Rubensin auto

vermula

Well-known member
Liittynyt
1.2.2001
Viestit
12921
Mitä ero mahtaa olla rubensin autossa verrattuna Schumin? Selvästi käyttävät A ja B konfiguraatioita. Viimevuonna kun Ferrari oli lujilla, Rubensille näytettiin annettavan A-luokan kalusto, mutta nyt ei?
 

Minardi fani

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
941
Sijainti
Kuopio
tekevät Ruubenssille saman mitä tekivät 99 Mika Salolle... laittavat tehot alemmaksi ettei Schumilta mene maine! :D
 

Observer

Well-known member
Liittynyt
23.10.2000
Viestit
14546
Onhan tuo aivan surkuhupaista Schurrarilta ajattaa tuollaista Ö-luokan kuskia vaikka pitääkin taata että Schumacherille ei uhkaa omasta tallista tule. Se 1B-kohtelu ei tietysti ainakaan paranna asiaa, ilmeisesti Rubensin mekaanikot on jotain paikallisen yläasteen TET-porukkaa. :D
 

General FUp

Well-known member
Liittynyt
18.2.2004
Viestit
1088
Sijainti
tSadi
Juu, pyöritellä ja pohtiahan aina voi, mutta saa sitä järkeäkin käyttää, ihan oikeastikin :rolleyes: Varmaan Rubensin moottorissa onkin surkeammat tehot ja jopa ankkuri auton perässä laahaamassa ettei lujempaa pääsisi.. Ferrarin etuahan se varmaan on että Barrichello nahistelee siellä jossain kärjen perillä :yuck:
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
Loistavaa logiikkaa Ferrarilta pitää Rubens Schumia lähellä silloin, kun on tiukka kilpailutilanne mutta ylivoimaisessa tilanteessa torpedoida kaverin mahdollisuudet. Tällaista ei muuten ilmennyt vuonna 2002; miksi siis nyt?
 

General FUp

Well-known member
Liittynyt
18.2.2004
Viestit
1088
Sijainti
tSadi
Valde sanoi:
Loistavaa logiikkaa Ferrarilta pitää Rubens Schumia lähellä silloin, kun on tiukka kilpailutilanne mutta ylivoimaisessa tilanteessa torpedoida kaverin mahdollisuudet. Tällaista ei muuten ilmennyt vuonna 2002; miksi siis nyt?
Kyseessä on erittäin viekas ja halpamainen hämäys, mikäs muukaan.

Eikös ollutkin hyvin pohdittu :D
 

Ilmari

Banned
Liittynyt
6.8.2003
Viestit
1939
Valde sanoi:
Loistavaa logiikkaa Ferrarilta pitää Rubens Schumia lähellä silloin, kun on tiukka kilpailutilanne mutta ylivoimaisessa tilanteessa torpedoida kaverin mahdollisuudet. Tällaista ei muuten ilmennyt vuonna 2002; miksi siis nyt?
Loistavaa logiikkaa McLarenilta pitää toista kuljettajaansa ruudussa 13 tai takarivissä. Ei tällaista ole aiempina vuosina ilmennyt.
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
Noista Ferrarin A ja B autoista on käyty aiemmin laajaa keskustelua ja olen kysynyt eikö vuonna -99, jolloin Schumi loukkaantui, olisi pitänyt Irvinen suorituksissa näkyä hyvin merkittävä parannus, kun hänestä tuli Ferrarin keulakuva ja hänen alleen olisi istutettu paras Ferrari? Eddien suoritukset pysyivät kuitenkin varsin samanlaisina ja loppukaudesta, kun Schumi tuli Eddien apukuskiksi, ero oli ihan entisenlainen ja Ferrarin huippunopeus löytyi kuin tyhjästä. Ero siis mitä ilmeisimmin oli miehissä. Uskottavaa vaihtoehtoista selitystä asialle ei ole tullut.
 
Viimeksi muokattu:

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
En usko että Rubensin auto on paljoakaan Sumin autoa huonompi. Nyt on vain niin että Rubens ei saa säätöjään mieleisekseen, eikä erillaisen ajotyylinsä takia voi kopsata Sumin säätöjä.

Tätähän RB itsekin valitteli, ettei ole vielä tarpeeksi kilsoja F2004 autolla.
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
Jones sanoi:
En usko että Rubensin auto on paljoakaan Sumin autoa huonompi. Nyt on vain niin että Rubens ei saa säätöjään mieleisekseen, eikä erillaisen ajotyylinsä takia voi kopsata Sumin säätöjä.

Tätähän RB itsekin valitteli, ettei ole vielä tarpeeksi kilsoja F2004 autolla.
Muutama vuosi sitten Barcelonassa Rubens johti aika-ajoja todella kovalta vaikuttavalla ajalla jakson lopussa. Silloin Schumi kopsasi Rubensin säädöt ja ajoi kolmella kympillä paalulle. Voi olla, että toisinpäin sama ei onnistu.
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Ja sen verran että tiedoksi vaan kaikille kun väittävät että autoa ei rakenneta täysin schumille. Rubens Barrichello joutui viime vuonna useammassa kisassa ja tänäkin vuonna parissa kisassa käyttämään epäsymmetristä jousitusta, koska "vakio" jousitus ei sovi hänen ajotyylilleen. Lisäksi viime vuonna Rubens joutui käyttämään vanhan mallisia iskunvaimentimia, koska uudenmalliset kiertoiskarit, joita ferrari (tai oikeastaan Schumi) viime vuonna käytti yksioikeudella eivät jostain syystä toimineet Rubensilla. En tiedä miten tilanne on tänä vuonna. Joten en yhtään ihmettele Rubensilla menee puolikautta että saa auton itselleen sopiviin säätöihin. Ja tuollaset ratkaisut mitä rubensin autossa on nähty ovat yleensä kompromisseja, eivätkä parhaita mahdollisia. Miettikääpä sitä.
 

Ilmari

Banned
Liittynyt
6.8.2003
Viestit
1939
oldez sanoi:
Ja sen verran että tiedoksi vaan kaikille kun väittävät että autoa ei rakenneta täysin schumille. Rubens Barrichello joutui viime vuonna useammassa kisassa ja tänäkin vuonna parissa kisassa käyttämään epäsymmetristä jousitusta, koska "vakio" jousitus ei sovi hänen ajotyylilleen. Lisäksi viime vuonna Rubens joutui käyttämään vanhan mallisia iskunvaimentimia, koska uudenmalliset kiertoiskarit, joita ferrari (tai oikeastaan Schumi) viime vuonna käytti yksioikeudella eivät jostain syystä toimineet Rubensilla. En tiedä miten tilanne on tänä vuonna. Joten en yhtään ihmettele Rubensilla menee puolikautta että saa auton itselleen sopiviin säätöihin. Ja tuollaset ratkaisut mitä rubensin autossa on nähty ovat yleensä kompromisseja, eivätkä parhaita mahdollisia. Miettikääpä sitä.
Tämä on kyllä paradoksaalista jankuttamista. Schumilla on ylivoimainen ja sarjan nopein auto joka ei sovi Barichelolle. Jos Barichelolle ei kerran sovi sarjan paras auto niin ryhtyköön vaikka pelaamaan potkupalloa. Turha täällä on tuollaista perustella. Ei siihen kukaan järkevä ihminen usko :thumbdown
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Ilmari sanoi:
Tämä on kyllä paradoksaalista jankuttamista. Schumilla on ylivoimainen ja sarjan nopein auto joka ei sovi Barichelolle. Jos Barichelolle ei kerran sovi sarjan paras auto niin ryhtyköön vaikka pelaamaan potkupalloa. Turha täällä on tuollaista perustella. Ei siihen kukaan järkevä ihminen usko :thumbdown
No mieti nyt sitä jos kuljettajalla kestää puoli kautta että saa auton säädöt kuntoon ja sitten vasta pääsee vauhtiin, niin tuskin se on kuljettajasta kiinni, koska tuollaiset kuskit harvemmin pääsee mikroautoista eteenpäin.

Ettekö muista yhtä kautta kun coulthardin entinen kisainssi vastasi auton kehittämisestä(tai testaamisesta), niin auto ei sopinut mikalle, joka näkyi vauhdissa, sitten kun palattiin takaisin vanhalle ladulle, niin alkoi mikankin vauhti parantua. Jos kerta nyt on niin että Barrichello ja Schumi tykkää erilaisesta autosta ja auto rakennetaan Schumille niin miksei se näkyisi Barrichellon vauhdissa, jos se kerta näkyi myös mikan vauhdissa, vaikka oli paljon pienemmästä kyse, kuin koko autosta.
 

aito_vale

Well-known member
Liittynyt
4.5.2004
Viestit
60
Sijainti
Suomi
Eihän Mikaa ja Ruubenssia voi edes verrata toisiinsa.

Ja sitten Ferrarikaksikkoon.
Onko tämä todellakin noin vaikea käsittää, että Ruubenssi ei ole samoilla atmosfääreilläkään aikamme legendan kanssa rattimiehenä.

Kaikkien aikojen suurmestari on pitkällä ja sinnikkäällä työllään rakentanut ympärilleen voittajatiimin, jollaisesta muut vain huulet ymmyrkäisenä näkee unta.

Hänen ylivoimainen nopeus panee kateelliset laukomaan kaikenmaailman huhuja sääntöjenvastaisuuksista sun muusta höpönhöpöstä.
Tottakai tuollainen saa muut näyttämään kankeilta ja pökkelömäisen hitailta.

Kaikilla on käsittääkseni samat mahdollisuudet rakentaa samanlainen "ylivoimainen voittaja-auto" itselleen ja sen jälkeen ajella lukemattomia maailmanmestaruuksia itselleen.

Niin mikäli taidot ja rahkeet riittää.



se rehti kunnon vale
 

belated

Well-known member
Liittynyt
25.1.2002
Viestit
1843
Sijainti
Αθήνα
Kypärän aerodynamiikka (koko) antaa Schumille tuollaisen 0.5s/kierros Rubeniin verrattuna. Fakta. :eek:
 

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
belated sanoi:
Kypärän aerodynamiikka (koko) antaa Schumille tuollaisen 0.5s/kierros Rubeniin verrattuna. Fakta. :eek:
Joo, Sumin kone kiertää 500rpm korkeammalta kypärän aerodynaamisemman muotoilun takia. Tämä kypärä sopii vain pitkäleukaiselle ja kapeakasvoiselle henkilölle :eek:
 

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
Itseasiassa on varsin mielenkiintoista havaita että Rubens ei yltänyt millään nopeusmittauspisteellä kärkikuusikkoon. Kyllä siinä jotain eroa kaverien autoissa täytyy olla. Onko Ferrarikuskien taitoero siinä että toinen ei osaa painaa suoralla kaasua pohjaan hömmm hömmm :doubtful: :doubtful: :doubtful:
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
No eiköhän Rubensilla ole neljän vuoden aikana eteen sattunut kovin erilailla käyttäytyviä Ferrarareita, mutta ikinä ei kaveri ole päässyt kuin harvoissa kisoissa Schumin rinnalle. Ja kuten tuossa edellä mainitsin, niin Schumi on joskus kopioinut Rubensin säädöt saadakseen oman autonsa balanssiin, mikä ei puhu sen puolesta ajotyyleissä olisi joku perustava ero; tai ainakin Schumi kykenee jopa Rubensin säädöillä ajamaan nopeammin. Edelleen Rubens piti vuoden 2002 autoa kuin unelmana ajaa.

Arvelut Rubensin tahallisesta hidastamisesta nyt ovat täysin hatusta vedettyjä. Kun parhaina aikoinaan Rubens on pystynyt melko säännöllisesti parin kympin etäisyydelle Scumacherista, niin siinähän olisi Ferrarille kokonaan uusi ja halvempi "schumacher", kun vain ymmärtäisivät laittaa autoon täydet tehot. Miksi Ferrari nyt löisi Rubensille hitaampaa pannua, jos ei aiemmin? Hitaampi suoranopeus on hyvin ymmärrettävä jos säädöt eivät ole kunnossa. Ensinnäkin suoralle kiihdytys ei ole yhtä hyvä. Toiseksi auton balanssin hakemisessa joudutaan käyttämään ylimääräistä downforcea, mikä ei ole eduksi suoralla.
 

General FUp

Well-known member
Liittynyt
18.2.2004
Viestit
1088
Sijainti
tSadi
J.Heldenview sanoi:
Itseasiassa on varsin mielenkiintoista havaita että Rubens ei yltänyt millään nopeusmittauspisteellä kärkikuusikkoon. Kyllä siinä jotain eroa kaverien autoissa täytyy olla. Onko Ferrarikuskien taitoero siinä että toinen ei osaa painaa suoralla kaasua pohjaan hömmm hömmm :doubtful: :doubtful: :doubtful:
Eri säädöt eri henkilöille? Kenties? :eek: Mieleeni tuli, että miten paljon kuskien ominaisuuksia todella mietitään kun autoa tehdään.. Ja jos mietitään, ketä ihmettä on Mäkkärillä mietitty :D No juu, mutta vakavemmin, eiköhän kuskin pidä autoon mukautua ja etsiä ne itselleen parhaat säädöt vielä lopuksi. Autohan ei aktiivisesti tee yhtään mitään, se on kuskin homma.

En toki kiellä etteikö tiimi voisi tehdä autolle suuriakin muutoksia, kuten esmes Mansellin comebackista aikanaan muistamme :)

Kuten tuolla aiemmin on mainittu, jotkin tekniset jutut eivät sovi Rubensin ajotyyliin, miksi näin on? Sopiiko kaikki muka täydellisesti sitten Schumille? Tuskin, mutta sitä tekee parhaansa sillä mitä on. Ja mikäli Ferrari tosiaan on Barrichellolle kehittänyt erityisratkaisuja joiden avulla meno on rivakampaa, niin eikös se vaan ole hyvä asia? Niin tiimin kuin Rubensinkin kannalta.
 
Ylös