ei hän ilmoittanut kilpailijoille mitään mistä sanktiot tuli ja minkä takia sijoja tiputettiin 1-3 kuljetajasta johtuen.
Sen verran voin sanoa, että itse olisin hoitanut asian eri tavalla.
Esim. toinen ryhmä ajoi treeniä 6½ minuuttia, aika-ajossa ruutulippu heilui 8 sekuntia liian myöhään, yhdessä lähdössä ajettiin yksi kierros liikaa, sinistä lippua ei näytetty kaikille tasapuolisesti etc.

Sitten en oikein ymmärrä mitä tarkoitat tuolla kotiinpäinvedolla...? Me teimme jokaiselle kuljettajalle ne asiat mitä kukin halusi. Kuten kerroin briifingissä, emme ala kenekään kisainsseiksi, mutta teemme säädöt pyyntien perusteella. Muutaama, oliko neljä kuskia, halusi autoon muutoksia. Ja ne tehtiin. Emme siis jättäneet kenellekkään tekemättä mitään mitä pyysivät, jos sillä tarkoitat "kotiinpäin" vetoa.


Ja onhan kuskeissa eroa oppia vetämään laitteella ku laitteella eri radalla. Kattokaapas paljonko naiskuski veti median kisassa, ja verratkaa aikaa. Olis kai riittänyt kisassa kolmanneksi tai neljänneksi kierrosajan perusteella...

Se on vähän sillä lailla, että niillä palikoilla on pelattava mitä on. Tiedän sen itse, ja moni teistäkin tietää sen, että minä sen tiedän. Koko paketti on vaan saatava kasaan sitten finaaliin. Silloin voit olla maailman paras...

Ja on oikein hylkäyksiä tullut väärin perustein myös tännepäin. Ei ole ollut kerhokisat tai SM-karkelot. Ne on tulleet vähän isommissa tapahtumissa, ja kun vielä napsastaa piikkipaikalta, niin tuntuuhan se pahalta.

Itse olen tässä vuosien varrella nähnyt reilut 7600 kartingstarttia, toiminut tuomarina Suomessa ja maailmalla, ollut delegaattina ja oikeastaan kaikkea mahdollista mitä kartingissa on mahdollista tehdä ja nähdä. Yksi lause on kuitenkin jäänyt mieleen, sen sanoi eräs todella menestynyt suomainen kartingkuljettaja: "Karting ei ole ikinä reilua jokaista kohtaan"
Niin se vaan on, vaikka asiat yrittäisit tehdä kuinka hyvin...ja yleensä aina kuitenkin nopein ja paras voittaa.

T. Sami Lappalainen
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Hienoa saada myös KiC:n kannanotto tapahtumiin ihan omalla nimellä kerrottuna, kiitokset Samille tästä :)
 
Viimeksi muokattu:

WoPe

KKWCS Driver
Liittynyt
11.3.2003
Viestit
1573
Sijainti
Vantaa
Mun tulehtumisen syy on yksinkertainen mitä aika moni kilpailija kokee, siksi myös osa tekstistä on rajunruosteista.

Harkat ja aika-ajot, oma autokuskiyhdistelmä tokana, nybergin vastaava kombinaatio -0.400 parempi, tiesin että kisassa se menee menojaan jos en tee ratkasua heti alussa, siksi se voimakas renkaiden lämmittely.

Homma menikin juuri niin kuten pienissä aivonystyröissä sen kuvittelinkin ja peterin perse lipsui ekoilla kierroksilla, siinä tuli vähän tuuppausta perään mun ohituksen jälkeen mutta ilmeisesti peter kuittas sen pienellä virheellä ennen takasuoraa että pääsin sisälle ja takas ohi. Sit ajelinkin vaan maaliin ykkösenä.

Hyvä ajamisen meininki valtaa pään, paalupaikka päätösfinaaliin ja just ennen lähtöä kerrotaan vaan että joudutkin kolmanneks, osuit pari kertaa reunuksiin tossa ku ajelit jajoojajoo. Homma sitä myöten selvä ja maailmanfinaalit saa käytännössä unohtaa, kaiken sen hienon kilpailemisen jälkeen prefinalissa. Naurettavin penalti mitä muistan, ja se mielipide pysyy.

Mutta on näitä nähty kartingissa ennenkin ja nyt eletään sen kanssa, osa tekstistä johtuu tuohtumisesta ja joku voi tuosta yrittää kuvitella mitkä fiilikset on ollu juuri kisan jälkeen. Leikkimielinenhän tää koko setti on jos ruvetaan jotain mittapuuta kattomaan, ja eipä säännötkään olleet kaikille samat, vaan juurikin se mitä nyt sattu joku näkemään.

Panokset oli vaan itävalta, mm, julkut, avajaiset, redbull, mitäs nyt tuosta "tuleehan näitä joka viikko"

Loppuviikon pelailenki Crash team racingia. Siinä ei kukaan tule sanomaan että hipasit reunaa. Olisin vielä sulattanu sen aika-ajoissa jossa sen voi joku laskea radan lyhentämiseksi kun ajetaan eri ryhmissä, kisassa kaikki oli yhtäaikaa.

Mun osalta tää oli tässä, jälkimakuna pettymys, nieleminen vaikeeta.

:alppu:
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13806
Sama kuva kanssa edelleen, että joku tuntui pilaavan ja tuhoavan hyvän kilpailun käsittämättömillä päätöksillä. Sitä mieltä olevia löytyy yleisöstä ja niin kärsineistä, kuin hyötyneistä kuskeista. Ja selkeän autojen arpomisen puuttuminen. Hyvin hämärää.
Tapahtunut mikä tapahtunut.
 

WoPe

KKWCS Driver
Liittynyt
11.3.2003
Viestit
1573
Sijainti
Vantaa
http://www.youtube.com/watch?v=DRA26tDMjrI

Siinä prefinal, minna kuvas vaan siihen saakka kun homma oli selkee, että ajelin vaa maaliin varmasti, rangaistus mulle tuloksena paalupaikan menetys päätösfinaaliin ja kolmannesta ruudusta siihen jossa kävikin sitten epäonnea ja tuo penalti olikin aika ratkasevassa roolissa, mutta sattuuhan näitä, iltatehtävänä jokainen voi vaikka keksii jonkun rankun tosta ajosta. Saadaan ainaki erilaisia kommentteja!
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Mulle tää oli täys farssi jo ennen finaalia. Paha videosta löytää suurempaa rankun arvoista, kun autot hankalasti vallien takana. Slugillekin mielenrauha ja jätän tämän kisan arvostelut nyt taakseni.

Katseet Lavintoon. KKWCS:n kannattaisi ennen torstaita keksiä sen minulta eväämiseen joku syy(ei se tarvitse olla hyväkään), muuten saatan ilmoittautua.
 

RaceFan03

New member
Liittynyt
29.7.2013
Viestit
3
seliseli valivali

En ymmärrä tätä ruikutusta, kuskeille sanottiin että paaluihin ei ajeta. Eikö se silloin ole aika selvää, että jos niihin osuu tulee penaltya. Katsojana voin todeta, että ymmärrän tämän säännön koska rataryhmä ei millään ehtinyt korjata rataa kun letka hajosi. Tämä foorumeilla valittaminen on lapsellista. Ensi vuonna uudestaan ja sillon ei kannata törmätä paaleihin :thumbup:
 

WoPe

KKWCS Driver
Liittynyt
11.3.2003
Viestit
1573
Sijainti
Vantaa
Viiveellä taitaa sitten tulla ne penaltit kun kaikkihan niihin osu joka lähdössä, jään odottelemaan! :D

Tuo oli jo alkujaan ihan naurettava sääntö noilla paaleilla, alustavan luulon mukaan kun tämmöinen sääntö kerrotaan se on oletuksena että jos rataa lyhentään tyyliin puolella metrillä, ok ihan selkee juttu, kyllä KIC:ssäkin tähän puututaan, mutta tuolla joku hepponen hipasu ja ratkastaan homma siihen.. joku raja pelleilylläkin on..

Enkä muutenkaan tajua sellaista systeemiä että maailmalle halutaan suomesta sellanen kuljettaja joka ei hyödynnä rataa.. enkä puhu nyt että niihin paaleihin pitää osua tai mitään, ulkorata kovemmilla nopeuksilla on vaan helvetisti eri maailma ku mitä tuolla nähtiin, ja mielestäni tilanteet josta penalteja annetaan pitäs olla osittain maalaisjärkeä ja osittain sääntöä, kai mulla vaan on omat lasit päässä kun valitan penaltista jonka saan selkeessä johtoasemassa kahesta pienestä kolauksesta josta korkeintaan tulee haittaa koska korjaan ajolinjaa turhan myöhään ja osuu hitusen.
 
Viimeksi muokattu:

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
En ymmärrä tätä ruikutusta, kuskeille sanottiin että paaluihin ei ajeta. Eikö se silloin ole aika selvää, että jos niihin osuu tulee penaltya. Katsojana voin todeta, että ymmärrän tämän säännön koska rataryhmä ei millään ehtinyt korjata rataa kun letka hajosi. Tämä foorumeilla valittaminen on lapsellista. Ensi vuonna uudestaan ja sillon ei kannata törmätä paaleihin :thumbup:
Jos vähänkään luit noita viestejä niin huomasit varmaan ettei kukaan valittanut siitä etteikö paaleihin saanut törmätä ollenkaan, vaan siitä että rangaistuksien jakamisessa ei ollut mitään järkeä
(siitä kelle ne tulivat)
Kolmantena maaliin tullut heitettiin paalulle, kakkonen pysyi kakkosena ja voittaja laitettiin kolmosruutuun.
Ei silloin ihan mene kyllä munkaan jakeluun miten kuka ja missä sai ja ansaitsi mitä rangaistusta.... :rolleyes:
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13806
Varmaa on että autot oli nimetty kuskeille "piilossa", ja paaleihin osumia tuli paljon enemmän kuin mitä "nähtiin", vaikka osumia tottakai pyrittiin välttämään.
 

Wamos62

Member
Liittynyt
29.7.2013
Viestit
12
Jos vähänkään luit noita viestejä niin huomasit varmaan ettei kukaan valittanut siitä etteikö paaleihin saanut törmätä ollenkaan, vaan siitä että rangaistuksien jakamisessa ei ollut mitään järkeä
(siitä kelle ne tulivat)
Kolmantena maaliin tullut heitettiin paalulle, kakkonen pysyi kakkosena ja voittaja laitettiin kolmosruutuun.
Ei silloin ihan mene kyllä munkaan jakeluun miten kuka ja missä sai ja ansaitsi mitä rangaistusta.... :rolleyes:
Itse ihmettelen samaa, mutta kai kilpailunjohtajalla/tuomarilla oli siihen syynsä. Seurasin finaalin paikan päältä, niin eihän se ratatuomareiden/kilpailunjohtajan asenne ollut kohdillaan. Esim. sinisiä lippuja ei heilutettu kellekkään (mitä itse seurasin) ja nämä rangaistukset. No, ensin vuonna kunnon kilpailunjohtaja/tuomarit.
 

WoPe

KKWCS Driver
Liittynyt
11.3.2003
Viestit
1573
Sijainti
Vantaa
Uskallan kyllä väittää ettei kukaan sillä tarkotuksella vetänyt paaleihin että siitä olisi jotain hyötyä, monelle kuskille sitäpaitsi oli täysin uudet vehkeet ja uudenlainen pito yms, vain hetki harkka-aikaa niin se on ihan väistämätöntä, on sentään noilla clubin vehkeillä sen verran ajellu. Tää ois pitäny jotenkin tuoda paremmin esille kuljettajakokouksessa, joku keskilinja tohon touhuun ensi vuonna jos samanlainen kaava, tai sitten vaan kunnon vehkeet ja mikasalocircuit!
 

DSQ

Elossa
Liittynyt
5.11.2012
Viestit
5377
Sijainti
Huumorin tuolla puolen
En ymmärrä tätä ruikutusta, kuskeille sanottiin että paaluihin ei ajeta. Eikö se silloin ole aika selvää, että jos niihin osuu tulee penaltya. Katsojana voin todeta, että ymmärrän tämän säännön koska rataryhmä ei millään ehtinyt korjata rataa kun letka hajosi. Tämä foorumeilla valittaminen on lapsellista. Ensi vuonna uudestaan ja sillon ei kannata törmätä paaleihin :thumbup:
Taisit olla sittenkin yksi kilpailun tuomareista. Ei vaan voi ymmärtää, miten joku voi olla asiasta noin pihalla.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13806
Ei se nyt enää kisaa "oikeudenmukaistakaan" vaikka tässä vaiheessa olisi keksitty syitä kaikelle tapahtuneelle. Kunnon epäilyttävää ja hämmentävää sekoilua se oli paikanpäällä, ja jossa kuskit oli pelinappuloita.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös