Rengasmerkkiarvaus

Millä renkaalla ajetaan 2011 F1-sarja?

• Äänestäjiä yhteensä
    138

IWE

Well-known member
Tällä kertaa ei toivottavasti nähdä vastaavaa toimintaa, kuin Michelinin viimeksi tullessa mukaan. Sattuivat meinaan ajamaan rengastestinsä Williamssin vanhalla kalustolla ja muutenkin yhteistyö heidän välillään oli tiivistä, kunnes Misukka heitti kaikki munat Renaultin koriin ja suunnittelivat autoon jopa jousituksenkin yhteistyössä renkaan toimimisen maksimoimiseksi.

80CC

Well-known member
Goodyear ois ihan kiva nähä, onhan niillä siviili puolellakin f1 kiekot:D

Kaikkein eniten itseä kiinnostas useamman valmistajan tulo. Goodyear, Michelin ja kumho vois saada mielenkiintosen sodan aikaseks

Quklis

oiyp)ia
Sijainti
Behind 7 proxys
Useampi oisi tietty makeaa, mutta ei kuitenkaan tule tapahtumaan. Mikkeliiniä heitän vaikka voihan se joku Yokohama tai muu itämerkki ollakkin. Kumho olisi aika hyvä läppä kylläkin.

CCMK

Well-known member
Pirelli saattaa myös olla vahvemmin kiinnostunut ehdokas rengastoimittajaksi. Ehtona on tosin rengaskoon suurennus 18 tuuman kokoisiksi mikä toisi mielenkiintoa lisää kenties kisoihin ja saa nähdä tuleeko myös Avon tai Kumho sarjaan. Aikoinaan Pirelli lähti formuloista juuri noiden aika-ajojen renkaiden kieltämisen takia ja lisäksi kun ei saanut toimittaa erikoisvalmisteisia Vapaiden Harjoitusten renkaita tiimeille.

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Ainakin saataisiin komeita sladeja eikä tarvittais "vaihtoehtorengasta" kun samankin seoksen sisältä löytyis vaihtelua...
Palattais taas siihen renkaan-sivussa-valkoinen-täplä -aikaan kun ei nähnyt, kumpaa kovuutta autossa.

Haikki

KKWCS Team Maximum Attack
Pirelli saattaa myös olla vahvemmin kiinnostunut ehdokas rengastoimittajaksi. Ehtona on tosin rengaskoon suurennus 18 tuuman kokoisiksi
Huhhuh menee jo järjettömyyden puolelle.

WebSlave

Trackman
Miksei voitaisi ottaa mukaan kaikkia kolmea? Huipputallit voisivat jakautua Michelinin ja Pirellin kesken, ja pikkutallien olisi mahdollista valita laadultaan huonompi mutta hinnaltaan paljon halvempi Avon.
Tämähän se oli ongelma 80-luvun vaihteessakin. Muutenkin hitaimmilla talleilla oli myös huonoimmat renkaat.

Otto Hokkanen

Well-known member
Sijainti
Tampere
Mua ihmetyttää tässä rengasjutussa se, että talliyhdistyksen kerrotaan valitsevan Avonin ja Michelinin välillä.

Mä luulin, että se olisi FIA, joka valitsee rengastoimittajan (aivan kuten viimeksi). FIA:n tarjouskilpailusivulla ei kuitenkaan ole rengastoimittajaa haussa edelleenkään... Onko systeemiä muutettu vähemmän avoimeksi, vai ihan summissako nuo gummitehtaat tarjoavat diilejä tietämättä edes minkä ehtojen puitteissa homma kilpailutetaan (jos nyt edes mistään varsinaisesta kilpailuttamisesta on kyse).

Bobakki

@f1hog
Sijainti
En oo mistään kotosin
Mua ihmetyttää tässä rengasjutussa se, että talliyhdistyksen kerrotaan valitsevan Avonin ja Michelinin välillä.

Mä luulin, että se olisi FIA, joka valitsee rengastoimittajan (aivan kuten viimeksi). FIA:n tarjouskilpailusivulla ei kuitenkaan ole rengastoimittajaa haussa edelleenkään... Onko systeemiä muutettu vähemmän avoimeksi, vai ihan summissako nuo gummitehtaat tarjoavat diilejä tietämättä edes minkä ehtojen puitteissa homma kilpailutetaan (jos nyt edes mistään varsinaisesta kilpailuttamisesta on kyse).
Mietin samaa, minä kun olen kuvitellut EU-lakien sitovan FIA:a tarjouskilpailun järjestämisen suhteen.

Jarppi

The Trulli Train
Sijainti
Home
Pirelli saattaa myös olla vahvemmin kiinnostunut ehdokas rengastoimittajaksi. Ehtona on tosin rengaskoon suurennus 18 tuuman kokoisiksi mikä toisi mielenkiintoa lisää kenties kisoihin ja saa nähdä tuleeko myös Avon tai Kumho sarjaan. Aikoinaan Pirelli lähti formuloista juuri noiden aika-ajojen renkaiden kieltämisen takia ja lisäksi kun ei saanut toimittaa erikoisvalmisteisia Vapaiden Harjoitusten renkaita tiimeille.
Pirelli haluaa Michelinin lisäksi että tiimit maksavan renkaista, ja italialaisvalmistajalla on myös toden totta Rengaskoon kanssa toiveita.