Jere1983 sanoi:
Kaveri oli kesän teknisessä asiakaspalvelussa töissä ja heitti arvion, että 99% tapauksissa linja on kunnossa. Suurin osa tapauksista selviää modeemin boottauksella/uuden IP-osoitteen hakemisella. Joissain tapauksissa vihainen asiakas on soittanut ja vaatinut korvauksia kun netti ei ole toiminut esim. viikkoon, sitten neuvotaan kuinka haetaan uusi IP-osoite ja homma pelittää taas.
Kuulostaa melkein asialliselta arviolta.
Muita perussyitä netin prakaamiselle:
-liian pitkä puhelinjohto/jatkojohto. Ja ei, vaikka yhteys olisi aiemmin näillä jatkoroikkavirityksillä toiminut, niin perussetti on, että jossain vaiheessa ei enää toimi. Pitkiin vetoihin pitkä ethernetjohto.
-Palomuuri estää yhteyden, varsinkin Zone Alarm päivittelee itse itsensä usein tilaan, ettei nettiliikenne enää skulaa. lisäksi joskus netti ei vaan pelaa, jos ohjelmapalomuurin lisäksi wintoosan oma muuri on päällä.
-verkkoyhteys tippuu pois päältä katkoksen yhteydessä > laitetaan verkkoyhteyksistä lähiverkkoyhteys päälle.
-selain tökkii. Poistetaan väliaikaiset internet-tiedostot ja sivuhistoria. Tarkastetaan kone vielä haitta/vakoiluohjelmien varalta ja otetaan mieluummin firefox käyttöön.
-selain yrittää muodostaa puhelinverkkoyhteyttä > Käynnistä -> Suorita -> Inetwiz -> OK -> Valitaan lähiverkkoyhteys -> Seuraava -> Jätetään valinta pois kaikista kolmesta kohdasta -> Seuraava -> Vastataan kieltävästi internetmail-tiliin -> Seuraava -> Valmis, ja homma toimii.
-A-link roadrunner 24 ja 24 AP + Elisan yhteys. Usein pätkii, ellei modeemia konffaa siltaavaksi/hae a-linkin sivuilta viimeisistä firmistä
Siinä nyt muutama syy netin piiputtamiseen. Näihin teknisiin tukiin tietty tulee monista muistakin syistä puheluja, kuin sen vuoksi ettei netti toimi...