Results & Press Conference: KKWCS Season 2009, round 10 / Final race @ Kart´In Club

FO110K

Banned
Kisassa olinkin nopeampi nopeimmallani kuin aika-ajoissa:eek: Silti olisi kyllä puoli sekuntia lähtenyt ajotaidon kehittyminen huomioon ottaminen, kun ei tuo kisaruoska mihinkään kääntynyt.
Rata parani selkeästi kokoajan, eikä ihme kun oltiin ensimmäinen ryhmä.
Melkein kaikilla parani aika finaaleihin, mutta jos osui huonompi auto alle niin saattoi tulla jopa takkiin, kuten esim. Dickille...

FO110K

Banned
Autojen tasoerot oli aika pieniä.
Juu ei ne ihan älyttömiä olleet, mutta esim mulla heitti 0,5sek ja Dickillä 0,6sek ajosettien välillä....
Tietty Suzukartissa erot oli pahimmillaan toista sekunttia :D

edit. Dick kirosi että aika-ajoon verrattuna keskimääräsesti parannus oli n. 0,3s monella,
Dickillä napsahti lisää 0,3 aika-ajoon verrattuna :D
Mulla taas a-a:n lopusta -> B-finaalin kierros 3 putos 0,5sek, tosin autokin oli B-finaalissa
se jolla Nasty veti pohja-ajan A-finaalissa :rolleyes:

Viimeksi muokattu:

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Sijainti
Ypäjä
Autojen vauhdeissa ei välttämättä kovia eroja, mutta erilaisia ne olivat. Kisa-autossani oli huonompi pito takana jonka johdosta se oli minun ajamana nopeampi, kuin aika-ajoauto. Joku toinen taas osaisi hyödyntää hyvän pidon takana ja olla sillä nopeampi. Minun kohdallani valitettavasti on niin, että sidäradalla jos kohdalle sattuu huonosti sopiva auto, niin se tietää putoamista b-finaaliin

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
lfb ajoi aika-ajot ja kisan samalla autolla mitä minä, eikä valitellut mistään rapossaan. Olinko vaan niin spagettikäsi:confused::thumbfh: No eipä hänkään parantanut kuin puolikymmenystä aika-ajoista, jos nopeimpia kierroksia vilkuilee.

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Autojen tasoerot oli aika pieniä. Sen puolesta puhuu että olin koko ajan 4-5 nopein painoista huolimatta eli mulla ainakin meni vkonloppu ihan putkeen. Eipä voi kukaan valittaa että keveyden puolesta saisin etua, koska sijoitus ja kierrosajat oli melkoisen hyviä. 12,5 kg oli lisämötit autossa.
Nastylle, Wopelle ja Cmoneylle en pärjää - liian nopeita kuskeja eli näiden jälkeen on mun sijoitus.
Ja hei, olen 47 - laittakaa nyt nuoremmat edes vähän kampoihin :ahem:
Olit muutenkin siinä haarukassa että joihinkin nähden hyödyit, joihinkin et. Eli kärkipäässä ns. keskipainoinen. Mun mielestä oli siis odotettavaakin että sijoitukseesi ei painot paljoa tule vaikuttamaan.

Ja mitä tulee sun mahkuihin, niin vain huonoa tuuria ettet minua vielä kertaakaan ole voittanut KKWCS-kisassa. Meillä oli tiukat Forssakisat 2008, ja Suzussa sait huonomman auton. Lisäksi Kaanaassa rengasrikko jossa Dick ja WoPekin oli samassa porukassa radalla... Ja Nastyn vikura auto oikeissa Forssa 2:ssa jossa mm. Andy meni kunnon autolla kaukana edellä... Ja DW pari viime kisaa heikolla autolla ollut samassa letkassa. Eli mun mielestä asioiden loksahtaessa voit kyllä voittaa kenet tahansa. Kaikkien kärkikuskien voittaminen samana päivänä onkin sitten toinen juttu.

Viimeksi muokattu:

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Juu, en itekään merkittävää pidonparanemistunnetta saanut kisassa suhteessa aika-ajoihin. Eri autot toki, ja me NB:n kanssa kyllä estettiin toisiamme ajamasta kierrosaikoja, joihin muuten olisimme päässeet, hän vähän nopeampana.

DW

2009-2016
:doubtful: Ne nauraa mulle :frown:.......pois......

Edit. ei vaineskaan....en tiedä katseliko muut siinä ajellessaan monitoria tarkemmin. Itse kun olin alussa Bmw:stä päässyt ohi 4.sijalle ja edellä ajoi Nasty, niin 3-4 ekan kierroksen aikana näin edellä menevillä aikoja 29.8-29,9. Itselle heräsi toiveita vielä silloin ajaa kaksikkoa kiinni, kun omat ajat jo silloin 30.0-30.1.......no kymmenen kierrosta myöhemmin Nasty 29.4-29.5 ja itsellä yhä 30.0........dickillä oli dicki otsalla:D

Viimeksi muokattu:

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Seuraava, Myllypuro. Siellä vissiin tasaisemmat lelut.

Joni

Well-known member
Kuviaaa. Mielummin vielä tässä pian kuin kuukauden päästä.

Albert Oil

Hippi ja juntti
Sijainti
Korviesi välissä
Domppari on ensi vuonna kova luu ja hyvä niin. Äijän ajo on mainiota katseltavaa. Fanitan.

Mä sain elämäni ensimmäisen autourheilupokaalin ja se lämmittää syäntäin. Nyt oon saavuttanut kaiken.
Jos siirtyiskin mesenaattiosastolle sponsoroimaan Dominicin ajamisia!

Quasimodo

Well-known member
Sijainti
Helsinki
Aika-ajo (#9)
Sain punnituksen jälkeen lisäpainoja kohtuulliset 17,5kg. Aika-ajossa sain ajaa suurimman osan ajasta ilman ruuhkaa ja aikani parantuivat tasaisesti loppua kohden. Koitin myös samalla kiinnittää enemmän huomiota ajolinjoihini ja löysinkin mielestäni toimivat linjat. Aika-ajon viimeisillä kierroksilla tuli ruuhkaa enemmän eteen, juuri niillä hetkillä kun olisin pystynyt ajamaan parhaat kierrokseni. Viimeinen silaus jäi puuttumaan parhaasta ajastani, mutta onneksi se riitti A-finaaliin ja kahdeksanteen ruutuun.

A-finaali (#8)
Autoni vähän yski lähtökiihdytyksessä ja lfb tuli helposti ohitseni. Sain kuitenkin ohitettua lfb:n ekan kierroksen aikana takaisin. Kisan ekoilla kierroksilla selvisi myös se, että Nipzyyz alkoi toimimaan edessä tulppana ja olisin päässyt häntä kovempaa.

Aloin siis painostamaan Nipzyyziä ja etsimään ohituspaikkaa. Sain myös samalla puolustautua takana tulevilta, jotka myös liittyivät junaan. Dominic pääsi kisan aikana monta kertaa rinnalleni, mutta ei ohitseni. Tällöin tosin kuvittelin, että Dominicin tilalla on lfb. Myöhemmin PeePee (Tålppa-Apina) oli päässyt ohittamaan Dompparin ja pääsi myös rinnalleni muutamia kertoja. Itsekin pääsin monia kertoja Nipzyyzin rinnalle, mutta ohituspaikkaa ei löytynyt kuin vasta kisan viimeisillä kierroksilla. Pääsin Nipzyyzin rinnalle radan keskivaiheilla olevissa ysikymppisissä ja ohitse toisessa jarrutuksessa. Olin tosi tyytyväinen, että pääsin pitkän taistelun jälkeen Nipzyyzin ohi, ja tämän merkiksi tuuletinkin pääsuoralla ohituksen jälkeen. Kisan lopussa koitin ajaa mahdollisimman kovia kierroksia, mutta vähän jäi vielä parantamisen varaa.

Fiiliksiä
Koko kisa oli todella mielenkiintoinen Nipzyyzin mudostaman junan vuoksi. Taistelua sai käydä puolin ja toisin ja ei siinä toki sisäratojen tyyliin osumiltakaan vältytty. Kisa oli sisäradaksi erityisen mielenkiintoinen ja kilpailullisesti yksi kauden parhaista, missä olen ollut. Omaan suoritukseeni olin myös tyytyväinen.

Painotasoituksen kokeileminen oli mielenkiintoista, tasoitti pakkaa mukavasti ja toi esille kuskien ajotaidot paremmin. Parhaiten 'näytön paikan' käyttivät lfb ja Dominic, jotka molemmat venyivät upeisiin suorituksiin.

Minut palkittiin myös Vuoden Tulokaskuski 2009 -palkinnolla ja se lämmitti mieltä mukavasti.

Kiitokset Follolle järjestelyistä ja kohtuullisen kisahinnan neuvottelemisesta!

Dominic

Senior Member
Sijainti
Turku
Domppari on ensi vuonna kova luu ja hyvä niin. Äijän ajo on mainiota katseltavaa. Fanitan.

Mä sain elämäni ensimmäisen autourheilupokaalin ja se lämmittää syäntäin. Nyt oon saavuttanut kaiken.
Jos siirtyiskin mesenaattiosastolle sponsoroimaan Dominicin ajamisia!
No johan nyt on! :eek: :alppu:

Elekee tuommosia paineita lyökö niskaan!!! Emmie ulukoradoilla kuitenkkaa oo mihkää!

NiPzyyZ

Well-known member
Kilpailu taputeltiin minun osaltani pakettiin n. kaksi vuotta sitten, kun KICllä siirryttiin "perinteisistä" autoista sodeihin. Vauhtini tipahti samantien suhteessa muihin n. puolella sekunnilla ja syytä tähän en vain pysty millään löytämään. Jostain kumman syystä en vain saa vietyä noita autoja niin kovaa, kuin haluaisin.

Noh itse kisaan sitten:

Aika-ajo ja 7. sija oli pettymys, mutta maksimissaan pari pykälää olisin voinut parantaa. Autosta (#11?) en pitänyt yhtään, sillä en saanut sitä millään kääntymään viimeiseen vasempaan. Piti hieman Alonsomaisesti mennä viimeiset mutkat läpi ja se, jos mikä syö aikaa tuolla.

A-finaali oli yllättävänkin mukavaa kisailua Nipsuhuulen kanssa! Startissa ohitin RacerX:n, mutta yhtä nopeasti hän pääsi kuittaamaan sijoituksensa takaisin. Sen tilanteen jälkeen saatoin huomata toimivani veturina F1-Forumin omassa trullijunassa ja johtavani joukkoa Nipsuhuulen edellä. Autoni(#9) perä oli hieman kiikkerä takasuoran jälkeisessä neulansilmässä, ja sen ulostulossa Nipsuhuuli pääsikin usein rinnalle ja saatoimme ajaa rinnakkain seuraavat pari-kolmekin mutkaa. Radan luonteen tuntien ohitusta olisi käytännössä mahdotonta tehdä, mikäli edelläajava pitää linjansa tiukkana ja siltä se näyttikin ensimmäiset 20 kierrosta. Kerran Nipsuhuuli taisi päästä livahtamaan takasuoran jarrutuksessa ohi, mutta itse pääsin kuittaamaan heti sijoitukseni takaisin. Kuitenkin sinä ainoana kertana kun jätin hänelle hieman tilaa pitkässä oikelle kääntyvässä kaarteessa, hän pääsi livahtamaan ohitseni. Propsit hienosta ohituksesta!
Muutama kierros tästä ja Dominic taisi osua hieman takakulmaani jolloin autoni pyörähti ja autoja pääsi lappaamaan ohitse. Tilanne on kuitenkin kohdaltani ok ja Dominicille voin sanoa, että tämän kaltaisia juttuja voi aina kisaillessa sattua, kunhan koittaa vaan aina ottaa tilanteesta opiksi. :) Fiilikseni olisi toki voinut olla toinen, mikäli olisin menettänyt podiumin, mutta näin tällä erää ei k.o tilanne mitään haitannut!

Järjestäjille taas ISO Kiitos kisan järkkäämisestä ja nyt itse odottelen vain seuraavia kilpailuja, jotta pääsee ottamaan revanssin tästä kilpailusta.

Kohti podiumia ja sen yli!

Totke

Psyykeenmurskaaja
Sijainti
Hämeenlinna
Lyhyestä virsi kaunis:

Aamu suoraan FO110K:n raposta, ei lisättävää.

Aika-ajoharkat #14:

Kulku vaa'an kautta ja kymmenen kilon puntti kyytiin, penkki ihan taakse että oli mahdollisimman mukava olla, painojakaumasta viis. Radalle ajelemaan, vasta lopussa hokasin muutaman mutkan ajamiset edes sinne päin enkä puhdasta kierrosta saanut. Tällä radalla muuten tosiaan tuntui perän lipsumisesta johtuva hidastuminen ja ylileveiden ajolinjojen vaikutus. Vielä kun malttais ajaa tarpeeksi hiljaa että pääsis kovaa. Autot oli noin muuten ihan kivoja ajaa.

WoPe oli luvannut tarjota kaljan jos pääsen sekunnin sisään hänen ajastaan ja ette arvaakaan kuinka otti päähän etten ollut edes lähellä :jaska:

Kisa #11

Katselin miten rata kuului ajaa. Pitoa oli aika paljon enemmän kuin aamun ekassa setissä, veikkaan radan parantuneen ja auton olleen samaa tasoa. WoPe antoi armoa ja lupasi vielä kisan nopeimpien kierroksesta tarjota kaljan saman sekunnin sisään ehtiessäni. Lienen ollut yhtä kaukana, aika velho se WoPe.

Itse kisassa sain keskivertolähdön ja sija pysyi samana. Alisuorittaneella Andyllä ja Askolla oli vähän nokkapokkaa, ja heidän keskinäisen kolistelunsa seurauksena pääsin kuittaamaan Askon siististi. Öö ruz taisi mennä saman jupakan seurauksena väkisin ohi Askosta kanssa. Seuraavat kierrokset ajoin omaa kisaani vaan en päässyt karkuun. Öö ruz muistutti olevansa perässä kiinni antamalla aina silloin tällöin pientä pusua, ei mitään vakavampaa. Kisan loppuvaiheilla vanhempi herra sitten kyllästyi mun jarrutteluun ja meni isommalla moiskulla ohi. Sen seurauksena olin liki poikittain radalla hiusneulan jälkeen ja vauhdin puutteesta kolistelin seuraavaan mutkaan Askon kanssa joka paineli kanssa väkisin ohi. Molemmat painelivat 10m karkuun eivätkä kolistelleet enää keskenään joten kierrokset loppuivat eikä mitään ollut enää tehtävissä. Sija oli hieman pettymys vaikka kovassa porukassa taisteltiinkin. Se kaljan saamatta jääminen otti eniten kupoliin.

After-kart
Hieman pettyneenä painelin A-finaalin aikana ruiskuun ja hukkasin mun olueni ja syyttelin kaikkia varkaiksi. Ostin aulabaarista oluen ja nautin sen nopeasti palkintojenjaon yhteydessä. En voittanut mitään vaikka olin lähtökohtaisesti paras ehdokas vuoden naiskuski -titteliin!

Ulostautuessamme löysin olueni ja olin taas hyvillä mielin. Jauhettiin siinä tovi ulkona ja lähdettiin mööttepaikkaa kohti.

Möötte

Saavuttiin Sportille. Käytiin Askon kanssa maatilla ja koitin ehdottaa että käydään salakaljalla jossain viereisessä kapakissa. Ei lähteny mukaan. Söin klassikkoburgerin. Odotukset olivat alhaiset turkulaisten käsityksestä kantriburgerista jälkeen joten en pettynyt. Pekoni oli suolaista ja rasvaista sorttia. Juotiin vähän olutta. Saatiin "häätö" Curling-huoneen puolelle. Juotiin WoPen kanssa vähän mustikkaa. Tilattiin myös ihmejuoma nimeltä Tupla-Jii, helpotin asiaa nimeämällä sen TseiTseiksi, palattiin katsomaan aika-ajoa ja tajusin että JJ vetää monologia. Kuului taikasana ja huitasin TseiTsein ykkösellä huiviin. WoPe ei ihan ehtinyt mukaan mutta peesasi tyylillä. Juotiin vähän lisää olutta ja paineltiin Suvin nurkkiin, minä Oulunkylän kautta koukaten. Ajoitus oli lähes täydellinen. Flavio oli hoitanut hänelle uskomani tehtävän kuskata mulle kaljaa täydellisesti, tiesi jopa paremmin paljonko haluan kuin minä itse. Kaikki meni, Suvin salmaripulloa myöten. Jossain vaiheessa lähdettiin keskustaan, ei keretty enää assabaarista olutta ostamaan koska palvelu oli hidasta kuin mikä mutta tapasin mukavan miehen joka suostui myymään mulle junassa yhden reppuoluistaan.

öö ruz

Speed for ever
Lyhyestä virsi kaunis:

Kisa #11

Öö ruz muistutti olevansa perässä kiinni antamalla aina silloin tällöin pientä pusua, ei mitään vakavampaa. Kisan loppuvaiheilla vanhempi herra sitten kyllästyi mun jarrutteluun ja meni isommalla moiskulla ohi. Sen seurauksena olin liki poikittain radalla hiusneulan jälkeen ja vauhdin puutteesta kolistelin seuraavaan mutkaan Askon kanssa joka paineli kanssa väkisin ohi.

En muuten ollut minä tuon viimeisen isomman pusun antaja. Eiköhän se ollut Asko ja sen jälkeen mä pääsin kuittaamaan teidät ilmaiseksi, molemmat. Taitaa näkyä Cmoneyn videolta. Muuten tuli tökittyä puskuriin kyllä:ahem:

Viimeksi muokattu:

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Itsekin totesin jo kuvatessani että ahas, ruz lyödään helkuttiin edestä letkan hännille, ja sieltä sitten kuittaa molemmat näiden nahistellessa keskenään. Oli B-finaalin mielenkiintoisinta antia vissiin (olin lähes selvinpäin [ja kyllähän WoPen perässä nyt pysyy kännissäkin :D] ja tulin tähän tulokseen), siksi kuvasin.

Viimeksi muokattu: