Results & Press Conference: KKWCS Season 2009, round 10 / Final race @ Kart´In Club

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Results & Press Conference: KKWCS Season 2009, round 10 / Final race @ Kart´In Club

Kilpailun tulokset:

A-finaali (30 kierrosta, Sija/Auto/Kuski/Ero/Paras aika)
1. #10 WoPe 0.000 29.478
2. #23 Cmoney 3.435 29.612
3. #18 Nasty Boy 3.629 29.466 *A-finaalin nopein kierrosaika*
4. #20 DickW 21.410 30.087
5. #11 Racer X 21.712 29.814
6. #14 Powered by BMW 22.076 29.991
7. #8 Nipsuhuuli 1-kierr. 30.038
8. #4 Tålppa-Apina 1-kierr. 30.153
9. #5 Dominic 1-kierr. 30.032
10. #9 NiPzyyZ 1-kierr. 30.374
11. #3 FO110K 1-kierr. 30.451
12. #6 lfb 1-kierr. 30.451

B-finaali (20 kierrosta, Sija (Lopullinen sijoitus)/Auto/Kuski/Ero/Paras aika)
1. (8.) #23 Tålppa-Apina 0.000 30.418 *B-finaalin nopein kierrosaika + nousu A-finaaliin*
2. (11.) #18 FO110K 1.431 30.436 *nousu A-finaaliin*
3. (13.) #20 Albert Oil 8.569 30.647
4. (14.) #14 Andy 8.907 30.647
5. (15.) #8 öö ruz 14.160 30.556
6. (16.) #11 Asko S. 15.195 30.594
7. (17.) #9 Totke 16.991 30.786
8. (18.) #5 Joni 25.78231.246
9. (19.) #6 kouvotsvoni 1-kierr. 31.631
10. (20.) #4 Otto Hokkanen 1-kierr. 31.712
11. (21.) #3 Williams- 2-kierr. 32.892

Aika-ajo: (2x20 kierrosta, Sija/Auto/Kuski/Aika)
1. #23 WoPe 29.461
2. #4 Cmoney 29.731
3. #5 DickW 29.771
4. #9 Nasty Boy 29.777
5. #14 Powered by BMW 30.091
6. #18 Racer X 30.136
7. #11 NPzyyZ 30.319
8. #9 Nipsuhuuli 30.368
9. #8 lfb 30.522
10. #5 Dominic 30.549
11. #20 Tålppa-Apina 30.702
12. #3 Albert Oil 30.899
13. #6 FO110K 30.929
14. #3 Andy 30.981
15. #4 Asko S. 31.150
16. #14 Totke 31.298
17. #20 öö ruz 31.299
18. #8 kouvotsvoni 31.668
19. #6 Joni 32.006
20. #11 Otto Hokkanen 32.128
21. #18 Williams- 32.931


Huomioita kisasta:
- Lisäpainot antoi kisaan lisää väriä, varsinkin keskipakka sekoittui mukavasti tämän ansiosta
- Muutamia yllätyksiä nähtiin :ahem:
- Tasaisuutta löytyy, aika-ajossa sijat 2-4 olivat 0.046s. sisällä toisistaan, A- ja B-finaaleissa
molemmissa nähtiin jopa samoja aikoja kuskeilta, tuhannesosan tarkkuudella! Hienoa hommaa hei!
- Williams parantaa kokoajan vauhtiaan, B-finaaliin osui huono auto mutta aika parani silti vrt. aika-ajoon
- Autoissa yllättävän paljon eroja, sekä käyttäytymisen suhteen että ajallisesti. Omissa autoissa (#3/#6/#18) isoja eroja...
- Rata-aikaa saatiin reilusti, varsinkin meille 3-settiä ajaneille kierroksia tuli vähintäänkin riittävästi :ahem:

Tässäpä siis tämä. Viimeinen kisa ja viimeinen järjestely takana, hieman haikeat fiilikset kieltämättä.
Kaikille kuskeille ISO Kiitos kuluneista kahdesta vuodesta, hieno porukka olette kyllä. :thumbup:
Kiitokset myöskin Kart 'In Clubille, hienosti hoidettu hommat heidänkin taholtansa :thumbup:
 
Viimeksi muokattu:

Totke

Psyykeenmurskaaja
Liittynyt
24.2.2007
Viestit
1787
Sijainti
Hämeenlinna
Kisaraportti. Tähän. Joskus ylihuomenna.

edit: Valehtelin, rapontapainen löytyy kakkossivulta.
 
Viimeksi muokattu:

Örfil

Guest
Jees! Kausi paketissa ja nyt on talvihuilin paikka.
Ensinnäkin onnea Nastylle, Cmoneylle ja Andylle 1-3 sijoista sarjassa.


Nämä kisat on käymässä aina vaan paremmiksi. Tiukkoja "vääntöryppäitä" on useita ja homma täytyy ottaa ihan tosissaan ja ajaa tarkasti ettei käy noutaja jo aika-ajoissa. Arvontatuurikin näyttelee joskus osaa, etenkin kun erot on niin pieniä että pieni etu auton suhteen saattaa nostaa sijoitusta parikin pykälää. Puhumattakaan jos saa päinvastaisesti "päivän miinan" alle ;)

Tässä kisarapo:

Uni tuli silmään hyvin edellisiltana ja normaalit kuuden tunnin tirsat alla kello soi klo 06:00. Suihku, jykevä aamupala ja kyytipaikalle klo 07:00 odottamaan Alppua ja Ottoa. Siitä sukkana Vantaalle ja Joni kyytiin ja pelipaikalle odottamaan kisan alkua.

Aika-ajo (#?):
Ennen a-a:ta kyselysessio viisaammilta strategisista ajolinjoista ja jarrupaikoista. Kiitos Wopelle hyvistä neuvoista ennen ja jälkeen aika-ajon! Niistä oli tosiaan hyötyä :ahem:

Itse a-a meni vähän räpellykseksi, koska niin monta asiaa piti muistaa ja kokeilla ja kuten perinteistä, montaakaan hyvää kierrosta ei tullut alle.
Mutkat meni leveäksi tämän tästä ja pelissä oli taas turhaa puristamista.
Etenkin tokavika mutka yhdistelmä ennen pääsuoraa oli paha rasti. Leveeks meni ja ekoilla kiekoilla ajoin jopa vallia päin kun unohdin minne päin rata kääntyy :D
Ajoin alussa muutaman kierroksen Wopen perässä ja näin hyvin missä kohdissa mulla meni homma keturalleen. Parannettavaa oli ja paljon. Uusi asia oli ajaa mutkat "linkkukäännöksellä" jarrun sijaan, mutta se osoittautui hyväksi tavaksi ajella tällä(kin) radalla.
Aika-ajoa haittasi hieman se, että auton penkki luiskahti taka-asentoon vähän väliä ja se haittasi keskittymistä ja lopuksi luovutin ja ajoin kädet suorana penkki taka-asennossa a-a:n loppuun. Onneksi radalla on kierrosaikanäyttö ja kun huomasin että yksi kierros oli 30.1 ja rapiat niin tiesin että A-finaalissa ollaan ja yksi tavoite tuli tavoitettua.

Toinen tavoite eli Bemaria parempi sijoitus ei toteutunut mutta peräkkäin oltiin ja kaikki oli vielä mahdollista.

Kisa (#11):
B-finaalia seuratessa jännitin Wilzkun puolesta sillä sarjamme sinnikäs naiskuski ohitti ja piti Ottoa takana useamman kierroksen ajan.
Oton ohitus näytti alkuun vähän, hmmmm....ronskilta, mutta se oli loppujen lopuksi normaali kisatilanne eli ajettiin peräkanaa, edellä ajava hidasti mutkaan aiemmin ja takana tulija törmää perään. Tätä sattuu kisatessa ja se on ok:ahem:

Kisaan tuli auto #11 ja nipzyyz valitteli auton pitoa mutkissa joten osasin varautua että mutkiin tullaan jo reilusti ajoissa kääntäen.
Auton pito olikin etupäästä heikompi kuin a-a:n autolla, mutta kuten ennenkin: sellaisella autolla en ajakaan leveäksi ja aika on parempi. Vähemmällä ryysimisellä tuleekin yllättäen parempi aika :ahem:

Startti ja vaikka olin liki 45 asteen kulmassa bemarin perää kohti lähtöruudussa, nipzyyz livahtaa ohi. Päästän kaverin suosiolla ohi sillä ekassa mutkassa kisaa ei voiteta :D

Olikohan sama kierros ja kuittaan paikkani takaisin. Pari kierrosta ja jälkiporukkaan tulee jo hyvä rako ja dynaaminen kisastrategiani muuttuu takaa-ajajan rooliksi. Nyt näyttää hyvältä.

Sain kuin sainkin BMW:n ja Dickin kiinni ja siinä sitä ajeltiin jokunen kierros peräkkäin kun odotin että BMW ohittaisi Dickin ja koittaisin onneani siinä samassa rytäkässä. BMW ei päässyt iskun paikkaan kunnolla, joten siinä vaiheessa kun BMW alkoi vilkuilemaan taakse ja huomioimaan ajolinjoissa meikäläisen, sain hyvän vauhdin pääsuoralla ja ekaan jarrupaikkaan kaverin rinnalle ja ohi. Parit mutkat ajeltiin tiukasti rinta rinnan mutta sain pidettyä silti täpärästi paikkani.

Meillä on ollut koko kauden vauhti aika lailla samoissa mutta olin jo siinä ehkä paremmin sinut auton kanssa niin pystyin hieman kasvattamaan rakoa ja keskittymään Dickin takaa-ajoon. Olisko ollut 10-8 kiekkaa ennen loppua niin sain Dickin kiinni. Kissa-hiiri leikkiä meni muutama kierros ja sitten pääsin ohi - mutta muutama mutka ja Dick kuittasi sijoituksen takas.

Siinä rytäkässä BMW sai meidät taas kiinni ja kisastrategiaan tuli pikainen muutos: lopetin yritykset ohittaa Dick koska se oli liian riskaabelia ja keskityin ajamaan tiukasti Dickin perässä (jolla oli hitaampi auto) ja pitämään BMW:n takana. Tämä järjestys säilyi ruutulipulle ja toivon mukaan se riitti kauden vitospaikkaan, johon olimme molemmat tyrkyllä. Täytyy odottaa vielä virallisia nettopisteitä.

Kisa meni yli odotusten ja kuten ennenkin 4. sija olisi ollut maksimi ja se oli ihan liipaisimella mutta tärkeinta oli tänään kokonaispisteiden kannalta maksimaalinen sijoitus, ei kisasijoitus. Ehkä vähän nössö taktiikka, mutta olkoon ;)

Kausi on nyt paketissa. Jättekiitos vielä kerran kaikille kuskeille, yleisölle, Follolle, Jacquesille ja Cmoneylle tästä kaudesta.
Ps. ja 72:lle jälkikinkereistä!!!

2010 kisaillaan taas entistä tiukemmin :cool:
 
Viimeksi muokattu:

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13717
Saavuimme kisapaikan pihaan noin klo 9:10, ja totesin ettei tuollaisella Toyota F1-takilla juuri ole kisavoittoja. WoPehan se siinä oli, eli näytti potentiaaliselta myytin murtajalta.

Qualifying: #4
Nastyn kanssa taas kissa ja hiiri-leikkiä vähän vuoron perään edellä ajaen. DickW seurasi meitä lähituntumassa. WoPen sijainnista ei havaintoa. Tulokset WoPe, minä +0,270, ja siinä puolen kymmenyksen sisällä perässä heti DW ja NB. Very tight fight.

Grand Prix: #23
Auto nykii hassusti startissa ja WoPe saa hieman kaulaa. Nasty nousee salamana kantaani, Dickin heikomman auton ohi, ja painostaa siinä koko 30 kierroksen kisan.
Mulla on sellainen fiilis että oma(n autoni) vauhti riittää WoPen haastamiseen, mutta Nasty on vielä nopeampi. Joka kierroksella jarrutan noihin 1-2 mutkaan 30 senttiä "liian myöhään" vaikeuttaakseni Nastyn ohitusyrityksiä. Se tekee sen että mutkat menee usein sen 30 senttiä pitkäksi/lähtee hieman luisuun. Töks töks tööttiä tulee joissain mutkissa (mulla vissiin heikompi pito), ja suorien alussa kun autoni ei alakierroksilla heti anna kunnolla tehoa. Huomasin tämän siis startissakin. Huippunopeus minulla kuitenkin ilmeisen hyvä kun takasuoralla Nasty ei kertaakaan hyökkää (nyt videon nähtyäni samaa vauhtia mennään Nastyn kanssa huipuissa). Vaati toki sen, että eka mutkakompleksi (Magny Coursin vastaava pienoiskoossa) meni hyvin, ja mielestäni se yleensä menikin.
Maalissa WoPea vain 3,4 sekkaa perässä vaikka NB painosti ankarasti antamatta hetkenkään rauhaa (odottakaa videota). Taidettiin kolmisen kertaa mennä rinnakkainkin.
Molemmilla vain oli kiire kärkimiehen perään mutta hyväksi keskinäiseksi se sitten vain meni. A-finaalin 12 kisaajasta vain 6 samalla kierroksella maalissa. Aika haipakkaa.

2010:ntä tässä jo odottelee vesi kielellä, uskon että luvassa kovia taisteluita.

B-FINAALI: http://www.youtube.com/watch?v=TtBquJYXsWI
A-FINAALI: http://www.youtube.com/watch?v=3hyoqYtXx2I
 
Viimeksi muokattu:

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Kisaraportti

En jostain syystä pysynyt muiden vauhdissa aika-ajossa. Autossa tuskin vikaa kuitenkaan, pito oli takarenkaissa hyvä, mikä saa aikaan sen, etten saa autoa taitettua mutkiin.

B-finaalissa auto minulle paljon parempi, selvästi huonompi pito takana ja sain siten auton taipumaan mutkiin. Olisin varmaan ollut kilpailukykyinen, mutta Albert Oil edessä ajoi virheettömästi, huonommalla autolla, enkä päässyt ohi.

Ei ole mitään selittämistä. Kolmosauto aika-ajoissa oli varmasti ihan nopea, kuski ei. Jos haluaisin olla hyvä häviäjä ja iloinen muiden suorituksista, niin kiva että esim. Dominic ja lfb pärjäsivät, mutta en halua olla hyvä häviäjä.
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Andylle vinkkiä, kolmosautolla ajettiin aika-ajossa sijat 12 ja 14 (eroa n. kymmenys)
B-finaalissa auto oli Wilzkun alla, A-finaalissa mun, eli ei sijotukset hurranneet sielläkään.
Ainakin A-finaalissa ko. auto oli muita selvästi hitaampi takasuoralla, ei hakannut rajottimelle läheskään yhtä ajoissa kuin esim. 18....
Eli aika-ajon suhteen varmasti oli yks huonoimmista autoista alla...


PS. naputtelen tulokset huomenna ekaan postaukseen :)
 

Örfil

Guest
Ja muillekin tiedoksi: tänä vuonna jaetut palkinnot:

KKWCS sarjan palkinnot sijoitusten perusteella:
1. Nasty boy
2. Cmoney
3. Andy

Naistensarjan pokaali: Williams-

Vuoden tulokaskuski: Nipsuhuuli

Rapokisa jaetuin pistein....
Eddie Irvine -pokaali: Asko S
David Coulthard -pokaali: lfb

Keskeytyskunkku eli Andrea de Cesaris -pokaali: Albert Oil

Onnea kaikille!
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
KISARAPORTTI FINAL RACE KARTINGCLUB 31.10.2009 MALLIA DICKW

ENNAKKO

Kotikisan pettymysten jälkeen jäin keräilemään voimia ja parantelemaan oloani kuntoon, sillä tiedossa oli vielä KKWCS:n päätöskilpailu Helsingissä. Keräilin pientä kiukkua oikeasti varsinkin viikkoa ennen kisaa, jättämällä suuremmat paskanjauhannat täältäkin viimeisinä päivinä pois. Torstaina kävin kotiradalla hakemassa lisätsemppiä samalta rataprofiililta kuin kisakin oli. Renkaat täysin paikallaan ja aika 23.19 (kunnossa olevalle radalle uusi rataennätys). Vanha aika oli jonkun "Antti Naalin" aika (A.Naali 23.63) Missä oli WoPen aika? HÄ?! Ei ne pahemmin niitä oikeasti laittele, kuten en omaakaan aikaa. Muuten loppuisi tussit viikossa. No sitten tuli perjantai ja meni myös. Lauantaina pirteänä ylös 4h:n unien jälkeen ja kohti Piikkiötä ja Cmoneyn kyytiä, josta vielä Raision ja Kaarinan kautta kohti suurta maailmaa. Haimme Dompparin ja Satajan kyytiin tällä lisälenkillä.

Klo oli n.9.10.07.107, kun parkkeerasimme Kartingclubin pihaan ja pian alkoi tuttuja naamoja näkyä muutenkin. Olimme ilmeisesti oikeassa paikassa oikeaan aikaan. Alkuhöpinöiden jälkeen päästiin itse asiaan. Varustevaihtoon ja punnitukseen. Kic:n hyvä tasoitussysteemi munkki suussa ajaville paksuille pojille ja toimitusjohtajille, jotka eivät kuitenkaan oikeasti osaa ajaa. Itse olin oman kyvyn suhteen kahden vaiheilla kun tiesin itsekin saavani rautaa ihan pirusti, jotta 90kg täyttyisi. Luotin että hanskat riittävät paikkaamaan lisäpuntin, mutta taas toisaalta en luottanut....kiikun kaakun. Siihen oli luottoa kyllä vaikka edellisestä KIC-reissusta oli yli 2 vuotta ja eri autoilla, niin uskoin kyllä oppivani suurimmat metkut täällä jo muutamassa kierroksessa. Täällä kun ei saatu harjoitussessiota erikseen, vaan lähdimme raa`asti aika-ajoon.

Miten, riittääkö tämä lässytys jo? Jos mentäisiin siihen kisaan pikkuhiljaa?

AIKA-AJOT #5

Alkuun seurailin toisen ryhmän ajoa, jossa kärjessä väänsivät Nipsuhuuli(odotetusti) ja lfb. Myös Dominic väläytteli kovaa vauhtiaan, mikä ei sekään Turun kisan jälkeen ihan täysi ylläri ollut. Tulipa nähtyä Kouvotsvonikin livenä, kun en Suzukartin kisasta miestä muista. On muuten livenä hiljaisemman oloinen kaveri kuin täällä...valtako sen tekee? Öö ruz oli pienoinen pettymys, mutta sain jälkeenpäin selvyyttäkin asiaan, kun auto #20 ei kulkenut odotetusti.

No sitten tuli oma ajovuoro "kuumassa ryhmässä". Raudat koppaan, auto käymään ja liikkeelle. Eka kierros meni tunnustellen, toinen jo täysillä. Ajelin lähinnä omaa ajoani enkä suoranaiseti ollut kenenkään peesissä, vaikka olisi ollut hyvä päästä Cmoneyn, Nastyn tai WoPen perään. No kuitenkin auto osoittautui hyväksi, kuten WP:kin ennen radalle lähtöä jutteli. Ajaksi saatiin lopulta 29.771, mikä oikeutti 3.ruutuun. CM 0,030s. edellä ja NB 0,007s. perässä. Hyvin siihen väliin mahtui. WP otti odotetusti paalun 0,3s.erolla, mikä ei nyt sekään järkyttävän kaukana ajallisesti ollut. Loput jäivät päälle 30 aikojen, joista lähimpänä olivat BMW ja Racer X.

Näillä autoilla ei sitä hirveätä pomppimista ollut, kuten niillä vanhemmilla. Oli hitusen helpompia käsitellä näitä. Melkoisen kesyjä päpättimiä olivat muuten kiihtyvyyden suhteen. Liekö pitkät välitykset? Saatujen tulosten seurauksena jäin mielenkiinnolla odottamaan kisaa, kun sain aika-ajossa kilpailukykyisen auton. Toivoin samaa tuuria kisaankin................


GRAND PRIX #20

...............jota en tänne sitten saanut. Auto oli sama jolla öö ruz räpiköi aika-ajon, Albert Oil B-finaalin (sijoitus kultainen ananas) ja jättää minulle vielä hänen maagisen tuurikosketuksen vaikutuksen(sijalla kultainen ananas pitää minunkin sitten tulla ajamahan). Varikolta lähtiessä meinasi mopo tukehtua jo, jolloin arvasin ettei ihan Jacques-starttia tällä oteta. No ei otettukaan, vaan Nasty vetää heti ohi, sitten BMW. Onneksi tuli mutka jo vastaan, sillä kait sieltä Racer ja NipzyyZ olisi muuten myös singahtanut. 3.sijalta 5.sijalle muutaman kymmenen metrin aikana. EI JUMALAUTA. TAAS!

Siinä sit ajeltiin ja pääsin aika pian kuittaamaan itseni 4.sijalle ohi Bemarin. Alussa renkaissa olikin parempi pito eikä se luistellut niin pahasti kuin lopussa. Pystyin kohtuullisen hyvin pitämään paikkani alussa, vaikka BMW ja X lähellä hiillostikin. En paljoa katsellut silloin taakseni, vaan ajelin korvakuulolla. En herroja pystynyt näkemään silloin, kun ihan kannassa ajoivat. Heti kun kuului rataelementin paukahdus, niin tiesin yleensä aina että paappahan se rääkkää bemua siellä ja seuraavan mutkan ulostulossa näin kun he olivat jääneet pari sekuntia kolistelun seurauksena. kärkikolmikko veteli omilla luvuillaan jo siinä vaiheessa....."oi jospa oiisiin saanuut oolla muukaanaa".........

Taisi olla puolivälin jälkeen kun X pääsi vähän BMW:stä irti ja pääsi hyökkäämään kimppuuni. Luulin pitkän aikaa että kyseesssä olisi ollut NipzyyZ, mutta erehdyin. X pääsi kuittaamaan ohitseni takasuoran päässä. Tiesin hänen tekevän sen, sillä näin edellisen mutkan ulostulossa jo nopealla sivuvilkaisulla mitä hän aikoo. Enpä estellyt, vaan annoin hänen mennä ja vaihdoin omaa ajolinjaa siten että pystyin ajamaan hänen rinnallaan takaosan syheröille asti missä tiesin varteenotettavan takaisinkuittauspaikan. Se oli vimeinen vasuri ennen pääsuoraa. Sen jälkeen sieltä ei yrityksiä enempiä tullutkaan. Syy luettavissa hänen raportistaan. Tosin viimeisen kierroksen aikana halusin varmistaa oman paikkani, kun näin ruutulippumiehenkin jo valmiina, niin otin takasuoran sisälinjaa, mikä olikin ainoa suurempi peittoliike koko kisassa. Maalissa siis sijalla 4. Golden pineapple A-finaalissa, eli ei shamppanjaa vaan IV-olutta tänään.


KOMMENTIT MUUTEN/JÄLKIPELIT

No sen voin sanoa että sijoitus oli varmasti autoa parempi. Nopein kierrosaikani taisi A-finaalissa olla vasta 8.nopein, joten täytyy olla tyytyväinen tähänkin. Pääsin sentään aika-ajossa todistamaan ainakin itselleni että mahdollisuuksia kyllä on, se vain antaa odottaa itseään. Nyt olin myös täysin terve, joten senkin puolesta jaksoi paremmin hymyillä(oli muuten pari vkoa veemäinen flunssa).

KIC:n tilaisuus päättyi koko kauden suorituksista järkättyyn palkintojenjakoon, josta jatkoimme Sporttiin syömään ja vähän juomaan. Hampurilainen oli hyvää ja täyttävää. Melko pian sen jälkeen jouduimme lähtemään kotia kohti, sillä ikävä iski.


KAUSI 2010

Tätä odotamme innolla. Nyt on moni kisapaikka jo tuttu, joten pitäisi tulla astetta vahvempana keväällä kuvioihin takaisin. Työnikin puolesta karting ompi hyvää höyryjen päästämistä, jolloin ajokortin taskussa pysyminenkin varmempaa. Lisäksi se antaa skarpimman olon tien päälläkin, jolloin osaa helpommin varautua sielläkin yllättäviin tilanteisiin. Hyvä esimerkki torstailta: onnistuin väistämään Scanialla vastaan tulleen auton irronneen pölykapselin. Olisi osunut suoraan tuulilasiin muuten. Kiitos leveän pientareen. No meni offtopic, mutta kuitenkin.......

Kiitokset kaudesta 2009 tähän loppuun:

FO:lle, X:lle, Jacq:lle, CM:lle, 72:lle ja kaikille muille kisaajille. Me näemme hyvin todennäköisesti ensi vuonnakin, piditte siitä tai ette.

DickW kuittaa: LOPPU
 

Dominic

Senior Member
Liittynyt
9.2.2000
Viestit
47813
Sijainti
Turku
Kotiuduttu....örh...URP!... :alppu::alppu::alppu::yuck::yuck:

Rapoa huomenna kuha kunto sallii.... häpeen teitä KAIKKIA!
 

Williams-

Senior member
Liittynyt
14.5.2003
Viestit
1224
Sijainti
Hyvinkää
Raporttia kauden viimeisestä kisasta:

Ennakkotunnelmat viimeiseen kisaan oli hieman normaalista poikkeavat, jostain syystä en oikein luotttanut ajotaitoihini ja kisatopicin lukeminen ei auttanut asiaa yhtään.. Ennustin itselleni vaikeaa kisaa, mutta onneksi olin väärässä sen suhteen. :) KiCin rata oli mulle (kuten myös monelle muulle) uusi paikka ja ainakin itse tykkäsin ko. radasta.

Aika-ajot (#18)
Aika-ajoihin sain auton #18. Rata oli uusi tuttavuus ja ajattelinkin ennakkoon, että Turun radalla oppimastani voisi olla täällä radalla jotain hyötyä ja yritin soveltaa oppimaani parhaani mukaan (kiitos Dickille, kun meni silloin Turun harkoissa mun edessä sen verran sopivaa vauhtia että siitä tuntui olevan pitkällä tähteimelläkin apuja). Alku meni rataan tutustuessa ja jossakin vaiheessa huomasin ajaessani, että käytän aivan liian paljon jarrua (siis toisin sanoen sellaisissakin paikoissa jossa ei olisi moiselle ollut tarvetta :D) Loppua kohden vähensin jarrun käyttöä sen verran, että jarruttelin kutakuinkin enää parissa kohtaa. Aika-ajoista jäi sellainen fiilis, että ajo oli sujunut ihan hyvin ja tämän vahvisti tulokset: taisi olla ensimmäinen kerta tällä kaudella kuivalla kelillä kun pääsin samoille sekunttiluvuille parin muun kanssa. B-finaalin viimeinen ruutu kutsui jälleen, mutta olin siltikin tyytyväinen. Nyt oltiin jo aika lähellä nopeampia! Mitä on tapahtunut? :eek!: Tästä oli hyvä jatkaa kisaan!

Kisa (B-finaali, #3)
Kisaan lähdettiin luottavaisin mielin autolla #3. Lämmittelykierros meni ja startin aika koitti. Lähtö oli erinomainen, pääsin kuittaamaan helposti 10. ruudusta lähteneen Oton ohitse. Okei, myönnetään että se johtui osittain keveydestäni. Ohituksesta seurasi sitten se, että kävin useamman kierroksen Oton kanssa hyvää taistelua toiseksi viimeisestä sijasta. Edellä menevät kyllä karkasivat aika pian, mutta keskityinkin enemmän siihen, että saisin pidettyä Oton takanani. Pyrin ajamaan suht virheettömästi ja puolustin paikkaani. Sitten jossakin vaiheessa (ei tarkkaa muistikuvaa siitä kuinka kauan ajoin Oton edellä) radan toiseksi viimeisessä mutkassa tärähti perässä sillä seurauksella että ajaminen sekosi hetkeksi ja Otto pääsi ohitse. Eka ajatus oli, että "jaaha, Otto päätti sitten yrittää keinolla millä hyvänsä ohitse pääsemistä." Tuli meinaan mulle täytenä yllätyksenä. Keskustelimme tilanteesta kisan jälkeen varikolla ja kävi ilmi, että olin hdastanut ko. mutkaan normaalia aiemmin. OK, homma selvä. Kyseessä oli siis kilpailutilanne. :) Oton ohitettua mut sainkin ajella rauhassa aina ruutulipulle asti, en oikein pysynyt perässä. Liekö sitten huonolla autolla ollut vaikutusta asiaan... Sanoisin, että tämä kisa oli kokonaisuutena yksi hauskimmista ja parhaimmista itselleni menestyksen kannalta. :ahem: Jälkeenpäin foorumia lukemalla selvisi, että kisa-auto ei ollut täälläkään mitään parasta luokkaa. TAAS! Ihmettelinkin kisan jälkeen, että miksi nopein kierrosaika parani a-a:sta niin vähän, mutta syykin sitten selvisi..

Palkintojen jakamisesta sen verran, että tosiaan minäkin sain oman, hienon pokaalini. Kiitokset siitä, tuo on aika hieno! :) Toisaalta olen tuon ansainnutkin, tämä kulunut kausi oli omalla tavallaan mulle vaikea kun opittavaa on ollut niin paljon (ja on toki vieläkin) eikä menestys ollut juuri kovin hyvää. Sinnikkäästi kuitenkin kävin kisoissa (8 kymmenestä mahdollisesta) vaikka toisinaan homma tuntui vaikealta. Paljon on (erityisesti ekojen kuukausien aikana) pitänyt itseä kannustella, tsemppailla yms. jotta on jaksanut olla kisoissa mukana. Motivaatiota sai aika ajoin hakea.. Hyvä että täältäkin suunnalta on tullut kannustusta, niin ei ole ihan yksin joutunut olemaan. Kiitos tämän jaksamisen / sinnikkyyden, se useamman kuukauden työn tulos alkaa nyt lopultakin hiljalleen näkyä.

Pieni yhteenveto kuluneesta kaudesta
Tuohon vähän ylemmäs olenkin jo kirjoitellut joitain tuntemuksia kaudesta omasta näkökulmasta, mutta jatketaan nyt vielä vähän sillä linjalla.
Tää viimeinen kisa oli loistava tapa päättää noususuhdanteinen kausi. :ahem: Muutenkaan kaudesta ei todellakaan mitään pahaa sanottavaa ole, kisat olleet hyviä, hauskaa on ollut ja järjestelyt ovat sujuneet enemmän kuin moitteettoman hyvin. Omista suorituksista yleisesti vielä, että kehitystä on kokemuksen myötä tosiaan tapahtunut jatkuvasti ja vauhti alkaa pikkuhiljaa löytyä. On sen eteen kyllä saanut tehdä töitäkin. Toki vielä on paljon opittavaa ja parannettavaa..

Vielä kerran suuret kiitokset järjestäjille sekä kuskeille kaudesta 2009! Saa nähdä kuinka kauan malttaa olla salaharjoittelematta, sellainen polte on iskenyt tähän lajiin.. ;)

Uutta kautta odotellaan jo nyt innolla. Ensi kaudella taas uudet haasteet edessä, tosin silloin on jo suurin osa radoista tuttuja. :) Jospa silloin nähtäisiin se kaikkein merkittävin ja suurin kehitysaskel eteenpäin, se oli jo tällä kaudella ainakin pariin otteeseen oikeasti lähellä tapahtua. :ahem:

Thank you and see you in next season.
 
Viimeksi muokattu:

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Race report / FO110K

Okay, here goes a different style approach to report race activities...

Pre-Race
Yö nukuttu huonosti. Herään klo 04, levottoman 3h "unen" jälkeen... Kiroan ulkona olevia jäisiä teitä.
Kello koittaa 06, Asko vastaa unisena puhelimeen ja toteaa että parempi ottaa käyttöön Plan B,
ei kuulemma ole hänellä talvigummeja autossa, on siis lähdettävä sitten Anjovitsillä...
Kiiruhdan kamojen kanssa autolle, tuulilasi on pestävä vielä sisältä, automaatilla poikettava ja tankatakin pitäisi...
Viimein, 10min myöhässä saavun Herwoodin synkkiin metsiin jossa Asko jo odottaa...
Matka jatkuu jäisien teiden kautta kohti 3-tietä joka onkin sula onneksi, moottoritie on kylmääkin kylmempi
mutta kohta eteen pärähtääkin fantastinen auringonnousu upeaa päivää kunnioittamaan...

Hämeenlinnassa nopea stoppi, tröpöjen kuningas, tuo Forumin ikioma Koop noudetaan kyytiin myös.
Linnatuulessa päätän pitää asiaan kuuluvan pitstopin, renkaita kiristäessä & paineita tasatessa paikalle
saapuu Kuuman Kahvin kanssa autokunnan muut jäsenet, ah, tästä on hyvä jatkaa kohti kisapaikkaa...

Viimeinkin! Käännän Anjoviksen keulan kisapaikan pihaan, ei forumisteja näköpiirissä, olemma ensimmäisiä.
Hetki vierähtää, paikalle saapuu Nipsu, Team-Tampere II ja Tålppa-Apina, mysteeri ratkeaa, sehän onkin PeePee!
Pian KiC:n ovet jo aukeavatkin ja häslinki alkaa, porukkaa ympärillä kuin pipoa, papereiden kanssa sählääminen
alkaa ja rahaa virtaa lompakosta pois, ratahenkilökunta naureskelee listan nimille mutta muutoin kaikki onkin jo valmista,
eikun vaihtamaan ajokamppeita....

Combined free practice & qualifying / Car #6
Varikkotiimillä näyttää olevan hymyt herkässä, nimilistat näköjään taas käsillä...
Ykkösryhmä saapuu varikolle, aika vetää kypärä päähän. Ei lisäpainoja onneksi. Autoista ja radasta ei mitään tietoa,
eteenpäin sano jo mummokin lumessa jotenka päätän seurata edellä ajavia "asiansa osaavia" kuskeja...
Ei onnistu, olen auttamatta hitain mies heti kärkeen, ei vain tunnu ajat paranevan. Kiroan. Useasti.
Sitten pelastus puskista, NB tulee ohitse ja pääsen kantaan hetkeksi. Haa! Pahimmat virhepaikat löytyvät vihdoinkin,
radan loppuosa menee näköjään päin helv**tiä, , pakko skarpata!
Auto puskee, ei käänny neulansilmiin kunnolla, kiroan taas... Aika jumittuu 30.9xx tasolle, parannusta
ei tule vaikka mitä tekee, hitaat mutkat tappaa vauhdin täysin....
Kiroan, taas. Ja useasti.

Palaan varikolle päätä pudistellen, tulosruutu näyttää sitä mitä pelkäsinkin: Ruudukon sija 13,
B-finaalin ruutu 3 siis tiedossa, edessä Tålppa-Apina ja Alppu, takana Andy, hieno rako...
Kiroan taas.

B-finals / Car #18
Kipuan autoon tietämättä siitä mitään, säädän epätoivoisesti penkkiä jotta painoa saisi eteenpäin ja
parannettua käytöstä mutkissa, epätoivo valtaa mielen, Alpusta pitäisi päästä ohi jotta nousu A-finaaliin onnistuisi...
Lämmittelykierroksella auto tuntuu toimivan, luottavaisin mielin lähtöruudukkoon lipuen...

Hyvä startti! Alpun rinnalle osittain ja törmäys! Osun alpun ja vallin väliin, Alppu karkaa ja paniikki iskee,
ei kai Andy ole jo rinnalla... Ei onneksi.
Pääsen letkan kolmoseksi ja hirvee tsemppi päälle, nyt tai ei koskaan on painostettava!
Saan Alpun kiinni kierroksen aikana, nyt näyttää hyvältä, auto tuntuu menevän hyvin ja kierrosaikakin
putoaa jo toisella kierroksella 0,5sek aika-ajoon verrattuna !!
Alppu tulee perä edellä vastaan, peittää, vääntää ja kiehnää, mutta "Andrean" tehdessä virheen neulansilmässä,
pääsen vihdoin rinnalle! Nyt tai ei koskaan! Ulkopuoli seuraavaan kahteen mutkaan, pakko pitää pinta!
Ulkopuolella pitoa riittää ja pysyn rinnalla, pitkään oikeaan Alpun on pakko höllätä ja pääsen ohi, nyt eikun
karkuun ja kohti Apinaa! Hitaasti mutta varmasti Alppu jää, Apinaa saavutan hiljalleen, väsytystaistelu menossa...
Kierrosajat parin sadasosan päässä mun ja apinan välillä, kiroan taas, eikö se prkl osaa tehdä virheitä :D
Lopussa pääsen lähelle, mutta en riittävän, tuloksena sija 2. ja nousu A-finaaliin...
Tyytyväisyys paistaa kypärän sisältä ajaessa varikolle, hyvin tsempattu!

A-finals / Car #3
Viimeinen ruutu kutsuu autolla #3 joka on ollut ed. jaksoissa surkea. Kiroan taas lukiessani lähtöjärjestystä.
Edessä ruudukossa näyttää olevan Apina ja Flavio, ainakin Flavio pitäisi kuitata perhana!
Varikkomies kipittää kohti, kuulemma jollekin pitää antaa "kylmä" auto...
Mietin hetken ja tajuan ettei WoPe ole vieläkään saanut hankittua mulle siskonsa puh. numeroa jotenka
executive decision is made = WoPe saa kunnian nauttia "kylmistä kyydeistä" :D

Hyvä startti taas! Pääsen Apinan ja Dompparin rinnalle kiihdytyksessä mutta tilaa ekassa mutkassa ei ole,
pakko nostaa, prkl :mad: Jään viimeiseksi ja katson harakiriä edessäni, kaikki hakevat Flaviosta ohituspaikkaa,
Apinan siinä onnistuessa menee Dompparikin, itse en pääse vaan Flavio sulkee oven katalasti...
Suoralla paljastuu ikävin tilanne, auto on auttamatta hitain suoralla, ei käy edes rajottimella kunnolla suoran päässä.
Kiroan. Taas.
Flavio onneksi ajelee miten sattuu ja pääsen peesiin ja viimein ohi, nyt karkuun! Vaan ei.
Flavio löytää KERS-napin ja puskee takaisin, parin kierroksen hiillostuksen jälkeen menee suoralla ohi väkisin.
Ei voi kuin kirota, taas. :mad_old:
Nyt Flavio pääseekin karkuun, jumbosija häämöttää, Yritän epätoivosesti ottaa tukasta kiinni suoralla
josko sais vetoapua, mutta ei. WoPe tulee kirroksella ohi, nytkö jo? Voi vtu...
Lähden seuraamaan WoPea, taas paljastuu pari "kikkaa" mutkista, ajolinjat paranee ja kierrosaika
putoaa ekaa kertaa #3:lla alla 31s...
Hetkeä myöhemmin WoPE pääsee näköjään Flavion kantaan, Flavio antaa reilusti tietä, myös minulle :D
Juhlin ja nauran, mahtaa Flaviolla olla hyvä fiilis :D Cmoney ja NB hiillostavat, päästän heidät pääsuoralla ohi,
jarrua ekaan mutkaan, taasko pääsee Flavion kanssa kisaamaan? Kyllä :D
Flavio puskee taas vastustamattomasti perässä pari kierrosta, heilautan pääsuoralla kättä ja annan
Loreal-mallin mennä eteen, auton vauhti vain ei riitä.
Kiroan, taas.
Flavio tuntuu taas karkaavan jatkan kiroamista kunnes edessä näyttää joku pyörähtäneen, ja saan Flavion kiinni.
Rinnalle ja ohi, taas :D Näyttää olleen toiseksi viimeinen kierros, varmaa ajoa viimeisellä kierroksella ja
kultainen ananas matkaa tänään Flavion mukaan...

Köröttelen varikolle, mietin että sijoituksena täys paska, mutta kokemuksena hieno.
70 kierrosta uudella radalla, paljon oppimista, paljon virheitä, paljon onnistumisiakin.
Olisi voinut mennä huonomminkin, ja pääasia oli että sai nauttia ajamisesta, oli ohituksia ja tilanteita, hienoa kisaamista.
Flavion kanssa pikaiset läpyt kesken takasuoran, Fair Fight Old Boy! :thumbup:

Post-race
Vaatteiden vaihtoa kiireessä, kiire palkintojenjakoon. Nopeat puhumiset kisan top3:lle, Jussi laskee kiireellä vielä pisteitä....
Pisteet selvillä, palkintojenjako hoidettu, ilmoisia kasvoja ympärillä, kausi paketissa ja olutta tiedossa. Hyvä.

Kaiken kruunaa kauniisti hymyilevä kassaneiti kiittäessäni palveluista :)

Kiitokset kaikille kuluneesta kahdesta vuodesta, hienoa on ollut, hieno on porukka ja hienot on kisat.

TolloK signing off.
 
Viimeksi muokattu:

lfb

Flavio
Liittynyt
8.2.2004
Viestit
9965
Sijainti
Helsinki
Haa, näpyttelenpä raportin sittenkin jo nyt kun ei unikaan enää tule.

Pre-Race:
Aikataulu meinasi vetää vähän tiukoille, kun lähiliikenteen bussi päätti jättää vuoron ajamatta ilmoittamatta siitä meikäläiselle. Kyyti onneksi järjestyi, suuret kiitokset siitä hahmolle Powered by BMW. Radalla nopea vaatteiden vaihto ja autoon, lisäpainot eivät meikäläiselle olleet tarpeen.

Aika-ajo (auto #8):
Uusi rata ja uudet kujeet, yritin ajaa saatujen vinkkien mukaisesti mahdollisimman siististi mutta tiukoilla linjoilla. Auto kuitenkin luisteli jonkin verran ja puhtaan kierroksen saaminen tuntui vaikealta, session loppupuolella sain kuitenkin pari ihan ok vetoa ja aika oli lopulta ryhmän toiseksi nopein, puolisentoista kymmenystä Nipsuhuulesta. Suorituksella irtosi yhdeksäs lähtöruutu, johon oli kauden esitysten perusteella oltava tyytyväinen. Tavoite A-finaaliin pääsystä täyttyi yllättävänkin helposti.

Kisa (auto #6):
Sain hyvän startin ja pääsin Nipsuhuulen ohi ennen ensimmäisiä mutkia. Jouduin kuitenkin ekan jarrutuksen jälkeen huonoille linjoille seuraavia mutkia ajatellen eikä minulla ollut enää mahdollisuuksia estää takaa tulevia pääsemästä ohi ilman kontaktia. Otti päähän, laitetaan kokemattomuuden piikkiin.

Loppukisa olikin kovaa taistelua Follon kanssa toiseksi viimeisestä sijasta, muut katosivat melko nopeasti horisonttiin. Vaihdoimme sijoituksia varmaankin 5-6 kertaa kisan aikana, taistelu oli kovaa mutta rehtiä eikä ohituspaikkaa ollut helppo löytää ja nopein kisakierroskin oli meillä tuhannesosalleen sama.

Jossain vaiheessa olin jo saanut tehtyä muutaman metrin kaulan Folloon, kun kisan kärki otti kierroksella kiinni. Päästin porukan suosiolla ohi, vaikka arvelinkin FO:n pääsevän ohitseni samalla. Niinhän siinä kävikin, mutta ratkaisu tuntui ihan oikealta, koska emme ajaneet kovinkaan hyvistä sijoituksista. Sitä paitsi tunsin olevani vähän nopeampi ja Follo päästikin minut suosiolla ohi pääsuoralla.

Arvelin kisan olevan pikku hiljaa siinä, kunnes joku oli pyörähtänyt edessäni. Tulin kuitenkin kohdalle huonoimpaan mahdolliseen aikaan, jouduin hiljentämään vauhtia reilusti koska en olisi päässyt spinnanneesta kuskista siinä paikassa millään ohi. Follon ei puolestaan tarvinnut nostella ja hän pyyhkäisikin ohi minusta. Kisaa olikin sitten jäljellä enää yksi kierros, joten vielä yhtä kuittia ei ehtinyt enää antaa. Kierrokset loppuivat vähän aiemmin kuin olin arvellut, joten vaikean kisan jälkeen olin A-finaalin viimeinen. Joo, tavoite tuli periaatteessa täytettyä, mutta kisassa olisi pitänyt pystyä ajamaan kympin sakkiin, mikä ei loppujen lopuksi ollut ollenkaan kaukana.

After-Race (Carlsberg #3):
FO sanoi kertoi kisan jälkeen kisakoslani olleen aika-ajoissa puolisen sekuntia hitaampi kuin hänen B-finaalin autonsa, mikä taisi selittää aika-ajoissa huonommin sijoittuneiden karkaamista heti kisan alussa. Auto puski paljon enemmän kuin aiemmin ajamani #8, mutta se ei kuitenkaan tuntunut muuten erityisen hitaalta. Eipä voinut mitään, hyvä maku kisasta jäi kuitenkin. En tiedä, sopiko rata jotenkin minulle vai auttoiko painojen tasaus, mutta kilpailukyky oli parempi kuin useimmissa kauden kisoissa.

Kisan jälkeen jaettiin palkinnot ja tulihan sieltä meikäläisellekin yksi pokaali, erittäin arvostettu David Coulthard -palkinto. Tästä jatkettiin Sporttiin syömään ja seurailemaan aika-ajoja sekä myöhemmin jatkopaikkaan, jossa oli sangen lystikäs meno.

Loppuun vielä suuret kiitokset FO:lle tästä kisasta ja kaikille järjestäjille koko kaudesta, kun jaksoitte pistää meille pystyyn tällaisen hienon sarjan. Ajamassa on ollut aina hyvähenkinen ja rehti porukka, joten pitänee jakaa kiitosta myös kanssakilpailijoille. Onnittelut tietysti myös mestari Nasty Boylle ja muille mitalisteille sekä palkintojen saajille. Ensi vuonna yritetään taas päästä mukaan osakilpailuihin mahdollisuuksien mukaan, nähdään silloin!
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13717
Andylle vinkkiä, kolmosautolla ajettiin aika-ajossa sijat 12 ja 14 (eroa n. kymmenys)
B-finaalissa auto oli Wilzkun alla, A-finaalissa mun, eli ei sijotukset hurranneet sielläkään.
Ainakin A-finaalissa ko. auto oli muita selvästi hitaampi takasuoralla, ei hakannut rajottimelle läheskään yhtä ajoissa kuin esim. 18....
Alppu ajoi kyllä #3lla hyvin aamun ekassa sessiossa. Voisi olettaa seuraavassa a-ajossa pidon olleen jo hieman parempi mutta Andy pääsi vain lähelle samalla autolla. Vertailu #18aan, niin mulle jäi kuva sen olleen ihan huippuauto, Nasty hiillosti ja paljon kisassa. Top 3:en nopeimmat kiekat olisivat arvioidusti voineet vapaasti ajettuna mennä näin: NB 29,2xx, minä 29,3xx-4xx ja WP sen 29,478 jonka ajoikin yksinään siellä kärjessä. DW:lle ehkä 29,9xx eli auto lie ollut heikoin top4ssä (Alpulla siis hyvä vauhti tälläkin autolla B:ssä).

Kisan jälkeen jaettiin palkinnot ja tulihan sieltä meikäläisellekin yksi pokaali, erittäin arvostettu David Coulthard -palkinto.
Ensi kauden mestari?
 
Viimeksi muokattu:
Ylös