Eikös ne ollut kumminkin 98 kaudella Ferrarin rengastajana? Hyvin tuntui pärjäävän urillakin.Itse toivon Avon/Cooper rengastusta.Vedin ihan perstuntumalla Goodyear. Edellisen kerran kun slickseillä ajettiin niin yhtiö oli kuitenkin mukana. Eikös yksi tärkeä syy Goodyearin poistumiseen ollut juuri urarenkaisiin siirtyminen?
Miten olisi JK Tyre, joka sponssaa mm. Armaan Ebrahimia ja tukee muutenkin sikäläistä moottoriurheilua (taisipa olla myös Narain Karthikeyanin sponsori)?Heitän mustana hevosena jonkun intialaisen rengasmerkin jota kukaan ei täälläpäin tunne.
Heikkikullan osumatarkkuus on viime aikoina ollut sen verran pielessä, että veikkaan ihan sen johdosta jotain muuta, elikkäs WTCC-kumit tarjoavaa Yokohamaa.Ah! Ihmettelinkin Kumhon suurta suosiota, mutta tässä tuli ilmeisesti sen syy esiin. Itseltäni on jäänyt tuo Heikki-kullan teksti lukematta.
Juu ja uskon, että silloinkaan ei ollut kyse yksityyppirenkaasta, vaan siitä, että oli reilusti paras tarjolla olleista.Paljon mahdollista, että näin oli joskus, mutta tällä kaudella (ja käsittääkseni ainakin parin kauden ajan) sallittuja gummeja ratakuorkkeihin on ollut tarjolla läjäpäin.
Ainakin F2 sarjassa ja Brittien GT sarjassa on Avonit ja Cooperit viime kaudella A1GP sarjassa.eiks noita Avon/Coopereita ole pikku luokissa ole ollut vai olenko taas ihan hukassa?
Jospa HK tarkoitti tuolla teknisellä puolella eri rengasyritysten kapasiteetteja monistaa riittävä määrä renkaita koko kautta varten.Heikki Kulta väittää, että Kumho on ainoa teknisesti ja taloudellisesti kykynevä Bridgestonen korvaaja.
Kilparenkaan tekemiseen vaadittava tekninen osaaminen löytyy kyllä melkoiselta joukolta kumitehtaita.
En ole liiemmin regasbisneksiä tutkinut, mutta uskoisin silti Kumhon lisäksi ainakin Moen ehdottelemalta Continentalilta (4. suurin rengasvalmistaja maailmassa) löytyvän taloudellisia realiteetteja Fykkösten rengastamiseen... Ja jos ei kokemusta sliksien tekemisestä ole, niin voihan sen fyysisen tuotteen teettää alihankkijalla.
Osaamisen ja taloudellisen tilanteen sijaan tärkein kysymys lienee rengastehtaiden halukkuus näkyä moottoriurheilussa noin yleensä, ja se, kuinka arvokkaana F1-rengastus nähdään markkinoinnin kannalta.