No eihän ne ole sääntöjen vastaiset, jos tarkkoja ollaan. Mittaukset tehdään uusista renkaista.E. Tuhero:
Käsi ylös kenen mielestä on OK ajaa renkailla jotka on suunniteltu sellaisiksi että ne kisan aikana muuttuvat sääntöjen vastaisiksi(ja näin suorituskyky paranee)?
c) Each front dry-weather tyre, when new, must incorporate 4 grooves which are :
- arranged symmetrically about the centre of the tyre tread ;
- at least 14mm wide at the contact surface and which taper uniformly to a minimum of 10mm at the lower surface ;
- at least 2.5mm deep across the whole lower surface ;
- 50mm (+/- 1.0mm) between centres.
Furthermore, the tread width of the front tyres must not exceed 270mm.
Voi toki olla niin, että Michelin toimii vastoin sääntöjen henkeä, mutta eipä tuo ole uutta f1-maailmassa tuo "porsaanreikien" hyväksikäyttö. Koittasivat vaan noita sääntömuutoksia tehdä semmoisella aikataululla, että kaikilla on niihin mahdollisuus reagoida.
En kyllä tajua, miten tuo voisi olla vain parannus sääntöjen valvontaan. Tuossa kuitenkin sanotaan, että rengas mitataan uutena. Nyt ollaan kuitenkin menossa siihen, että se mitattaisiin kisan jälkeen. Loppupeleissä se on vielä ihan sama kutsutaanko sitä sääntömuutokseksi vai valvonnan parantamiseksi, jos aiempi käytäntö muuttuu täysin.Ja eihän tässä sääntöjä muuteta, parannetaan vain niiden valvontaa
<small>[ 29-08-2003, 17:35: Message edited by: RK-62 ]</small>