Tuossa on menestys leffan ainestakristian.s:
Niin kun tarkastellaan faktoja on aika vaikea olla ajattelematta sitä Ferrarin suosimista...
-Sääntömuutos olisi iso kolaus McLarenin ja Williamsin MM-haaveille
-Asia joka on ollut tiedossa jo pidempään tuodaan esille siinä vaiheessa kun Ferrari on pahassa kriisissä
-Sääntöuudistukseen saataisiin varmuus ehkä viikkoa ennen Italian kisaa
-Sääntömuutoksesta hyötyisi eniten Ferrari
Onhan se tietty tärkeää F1:sten imagolle ettei vain nopein auto&kuski voita, sillä mestarin täytyy olla suuri, tunteita nostattava persoona. Lisäksi mestaruuden tulisi voittaa punainen auto, sillä muut autot luovat sarjalle kerrassaan halvan kuvan. Eihän sellaista voi hyväksyä, ei sitten minkäänlaisissa olosuhteissa. On siis hienoa, että F1:ssä tällaiset muutaman päivän varoitusajalla tehtävät sääntöuudistukset ovat mahdollisia. Se tuo lajiin lisää mielenkiintoa. Täytyy muistaa, että tällä tavalla lajiin saadaan myös lisää glamouria. Ajatella nyt, että mestaruus ratkeaisi jossain oikeussalissa oikein ihka aitoon jenkkityyliin. Jännittävintä olisi tietenkin se, että tuo oikeuskäsittely siirrettäisiin pidettäväksi vaikkapa 12. lokakuuta Japanin GP:n jälkeen. Tämä on moottoriurheiluviihdettä parhaimmillaan! wink
Välttämättähän mitään sääntöä ei muuteta, jos FIA toteaa että alla olevassa sääntöpykälässä viimeinen lause ei kuulu alussa olevan "when new"-ehdon alaisuuteen.JariF1:
Voisihan ne käyttää tätäkin hyväkseen:
f) Tyre specifications will be determined by the FIA no later than 1 September of the previous season.
Once determined in this way, the specification of the tyres will not be changed during the Championship season
without the agreement of the Formula One Commission.
Tuokin on siitä samasta kirjasta...
Eli minun mielestä koko haloo on nyt siitä että kuuluuko tuo viimeinen Furthermore-lause tuon "when new"-ehdon alle, vai onko se erotettu siitä.c) Each front dry-weather tyre, when new, must incorporate 4 grooves which are :
- arranged symmetrically about the centre of the tyre tread ;
- at least 14mm wide at the contact surface and which taper uniformly to a minimum of 10mm at the
lower surface ;
- at least 2.5mm deep across the whole lower surface ;
- 50mm (+/- 1.0mm) between centres.
Furthermore, the tread width of the front tyres must not exceed 270mm.
vielä yksi....hikkaveks:
FIAN KOMMENTTEJA VUOSIEN VARRELTA
- kyllä teidän nyt pitää pärjätä ihan omin voimin jean, ei me fiassa
voida jotain yksittäistä tiimiä suosia kun tämä on niinkuin urheilua tajuuks
- kyllä teillä oli ne ohjaimet liian leveät, ei voi mittään, Mika, tänk the engineers okei?
- no eihän kisaa voi varikolla voittaa, sehän oli rangaistus michael, mitäs olet värisokee
ETSI 3 virhettä.... wink
No silloinkin Schumi voittaisi mestaruuden vaikka boikotoisivat koko loppukauden.FO110K:
jo Michelin tallit jäävät pois, niin luultavasti Monzan GP:stä ei voi kukaan saada MM pinnoja... jos kerta minimivaatimus on 20autoa, niin sillon ei voida ajaa mestaruudesta 19 auto voimin, puhumattakaan 10 auton voimin. Näinhän tapahtui jokunen aika takaperin suomen F3 sarjassa, tarpeeksi autoja ei saatu viivalle niin kilpailussa ei ajettu SM pisteistä... tosin FIA on FIA, se muuttaa sit minimi säännötkin kai wink (toleranssit you know! )
En usko että ne menee monzaan ihan huvikseen tuhlamaan monia miljoonia euroja...Tuo uus "sääntö" tulee luultavasti vasta ensi vuonna käyttöön tai aikaisintaan indyynMie-:
Juu kyllähän tämä siltä näyttää ettei muutos voi mennä läpi. Vaihtoehdothan ovat joko Michelinin vetäytyminen kilpailusta tai kaikkien Michelinien hylkääminen Italian GP:n jälkeen. Varsin hyvää mainosta lajille kumpikin ratkaisu
Asiahan olisi selviö, mikäli Michelin olisi toiminut FIA:n laatimia sääntöjä vastaan. Nyt säännöt ovat kuitenkin niin epäselvät, että tulkintoja voi olla monenlaisia, joten sääntöjä tässä ei mielestäni ole missään nimessä rikottu. On väärin rankaista Micheliniä siitä, että FIA ei ole osannut laatia sääntöpykäliä tarpeeksi selvällä ja ymmärrettävällä tavalla. On jopa suotavaa, että tuollaiset epäselvyydet korjataan, mutta vasta kauden jälkeen. Mikäli FIA on laatinut tuon sääntöpykälän huolimattomasti, ei se mielestäni tarkoita sitä, että muiden tulisi siitä kärsiä.MaranelloRed:
No jos Ferrari on niin paska auto kuin on viimeaikoina annettu ymmärtää niin mikä hätä täällä oikein on. Kumet SÄÄNTÖJEN mukaisiksi ja ajetaan Fersu ja muut Brisu tiimit kiekalla kiinni.