Rehellisyyspolli (taas kerran)

Maksaisitko puuttuvan osan sisäänpääsymaksusta kassahenkilön unohdettua sitä pyytää?

• Äänestäjiä yhteensä
    31

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Kävipä eilen niin, että kassanaisen kiireestä ja mun puujalkavitsistä siitä, että pitäis olla 4,50 arvoisia liikuntaseteleitä, niin kassa unohti pyytää sisäänpääsystä uimahalliin puuttuvat 50 senttiä. Eli annoin vain liikuntasetelin (arvo 4 euroa).

Miten toimit? Huomautatko, että pitäisi maksaa vielä 50 senttiä vai käveletkö tyytyväisenä sisään?:doubtful:

Kumman vaihtoehdon valitset todennäköisemmin?

markoj

Custom User
Se vaan halus päästä nopeesti kuulemasta sun vitsailua.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Todennäköisesti maksaisin. On meinaan sattunut useammankin kerran niin, että kaupan kassan on erehdyksessä antanut liian paljon takaisin (vitosen sijasta kympin jne.) ja lähes poikkeuksetta olen asiasta huomauttanut. Ei noin pienestä summasta kuitenkaan rikastu, pikemminkin jää huono omatunto (pahimmassa tapauksessa huonosti palkattu kassa joutuu maksamaan ne puuttuvat fyrkat omasta pussistaan) joten jää paljon parempi mieli kun on rehellinen, ei maksa mitään, ei edes sitävitosta, koska eihän se ollu edes mun fyrkkaa :)

Myönnän toki, että jos siellä kassalla istuu joku vastenmielinen ja epäystävällinen hylkiö, niin saatanpa jättää huomauttamattakin.

Vastasin kuitenkin kyllä, koska useinmiten varmasti maksaisin.

Viimeksi muokattu:

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Itsekin sanoin, että annan nyt sulle kuitenkin sen 50 senttisen, kun seteli on vaan 4 euroa.

Ja jäähän mulle vielä 20 senttinen taskuun, toteis tähän Toleranssisiipi.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Se vaan halus päästä nopeesti kuulemasta sun vitsailua.
:eek: Saattaa olla.

Tosin näin 'junantuomana' savolaisena, niin taidan olla aika vähän keskusteleva aetoon savolaeseen verraten. Kyllä mummulla siinä luukulla menee helposti vartti vaivat, sää ja alatorihanketta puidessa.:ahem:

oldez

Well-known member
En huomauta jos veloittaa liian vähän, mutta palautan rahat jos saan liikaa vaihtorahaa. Tässä tapauksessa olisin kyllä maksanut ne 50 senttiä, vaikka vahingossa vastasinkin ei. Se on kassalle paljon paskempi juttu jos kassa ei täsmää.

Thunder

Vihan aiheuttaja
:eek: Saattaa olla.

Tosin näin 'junantuomana' savolaisena, niin taidan olla aika vähän keskusteleva aetoon savolaeseen verraten. Kyllä mummulla siinä luukulla menee helposti vartti vaivat, sää ja alatorihanketta puidessa.:ahem:
Jos istuisin kassassa ja puhut minulle savolaisittain, niin sanoisin:

"Saat nyt muuten maksaa kärsimysrahaa, kun et puhu kirjakieltä."

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
En huomauta jos veloittaa liian vähän, mutta palautan rahat jos saan liikaa vaihtorahaa. Tässä tapauksessa olisin kyllä maksanut ne 50 senttiä, vaikka vahingossa vastasinkin ei. Se on kassalle paljon paskempi juttu jos kassa ei täsmää.
Ja noi kassatädit on ainakin osiltaan vielä oikeasti mukavia. Jos puuttuu joku 10-20 senttiä, niin ottavat jostain kiposta rahaa ja käskevät maksamaan joku toinen kerta takaisin. Eräs jopa päästi 'velaksi' sisään, kun olin unohtanut liikuntasetelin. Tulee joskus annettua killinkejä sinne 'tippipurkkiin' ja maksoin setelinkin takaisin, vaikka ei ollut sama täti luukulla eikä sitä 'velkaa' kirjattu minnekään.

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Mun ymmärtääkseni siitä on ekana sen kassaneidin pää vadilla jos kassakoneen lokerosta puuttuu rahaa päivän myynnin tilitykseen verrattuna.
Siksi tulee maksettua täysi summa kera hassun sutkautuksen, jos myyjätär on liian vähän pyytämässä.
Sillä olenhan arjen Ritari ja pelastan sulavalla muuvillani myyjän päivän.

Jos tietäisin varmaksi, että virhe on firmalta pois, niin tuskin korvaani lotkauttaisin.

Viimeksi muokattu:

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Mun ymmärtääkseni siitä on ekana sen kassaneidin pää vadilla jos kassakoneen lokerosta puuttuu rahaa päivän myynnin tilitykseen verrattuna.
Siksi tulee maksettua täysi summa kera hassun sutkautuksen, vaikka myyjätär olisi vähempää pyytämässä.

Jos tietäisin että virhe on firmalta pois, niin tuskin korvaani lotkauttaisin.
Niin. Esim. kun tinkii, niin eihän se ole myyjältä pois, vaan firmalta.

(Ellei ole provikalla, toim.huom.)

jjv

Arschloch
Mä tuskin edes moista mokaa huomaisin. Olen aika helposti jymäytettävissä maksamaan liikaakin, kun ei niitä vaihtorahoja tule laskettua. Omena on pudonnut helvetin kauas puusta, sillä isäukko latoo tavarat kassahihnan päästä takaisin kärryyn ja menee sivummalle tarkistamaan kuittia ja vaihtorahoja. Mut se onkin eläkkeellä, sillä on aikaa.

PuoliPöhkö

Well-known member
Sijainti
suom. "sijainti" toim.huom.
Mä tuskin edes moista mokaa huomaisin. Olen aika helposti jymäytettävissä maksamaan liikaakin, kun ei niitä vaihtorahoja tule laskettua. Omena on pudonnut helvetin kauas puusta, sillä isäukko latoo tavarat kassahihnan päästä takaisin kärryyn ja menee sivummalle tarkistamaan kuittia ja vaihtorahoja. Mut se onkin eläkkeellä, sillä on aikaa.
Sama kyllä pätee minuunkin. Noista vääristä veloituksista tulee kassatilanteessa huomattua varmaan alle 10% jos sitäkään.
Ei sitä tule niitä hiluja koskaan erikseen tarkastettua.
Tuo kassan virheen huomaaminen tuleekin kyseeseen vain silloin kun asiaan kiinnittää syystä tai toisesta erityistä huomiota esim. myyjän käyttäytymisen tms. vuoksi. (esim raapii päätään siinä minuutin ja on selvissä vaikeuksissa laskutoimituksiensa kera)

jjv

Arschloch
Tuo kassan virheen huomaaminen tuleekin kyseeseen vain silloin kun asiaan kiinnittää syystä tai toisesta erityistä huomiota esim. myyjän käyttäytymisen tms. vuoksi. (esim raapii päätään siinä minuutin ja on selvissä vaikeuksissa laskutoimituksiensa kera)
Yleensä tuokin menee niin päin, että kassa joutuu huomauttamaan minua, kun annan liian vähän rahaa. Ei tuo matikkapää aina oikein toimi työpäivän jälkeen puolivaloilla maitokaupassa vieraillessa.

IWE

Well-known member
Tuossa jokunen vuosi sitten oli myyjien lakko tai jotain muuta tämänsuuntaista ja ostokset käteisellä matsettuani tämä rahat vastaanottanut henkilö antoi epähuomiossa takaisin lähes koko summan mitä ostokseni maksoivat. En huomauttanut vaikka mielessä kävi. Tosin olisi jo ilmeestäni pitänyt voida päätellä, ettei toimenpide mennut kaupan kannalta ihan parhainpäin.

Tai ehkä kyseisellä todennäköisesti ensimmäistä kertaa kassalle hommiin vaivautunella herralla oli vain menossa jonkinlainen protesti toimenkuvansa vaihtumista kohtaan. :rolleyes:

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
Tuskinpa olisin edes huomannut asiaa. Varmaan useammin jäänyt kauppiailta merkkaamatta alennuslappuja kuin mitä olisin liikaa alennuksia saanut.

Örfil

Guest
Jos on hyvännäköinen kassa, pitkitän tapahtumaa maksamalla puuttuvan osuuden. Samalla nytkyttelen rintalihaksiani jotta HUOMIO on varma ja kysyn "kiinnostaisko tollaset 50 senttiä just nyt" ?

Olen varma että Mosse toimi näin!

Lunssila

Well-known member
Tällä viikolla kassa antoi 10 euron setelistä kaks vitosta ja kolikoita takaisin. Annoin toisen vitosen takaisin ja sanoin että yks riittää.